.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

golfa
-
Viestit: 9
Liittynyt: 16.8.2012 16:53

.

ViestiKirjoittaja golfa » 16.8.2012 17:25

kor
Viimeksi muokannut golfa, 20.1.2013 14:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 16.8.2012 21:26

Tuo kuvan härveli on ns. EVAP venttiili joka keräilee bensahuuruja ja kierrättää ne takaisin palamaan. Ei pitäisi tyhjäkäyntiin vaikuttaa nuin merkittävästi, ja sen toimintaan naksutus kuuluu olennaisena osana.

Mutta jos kaasuläppä on sopeutettu, EGR vaihdettu ja sopeutettu eikä homma rupea selkiämään, voisiko vika olla tuossa kaasuläpässä sitten ihan mekaanisesti? Niitäkin kuitenkin on mennyt vaihtoon... 16v värkeissä sähköinen kaasuläppä sisältää muistaakseni kaksi potentiometriä asennon tunnistamiseksi. Nuo potentiometrit voivat ajanoloon hiipua, jolloin auto ei saa tarkkaa asentotietoa läpältä, mikä sitten voi ilmetä nykimisenä ajossa tai matalana tyhjäkäyntinäkin.

Homma selviää VCDS:n kanssa ensialkuun vikakoodeja etsien tai sittemmin ajellen kun seuraa kaasuläpän tunnistettua asentoa ja pyydettyä asentoa. (löytyy vcds:n measuring value blockseista)

golfa
-
Viestit: 9
Liittynyt: 16.8.2012 16:53

ViestiKirjoittaja golfa » 17.8.2012 15:55

kor
Viimeksi muokannut golfa, 20.1.2013 14:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

golfa
-
Viestit: 9
Liittynyt: 16.8.2012 16:53

ViestiKirjoittaja golfa » 24.8.2012 17:03

kor
Viimeksi muokannut golfa, 20.1.2013 14:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

tumpu
-
Viestit: 104
Liittynyt: 24.6.2009 9:43

ViestiKirjoittaja tumpu » 24.8.2012 17:13

http://speed-autoteile.fi/ Tuolta kannattaa katsoa alkuperäisellä varaosanumerolla.

Omaan tilasin muutaman osan niin 80€. Marmorilta samat 120€.

Edit:
Ja kyllä rekisteröidyllä litellä ainakin kaasuläpän saa sopeutettua.

golfa
-
Viestit: 9
Liittynyt: 16.8.2012 16:53

ViestiKirjoittaja golfa » 24.8.2012 18:46

kor
Viimeksi muokannut golfa, 20.1.2013 14:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

golfa
-
Viestit: 9
Liittynyt: 16.8.2012 16:53

ViestiKirjoittaja golfa » 6.9.2012 14:29

kor
Viimeksi muokannut golfa, 20.1.2013 14:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Peakki
-
Viestit: 28
Liittynyt: 22.4.2011 13:31

ViestiKirjoittaja Peakki » 13.9.2012 12:24

Oletan että 16V malli kyseessä jos kerran niin vähän ajettukin?

Kaasuläppään tulee karstaa vuodessa omien kokemuksien mukaan. Kilsoja alle 20tkm tälle ajalle.
Se on aika simppeli puhdistaa ja irrottaa, muovikoppa koneen päältä ylös, liittimen irroitus kaasuläpästä, 4 torx ruuvia pois ja kaasuläppä kädessä.
Akunkenkä tietty irti ennen tätä.

Käyttänyt itse CRC (?) Carb Cleaneria ja korvatopseja. Kuviakin hommasta löytt.

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1116399 Muille koneille, osassa vähän monimutkaisempaa irrottaa kuin 1.6 16V.

golfa
-
Viestit: 9
Liittynyt: 16.8.2012 16:53

ViestiKirjoittaja golfa » 18.9.2012 23:33

kor
Viimeksi muokannut golfa, 20.1.2013 14:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.9.2012 0:34

Tyhjäkäynti siis 500rpm.Mistä tuo voisi johtua?
Mahtaisko tuo rauhoittua sillä "perussäädöllä" tai vaan ajamalla?

Kertokaapa joku mitä se perussäätö tekee ja tarkoittaa?

_jarrrmo__
-
Viestit: 27
Liittynyt: 22.8.2010 2:00

ViestiKirjoittaja _jarrrmo__ » 22.9.2012 18:37

läpälle meneviä johtoja hankautunu, johtosarja menee startin päältä niin kannattaa siitä tutkia ne johot tarkkaan

golfa
-
Viestit: 9
Liittynyt: 16.8.2012 16:53

ViestiKirjoittaja golfa » 1.10.2012 18:04

kor
Viimeksi muokannut golfa, 20.1.2013 14:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

golfa
-
Viestit: 9
Liittynyt: 16.8.2012 16:53

ViestiKirjoittaja golfa » 29.10.2012 19:47

kor
Viimeksi muokannut golfa, 20.1.2013 14:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

slartsa
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 23.11.2012 13:35

ViestiKirjoittaja slartsa » 23.11.2012 13:41

Moi, oletko löytänyt vian?

Minulla sama auto. Samoja korjaustoimenpiteitä tehty (kaasuläppä ja egr). En ole vielä tulppia tai lämpötila-anturia vaihtanut. Ongelmana on lämpimänä n. 550-650 sahaava tyhjäkäynti.

Pari kertaa on ajossa nykäissyt suht voimakkaasti mutta todella harvoin.

Samalla tavoin alkoi ongelma minullakin, yhtäkkiä huomasin tyhjäkäyntihäiriön vaikka edellisillä kerroilla ei ollut mitään tuohon viittaavaa.

_AMIS_
-
Viestit: 126
Liittynyt: 18.3.2010 18:52

ViestiKirjoittaja _AMIS_ » 23.11.2012 16:57

Mulla kyllä jostain syystä vaikutti kaasarivehkeessäni merkittävästikin hiilikanisterin ja imusarjan välisen letkun venttiilin toimimattomuus (eli kun otti sitä ohjaavan sähköliittimen pois) tyhjäkäyntiin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa