-00 Polo 1.4mpi raksuttaa kylmänä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Natsikoppi
-
Viestit: 23
Liittynyt: 4.11.2004 9:20

-00 Polo 1.4mpi raksuttaa kylmänä

ViestiKirjoittaja Natsikoppi » 29.3.2012 23:22

Ihan ekana pitää sanoa että melkoisen pihalla näistä vw konsernin tuotteista, tullut enemmän pelattua noiden BMW merkkisten kanssa. ja tälläinen tuli murheenkryyni? tuli ostettua mutsille käyttöautoksi.

itse asiaan,koneena ilmeisesti AKK moottori (tän löysin huoltokirjasta) niin kylmästä kun lyö koneen käyntiin kuullostaa aivan dieseli moottorilta, mutta moottorin lämmetessä ääni muuttuu totaalisesti ja käy todella nätisti ilman raksutuksia.
autossa täydellinen huoltokirja, ja jos siihen on uskominen niin öljyt on vaihdettu ajallaan ja hieman aikaisemminkin. nyt sisällä pyörii 5w-40 täysynteettiset, pitäskö kokeilla jotain muuta?

Koitin huonolla menestyksellä etsiä tietoa ks moottorista, niin kaikissa vaan kerrottiin että käy karkeasti, mutta ratkaisua ongelmaan en löytänyt.

sam74
-
Viestit: 363
Liittynyt: 6.12.2006 11:55

ViestiKirjoittaja sam74 » 29.3.2012 23:28

mutsilla -01 polossa sama vika,paitsi,että käy koko ajan kuin diesel.... tai kävi... eikös se ole näissä tyyppivika? joku viisampi korjatkoon.... tossa kovilla pakkasilla kun mutsi oli sammuttanu auton kaupan pihaan niin jakoremmi poikki.... oli vaihdettu 20tkm sitten.....

Antti Narvanen
-
Viestit: 173
Liittynyt: 31.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Antti Narvanen » 30.3.2012 8:45

Männänhelmat kiinnileikkautuneet... Ominaisuus näissä koneissa.

Puoliskon käyttökulkineessa aivan sama juttu, äänen kun oppii tunnistamaan niin hieman tarkkailemalla alkaa löytämään samanlaisia ääniä melkein jokaisesta 1.4 koneella olevasta VAGineesta...

Natsikoppi
-
Viestit: 23
Liittynyt: 4.11.2004 9:20

ViestiKirjoittaja Natsikoppi » 30.3.2012 11:23

Kuullostaa aika hurjalta, että 200tkm ajetusta koneesta olisi männänhelmat kiinnileikkautunueet, vai onko nämä volkkarin koneet todellakin näin susia?

Eikös tuon pitäisi raksuttaa myös lämpimänä, eikä vain kylmänä?
Ainakin muissa merkeissä kun männässä on ollut vikaa niin on kolissut myös lämpimällä koneella.

Minkälainen ventiilikoneisto näissä on? perus hydraulinen vai jotain työntötanko hommia?

sam74
-
Viestit: 363
Liittynyt: 6.12.2006 11:55

ViestiKirjoittaja sam74 » 30.3.2012 11:33

kyllä mutsin polo raksutti kokoajan.... tai nin kauan kunnes remmi meni poikki..... ja ääni pahimmasta päästä mitä olen kuullut..... ei tule toista 1,4 volsua enää mutsille eikä mulle....

Antti Narvanen
-
Viestit: 173
Liittynyt: 31.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Antti Narvanen » 30.3.2012 14:25

Puolison Golffilla on ajettu reilut satatuhatta, raksuttaa silti, lämmetessään raksutus vaimenee.

Johtunee siitä että kun männät aavistuksen turpoavat lämmetessään ääni vaimenee, mutta kylmänä raksuttaa aika lailla.

Öljyillä ei tuohon ole juurikaan vaikutusta, raksuttaa laittoi melkein mitä vain...

Tämä on tätä nykypäivän tekniikkaa, ollaan aika likellä sitä aikaa kun sadantonnin kohdalla saa mitalin ja kunnialaatan jos on ilman suurempia ongelmia päässyt ajelemaan.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 30.3.2012 18:26

Eikös noissa joissain ton ikäisissä ollut mäntien helmoissa joku huono pinnoite joka kului pois ja alkoi kolisemaan?

ankkuli
-
Viestit: 32
Liittynyt: 20.1.2005 0:52

ViestiKirjoittaja ankkuli » 31.3.2012 21:48

tossa pihalla on 98 mallinen polo, vanhemmalla 1.4 MPi APQ-moottorilla. rakkine pitää kylmänä kamalaa kolinaa ja lämpimänä kovanpuolesta raksutusta. omasta mielestäni isoin ääni tulee nostajista, mutta ei ole kiinnostanut tutkia, kun ajomäärällä 240tkm-> 275tkm ääni ei ole muuttunut miksikään ja kyse on joka tapauksessa ns. tonnin "autosta".

sama rouskutus noissa taitaa kaikissa olla, mutta ei se kone siihen hajoa, jos remmi on vaihdettu. jos kattoo nettiautosta, niin yhtään konevikasta tai vaihtokoneellista ei ole myynnissä, vaihdelaatikko sen sijaan on rikki tai rempattu joka toisessa polossa.

Lisäys: Nii tämä siis 8v koneesta. Taitaa olla noi 16v olla vähän vikaherkempiä.
Viimeksi muokannut ankkuli, 5.4.2012 22:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-Hege-
-
Viestit: 147
Liittynyt: 29.3.2010 13:13

ViestiKirjoittaja -Hege- » 1.4.2012 10:25

-97 polo 1.4 koneella,ei mitään ylimmäräisiä rutinoita kuulu. Paremmin käy kuin uudet fsi moottorit!! 197tkm ajettu.

teto123
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 10.4.2012 15:36

ViestiKirjoittaja teto123 » 10.4.2012 16:29

On noissa 1,4 mennyt alakerrasta laakereita tossa 100tkm kun porukat ajelee 30tkm/2 vuotta öljynvaihtoväliä.Liuskat ovat kuin 127 fiiatissa:)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa