Jakoketju rallatta käynnistäessä.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jervanha
-
Viestit: 3
Liittynyt: 28.3.2012 21:39

Jakoketju rallatta käynnistäessä.

ViestiKirjoittaja jervanha » 28.3.2012 21:46

Nokkien jakoketju pitää ikävän 1-2 sekuntia kestävän äänen autoa käynnistäessä. Sama ei
tapahdu jos käynnistää vähän ajan päästä uudelleen. Ääni ei myöskään kuulu moottorin käydessä. Jos auto on seissyt 30min tai enemmän ääni kuuluu.

Mikä voi vuotaa, jotta paineet pääsee ketjun kiristäjältä pois? Eikö sökö kiristäjä rallattaisi jatkuvasti?

Auto on Passat 1.8T vuoden 2001 mallia eli AWT-koneella. Onko tässä paineventtiiliä öljynsuodattimen kannassa kuten vanhemmissa passateissa?

pk
-
Viestit: 449
Liittynyt: 23.7.2003 11:53

ViestiKirjoittaja pk » 28.3.2012 22:46

On paineventtiili kuten vanhemmassa lohkomallissa jossa ulkoinen vesipumppu yms.

Vanhempaan lohkoon sai ostaa erikseen, mutta tuohon uudempaan ei. Tulee ö-suodattimen jalan mukana, näin ainakin poikittaisissa 1.8t moottoreissa.

jervanha
-
Viestit: 3
Liittynyt: 28.3.2012 21:39

ViestiKirjoittaja jervanha » 29.3.2012 16:53

Mitä luulette voiko itse ketjunkiristäjä olla sökö jos pitää rallatusta 1-2sekuntia kun pitkähkön seisonnan jälkeen käynnistää. Kallis osa kokeilemalla vaihtaa: 640e kiristäjä ja 100e ketju.

pk
-
Viestit: 449
Liittynyt: 23.7.2003 11:53

ViestiKirjoittaja pk » 29.3.2012 20:34

Itsellä 1.8t leoni päästi tuon pärähdyksen viileällä/kylmällä ilmalla jos auto oli seissyt yli 7h edellisestä käynnistyksestä. Oire alkoi kun autolla oli ajettu 50tkm, öljymerkillä/laadulla ei merkitystä. Forte pesulla ei merkitystä, ö-putsari aina orkkis vw:n.

Vaihdoin jakohihnan yhteydessä ketjun+kiristimen kun edukkaasti sain osat(kiristin oli jenkeissä 250€ ja suomessa tuo vajaa 600€ sillä hetkellä, viimeisimmällä osanumerolla). Vika ei kuitenkaan poistunut.

Omassa siis ainoaksi mahdolliseksi vikapaikaksi jäi tuo paluulinjan venttiili, ö-suodattimen jalassa. Jätin kuitenkin vaihtamatta kun auto vaihtui, hintaa olisi silloin ollut reilu 160€.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 29.3.2012 20:45

eli öljypumpun sihti tukossa, tai alkavia oireita sille tuo kun ei öljy nouse kanteen heti.. sihti uusiksi; parinkympin osa, tai sitten varmanpäälle koko pumppu sihteineen about 150 eur.

jervanha
-
Viestit: 3
Liittynyt: 28.3.2012 21:39

ViestiKirjoittaja jervanha » 30.3.2012 10:02

Sihit uusittu ja öljynpaine mitattu olevan asteikolla.

Kiitoksia mielipiteistä. Tuntuu että aika monella samoja ongelmia. Taitaa toi kannen öljynkierto
olla pikkasen haavottuvainen näissä konsernin laitteissa. Pistän infoa kun saan vian pois.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa