Ihan ekana pitää sanoa että melkoisen pihalla näistä vw konsernin tuotteista, tullut enemmän pelattua noiden BMW merkkisten kanssa. ja tälläinen tuli murheenkryyni? tuli ostettua mutsille käyttöautoksi.
itse asiaan,koneena ilmeisesti AKK moottori (tän löysin huoltokirjasta) niin kylmästä kun lyö koneen käyntiin kuullostaa aivan dieseli moottorilta, mutta moottorin lämmetessä ääni muuttuu totaalisesti ja käy todella nätisti ilman raksutuksia.
autossa täydellinen huoltokirja, ja jos siihen on uskominen niin öljyt on vaihdettu ajallaan ja hieman aikaisemminkin. nyt sisällä pyörii 5w-40 täysynteettiset, pitäskö kokeilla jotain muuta?
Koitin huonolla menestyksellä etsiä tietoa ks moottorista, niin kaikissa vaan kerrottiin että käy karkeasti, mutta ratkaisua ongelmaan en löytänyt.
-00 Polo 1.4mpi raksuttaa kylmänä
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 173
- Liittynyt: 31.7.2003 15:34
-
- -
- Viestit: 23
- Liittynyt: 4.11.2004 9:20
Kuullostaa aika hurjalta, että 200tkm ajetusta koneesta olisi männänhelmat kiinnileikkautunueet, vai onko nämä volkkarin koneet todellakin näin susia?
Eikös tuon pitäisi raksuttaa myös lämpimänä, eikä vain kylmänä?
Ainakin muissa merkeissä kun männässä on ollut vikaa niin on kolissut myös lämpimällä koneella.
Minkälainen ventiilikoneisto näissä on? perus hydraulinen vai jotain työntötanko hommia?
Eikös tuon pitäisi raksuttaa myös lämpimänä, eikä vain kylmänä?
Ainakin muissa merkeissä kun männässä on ollut vikaa niin on kolissut myös lämpimällä koneella.
Minkälainen ventiilikoneisto näissä on? perus hydraulinen vai jotain työntötanko hommia?
-
- -
- Viestit: 173
- Liittynyt: 31.7.2003 15:34
Puolison Golffilla on ajettu reilut satatuhatta, raksuttaa silti, lämmetessään raksutus vaimenee.
Johtunee siitä että kun männät aavistuksen turpoavat lämmetessään ääni vaimenee, mutta kylmänä raksuttaa aika lailla.
Öljyillä ei tuohon ole juurikaan vaikutusta, raksuttaa laittoi melkein mitä vain...
Tämä on tätä nykypäivän tekniikkaa, ollaan aika likellä sitä aikaa kun sadantonnin kohdalla saa mitalin ja kunnialaatan jos on ilman suurempia ongelmia päässyt ajelemaan.
Johtunee siitä että kun männät aavistuksen turpoavat lämmetessään ääni vaimenee, mutta kylmänä raksuttaa aika lailla.
Öljyillä ei tuohon ole juurikaan vaikutusta, raksuttaa laittoi melkein mitä vain...
Tämä on tätä nykypäivän tekniikkaa, ollaan aika likellä sitä aikaa kun sadantonnin kohdalla saa mitalin ja kunnialaatan jos on ilman suurempia ongelmia päässyt ajelemaan.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
tossa pihalla on 98 mallinen polo, vanhemmalla 1.4 MPi APQ-moottorilla. rakkine pitää kylmänä kamalaa kolinaa ja lämpimänä kovanpuolesta raksutusta. omasta mielestäni isoin ääni tulee nostajista, mutta ei ole kiinnostanut tutkia, kun ajomäärällä 240tkm-> 275tkm ääni ei ole muuttunut miksikään ja kyse on joka tapauksessa ns. tonnin "autosta".
sama rouskutus noissa taitaa kaikissa olla, mutta ei se kone siihen hajoa, jos remmi on vaihdettu. jos kattoo nettiautosta, niin yhtään konevikasta tai vaihtokoneellista ei ole myynnissä, vaihdelaatikko sen sijaan on rikki tai rempattu joka toisessa polossa.
Lisäys: Nii tämä siis 8v koneesta. Taitaa olla noi 16v olla vähän vikaherkempiä.
sama rouskutus noissa taitaa kaikissa olla, mutta ei se kone siihen hajoa, jos remmi on vaihdettu. jos kattoo nettiautosta, niin yhtään konevikasta tai vaihtokoneellista ei ole myynnissä, vaihdelaatikko sen sijaan on rikki tai rempattu joka toisessa polossa.
Lisäys: Nii tämä siis 8v koneesta. Taitaa olla noi 16v olla vähän vikaherkempiä.
Viimeksi muokannut ankkuli, 5.4.2012 22:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa