Vw Passat 35i ohjaustehostin

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Splite
-
Viestit: 249
Liittynyt: 1.9.2008 19:39

Vw Passat 35i ohjaustehostin

ViestiKirjoittaja Splite » 15.4.2012 19:33

Mooro.

Asenneltiin tossa vkloppuna etupäähän uudet coiloverit. Laskettiin sitten auto alas ja pistin käymään ja ajoin tallista ulos ja totesin että kääntäessä rankemmin ohjaus on kauheen raskasta, kuuluu ulina ja ohjaustehostimen pumpun hihna pysähtelee.

Mikäs mahtais olla? onko jostain ohjaustehostimen paineista tai muusta kysymys?

Ja autohan oli muumikeula 2 litranen bensa -91.

Splite
-
Viestit: 249
Liittynyt: 1.9.2008 19:39

ViestiKirjoittaja Splite » 16.4.2012 15:24

Eikö kellään tietoa? Kun tuohon passattiin laittaa coiloverit niin tarvitseeko päivittää jotain muuta palikkaa pyöräntuennasta myös?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 16.4.2012 17:18

Oliko yläpään laakerit ok ?

Splite
-
Viestit: 249
Liittynyt: 1.9.2008 19:39

ViestiKirjoittaja Splite » 16.4.2012 21:14

Juu on koska vaihdoin ne samalla uusiin. Kaveri puhui että jossain bemarissa tarttis jotkut "koiranluut" vaihtaa lyhyempiin madaltaessa mutta mitenkäs tässä?

Pyndy
-
Viestit: 376
Liittynyt: 23.7.2003 20:09

ViestiKirjoittaja Pyndy » 16.4.2012 23:53

A) iskarin yläpää on jumissa tai väärin kasattu
B) sisemmät vetarit jumittaa

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 17.4.2012 0:07

kääntäessä rankemmin ohjaus on kauheen raskasta


Tarkoittaako tuo lähes renkaat linkussa?
Ettei vaan ota pyörät kiinni kaariin tai raidetanko vakaajaan... tms..

Splite
-
Viestit: 249
Liittynyt: 1.9.2008 19:39

ViestiKirjoittaja Splite » 17.4.2012 15:00

Kiitti vastauksista.

Kyllä tuon yläpään pitäisi olla ihan oikein kasattu, vetareista en tiedä. Vinkuminen ja raskaus tuli vasta asennuksen jälkeen eli jotain siinä on sen verran muuttunut.

Ei tarkoita että pyörät on linkussa, riittää kun kääntää vähän enemmän niin rupee pitämään mekkalaa. Voin teille siitä vaikka videon laittaa tänne jos helpottaa.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 17.4.2012 15:25

Ei tuossa oikein muuta vikapaikkaa ole kuin iskareiden yläpäät, ne tarkastukseen.

Splite
-
Viestit: 249
Liittynyt: 1.9.2008 19:39

ViestiKirjoittaja Splite » 17.4.2012 17:18

Selvä. En tosin ymmärrä mikä siinä mahdollisesti kusee. Asennettiin TA Technixin coiloverit ja mielestäni aivan oikein. Yläpään laakeri/kumihässäkkä vaihdettiin uuteen ja laitettiin iskari kiinni yläpäähän ja alapäähän.. Onks siinä jokin kikka mikä täytyy tehdä?

Sori että kyselen paljon, mutta on eka kerta kun asennan alustasarjaa.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 18.4.2012 0:38

Ota kaveri käätelemään rattia ja katso kääntyykö yläpään laakerit vapaasti vai alkaako jouset kiertymään. Nosta tarvittaessa keulaa senverran että jousen näkee kunnolla.
Tällätavoin emännän autosta löytyi jumittava tukilaakeri ;)

Nuo coiloverit joskus vaatii hieman kikkailua (varsinkin tarvikelaakerin kanssa), että jousilautasen saa istumaan kunnolla, se kun monesti hieman poikkeaa vakiosta.

Splite
-
Viestit: 249
Liittynyt: 1.9.2008 19:39

ViestiKirjoittaja Splite » 18.4.2012 15:01

Selvä. Täytyypi tuota kokeilla. Kiitokset neuvosta!

Splite
-
Viestit: 249
Liittynyt: 1.9.2008 19:39

ViestiKirjoittaja Splite » 28.4.2012 16:37

Noniin, säädettiin taas etuiskareiden kanssa, mutta edelleen sama ongelma. Yläpään laakeria ei näe, koska se on iskarintornin ylälevyn alla piilossa. Eli taas tarvittais neuvoja.

Tässä video ohjaustehostimen hihnasta/äänestä joka syntyy kun rattia kääntää auton ollessa käynnissä:

http://tinypic.com/r/2uzqa0p/6

Mimmonen kokoonpano tuossa iskarissa niinkun pitäisi olla? Alhaalta ylös: Tolppa, ylälevy,laakeri, mutteri, yläpään kiinnityslevy sekä mutteri?

Renkaat eivät tosiaan ota kiinni mistään, laakerit ovat uudet, laitoin sinne vielä voiteluainetta ja puhdistelin että toimisi, eikä mitään. Sama vinkuna ja jumitus kuin ennen.

Täytyy nyt vielä koittaa ilman painoa, eli kokeilla kääntää rattia kun etupää ilmassa, mutta rupee tietotaito loppumaan.

Rasvanakki
-
Viestit: 248
Liittynyt: 18.9.2007 20:46

ViestiKirjoittaja Rasvanakki » 28.4.2012 20:25

Ohjausteostimen laakeri voi vedellä viimeisiään, pahasti jumissa jo siis, itelläkiin pitää ääntä samanlainen corradossa välillä kun lämpenee, ota hihna pois ja kokeile pyöritellä pumpun hihnapyörää käsin, pitäisi pyöriä vaivatta, vaikkas vähä outo sattuma että laakeri luovutti alustasarjan asenuksen jälkeen.

Splite
-
Viestit: 249
Liittynyt: 1.9.2008 19:39

ViestiKirjoittaja Splite » 28.4.2012 20:29

Kiitos vastauksesta!

Okei, täytyypi tuota kokeilla. Eräs tuttu ehdotti tarkistamaan hihnan kireyden sekä tehostimen öljyt, mahdollisesti ilmaamaan tehostimen. Näillä mennään eteenpäin, katsotaan auttaako.

Btw, onko tuo kokoonpano oikein tuolla tavalla?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 29.4.2012 5:47

Jos kompura pyörii normaalisti ja mitään matoja tolppien asennuksesta ei löydy, laittaisin omat panokseni veikkaukselle vetonivelet... Jos nivelet on ottanut kipeää eli pahastikin kuluneet, niin aivan varmasti jumittaa, ja ihan pirun kovasti jumittaakin, kun vetarin kulmaa muutetaan (=autoa madalletaan) ja sitten koitetaan väkisin käännellä rattia.

Eihän raidetangot pääse ottamaan mihinkään kiinni, kuinka paljon tota nyt on madallettu? Joissain laitteissa ainakin ottaa raidetangot esim. runkopalkkiin kiinni reilummin madaltaessa... Ja se nyt aivan varmasti "vähän" tahmaa tuota ohjausta. :D

Ootko kokeillut katsoa, että näkyykö siellä mitään matoja, kun rattia kääntää? Eli ei muuta kuin lampun kanssa pää sinne pyöränkoteloon ja kaveri kääntelemään rattia.

Jos vika on tolppien yläpäissä, vetonivelissä tms, niin todennäköisesti vika ei ilmene, jos kääntelet renkaita keula ilmaan nostettuna. Rikkinäinen pumppukaan ei välttämättä oireile keula ilmassa, kun ei ole niin kovaa rasitusta.

Splite
-
Viestit: 249
Liittynyt: 1.9.2008 19:39

ViestiKirjoittaja Splite » 29.4.2012 19:03

Sain nyt ulinan ja ohjauksen raskauden pois, syypää oli liian löysä ohjaustehostimen hihna. Selvisipä kerrankin yksinkertaisesti.

Vielä kuitenkin tuosta tolpan kokoonpanosta. Huomasin, että nyt kääntäessä iskarin yläpään kiinnityslevyt, jotka ovat iskarintornin päällä, liikkuvat rattia kääntäessä. Onko oikein että tekee noin?

Eli mulla on kutakuinkin tommoset nuo etutolpat:

http://ocukroguesgallery.com/lopez/Susp7.jpg

Eli, onko koottu oikein jos katsotaan alhaalta ylöspäin: Tolppa, jousen päällä jousenlautanen, sen päällä laakerI, mutteri, iskarin yläpään kiinnityslevy sekä lopuksi mutteri.

Vai onko tuo yksi mutteri tuolla laakerin päällä turha?

Tässä vielä kuvaa kyseisestä mutterista joka tuli sarjan mukana. Kuuluuko tuo mutteri yläpäähän kiinni, ylimmäiseksi ja ainoaksi?

http://aijaa.com/0087010101019


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa