Nokkien jakoketju pitää ikävän 1-2 sekuntia kestävän äänen autoa käynnistäessä. Sama ei
tapahdu jos käynnistää vähän ajan päästä uudelleen. Ääni ei myöskään kuulu moottorin käydessä. Jos auto on seissyt 30min tai enemmän ääni kuuluu.
Mikä voi vuotaa, jotta paineet pääsee ketjun kiristäjältä pois? Eikö sökö kiristäjä rallattaisi jatkuvasti?
Auto on Passat 1.8T vuoden 2001 mallia eli AWT-koneella. Onko tässä paineventtiiliä öljynsuodattimen kannassa kuten vanhemmissa passateissa?
Jakoketju rallatta käynnistäessä.
Valvoja: ffp jäsenet
Itsellä 1.8t leoni päästi tuon pärähdyksen viileällä/kylmällä ilmalla jos auto oli seissyt yli 7h edellisestä käynnistyksestä. Oire alkoi kun autolla oli ajettu 50tkm, öljymerkillä/laadulla ei merkitystä. Forte pesulla ei merkitystä, ö-putsari aina orkkis vw:n.
Vaihdoin jakohihnan yhteydessä ketjun+kiristimen kun edukkaasti sain osat(kiristin oli jenkeissä 250€ ja suomessa tuo vajaa 600€ sillä hetkellä, viimeisimmällä osanumerolla). Vika ei kuitenkaan poistunut.
Omassa siis ainoaksi mahdolliseksi vikapaikaksi jäi tuo paluulinjan venttiili, ö-suodattimen jalassa. Jätin kuitenkin vaihtamatta kun auto vaihtui, hintaa olisi silloin ollut reilu 160€.
Vaihdoin jakohihnan yhteydessä ketjun+kiristimen kun edukkaasti sain osat(kiristin oli jenkeissä 250€ ja suomessa tuo vajaa 600€ sillä hetkellä, viimeisimmällä osanumerolla). Vika ei kuitenkaan poistunut.
Omassa siis ainoaksi mahdolliseksi vikapaikaksi jäi tuo paluulinjan venttiili, ö-suodattimen jalassa. Jätin kuitenkin vaihtamatta kun auto vaihtui, hintaa olisi silloin ollut reilu 160€.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa