Mistä suunnasta kannattaisi lähteä ongelmaa etsimään, kun 1.6i -03 Golf jättää ajosta pysähtyessä tyhjäkäyntikierrokset vaeltamaan varsinkin lämmettyään 1500-1800rpm väliin?
Kierrokset saa normaaliksi kun ne väkisin kytkimellä ja vaihde päällä jarruttaa alle tuon 1500-kierroksen.
Tasakaasulla taajamanopeuksia ajettaessa kaasussa tuntuu olevan myös on/off pykälä, eli meno on varsin nykivää.
Pahan alipainevuodon löysin isolle imuputkelle tulevasta huohotinputkesta ja se korjattiin, mutta itse ongelma ei poistunut.
Alipainevuotoja on haettu, mutta niitä ei enempää tuntuisi löytyvän?
Vikakoodeja ei tule ja kaasuläpän asentotunnistin on edellisen omistajan toimesta pari vuotta sitten kuittien perusteella vaihdettu(onko ollut samaa ongelmaa?).
VW huolto nostaa kädet ylös ja eteenpäin mennään ongelmaratkaisussa pelkästään arpoen?
Samaa ongelmaa löytyy kyllä Googlettamalla paljonkin, mutta ei yhtäkään vastausta?
Onko tietoa, tai edes ehdotuksia mistäpäin ongelmaa voisi lähteä purkamaan?
Tyhjäkäynti vaeltaa -03 Golf:sta
Valvoja: ffp jäsenet
On kokeiltu toisen auton massamittarilla ja orggis lambda on uusittu vajaa vuosi sitten, eli niistä ongelma ei johtune?
Tehothan tuossa on ihan tallella, mutta taskaasulla kaupunkinopeuksissa pykälä moottorijarrin va dedon välillä tuntuu siis suurelta.
Eli kaasua saa painaa suhteellisen paljon ennenkuin veto nytkähtäen alkaa?
Tehothan tuossa on ihan tallella, mutta taskaasulla kaupunkinopeuksissa pykälä moottorijarrin va dedon välillä tuntuu siis suurelta.
Eli kaasua saa painaa suhteellisen paljon ennenkuin veto nytkähtäen alkaa?
-
- -
- Viestit: 27
- Liittynyt: 22.8.2010 2:00
Tänään sitten vasta havaitsin yhden uuden oudon jutun tuon käyttäytymisessä.
Mikäli ilmastointi on automaattiasennossa(siis climatronic), kierrokset putoaa ilmeisesti niin kuin pitääkin, eli päästettäessä kaasun kierrokset jää sekunniksi tai pariksi sekunniksi 1500rpm ja laskee tästä normaaliin.
Kun ilmastoinnin jättääkin econ asennolle, jää kierrokset vaeltamaan siinen 1500-1880rpm haarukkaan?
Eli näyttäisi siltä että heti kun moottorilla on hieman kuormaa, ongelmaa ei ole.
Ilmastoinnin automaattiasennossahan ilmastoinnin pumppu pyörii koko ajan, samoin kuin jäähdyttäjän molemmat flektit(kuormaa laturin kautta), kun taas tuo economy pudottaa flektit ja pumpun pois kokonaan päältä.
Myös paikallaan kovilla kierroksilla käyttäen putkesta tulee melko paljon vettä, joten voisiko tuo vesi sekoittaa mm.lambdan toimintaa?
Autoon sisälle on myös jo pidemmän aikaa tullut mielestäni melko nihkeästi lämpöä ja varsinkin automaattiasennossa(kaikki läpät kuitenkin toimii normaalisti), eli voisiko tämä useitakin golf:ja ja Skodia vaivaava ongelma olla climatronic lähtöistä?
Miltähän lämpöanturilta systeemi ottaa tietonsa, eli missä ko.lämpöanturi sijaitsee?
Mikäli ilmastointi on automaattiasennossa(siis climatronic), kierrokset putoaa ilmeisesti niin kuin pitääkin, eli päästettäessä kaasun kierrokset jää sekunniksi tai pariksi sekunniksi 1500rpm ja laskee tästä normaaliin.
Kun ilmastoinnin jättääkin econ asennolle, jää kierrokset vaeltamaan siinen 1500-1880rpm haarukkaan?
Eli näyttäisi siltä että heti kun moottorilla on hieman kuormaa, ongelmaa ei ole.
Ilmastoinnin automaattiasennossahan ilmastoinnin pumppu pyörii koko ajan, samoin kuin jäähdyttäjän molemmat flektit(kuormaa laturin kautta), kun taas tuo economy pudottaa flektit ja pumpun pois kokonaan päältä.
Myös paikallaan kovilla kierroksilla käyttäen putkesta tulee melko paljon vettä, joten voisiko tuo vesi sekoittaa mm.lambdan toimintaa?
Autoon sisälle on myös jo pidemmän aikaa tullut mielestäni melko nihkeästi lämpöä ja varsinkin automaattiasennossa(kaikki läpät kuitenkin toimii normaalisti), eli voisiko tämä useitakin golf:ja ja Skodia vaivaava ongelma olla climatronic lähtöistä?
Miltähän lämpöanturilta systeemi ottaa tietonsa, eli missä ko.lämpöanturi sijaitsee?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa