Golf 3 - ongelmia sateella

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Boah
-
Viestit: 130
Liittynyt: 16.9.2010 23:35

Golf 3 - ongelmia sateella

ViestiKirjoittaja Boah » 5.10.2012 10:14

Terve,

ihan puskista ilmaantui ongelmia sateella. Ei lähtenyt käyntiin ollenkaan yksi aamu, yöllä oli satanut. Vaihdoin pyörijän ja kannen (Bosch:n tuotteet tuli), mutta ongelmia on ilmaantunut senkin jälkeen satunnaisesti.

Silmämääräisesti en ole nähnyt, että kipunoisi konehuoneessa. Mitä kannattaa vaihtaa seuraavaksi ja kelpaako Motonetissä myytävät osat? Eilen rupesi, pätkimään ajossa sadekelillä. Tänään aamuna toimi ok, vaikka oli märkää.

Wolder
-
Viestit: 99
Liittynyt: 12.3.2012 20:23

ViestiKirjoittaja Wolder » 5.10.2012 11:09

Mikä kone?

Boah
-
Viestit: 130
Liittynyt: 16.9.2010 23:35

ViestiKirjoittaja Boah » 5.10.2012 11:27

AAM 1.8 55Kw. Sori pääsi unohtumaan.

Wolder
-
Viestit: 99
Liittynyt: 12.3.2012 20:23

ViestiKirjoittaja Wolder » 5.10.2012 11:34

Ilmansuodatin kannattaa vaihtaa ja sit tutkailla onko huohotin letkut ehjät. Ja tarkasta kumilaippa ruiskun ja imusarjan välistä. Tulpat tarkasta onko kui kuluneet ja sit vielä tulpanjohdot vaihtoon.

Boah
-
Viestit: 130
Liittynyt: 16.9.2010 23:35

ViestiKirjoittaja Boah » 5.10.2012 14:04

Ok, kiitos vinkeistä. Pitää tsekkailla kun sade hiukan hellittää.

Äsken tuossa hiukkasen ennen omaa parkkista oli reilumpi vesilammikko, ehkä 10cm syvä. Ajelin konttausvaihtia yli, alkoi käydä tosi heikosti, ei jaksanut vääntää yhtään ja sammui. Lähti onneks vielä käyntiin, että pääsin omaan ruutuun.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 5.10.2012 16:34

CRC:tä moottorin sähköjohtoliitoksii, akunkenkien / maadoituksen johtojen irroitus sekä teräsharjalla puhtaaksi sekä crc:tä perään sekä Virranjakajan kannen irroitus ja sinne crctä viiko/kahden välein.

Boah
-
Viestit: 130
Liittynyt: 16.9.2010 23:35

ViestiKirjoittaja Boah » 6.10.2012 0:40

Pitääkö hyväksyä, että on vanhan romun 'ominaiuus'? Nyt jo WD-40-purkki kyllä muuttanut kuskin ovitaskuun...

Joku hienoinen pätkiminen minua kiinnosta, mutta jos ei voi käyntiinlähtöön luottaa niin sellaista ei kyllä voi katsoa sormien läpi.

Vorrester
-
Viestit: 14
Liittynyt: 7.2.2010 21:33

Ruiskun maadoitus

ViestiKirjoittaja Vorrester » 6.10.2012 1:38

Onks tuossa 3 mallissa vielä se idiootti ruiskuboxin maadoitus kannenpäässä olevan letkulähdön pultissa. Johon lamdan johdon vaippa maadoittuu. Jos se pätkii, meno loppuu siihen.

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 6.10.2012 16:25

Mulla ei RP koneinen kakkis käynnistynyt kovalla sateella kun puolanjohto löi iloisesti läpitte.

Boah
-
Viestit: 130
Liittynyt: 16.9.2010 23:35

ViestiKirjoittaja Boah » 15.10.2012 8:23

Tänään taas ongelmia kouluun lähtiessä. Täytyy nuo tulpanjohdot käydä hakemassa.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 15.10.2012 8:35

Minulla ABS 1,8i vm 93 Vento rupesi viimeviikolla vastaamaan kaasuun huonosti ja ei oikein kulkenut.... kaasu hyppäsi toimimaan vasta 2500-3000 kierroksen kohdalla. Vaihdoin varaosa autosta virranjakajan kannen + tulpan johdot ja toimi taas kuin kello..

enska79
-
Viestit: 10
Liittynyt: 30.9.2012 21:58

ViestiKirjoittaja enska79 » 15.10.2012 9:42

Virranjakajan hall-anturi voisi olla yksi vaihtoehto. Aiheutti minulla noita "käsittämättömiä" oireita, tietty eka kantsi vaihtaa tulpanjohdot+tulpat. Puolakin voi olla yksi, eli jos käy kuumana niin siinä voi olla halkeama.

api112
-
Viestit: 4
Liittynyt: 3.2.2012 14:51

ViestiKirjoittaja api112 » 15.10.2012 18:10

Puolakin voi olla yksi, eli jos käy kuumana niin siinä voi olla halkeama.


Puolaa veikkaan, itellä viime syksynä golffin kanssa juuri samanlaisia oireita aamulla ei lähteny käyntii kylmässä ja sateisessa säässä, pätki märällä yms. Puolan silmämääräsesti katoin enkä löytäny siitä mitään halkeamia kulumisen merkkejä, sitten sain kaverilta lainaan sen puolan ja ongelmat katos ku taika iskusta kävin sitte ostaa uuen ja nyt toiminu moitteetta. Tosin puola on kyllä meleko kallis investointi testausta varten, muttaku eipä nuista voi tietää. Motonetissä tais olla päälle 60€ mutta kattelin yks päivä Bilteman lehtee ja siinä näytti olevan kans golffin puola 35€ tosin Bilteman laatua.. :D

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 16.10.2012 0:55

Ko. puolapakettin VW-varaosanumero taitaa olla 6N0 905 104 , hinta slamit.net haun mukaan 213,02€ Bosch:lla osanumero 0 986 221 000 ja joitain kymppejä edullisemmin.

Boah
-
Viestit: 130
Liittynyt: 16.9.2010 23:35

ViestiKirjoittaja Boah » 19.10.2012 8:50

Tulpanjohdot vaihdettu. Aika hapettuneet olivat nuo kui tulpan päät. Tänään kouluun lähtiessä kuitenkin taas sama vaiva. Startata kun koittaa niin pyörii hyvin, mutta ei edes lupaa. Bensa paukkuu kun avaimesta päästää.

Monen sahauksen jälkeen lopulta lähti. Sammui kerran kylläkin kun ensimmäiseen risteykseen pysähtyi. Starttasi kumminkin ok. Lämpimänä toimii hyvin.

Onkos se sitten puola?

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 19.10.2012 20:46

Kyllä vahvasti oireet puolaan viittaa, ei muuta kun vaihtoon.

Boah
-
Viestit: 130
Liittynyt: 16.9.2010 23:35

ViestiKirjoittaja Boah » 30.10.2012 0:46

Auto toiminut edelleen vaihtelevasti. Pari kertaa pistänyt enemmänkin hanttiin käynnistäessä, mutta lähtenyt lopulta kuitenkin.

Kerran alkoi nykiä kaasua enemmän painaessa, jopa hyytyi keskelle risteystä, mutta tuo kuvittelin johtuvan vedestä bensan seassa ottaen huomioon kelin ja alkoi toimia kun pistin tankin täyteen.

En vaan ole vieläkään saanut tolkkua onko virranjakajan vai puolan vika. Viimeksi ei suostunut lähtemään, ruiskin WD-40:tä pelkän puolan päälle. Tämän jälkeen lähtei heti käyntiin. Aikaisemmin olen vaan myös virranjakajan kannen alle ruiskinut. Tuo viimeinen viittaisi halkeemaan puolan kuoressa ja tuo aine poistaisi kosteuden halkeamasta.

Boah
-
Viestit: 130
Liittynyt: 16.9.2010 23:35

ViestiKirjoittaja Boah » 14.11.2012 13:15

Pitää sen verran päivitellä, että puola tuli äsken vaihdettua (boliisille kiitokset), vaikka mitään ongelmia ei ole ollutkaan enää vähään aikaan. Tarkemmin tutkiskellessa huomasiin että vanhassa puolassa oli molemmilla puolilla hiushalkeamat kuoressa eli tuskin ihan turha vaihto oli. Toivotaan, että ongelma poistui lopullisesti.

Kiitokset kaikille vinkeistä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa