Eli ongelmana olis sellanen, kun auto sammui täysin varoittamatta vauhdista, eikä käynnisty enää oikeen millään. Jos sattuu käynnistymään niin käy muutaman sekunnin ennen kun sammuu uudestaan. Senverran olen saanut vikaa selvitettyä, että kipinä katoaa ja palaa satunnaisesti käynnistysyrityksissä ja jos tulee kipinää niin lähtee käymäänkin, kipinä tosin katoaa uudestaan muutamassa sekunnissa niin kun jo totesinkin.
Tähän mennessä on vaihdettu puola, puolan johto, virranjakajan kansi ja pyörijä eikä ole ollu mitään vaikutusta... Oisko kellään ideaa mikä vois olla vikana tai onko joku törmänny samaan ongelmaan? Ennen tota totaalista hyytymistä auto teki muutaman kerran mystisen sammumisen vauhdista eri päivinä, mutta käynnisty melkeen samantien uudestaan.
golf 1.3 -87 käyntihäiriö
Valvoja: ffp jäsenet
Kiitoksia vinkistä, eipä vaan näytä motonetistä löytyvän tota anturia tohon koneesee... Mikä muuten tää osa on ja voisko se olla syypää? http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=10-8004
Vai onko toi vaan ruiskuautoon ku oma auto on ihan vaa kaasarilla?
EDIT: korjaan löytyypäs sieltä sittenki tollanen anturi mut ruiskukoneeseen :D
Vai onko toi vaan ruiskuautoon ku oma auto on ihan vaa kaasarilla?
EDIT: korjaan löytyypäs sieltä sittenki tollanen anturi mut ruiskukoneeseen :D
Mulla itellä on mk2 golf 1,3 ruisku. -91
Pari vuotta sitte oli juurikin tuo hall-anturi rikki. Oireet oli melkosen pissaset. Saatto ihan varottamatta sammua, ihan sama oliko vauhtia vai ei. Meno vaan loppu niinku kanan lento. Joskus lähti 5 min päästä käyntiin, joskus 30 min päästä.
Eikä se muistaakseni kovinkaan kallis osa ollu, taisin kyllä vaihdattaa koko virranjakajan.
Pari vuotta sitte oli juurikin tuo hall-anturi rikki. Oireet oli melkosen pissaset. Saatto ihan varottamatta sammua, ihan sama oliko vauhtia vai ei. Meno vaan loppu niinku kanan lento. Joskus lähti 5 min päästä käyntiin, joskus 30 min päästä.
Eikä se muistaakseni kovinkaan kallis osa ollu, taisin kyllä vaihdattaa koko virranjakajan.
Joo no nyt on vikaa tutkittu senverran, että taitaa olla toi hall anturi kyseessä ja varaosaki olis tiedossa. Nyt vaan on ongelmana että miten saan sen virranjakajan sisällä olevan ja akselissa pyörivän "magneetin" irti? Irrotin jo 2 sokkaa ja katoin kirjasta, et ilmeisesti pitäs viel irrottaa sellanen todella pieni kiilatappi. Tällähetkellä ongelma on siis, se, että se mangeetti liikkuu muutaman sentin ennen kun jämähtää uudestaan kiinni eikä liiku ulospäin, eikä sitä tappia saa oikeen millään irti... Rajottaako toi tappi tosin edes sitä liikkumista vai mistä nyt kiikastaa? Olisko jollakulla vinkkiä? :D
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa