VR6 nykii kiihdyttäessä ja tyhjäkäynnillä??

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Mikko91
-
Viestit: 9
Liittynyt: 9.5.2012 21:56

VR6 nykii kiihdyttäessä ja tyhjäkäynnillä??

ViestiKirjoittaja Mikko91 » 18.6.2012 22:04

Vaihdoin ketjut koneeseen enkä saanut millään sitä öljypumpun ajoitus merkkiä kohdalleen?? Jos ratasta käänsi yhden hampaan suuntaan tai toiseen merkki oli enemmän perseellään?? heittoa ajoitus merkkiin oli n. 1-2mm. Kysyin viisaammilta että mikä mättää ja sanoivat: "siinä se on oltava kerta ei lähemmäs saa" -.- sitten kasasin koneen noiden ohjeiden mukaan ja tietysti luin moneen sataan kertaan tuolta vwvortex sivuilta kyseisen ketjunvaihto-ohjeen, mutta ei! Nokat tulee ilmeisesti hiemän jäljessä??

Moottori ei pidä mitään ylimääräisiä ääniä, mutta ei vaan vedä tasaisesti ja tyhjäkäynnillä yskii.. Paikallaan kierroksia nostaessa ei tapahdu nykimistä..

Onko se jako nyt sitten niin vähän pielessä että tapahtuu kaikki tuo? MITÄ SILLE ON JÄRKEVÄ TEHDÄ?? millään ei viitsisi ottaa taas laatikkoa pois..!?!?! tosin pakkohan se on jos siinnä ei muu auta! : ))

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 19.6.2012 0:21

Hihasta heittäen: Jako on hampaan pielessä.

Kyllä ne jakomerkit pitää sattua kohdalleen, itte kans kikkailin reilu 3 h ketjujen kanssa ennenko sattu kohdalleen. Tuo öljypumpun merkin kanssa oli myös vähä ropleemaa... Itsellä oli kampiakseli hieman pois merkiltä niin ei saanu tota pumpun merkkiä kohilleen.
Eli olisko kampura-öpumppu ketju pielessä..?

Tämähän sitte on vaan mun oma veikkaus.Viisaammat kertokoot lisää...

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 19.6.2012 11:53

eikös se riitä jos yläkopan ottaa pois ja katsoo alapään vuahtipyörältä tai kiilahihnalta kohdalleen ja sit tarkistaa nokkien ajoituksen.

Mikko91
-
Viestit: 9
Liittynyt: 9.5.2012 21:56

ViestiKirjoittaja Mikko91 » 19.6.2012 13:44

Mielenkiintoista siinnä se olikin kun moneen ja vielä moneen kertaan sen kampiakselin merkin tarkistin.. mutta ei vaa saanut kohdalleen, kele.. pitää ottaa venakoppa irti ja vilkasta tänään..

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 19.6.2012 19:43

Kai muistit pyörittää konetta aina ennen merkkien tarkastusta? Pari kierrosta kannattaa ainakin käännellä moottoria, ennenkuin antaa lopullisen tuomion jaon oikeellisuudesta moottoria kasatessa.

Ja en nyt kyllä keksi, että mihin se öljypumpun jako oikein voisi vaikuttaa. Muuhun kuin sytytysennakkoon, jos jakaja pyörii samalla akselilla.

Mutta jos se käy huonosti ja/tai ei vedä, niin joku jako siellä pielessä on. Onko virranjakaja oikeassa asennossa?

Mikko91
-
Viestit: 9
Liittynyt: 9.5.2012 21:56

ViestiKirjoittaja Mikko91 » 19.6.2012 21:24

Kyllä sitä pyöriteltiin ja ihmeteltiin oikein porukalla ja kohdallaan tuntui olevan.. Ko. autossa ei ole vanhanliiton virranjakajaa vaan tuo sytytysyksikkö härdelli.

Mikko91
-
Viestit: 9
Liittynyt: 9.5.2012 21:56

ViestiKirjoittaja Mikko91 » 19.6.2012 22:09

Noniin, nyt on jako merkit tarkastettu ja ei mitään heittoa kampiakselin ja nokkien välillä.. Nyt ei ymmärrä mistä sitten vikaa haen?!?

Vaihdoin samassa uudet tulpat ja tulpanjohdot, josta juolahtikin mieleeni, että onko virranjakajallisessa ja jakajatomassa erilaiset tulpanpiuhat? Paketissa nimittäin oli tuo maadoitusjohto, jota ei ko autossa tarvitse..

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 19.6.2012 22:44

Onko ne kaikki piuhat varmasti oikeissa paikoissa? Tuo tyhjäkäynnin heikkous ja vedon puute voisi johtua vaikkapa siitä, että siellä on nyt kaksi johtoa väärinpäin.

Edit: Eikä se ole maadoitusjohto, vaan sytytyspuolalta virranjakajaan tuleva johto... Mutta luulisi sen nyt niillä jakajasytkällisen piuhoillakin toimivan, suunnilleen samat virrat niistä läpi kulkee. Tosin jotkut VW:t ovat hyvin tarkkoja johdoista, ei tahdo toimia millään hinnat-alkaen-tarvikejohdoilla.

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 19.6.2012 23:12

Mulle ainakin tuli sellanen paketti marmorilta missä oli myös tuo puolan johto ja toimii hienosti vaikka on tuo puolapaketti.

Kantsii ehkä mittailla sitä puolaa jos joku pari antaa ihan eri vastusta kun muut. En tiiä oikeita arvoja, mut helppohan se on päätellä jos jossain on hirvee heitto arvoissa.

Mikko91
-
Viestit: 9
Liittynyt: 9.5.2012 21:56

ViestiKirjoittaja Mikko91 » 20.6.2012 0:04

Niin siis aivan tuo puolanjohto, sitä tarkoitin. Mistähän sen järjestyksen löytäisi? Olin kyllä laittavinani kaikki samaan paikkaan mistä otin sekä mekkasin ne, mutta täytyy tarkistaa :)

Mikko91
-
Viestit: 9
Liittynyt: 9.5.2012 21:56

ViestiKirjoittaja Mikko91 » 20.6.2012 0:23

Kävin koeajolla, niin pitkään kun ryyppy on pelissä ei minkäänlaista nykimistä/kautta pötpötystä. Heti kun ryyppy pois samat oireet sekö tyhjäkäynti n. 500?!?!?!?! MIKSI??

Mikko91
-
Viestit: 9
Liittynyt: 9.5.2012 21:56

ViestiKirjoittaja Mikko91 » 20.6.2012 2:45

Löytyihän se vika, ihme näin yönpikkutunneilla..

5 pytyn tulpanjohto viallinen.. SE OLI UUSI!! on se kumma.. johan rupes vekotin menemään!

putsasin myös tyhjäkäyntimoottorin ja kaasuläpän, huhhuh kun oli töhnää..

Kiitokset kaikille vinkkejä ja neuvoja antaneille! :)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 20.6.2012 9:19

Eipä tullut oikeastaan minään uutisena, että (halvoissa) tarvikeosissa on uudetkin rikkinäisiä...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa