.
Valvoja: ffp jäsenet
Tuo kuvan härveli on ns. EVAP venttiili joka keräilee bensahuuruja ja kierrättää ne takaisin palamaan. Ei pitäisi tyhjäkäyntiin vaikuttaa nuin merkittävästi, ja sen toimintaan naksutus kuuluu olennaisena osana.
Mutta jos kaasuläppä on sopeutettu, EGR vaihdettu ja sopeutettu eikä homma rupea selkiämään, voisiko vika olla tuossa kaasuläpässä sitten ihan mekaanisesti? Niitäkin kuitenkin on mennyt vaihtoon... 16v värkeissä sähköinen kaasuläppä sisältää muistaakseni kaksi potentiometriä asennon tunnistamiseksi. Nuo potentiometrit voivat ajanoloon hiipua, jolloin auto ei saa tarkkaa asentotietoa läpältä, mikä sitten voi ilmetä nykimisenä ajossa tai matalana tyhjäkäyntinäkin.
Homma selviää VCDS:n kanssa ensialkuun vikakoodeja etsien tai sittemmin ajellen kun seuraa kaasuläpän tunnistettua asentoa ja pyydettyä asentoa. (löytyy vcds:n measuring value blockseista)
Mutta jos kaasuläppä on sopeutettu, EGR vaihdettu ja sopeutettu eikä homma rupea selkiämään, voisiko vika olla tuossa kaasuläpässä sitten ihan mekaanisesti? Niitäkin kuitenkin on mennyt vaihtoon... 16v värkeissä sähköinen kaasuläppä sisältää muistaakseni kaksi potentiometriä asennon tunnistamiseksi. Nuo potentiometrit voivat ajanoloon hiipua, jolloin auto ei saa tarkkaa asentotietoa läpältä, mikä sitten voi ilmetä nykimisenä ajossa tai matalana tyhjäkäyntinäkin.
Homma selviää VCDS:n kanssa ensialkuun vikakoodeja etsien tai sittemmin ajellen kun seuraa kaasuläpän tunnistettua asentoa ja pyydettyä asentoa. (löytyy vcds:n measuring value blockseista)
http://speed-autoteile.fi/ Tuolta kannattaa katsoa alkuperäisellä varaosanumerolla.
Omaan tilasin muutaman osan niin 80€. Marmorilta samat 120€.
Edit:
Ja kyllä rekisteröidyllä litellä ainakin kaasuläpän saa sopeutettua.
Omaan tilasin muutaman osan niin 80€. Marmorilta samat 120€.
Edit:
Ja kyllä rekisteröidyllä litellä ainakin kaasuläpän saa sopeutettua.
Oletan että 16V malli kyseessä jos kerran niin vähän ajettukin?
Kaasuläppään tulee karstaa vuodessa omien kokemuksien mukaan. Kilsoja alle 20tkm tälle ajalle.
Se on aika simppeli puhdistaa ja irrottaa, muovikoppa koneen päältä ylös, liittimen irroitus kaasuläpästä, 4 torx ruuvia pois ja kaasuläppä kädessä.
Akunkenkä tietty irti ennen tätä.
Käyttänyt itse CRC (?) Carb Cleaneria ja korvatopseja. Kuviakin hommasta löytt.
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1116399 Muille koneille, osassa vähän monimutkaisempaa irrottaa kuin 1.6 16V.
Kaasuläppään tulee karstaa vuodessa omien kokemuksien mukaan. Kilsoja alle 20tkm tälle ajalle.
Se on aika simppeli puhdistaa ja irrottaa, muovikoppa koneen päältä ylös, liittimen irroitus kaasuläpästä, 4 torx ruuvia pois ja kaasuläppä kädessä.
Akunkenkä tietty irti ennen tätä.
Käyttänyt itse CRC (?) Carb Cleaneria ja korvatopseja. Kuviakin hommasta löytt.
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1116399 Muille koneille, osassa vähän monimutkaisempaa irrottaa kuin 1.6 16V.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 27
- Liittynyt: 22.8.2010 2:00
Moi, oletko löytänyt vian?
Minulla sama auto. Samoja korjaustoimenpiteitä tehty (kaasuläppä ja egr). En ole vielä tulppia tai lämpötila-anturia vaihtanut. Ongelmana on lämpimänä n. 550-650 sahaava tyhjäkäynti.
Pari kertaa on ajossa nykäissyt suht voimakkaasti mutta todella harvoin.
Samalla tavoin alkoi ongelma minullakin, yhtäkkiä huomasin tyhjäkäyntihäiriön vaikka edellisillä kerroilla ei ollut mitään tuohon viittaavaa.
Minulla sama auto. Samoja korjaustoimenpiteitä tehty (kaasuläppä ja egr). En ole vielä tulppia tai lämpötila-anturia vaihtanut. Ongelmana on lämpimänä n. 550-650 sahaava tyhjäkäynti.
Pari kertaa on ajossa nykäissyt suht voimakkaasti mutta todella harvoin.
Samalla tavoin alkoi ongelma minullakin, yhtäkkiä huomasin tyhjäkäyntihäiriön vaikka edellisillä kerroilla ei ollut mitään tuohon viittaavaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa