Autona on kakkoskoppanen golffi 1,3l nz. -91
Sisälle on alkanut tulla voimakas bensan haju aina liikennevaloissa ollessa. Enkä tarkoita nyt edellä olevan auton pakokaasun hajua. Ja liikkeelle lähteminen on tosi nykivää ja välillä tuntuu että just ku saa kytkimen ylös nii sitte hyytyy, mut sitte yhtäkkiä lähteekin vetämään. Kylmänä auto käy aika raskaasti ja käy tosi epätasaisesti kaasua painaessa. Elikkä käytännössä oireilee tyhjäkäynniltä siirryttäessä kiihdytykseen. Tosin muutaman kerran tehnyt 2. vaihteella kun lähtenyt suht hiljaisesta vauhdista kiihdyttään niin ei ole reagoinut kaasuun juuri ollenkaan ennen kuin hetken päästä.
Mites ton bensa pumpun sais pyöriin kokoajan? että vois paikantaa mahdollisen vuoto paikan, kun auto ei kuitenkaan tiputtele bensaa. Autohan oli tosiaan nyt vian ollessa päällä syönyt normaalin verran bensaakin (7,4 l/100km).
Vai olisko muita ehdotuksia miten bensavuodon löytäisi tai että mikä aiheuttaisi tuollaiset oireet?
Vaihdettuja osia:
- lambda
- tulpat (2 kertaa)
- virranjakajan kansi + pyörijä
- ilmamäärämittari
- lisäilmaluisti
- lämpötila anturi
Isot kiitokset etukäteen!
mk2 golf ja mahd. bensavuoto
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
sulla varmaan sama ropleema ku mulla, eli kiihdytyspumpun kalvo paskana. esimerkiks valoista lähdettäessä kun paino kaasua niin meinaa tukehtua ja muutenkin kiihtyy huonosti, ja bensa haisee sisälle ja merkkaa parkkipaikalla oman paikkansa.
kokeile vetää kaasuvaijeria ja katso alkaako bensaa valua kaasarin takaa. itsellä ainakin vuoti kuin seula. ja tätä osaa ei tunnu löytyvän mistään varaosapuljusta enää.
kokeile vetää kaasuvaijeria ja katso alkaako bensaa valua kaasarin takaa. itsellä ainakin vuoti kuin seula. ja tätä osaa ei tunnu löytyvän mistään varaosapuljusta enää.
Löyty
Vaihdoin tosiaan tuon yhden bensaletkun, muttei kuitenkaan vaikuttanut mihinkään. Lisäksi kävin ostamassa uudet tulpanjohdot + puolan johdon. Olivat ainakin sen näköiset että olivat tulleet tiensä päähän.
Lisäksi fiksailin lämpötila-anturin johdon kun oli lähtenyt tulpanjohtoja vaihtaessa tinauksista irti. (tai sitten alkuper. vika oli juuriki tuossa lämp.tila-anturin johdossa, kun ei ollut kuin yhden karvan varassa enään).
---> Nyt ei enään nytkyttele ja kulkee tasaisemmin kuin koskaan!
1,5 vuotta vääntäny tuon auton kanssa, mutta aina tullut uusia vikoja eteen. Nyt kuitenkin näkyy valoa tunnelin päässä!
Kiitoksia vinkeistä! :)
Lisäksi fiksailin lämpötila-anturin johdon kun oli lähtenyt tulpanjohtoja vaihtaessa tinauksista irti. (tai sitten alkuper. vika oli juuriki tuossa lämp.tila-anturin johdossa, kun ei ollut kuin yhden karvan varassa enään).
---> Nyt ei enään nytkyttele ja kulkee tasaisemmin kuin koskaan!
1,5 vuotta vääntäny tuon auton kanssa, mutta aina tullut uusia vikoja eteen. Nyt kuitenkin näkyy valoa tunnelin päässä!
Kiitoksia vinkeistä! :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa