Nyt alkaa ideat käymään vähiin.
Kolmospytty on pimeänä (koneen ollessa käynnissä kun ottaa kolmosen suuttimelta pistokkeen irti, käynti ei muutu)
- Vaihdettu uusi jakajan kansi/pyörijä sekä tulpat. Lisäksi vaihdeltu tulpanjohtoja ristiin, ei apua.
- Suuttimen pistokkeesta katottu ledillä että vilkkuu -> johto kunnossa
- Kaksi suutinta vaihdettu ristiin -> ei vaikutusta, vika pysyy kolmosessa.
- Nostettu koko suutintukki pois -> kaikki suuttimet suihkii bensaa nätisti.
- Puristuspaineet mitattu, kaikki tasan 13bar.
Eilen jossakin vaiheessa kone kävi hetken ihan nätisti mutta sitten alkoi taas puksuttamaan kolmella. Silloin epäiltiin tulppaa mutta eipä se sit sekään tainnu olla.
Mikä helvetti siinä nyt mukamas vielä voi olla?!
Kolmonen pimeänä, ideat loppuu, 1.4 AEX (-97 Polo)
Valvoja: ffp jäsenet
Netistä 3sekunnin googletuksella Osan noista taisit jo testailla? Niden lisäksi useemmassa paikassa mainittiin jotain tosta bensan saannista..
"I have had that on those engines due to a crack in the plastic inlet manifold."
"Don't like to say it but there were issues with the ECU's regarding your fault. "
"If you swapped the injectors and Cyl 1 is still not firing and everything else looks healthy, then I would think it was the injector harness thats got a problem firstly. The injector wont open without a control signal.
Could be worth seeing what the fuel pressure is like, I doubt this is the problem but worth a check to see if theres any leaks etc.
You could try removing the plugs for 1/2 and swap the harness over to see if injector 1 harness will fire no2 injector, it shouldnt take long to see if the right amount of fuel is coming out "
"I have had that on those engines due to a crack in the plastic inlet manifold."
"Don't like to say it but there were issues with the ECU's regarding your fault. "
"If you swapped the injectors and Cyl 1 is still not firing and everything else looks healthy, then I would think it was the injector harness thats got a problem firstly. The injector wont open without a control signal.
Could be worth seeing what the fuel pressure is like, I doubt this is the problem but worth a check to see if theres any leaks etc.
You could try removing the plugs for 1/2 and swap the harness over to see if injector 1 harness will fire no2 injector, it shouldnt take long to see if the right amount of fuel is coming out "
Homma selkis.
Kansikin tuli siinä kiukussa nostettua pois, testattua venttiilien tiiveydet, koeponnistettua imusarja sun muuta. Vasta pöydällä kantta pällistellessäni huomasin että kolmosen pakonokan hydraulipainin oli kulunut keskeltä kuopalle eikä pakovena ilmeisesti auennut riittävästi.
Tekemällä oppii, saatana... :)
Kansikin tuli siinä kiukussa nostettua pois, testattua venttiilien tiiveydet, koeponnistettua imusarja sun muuta. Vasta pöydällä kantta pällistellessäni huomasin että kolmosen pakonokan hydraulipainin oli kulunut keskeltä kuopalle eikä pakovena ilmeisesti auennut riittävästi.
Tekemällä oppii, saatana... :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa