DI moottorin imupuolen puhdistus
Valvoja: ffp jäsenet
DI moottorin imupuolen puhdistus
Onko kellään ratkaisua suorasuihkutus moottorin imukanavien/imuventtiilien puhdistukseen purkamatta koko konetta. Forten polttoaineen sekaan laitettavat mömmöthän eivät kulkeude tuonne imupuolelle vaan suoraan palotilaan.
Googlaamalla löytyi seaform niminen tuote.
Googlaamalla löytyi seaform niminen tuote.
Kemikaali (mahdollisesti suihkutettavassa muodossa) olisi toivottavampi ratkaisu. Mahtaako vesi tai vesi/metanoli juurikaan poistaa öljy/egr karstaa juuri ollenkaan kylmänä? Palotila ja pakoventtiilit kyllä saa tuolla puhtaaksi.
Ostetaan 5 purkkia ( mahtaako edes riittää) Fortea ja pumppupullolla koneen käydessä imupuolelle?
Ostetaan 5 purkkia ( mahtaako edes riittää) Fortea ja pumppupullolla koneen käydessä imupuolelle?
No niin, nyt on forten puhdistuksen jälkeen ajettu noin 2000 km.
Kulutus tippui kaupunki ajossa 1.8 litr. sadalla ja maantie ajossa noin 1.2 litr.
Tartuin aiheeseen kun pitelin kädessä 140 tkm ajetun 1.4tsi syl.kantta kädessä, ja näin "umpeen" muurautuneet imukanavat/venttiilit. Vaikka kyseisessä moottorissa ei olekaan EGR:ä, niin kartsaa syntyy öljyhuohotuksesta, sekä palotilasta ehtii työtahdin lopussa tulla palokaasuja imupuolelle tietyissä tilanteissa.
Linkki jossa lisää aiheesta: http://drivegeek.wordpress.com/2011/10/ ... -solution/
Kulutus tippui kaupunki ajossa 1.8 litr. sadalla ja maantie ajossa noin 1.2 litr.
Tartuin aiheeseen kun pitelin kädessä 140 tkm ajetun 1.4tsi syl.kantta kädessä, ja näin "umpeen" muurautuneet imukanavat/venttiilit. Vaikka kyseisessä moottorissa ei olekaan EGR:ä, niin kartsaa syntyy öljyhuohotuksesta, sekä palotilasta ehtii työtahdin lopussa tulla palokaasuja imupuolelle tietyissä tilanteissa.
Linkki jossa lisää aiheesta: http://drivegeek.wordpress.com/2011/10/ ... -solution/
Viimeksi muokannut jad, 30.9.2012 17:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 63
- Liittynyt: 24.6.2012 12:22
No niin, nyt on forten puhdistuksen jälkeen ajettu noin 2000 km.
Kulutus tippui kaupunki ajossa 1.8 litr. sadalla ja maantie ajossa noin 1.2 litr.
Tartuin aiheeseen kun pitelin kädessä 140 tkm ajetun 1.4tsi syl.kantta kädessä, ja näin "umpeen" muurautuneet imukanavat/venttiilit. Vaikka kyseisessä moottorissa ei olekaan EGR:ä, niin kartsaa syntyy huohotuksen ja palotilasta ehtii työtahdin lopussa tulla palokaasuja imupuolelle tietyissä tilanteissa.
Mikä kone ja paljonko oli ajettu, vai oliko tuo 1.4TSI ?
Hmm, uskaltanen linkittää tuonne:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=48&t=119038
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=48&t=119038
Ilmeisesti tästä aineesta on kyse? http://www.forte-nwe.com/EN/Forte-Produ ... eaner.html
Onko aiheesta kertynyt jo lisää tutkimustuloksia?
Onko aiheesta kertynyt jo lisää tutkimustuloksia?
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
Tuolla joku oli työntänyt vastaavaa ainetta imuilman lämpöanturin aukosta sisään: http://myfastgti.com/volkswagen/threads ... m-2.0T-FSI
Mahtaako vesi tai vesi/metanoli juurikaan poistaa öljy/egr karstaa juuri ollenkaan kylmänä? Palotila ja pakoventtiilit kyllä saa tuolla puhtaaksi.
Kyllä ruisku pitää nimenomaan tuon imupuolen puhtaana, ja edesauttaa varmasti palotilan ja pakoventtiileidenkin puhtaanapysymistä. Useimmillehan tuollainen on vaan "liian hankala" käyttää ja asentaa, mutta toisaalta helpompi kuin mahdollinen moottoriremontti sitten aikanaan. Kyllähän sitä karstan muodostumista olisi hyvä tarkkailla vaikka öljynvaihdon yhteydessä ja vähäisetkin määrät puhdistaa aina pois.
Re: DI moottorin imupuolen puhdistus
Kellään kokemuksia tfsi/fsi koneissa esim. Forten aineesta? Onko todella apua?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa