vento 1.8 -94 kysymys vanteista

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

RoVeR
-
Viestit: 26
Liittynyt: 24.4.2012 15:06

vento 1.8 -94 kysymys vanteista

ViestiKirjoittaja RoVeR » 24.4.2012 22:52

elikkäs olen hommaamassa tollasta ventoa ja myyjän mukaan siinä kuulema kytkin luistaa, poljin pitää nostaa aika ylös että ottaa. eli onko kytkin vaihto kunnossa? vai johtuuko vain jostain säädöstä?

ja mistähän mahtaa löytyä etupuskuriin joku hienomman näköinen alalippa vakion tilalle?
Viimeksi muokannut RoVeR, 2.5.2012 15:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 24.4.2012 23:18

Automaattisäätöinen kytkinvaijeri taitaa näissä olla? Vanhemmissa volkkareissa yleensäkkin kytkin ottaa ylhäältä. Eiköhän se kytkin ole loppu jos niin sanotaan...
Lippoja saat vaikka Motonetistä, Fixus, Ebay tai ihan täältä myyntipalstalta.

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

ViestiKirjoittaja golpero » 24.4.2012 23:24

Kyl se yleensä ottaen purattaa sen kytkyttimen auki jos se on jo luistanut. Se luisto lasittaa sen tartunta pinnan eikä se siitä korjaamatta parane

RoVeR
-
Viestit: 26
Liittynyt: 24.4.2012 15:06

ViestiKirjoittaja RoVeR » 24.4.2012 23:39

onkos tuo miten iso homma purkaa laatikko irti? ja mitä kautta se kannattaa ottaa?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.4.2012 23:53

Onhan se pikkusen vaivalloinen, mutta ei ole mitään rakettitiedettä.

Ensikertalaisella sanoisin että kannattaa varata rauhallinen viikonloppu jona aikana kerkeää hengähtämään ja käymään vaikka saunassa kun alkaa peukalonkynnet mustumaan :)

Sit siinä tarvinee ylimääräisen tunkin jolla kannatellaan moottoria ja onhan se kaverikin mukava olla kakkosnelosella ja köydellä vipuamalla laatikkoa kannattelemassa ettei tarvi auton alla selällään maaten sitä naamalleen tiputtaa. Siis laatikko irrotetaan alakautta.

Vetolaipan pultit kannattanee hankkia uudet kun kannat on kumminkin enemmän tai vähemmän pyöreät. Mallin mukaan pitäisi saada samanlaiset asianmukaisesta ruuvikaupasta. Lujuus taisi olla se 11* -vahvuudesta vielä pykälän kovemmat?

Myös kytkinakselin stefa laatikosta kannattanee vaihtaa vaikkei vielä oireilisikaan. On meinaan sama lysti edessä jos/kun se alkaa vuotamaan. Hintakaan ei ole paha.

Kokonaisuutena sanoisin että mukavan työläs ja sopivan (|)-mainen :)

RoVeR
-
Viestit: 26
Liittynyt: 24.4.2012 15:06

ViestiKirjoittaja RoVeR » 24.4.2012 23:58

no kyllä noita autoja on tullu rassailtua tälläkin hetkellä on työn alla yks tekniikan vaihto foordi mistä olen luopumassa. koululla ajattelin tuon purkaa kun siellä on nosturit ja pelit ja vehkeet. minkälainen kytkin sinne kannattas laittaa? motonetin vai joku muu?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 25.4.2012 0:11

No sittenhän se on tunnin homma ;)

Tuskin tota kauheemmin virität niin mikä tahansa hyvän tunnetun valmistajan kytkin toimii. Eli käy katsomassa mitä sillä hetkellä motonet tarjoaa.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 25.4.2012 9:42

Alle tuntiin on laatikko lattialla, jos auton ropaaminen onnistuu.

Kampuran takastefa kannatta olla ainakin varalla. Vetoakselien pultiksi käy ihan tavalliset 8.8 pultit.

RoVeR
-
Viestit: 26
Liittynyt: 24.4.2012 15:06

ViestiKirjoittaja RoVeR » 25.4.2012 10:44

joo kiitoksia tiedoista.

RoVeR
-
Viestit: 26
Liittynyt: 24.4.2012 15:06

ViestiKirjoittaja RoVeR » 25.4.2012 11:12

onkos noissa ventoissa jotain tiettyjä paikkoja joistai alkaa ruostumaan jossain vaiheessa? eli mitkä paikat kannattaa katella?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 25.4.2012 13:01

Helmat etenkin koritulppien ympäristöt ja etulokarien alanurkat.

RoVeR
-
Viestit: 26
Liittynyt: 24.4.2012 15:06

ViestiKirjoittaja RoVeR » 25.4.2012 13:15

joo pitää katella ainakin noi kohdat sitten kun olen autoa vaihtamassa. ei nimittäin enää yhtään nappaa alkaa hitsailemaan puolta pohjaa. on tuohon autoon kyllä tehty muutama vuosi sitten ruostesuojaus.

RoVeR
-
Viestit: 26
Liittynyt: 24.4.2012 15:06

ViestiKirjoittaja RoVeR » 25.4.2012 14:06

jos jollain on vinkkejä mitä kaikkea kannattaa ottaa huomioon tuollasta ostaessa ni vois listata niitä tänne?!?

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 25.4.2012 15:05

No lähinnä se ruoste. Ja sit 90 hp moottori on melko paljon parempi kuin 75 hp. Muut viat/ominaisuudet ovat inhimillisesti ottaen aika helppoja ja halpojakin korjata, kun Ventossa ei oo juurikaan avaruusajan teknologiaa.

RoVeR
-
Viestit: 26
Liittynyt: 24.4.2012 15:06

ViestiKirjoittaja RoVeR » 25.4.2012 15:09

okei. mitä eroa on 75hp ja 90hp koneella siis sisukaluissa?

näyttäs olevan 66kw tuo mitä oon ostamassa.

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 25.4.2012 21:02

75 hv koneessa on eri nokka-akseli, ainakin. Jos oli jotain muuta eroa niin joku varmaan täydentää kohta. Mutta huoli pois sillä tuo 66kw versiohan on se 90 hv ;)

Tumi
-
Viestit: 357
Liittynyt: 7.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Tumi » 25.4.2012 22:05

ECU ja koko pakoputkisto on erilainen.

RoVeR
-
Viestit: 26
Liittynyt: 24.4.2012 15:06

ViestiKirjoittaja RoVeR » 25.4.2012 22:12

okei no tuo on se 66kw malli. tos auton vanha myynti ilmotus http://www.nettiauto.com/volkswagen/vento/4704418

jos jollain tietoa kyseisen auton historiasta niin voi tänne kirjotella.

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

ViestiKirjoittaja golpero » 25.4.2012 22:16

Alustasarja; etu 340mm taka 310mm

Tapa se on kait tuollainenkin :D

RoVeR
-
Viestit: 26
Liittynyt: 24.4.2012 15:06

ViestiKirjoittaja RoVeR » 25.4.2012 22:23

kunhan saan auton itelleni ni sit siihen tulee jomin coilit

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 25.4.2012 23:40


RoVeR
-
Viestit: 26
Liittynyt: 24.4.2012 15:06

ViestiKirjoittaja RoVeR » 26.4.2012 14:51

ei tule maksamaan mulle penniäkään. ja noi viat mitä tohon nettiauton ilmotukseen on merkattu niin on jo vissiin korjattu. mietin tuota madallusta niin onko voinut käydä niin että etu jouset on menny taakse ja takajouset eteen? vai onko sellanen edes mahdollista?

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 26.4.2012 17:35

ei o

RoVeR
-
Viestit: 26
Liittynyt: 24.4.2012 15:06

ViestiKirjoittaja RoVeR » 26.4.2012 17:59

ok. pitää varmaan näyttää vähän laikka konetta etujousille niin saa keulan matalammaks kun perän

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

ViestiKirjoittaja golpero » 26.4.2012 19:59

Siis wooot??? Se on tuo ilmoitettu mitta = etäisyys pyöränkaaren ylimmästä kohdasta vanteen keskelle. Eli ei suinkaan tarkoita, että keula olis korkeampi kuin perä. Tarkoitin lähinnä tuolla aiemmalla tuota ilmoittamistapaa madalluksesta. Yleensä kun se ilmoitetaan millimetreissä mitä on madallettu

RoVeR
-
Viestit: 26
Liittynyt: 24.4.2012 15:06

ViestiKirjoittaja RoVeR » 26.4.2012 20:49

nii joo. mut kyllä kun tuota yhtä kuvaa kattoo ni näyttää perä matalammalta kuin keula.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 26.4.2012 23:02

Keula on yleensä 20-30mm korkeampi pyörännavasta kaareen jotta pyörillä ois enemmän tilaa pyöriä, verrattuna takapäähän. Eli jos siinä on vaikka 40-40 madallus, niin perässä on pienempi matka navasta kaareen verrattuna edestä. Sen takia madallukset joskus onkin esim. 60-40

E: elä ikinä mainihe netissä rälläkkä madalluksesta tai saa kauheen fleimauksen päälle xD

E2: En tiedä mitä vw_golf tarkoitti edellisen postauksensa "Eli ei suinkaan tarkoita, että keula olis korkeampi kuin perä." mutta siis "etu 340mm taka 310mm" tarkoittaa että matka navasta kaareen on edessä 30mm korkeampi. Eli se on tavallaan korkeampi kun takaosa. Riippuen kahtooko kukin mataluuden juurikin tästä *matka navasta kaareen* vai esim matka puskurin alaosasta maahan.

RoVeR
-
Viestit: 26
Liittynyt: 24.4.2012 15:06

ViestiKirjoittaja RoVeR » 27.4.2012 0:16

antaa ton alustan olla tollasenaan alla ja heti kun vara niin jomit lähtee tilaukseen..

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

ViestiKirjoittaja golpero » 27.4.2012 0:26

E2: En tiedä mitä vw_golf tarkoitti edellisen postauksensa "Eli ei suinkaan tarkoita, että keula olis korkeampi kuin perä." mutta siis "etu 340mm taka 310mm" tarkoittaa että matka navasta kaareen on edessä 30mm korkeampi. Eli se on tavallaan korkeampi kun takaosa. Riippuen kahtooko kukin mataluuden juurikin tästä *matka navasta kaareen* vai esim matka puskurin alaosasta maahan.

No tuota minä tässä ajoin takaa, mut en oikein tienny et kui sen asian ois muotoillu ymmärrettävään muotoon

RoVeR
-
Viestit: 26
Liittynyt: 24.4.2012 15:06

ViestiKirjoittaja RoVeR » 30.4.2012 21:05

pystyykös ventoissa millään tavalla säätämään camberia takapyöristä?

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 1.5.2012 10:34

pystyy. Shimmiä akselin ja navan väliin.

RoVeR
-
Viestit: 26
Liittynyt: 24.4.2012 15:06

ViestiKirjoittaja RoVeR » 1.5.2012 11:20

okei.. kun ajatuksena on ollut sellanen että alle tulis eteen 8-8,5 leveet vanteen ja taakse 9,5 tuumaset. minkälaisella ET:llä ne passais hyvin? tietenkin ylikaaren vanteiden pitää tulla mutta ei niin paljoa että joutus kaaria levittämään.

RoVeR
-
Viestit: 26
Liittynyt: 24.4.2012 15:06

ViestiKirjoittaja RoVeR » 2.5.2012 22:56

nyt löyty tästä lähi seudulta kaveri joka suostus levittää pelti vanteet. mutta tosiaan vaan ulospäin mut minkälaisella et:llä kannatas vanteitten olla että niistä sais mahdollisimman leveet? eli jtn 8/9,5 leveet?!?

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 2.5.2012 23:07

se riippuu vaan aikalailla täysin siitä miten paljon haluat ne ulos, mille korkuudelle sen haluat, varman kannattaa vaikka rullamitalla mittailla vanteille suunnilleen haluttu koko, teettää ne ja sitten hienosäätää alusta niiden päälle

RoVeR
-
Viestit: 26
Liittynyt: 24.4.2012 15:06

ViestiKirjoittaja RoVeR » 2.5.2012 23:18

no 1 tai 2 cm kaaren yli. renkaiks suunnitellu 195/45/15 ainakin taakse eli venyä tarkotus hakea kunnolla mutta siinä suhteessa että kuvio jää kaaren tuntumaan silleen että vakio kaaria ei tarviais levittää. Korkeintaan pokkaus kääntää pois eestä. eli siis tällästä tyyliä : http://minunauto.com/auto/27725 mutta etu vanteet vähän kapeemmiks.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa