otain ilmeisesti kävi ;(
Tuossa mökkitiellä auto humpsahti pohjastaan kiinni ja sitä sitten tovi sitä venkslattiin. Kytkin siinä alkoi haista kiitettävästi. No siitä sitten päästyä tuli loskaisessa ylämäessä polkaistua lappu lattiaan oikein kunnolla ja seuraavassa risteyksessä ei sitten mennyt kytkimen kanssa vaihteet vapaalle.
Eli kun auton käynnistää vaihde päällä se ryömii eikä vaihteet mene kytkimellä paikoilleen, toki oikealla kierrosalueella ne saa "raakana" mutta eipä sillä viitsi nyt ajaa.
Kytkin on kyllä ollut ilmeisesti muutoinkin lopussa, sillä ruuhkassa madellessa on saanut nauttia sen tuoksuista.
Mutta nyt on jotain mennyt? Olisiko viisaammilla antaa vinkkiä mistä alkaa tutkia?
Auto on ollut Harisen käsittelyssä aikoinaan ja väännöksi merkattiin 315Nm
Kiitos jo etukäteen
Kytkin kaksoismassa? vai mikä? A6 -98 aeb 1.8t manuaalivaiht
Valvoja: ffp jäsenet
Olisiko viisaammilla antaa vinkkiä mistä alkaa tutkia?
Se löytyy sieltä moottorin ja vaihteiston välistä ;) (sorry.. oli ihan pakko..)
Kyllähän tuo taitaa kytkinremppaa vaille olla, sillähän se selviää mikä sieltä hajosi...
edit... mitä äkkiä vilkaisin sachin luetteloa niin näyttäisi samoja palikoita tarjoavan 1.8iin (ahdettuna ja vaparina) kuin TDIhin...
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 6.10.2010 23:18
Se löytyy sieltä moottorin ja vaihteiston välistä ;)
Se löytyy sieltä moottorin ja vaihteiston välistä ;)
Jumankauta olit muuten oikeessa :D :D :D
Eihän tästä ilman huumoria ole kukaan selvinnyt.
Kiitos keskusteluun osallistuneille.
Itselläni kun ei ole nosturia niin turvauduin hyvä veli verkostoon.
Tässä lyhyt raporttia mitä sieltä sitten löytyi.
http://aijaa.com/004019934076
http://aijaa.com/001339934077
Mutta mikä moisen aiheuttaa? Yksi syy löytyy penkin ja ratin välistä. Kytkin levyssä oli kuitenkin vielä pintaa jäljellä.
Kaksoismassaa emme vaihtaneet sillä akselin suuntaista välystä ei kertakaikkiaan ollut.
Toisaalta kellotaulun suuntaista välystä oli seuraavan lailla.
Ajatellaa, että lähdemme pyörittämään kaksoismasssasta klo. 12 eteenpäin, niin noin 3-4 minuutin kohdalla alkaa vasta varsinainen vastus olemaan riittävän suuri saadakseen itse vauhtipyörän liikkeelle. Suoralta kädeltä totesimme sen paskak... rikkinäiseksi.
Sitten yön yli nukuttua ja viisaampia kyläseppiä haastatellen työ laitettiin pakettiin uusimalla vai kytkin paketti. Eli pienellä riskillä lähdettiin kokeilemnaan. No aika näytää pääseekö lootan irroittamaan uudellee. Minkäänlaista "säröääniä" ei edelleenkään tule kaksoismassapyörästä. Keppi ei täristä, vaihteet menevät hyvin päälle, jopa kakkoselta ykköselle vauhdissa, jota ennen en edes viitsinyt kokeilla.
Itselläni kun ei ole nosturia niin turvauduin hyvä veli verkostoon.
Tässä lyhyt raporttia mitä sieltä sitten löytyi.
http://aijaa.com/004019934076
http://aijaa.com/001339934077
Mutta mikä moisen aiheuttaa? Yksi syy löytyy penkin ja ratin välistä. Kytkin levyssä oli kuitenkin vielä pintaa jäljellä.
Kaksoismassaa emme vaihtaneet sillä akselin suuntaista välystä ei kertakaikkiaan ollut.
Toisaalta kellotaulun suuntaista välystä oli seuraavan lailla.
Ajatellaa, että lähdemme pyörittämään kaksoismasssasta klo. 12 eteenpäin, niin noin 3-4 minuutin kohdalla alkaa vasta varsinainen vastus olemaan riittävän suuri saadakseen itse vauhtipyörän liikkeelle. Suoralta kädeltä totesimme sen paskak... rikkinäiseksi.
Sitten yön yli nukuttua ja viisaampia kyläseppiä haastatellen työ laitettiin pakettiin uusimalla vai kytkin paketti. Eli pienellä riskillä lähdettiin kokeilemnaan. No aika näytää pääseekö lootan irroittamaan uudellee. Minkäänlaista "säröääniä" ei edelleenkään tule kaksoismassapyörästä. Keppi ei täristä, vaihteet menevät hyvin päälle, jopa kakkoselta ykköselle vauhdissa, jota ennen en edes viitsinyt kokeilla.
Ehjässä kaksoismassa-VP:ssä ei ole juurikaan tuota tangentinsuuntaista välystä, vaan jouset rupeavat vastustamaan vapaaliikettä heti kun ulkokehää/sisäkehää poikkeuttaa lepotilanteesta. Poikkeuttaminen käsivoimin oli jopa hankalaa.
Omassa rikkinäisessä kaksoismassassa oli n. 2cm vapaaliike, joka oirehti tyhjäkäynnillä kuuluvana kälätyksenä. Tuli kokeiltua peräperää ehjää ja rikkinäistä ja ero oli mielestäni huomattava. Ajan oloon tuo kälätys voi loppua ja VP voi jumia jompaankumpaan päähän tai sitten heilua hervottomana siellä välissä kun jouset on sisältä murusina.
Omassa rikkinäisessä kaksoismassassa oli n. 2cm vapaaliike, joka oirehti tyhjäkäynnillä kuuluvana kälätyksenä. Tuli kokeiltua peräperää ehjää ja rikkinäistä ja ero oli mielestäni huomattava. Ajan oloon tuo kälätys voi loppua ja VP voi jumia jompaankumpaan päähän tai sitten heilua hervottomana siellä välissä kun jouset on sisältä murusina.
Vaikka ajoin, mutta ymmärrystä autotarvikkeita ja pienet, joten keskusteluja, en ole varma.
Viimeksi muokannut Laflore, 6.4.2012 10:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa