passat 97 1.8 20v tyhjäkäynti
Valvoja: ffp jäsenet
passat 97 1.8 20v tyhjäkäynti
Tyhjäkäynti heittelehtii välillä 800-1000rpm hetken aikaa esim silloin kun pysähtyy liikennevaloihin,välillä taas auto saattaa sammua ja välillä ei ole mitään ongelmaa käynnin kanssa,mistä mahtaa johtua?
lämpömittari toimii normaalisti,ei seilaile ja ei nouse nopeasti,mutta eikös tossa lämpötila-anturissa ole 2 osaa,toinen antaa tiedon mittaristoon ja toinen eculle?eli mittaristo voi toimii iha hyvin mut sit ecu puoli ei.Tossa juuri pari päivää sit ku oli suht kuuma ilma niin ei meinannu lähteä käyntiin,3kertaa sai starttailla
Ei tuohon omaankaan vaihdettu kuin se ylempi anturi joka antoi moottorille väärää tietoa, mutta silti mittari käyttäytyi niin että lämmöt nousivat vaikka auto oli kylmä.
Tosin kertaakaan ei kierrokset jääneet huutamaan, ennemminkin olivat hieman korkealla tai sitten putosivat moottorijarrutuksessa liian alas.
Tosin motissa pari pyttyä enemmän ja muutenkin menovesi maistuu eri tavalla, niin eroja saattaa löytyä käytöksessä. :D
Tosin kertaakaan ei kierrokset jääneet huutamaan, ennemminkin olivat hieman korkealla tai sitten putosivat moottorijarrutuksessa liian alas.
Tosin motissa pari pyttyä enemmän ja muutenkin menovesi maistuu eri tavalla, niin eroja saattaa löytyä käytöksessä. :D
Tuossa Jonin Passatissa on vain 1 lämpötila-anturi, joka lähettää mittaristolle ja ECUlle tietoa.
Tuossa linkki ohjeisiin, jolla voi mitata liittimen ja itse anturin, niin ei tarvitse turhaa ostaa.
http://elsaweb.spaghetticoder.org/doc/V.en-GB.3B-MG-MGANB/598244/2
Lisää ohjeita muille antureille täältä:
http://elsaweb.spaghetticoder.org/nav/EN/VW/Passat/3B/2/23/464/24/1786/
Tuossa linkki ohjeisiin, jolla voi mitata liittimen ja itse anturin, niin ei tarvitse turhaa ostaa.
http://elsaweb.spaghetticoder.org/doc/V.en-GB.3B-MG-MGANB/598244/2
Lisää ohjeita muille antureille täältä:
http://elsaweb.spaghetticoder.org/nav/EN/VW/Passat/3B/2/23/464/24/1786/
noniin,tänään töistä ajaessa kotiin päin passatti teki välillä niin et alko hyytymään ja otti kierroksia huonosti ja välillä otti kierrokset normaalisti ja ei ottanu 5000rpm enempää,tätä jatku noin 10km kunnes olin perillä,parkissa paikoillaan sitten otti hyvin kierrokset eikä ollu mitään käyntihäiriöitä,voiko toiki johtua tosta lämpötila-anturista vai jotain uutta taas tähän väliin hajoamassa?
Moottorinsähköjohdot?
Onkos tässä "tyhjäkäyntomoottori"? omassa golf 1,8i oli moottorinsähköjohdoissa kosketusvikaa sekä meni myös tyhjäkäyntimoottori(johtue johdoista ehkä) jolloin tyhjäkäynti seilasi 600-1500 välillä tai hirtti n 2000 sekä kone hyytyi ei vastannut kaasuun poltti pakoputkessa ja bensa haisi.. Välillä toimi jopa viikon ihan ok välillä ei sitten millään suostunut kulkemaan.
Kaikki korjaantui vaihtamalla nuo johdot + tyhjäkäyntimoottorin.
Onkos tässä "tyhjäkäyntomoottori"? omassa golf 1,8i oli moottorinsähköjohdoissa kosketusvikaa sekä meni myös tyhjäkäyntimoottori(johtue johdoista ehkä) jolloin tyhjäkäynti seilasi 600-1500 välillä tai hirtti n 2000 sekä kone hyytyi ei vastannut kaasuun poltti pakoputkessa ja bensa haisi.. Välillä toimi jopa viikon ihan ok välillä ei sitten millään suostunut kulkemaan.
Kaikki korjaantui vaihtamalla nuo johdot + tyhjäkäyntimoottorin.
30° kohdalla pitäisi näyttää 1.5 - 2.0 kilo-ohmia, eli 1500 - 2000Ω.
80°C kohdalla 275-375 ohmia.
nyt on lämpötila-anturia mitattu,elikkä 30c antoi jotain reilu 1300 ohmia ja 90c antoi 90-100 ohmia,eli ilmeisesti tämä osa menee vaihtoon
Aika lähellä on noita Elsan ilmoittamia arvoja, niin ei välttämättä ole anturi rikki. Käsittääkseni arvot heittää paljon enemmän, jos olisi sökö.
-
- -
- Viestit: 321
- Liittynyt: 4.11.2009 7:56
Passat 1.8 20v -00 tyhjäkäynti startatessa
Jatketaan aihetta -00 3b passatin tyhjäkäynnillä. Eli kylmänä startatessa(defa tai ei) niin kierrokset pomppaa käynnistymisen jälkeen n.1800rpm jota käy muutaman sekunniin ja laskeutuu 1100rpm tietämiiin. Lämpöisenä käy normaalisti alle tuhannen kierroksen, samoin lämpöisenä/hetken jäähtyneenä normaalit kierrokset startin jälkeen.
Vikakoodeja ei ole, joten mistä olisi sopiva lähteä vikaa metsästämään??
Vikakoodeja ei ole, joten mistä olisi sopiva lähteä vikaa metsästämään??
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa