Vw Passat 35i ohjaustehostin
Valvoja: ffp jäsenet
Vw Passat 35i ohjaustehostin
Mooro.
Asenneltiin tossa vkloppuna etupäähän uudet coiloverit. Laskettiin sitten auto alas ja pistin käymään ja ajoin tallista ulos ja totesin että kääntäessä rankemmin ohjaus on kauheen raskasta, kuuluu ulina ja ohjaustehostimen pumpun hihna pysähtelee.
Mikäs mahtais olla? onko jostain ohjaustehostimen paineista tai muusta kysymys?
Ja autohan oli muumikeula 2 litranen bensa -91.
Asenneltiin tossa vkloppuna etupäähän uudet coiloverit. Laskettiin sitten auto alas ja pistin käymään ja ajoin tallista ulos ja totesin että kääntäessä rankemmin ohjaus on kauheen raskasta, kuuluu ulina ja ohjaustehostimen pumpun hihna pysähtelee.
Mikäs mahtais olla? onko jostain ohjaustehostimen paineista tai muusta kysymys?
Ja autohan oli muumikeula 2 litranen bensa -91.
Kiitti vastauksista.
Kyllä tuon yläpään pitäisi olla ihan oikein kasattu, vetareista en tiedä. Vinkuminen ja raskaus tuli vasta asennuksen jälkeen eli jotain siinä on sen verran muuttunut.
Ei tarkoita että pyörät on linkussa, riittää kun kääntää vähän enemmän niin rupee pitämään mekkalaa. Voin teille siitä vaikka videon laittaa tänne jos helpottaa.
Kyllä tuon yläpään pitäisi olla ihan oikein kasattu, vetareista en tiedä. Vinkuminen ja raskaus tuli vasta asennuksen jälkeen eli jotain siinä on sen verran muuttunut.
Ei tarkoita että pyörät on linkussa, riittää kun kääntää vähän enemmän niin rupee pitämään mekkalaa. Voin teille siitä vaikka videon laittaa tänne jos helpottaa.
Selvä. En tosin ymmärrä mikä siinä mahdollisesti kusee. Asennettiin TA Technixin coiloverit ja mielestäni aivan oikein. Yläpään laakeri/kumihässäkkä vaihdettiin uuteen ja laitettiin iskari kiinni yläpäähän ja alapäähän.. Onks siinä jokin kikka mikä täytyy tehdä?
Sori että kyselen paljon, mutta on eka kerta kun asennan alustasarjaa.
Sori että kyselen paljon, mutta on eka kerta kun asennan alustasarjaa.
Ota kaveri käätelemään rattia ja katso kääntyykö yläpään laakerit vapaasti vai alkaako jouset kiertymään. Nosta tarvittaessa keulaa senverran että jousen näkee kunnolla.
Tällätavoin emännän autosta löytyi jumittava tukilaakeri ;)
Nuo coiloverit joskus vaatii hieman kikkailua (varsinkin tarvikelaakerin kanssa), että jousilautasen saa istumaan kunnolla, se kun monesti hieman poikkeaa vakiosta.
Tällätavoin emännän autosta löytyi jumittava tukilaakeri ;)
Nuo coiloverit joskus vaatii hieman kikkailua (varsinkin tarvikelaakerin kanssa), että jousilautasen saa istumaan kunnolla, se kun monesti hieman poikkeaa vakiosta.
Noniin, säädettiin taas etuiskareiden kanssa, mutta edelleen sama ongelma. Yläpään laakeria ei näe, koska se on iskarintornin ylälevyn alla piilossa. Eli taas tarvittais neuvoja.
Tässä video ohjaustehostimen hihnasta/äänestä joka syntyy kun rattia kääntää auton ollessa käynnissä:
http://tinypic.com/r/2uzqa0p/6
Mimmonen kokoonpano tuossa iskarissa niinkun pitäisi olla? Alhaalta ylös: Tolppa, ylälevy,laakeri, mutteri, yläpään kiinnityslevy sekä mutteri?
Renkaat eivät tosiaan ota kiinni mistään, laakerit ovat uudet, laitoin sinne vielä voiteluainetta ja puhdistelin että toimisi, eikä mitään. Sama vinkuna ja jumitus kuin ennen.
Täytyy nyt vielä koittaa ilman painoa, eli kokeilla kääntää rattia kun etupää ilmassa, mutta rupee tietotaito loppumaan.
Tässä video ohjaustehostimen hihnasta/äänestä joka syntyy kun rattia kääntää auton ollessa käynnissä:
http://tinypic.com/r/2uzqa0p/6
Mimmonen kokoonpano tuossa iskarissa niinkun pitäisi olla? Alhaalta ylös: Tolppa, ylälevy,laakeri, mutteri, yläpään kiinnityslevy sekä mutteri?
Renkaat eivät tosiaan ota kiinni mistään, laakerit ovat uudet, laitoin sinne vielä voiteluainetta ja puhdistelin että toimisi, eikä mitään. Sama vinkuna ja jumitus kuin ennen.
Täytyy nyt vielä koittaa ilman painoa, eli kokeilla kääntää rattia kun etupää ilmassa, mutta rupee tietotaito loppumaan.
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
Ohjausteostimen laakeri voi vedellä viimeisiään, pahasti jumissa jo siis, itelläkiin pitää ääntä samanlainen corradossa välillä kun lämpenee, ota hihna pois ja kokeile pyöritellä pumpun hihnapyörää käsin, pitäisi pyöriä vaivatta, vaikkas vähä outo sattuma että laakeri luovutti alustasarjan asenuksen jälkeen.
Jos kompura pyörii normaalisti ja mitään matoja tolppien asennuksesta ei löydy, laittaisin omat panokseni veikkaukselle vetonivelet... Jos nivelet on ottanut kipeää eli pahastikin kuluneet, niin aivan varmasti jumittaa, ja ihan pirun kovasti jumittaakin, kun vetarin kulmaa muutetaan (=autoa madalletaan) ja sitten koitetaan väkisin käännellä rattia.
Eihän raidetangot pääse ottamaan mihinkään kiinni, kuinka paljon tota nyt on madallettu? Joissain laitteissa ainakin ottaa raidetangot esim. runkopalkkiin kiinni reilummin madaltaessa... Ja se nyt aivan varmasti "vähän" tahmaa tuota ohjausta. :D
Ootko kokeillut katsoa, että näkyykö siellä mitään matoja, kun rattia kääntää? Eli ei muuta kuin lampun kanssa pää sinne pyöränkoteloon ja kaveri kääntelemään rattia.
Jos vika on tolppien yläpäissä, vetonivelissä tms, niin todennäköisesti vika ei ilmene, jos kääntelet renkaita keula ilmaan nostettuna. Rikkinäinen pumppukaan ei välttämättä oireile keula ilmassa, kun ei ole niin kovaa rasitusta.
Eihän raidetangot pääse ottamaan mihinkään kiinni, kuinka paljon tota nyt on madallettu? Joissain laitteissa ainakin ottaa raidetangot esim. runkopalkkiin kiinni reilummin madaltaessa... Ja se nyt aivan varmasti "vähän" tahmaa tuota ohjausta. :D
Ootko kokeillut katsoa, että näkyykö siellä mitään matoja, kun rattia kääntää? Eli ei muuta kuin lampun kanssa pää sinne pyöränkoteloon ja kaveri kääntelemään rattia.
Jos vika on tolppien yläpäissä, vetonivelissä tms, niin todennäköisesti vika ei ilmene, jos kääntelet renkaita keula ilmaan nostettuna. Rikkinäinen pumppukaan ei välttämättä oireile keula ilmassa, kun ei ole niin kovaa rasitusta.
Sain nyt ulinan ja ohjauksen raskauden pois, syypää oli liian löysä ohjaustehostimen hihna. Selvisipä kerrankin yksinkertaisesti.
Vielä kuitenkin tuosta tolpan kokoonpanosta. Huomasin, että nyt kääntäessä iskarin yläpään kiinnityslevyt, jotka ovat iskarintornin päällä, liikkuvat rattia kääntäessä. Onko oikein että tekee noin?
Eli mulla on kutakuinkin tommoset nuo etutolpat:
http://ocukroguesgallery.com/lopez/Susp7.jpg
Eli, onko koottu oikein jos katsotaan alhaalta ylöspäin: Tolppa, jousen päällä jousenlautanen, sen päällä laakerI, mutteri, iskarin yläpään kiinnityslevy sekä lopuksi mutteri.
Vai onko tuo yksi mutteri tuolla laakerin päällä turha?
Tässä vielä kuvaa kyseisestä mutterista joka tuli sarjan mukana. Kuuluuko tuo mutteri yläpäähän kiinni, ylimmäiseksi ja ainoaksi?
http://aijaa.com/0087010101019
Vielä kuitenkin tuosta tolpan kokoonpanosta. Huomasin, että nyt kääntäessä iskarin yläpään kiinnityslevyt, jotka ovat iskarintornin päällä, liikkuvat rattia kääntäessä. Onko oikein että tekee noin?
Eli mulla on kutakuinkin tommoset nuo etutolpat:
http://ocukroguesgallery.com/lopez/Susp7.jpg
Eli, onko koottu oikein jos katsotaan alhaalta ylöspäin: Tolppa, jousen päällä jousenlautanen, sen päällä laakerI, mutteri, iskarin yläpään kiinnityslevy sekä lopuksi mutteri.
Vai onko tuo yksi mutteri tuolla laakerin päällä turha?
Tässä vielä kuvaa kyseisestä mutterista joka tuli sarjan mukana. Kuuluuko tuo mutteri yläpäähän kiinni, ylimmäiseksi ja ainoaksi?
http://aijaa.com/0087010101019
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa