mk3 jetta eli venton vaihdelaatikko

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

TeeJ
-
Viestit: 46
Liittynyt: 23.9.2011 12:50

mk3 jetta eli venton vaihdelaatikko

ViestiKirjoittaja TeeJ » 25.8.2012 13:12

elikkä onnistuuko laittaa venton vaihdelaatikko mk2 jetan koneeseen? laitan moottorikoodit tässä kun saan ne selville.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 25.8.2012 14:25

1.6 ja 1.8 8V bensakoneet on tehty kaikki käytännössä samaan lohkoon, eli onnistuu.

Vetoakselit voi olla erilaiset (laippa erikokoinen), eli Jetan vetarit ei välttämättä käy Venton laatikkoon. Ja Venton vetarit taas ei välttämättä käy Jetan napaan (ja ovat todennäköisesti pidemmätkin), joten saattaa joutua risteyttämään vetoakselit saadakseen toimivan paketin.
Ventossa jos on hydraulikytkin, niin se aiheuttaa lisää päänvaivaa. Lisäksi jos laatikko on vaijerikepillä, niin Jetassahan tällaista hienoutta ei ole. Eli keppiasetelmankin voi joutua vaihtamaan...

Mutta ei ole mitenkään rakettitiedettä, eli tekijämies asialle, niin onnistuu.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 25.8.2012 16:24

Golf 3 ja Vento 1,6 koneet usein pikkulohkoja eli laatikko niistä ei käy 1,6 koneisiin mk2 autoihin. Nestekytkintä ei ole kuin 02A askin yhteydessä eli 16V ja vr6.

TeeJ
-
Viestit: 46
Liittynyt: 23.9.2011 12:50

ViestiKirjoittaja TeeJ » 25.8.2012 17:08

elikkä se ois 1.8 venton koneesta se laatikko minkä laittaisin 1.6 jettaan

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 25.8.2012 17:39

Kaverilla oli 1.8 16v Jetassa Venton laatikko, DFN-koodilla.

2 litraisissa 8v Venton/3-koristen laatikoissa taitaa olla paksumpi kytkinakseli. Kannattaa varmaan varmistaa vielä sekin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa