Elikkäs tuo golffin (-98,1.6) vie paljon jäähdytinnestettä, päivällä ku kävin katsastamas autoa niin taas oli nesteet kadonnu ja auton pohja aiva nesteen vallassa..
Noo lisäsin nesteet ja pääsin n.5km niin taas oli säiliö tyhjänä, lisäsin nesteet ja laitoon autonkäyntiin.. auton alle nokotti pikkusen nestettä mutta sitten kun lisäsi kierrokset +2000rpm niin tuli oikeen norona vettä.. Lisäsin taas vettä säiliöön ja ajoon kotia (60km) ei kertaakaa matkan aikana tarvinnut lisätä eikä myöskään kotona... Kotona ruuvasin turhat muovin palat pois ja koitin löytää vika kohtaa; vedenlämpötila anturin kohdassa oleva 4 letkun liitin oli aivan märkä ja sen alla oli läikkä jäähdytysnestettä ja vettä..
Eli onko se 4 letkun juttu helposti vaihdettava vai mikä vois golffia vaivata? huohottimestaki tuli aikalailla höyryäkin(vaikuttaako ilmamäärä anturin vika siihenkin)?
VW Golf IV & jäähdytinnesteet
Valvoja: ffp jäsenet
Nuo muoviset letkulähdöt taitaa olla perus vikoja tuon ikäisessä vag pelissä. Omaan -96 golf III olen vaihtanut kaikki letkulähdöt, hapertuvat pikkuhiljaa ja alkavat vuotamaan.
Kone on siis 1.6 8V AKl? Ja irooitettava osa on kannenpäässä?
Jos on niin vaihto onnistuu kun irroitat sytyspuolan, jotta saat 4-letkulähdön päältä menevän teräksisen jäähdytysvesi putken siirrettyä tieltä pois.
Omaan Golf IV vaihdoin o-renkaan kyseiseen letkulähtöön, vähän hankala homma kun se putki kampee siinä päällä mutta onnistuu.
Vieläkun muistaa laittaa oikeat nesteet sisään niin matka jatkuu taas.
Kone on siis 1.6 8V AKl? Ja irooitettava osa on kannenpäässä?
Jos on niin vaihto onnistuu kun irroitat sytyspuolan, jotta saat 4-letkulähdön päältä menevän teräksisen jäähdytysvesi putken siirrettyä tieltä pois.
Omaan Golf IV vaihdoin o-renkaan kyseiseen letkulähtöön, vähän hankala homma kun se putki kampee siinä päällä mutta onnistuu.
Vieläkun muistaa laittaa oikeat nesteet sisään niin matka jatkuu taas.
Eileen pesasin koneen moottorin pesulla niin se haarotin juttu oli kahdella pultilla kiinnilohkossa, ennen kuin alatoitin pesemisen niin kyseisestä haarottimesta kuulu pihinää eli se viittaas sen vikaan...
http://img856.imageshack.us/img856/1553 ... 115414.jpg
http://img39.imageshack.us/img39/9207/2 ... 115353.jpg Kysymys kuuluukin mikäosan nimi on? Vedenlämpötila anturi tulee siihen keskelle "risteystä" hakasella kiinni... Ja se moottori tunnus on AKL...
Edit: Motonetistä ku kattoon termostaatin koppa maksaas 9.90 ja sinne tiiviste 1€.. mutta pitääs nyt vain tietää että onko toi osa se termostaatinkotelo..
http://img856.imageshack.us/img856/1553 ... 115414.jpg
http://img39.imageshack.us/img39/9207/2 ... 115353.jpg Kysymys kuuluukin mikäosan nimi on? Vedenlämpötila anturi tulee siihen keskelle "risteystä" hakasella kiinni... Ja se moottori tunnus on AKL...
Edit: Motonetistä ku kattoon termostaatin koppa maksaas 9.90 ja sinne tiiviste 1€.. mutta pitääs nyt vain tietää että onko toi osa se termostaatinkotelo..
Termostaatinkotelo tuo ei ole, ihan normaali haaroitin.
Osan alkuperäisnumero 06A 121 132
Febi-Bilstein tarvikeosa 29791
VW:ltäkin haettuna ei varmaan paljoa kustanna.
Tuon anturinkin tiiviste kannattaa vaihtaa samalla, osanumero sille N 90316802
Tarkista samalla syylärin kannattimien kunto, tuo vuoto saattaa aiheutua syylärin liiallisesta liikkumisesta.
Osan alkuperäisnumero 06A 121 132
Febi-Bilstein tarvikeosa 29791
VW:ltäkin haettuna ei varmaan paljoa kustanna.
Tuon anturinkin tiiviste kannattaa vaihtaa samalla, osanumero sille N 90316802
Tarkista samalla syylärin kannattimien kunto, tuo vuoto saattaa aiheutua syylärin liiallisesta liikkumisesta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa