Onkohan Golfista vaihdelaatikko menossa, koska se pitää kolinaa/nakutusta, kun peruuttaa? Moottori on BCB ja laatikko ERT. Ääni kuuluu, kun on peruutusvaihde päällä ja peruuttaa. Kytkimen painallus ei lopeta kolinaa, mutta ääni ehkä vähän muuttuu. Jos peruutettaessa kiihdytän kunnolla, kolina kuuluu kovempaa kuin varovaisesti peruutettaessa. Mutta jos laitan päälle esimerkiksi vapaan tai ykkösen, ja auto liikkuu takaperin esim. alamäkeen, niin ääntä ei kuulu. Pitää siis olla peruutusvaihde päällä, jotta ääni kuuluu peruutettaessa. Eteenpäin ei kuulu mielestäni mitään nakutusta. Peruutuksessa ääni alkaa kuulua mielestäni heti, kun lähtee liikkeelle.
Kerran kuunneltiin mistä ääni kuuluu, toinen peruutti ja toinen kuunteli konepelti auki. Ääni kuuluu sieltä vaihteistosta päin. Toisella foorumilla kyselin jo vähän, että mistähän ääni johtuu, ja siellä epäiltiin laatikkoa. Ajattelin kysäistä täältäkin, mitä mieltä olette. Tässä on linkki videoon, jossa ensimmäisessä pätkässä peruutan ensin pakilla, ja toisessa pätkässä annan mennä vapaalla takaperin. Kuulee siitä vähän sitä ääntä.
Vaihdelaatikkoko menossa Golf IV:ssä?
Valvoja: ffp jäsenet
Jaha, huomasin näin parin kuukauden jälkeen, että tänne oli vastailtu. Kotona en taida saada autoa ylös niin, että renkaat pyörisivät, paitsi jos nostan sen tunkeilla ylös ja pistän jotkut puupalikat sinne alle. Autolla on ajettu nyt jotain vajaa 250 tuhatta, ja kun ostin sen keväällä, oli sillä ajettu jotain noin 240 tuhatta. Ääni alkoi pari viikkoa sen jälkeen, kun sen olin ostanut. Auto on ollut postiajossa muutaman vuoden, että se on voinut kuluttaa vaihdelaatikkoa enemmän. Onkohan tuosta viasta haittaa, jos sitä ei korjaa? Voikohan se mennä lopullisesti rikki, ettei pysty peruuttamaan ollenkaan?
Itsellä Golf III samaa vikaa eli pakki paukkuu kun on kuormaa päällä. On pitänyt tuota pauketta melkein siitä asti kun sen ostin, eli lähemmäs 200tkm ajan ja 6vuotta. Vaihteisto metelöi kyllä jo muutenkin, kun kilometrejä on takana 470tkm.
Ekassa öljynvaihdossa tuli jotain rattaan pinnan palasia, muttei sen jälkeen niitä ei ole tullut öljyn mukana.
Olen yrittänyt välttää pakin turhaa kuormitusta, mutta kun jossain lumisella metsätiellä on tuon kanssa taistellut niin hetkittäin on tullut mieleen pauketta kuunnellessa ettei se kauaa enään voi kestää.
Itse ajattelin ajella niin kauan kuin liikkuu ja miettiä sitten kannattaako tuohon askia laittaa vai pistääkö koko kopin paaliin.
Ekassa öljynvaihdossa tuli jotain rattaan pinnan palasia, muttei sen jälkeen niitä ei ole tullut öljyn mukana.
Olen yrittänyt välttää pakin turhaa kuormitusta, mutta kun jossain lumisella metsätiellä on tuon kanssa taistellut niin hetkittäin on tullut mieleen pauketta kuunnellessa ettei se kauaa enään voi kestää.
Itse ajattelin ajella niin kauan kuin liikkuu ja miettiä sitten kannattaako tuohon askia laittaa vai pistääkö koko kopin paaliin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”