Tehoa 2.0 GTi 8V- koneeseen?
Valvoja: ffp jäsenet
Tehoa 2.0 GTi 8V- koneeseen?
En saanu haulla järkevää tulosta.
Miten tohon koneeseen sais näppärästi vähän lisää kiukkua? Nokkaa jostai toisesta volkkarin koneesta? Tietenkin perus kannen laskemiset ja muut niinku muissakin koneissa, mutta lähinnä se, että saako tehoa vaihtamalla jostai toisesta koneesta osaa?
Miten tohon koneeseen sais näppärästi vähän lisää kiukkua? Nokkaa jostai toisesta volkkarin koneesta? Tietenkin perus kannen laskemiset ja muut niinku muissakin koneissa, mutta lähinnä se, että saako tehoa vaihtamalla jostai toisesta koneesta osaa?
No se nyt ei todellakaan ole se, mitä haetaan. Jos konehuoneeseen ahdettua konetta ruvettas laittamaan, karkais budjetti aivan tolkuttomaks. Vakio agu ei myöskään oo millään tavalla seksikäs kone.
Lähinnä tarkotuksena nostaa tuo 85kw johonki noin 100 kw:iin. Vaimo pääsis vähän vauhikkaammin maitokauppaan.
Lähinnä tarkotuksena nostaa tuo 85kw johonki noin 100 kw:iin. Vaimo pääsis vähän vauhikkaammin maitokauppaan.
Jos sä tosta oikeasti lisää tehoa haluat (en nyt tarkoita mitään +10hv virityksiä), niin rahaa palaa tonneja. Vaparin viritys kun tuppaa olemaan ihan hirvittävän hintaista. Tuohon sellainen "järkevä" paketti (nokka, kannen työstö, imusarja/läppärungot, pakosarja) maksaa jo halvimmillaankin toista tuhatta. Ja sitten tosiaan painitaan päästöongelmien kanssa, niinkuin sanottiinkin jo. Ja tuollaisella paketilla olet ehkä vakio 1.8T AGU:n lukemissa...
Halvempi ja helpompi on oikeasti ruveta suunnittelemaan sitä 1.8T:tä sinne. Ostat vaikka pikkuvikaisen AGU:n jostain halvalla, tuskin sellaisesta pikkuhiljaa rakentamalla se budjettikaan ihan lapasesta karkaa. Ja lastutettuna tuosta 1.8T:stä saat saman verran voimaa, kuin siitä sun 2E:stä viidellä tuhannella eurolla.
Halvempi ja helpompi on oikeasti ruveta suunnittelemaan sitä 1.8T:tä sinne. Ostat vaikka pikkuvikaisen AGU:n jostain halvalla, tuskin sellaisesta pikkuhiljaa rakentamalla se budjettikaan ihan lapasesta karkaa. Ja lastutettuna tuosta 1.8T:stä saat saman verran voimaa, kuin siitä sun 2E:stä viidellä tuhannella eurolla.
Kyllähän pientä piristystä saa jo edellämainituilla asioilla. Eli kantta alemmaksi, että puristukset nousee. Samalla voi vähän imu- ja pakokanavista ottaa pahimmat valuroiskeet pois, kun kansi on irrallaan. Ehkä pako- ja imusarjan kohdistus kannen reikiin. Virinokkaa ja ehdottomasti säädettäva nokkapyörä, jotta saadaan nokka säädettyä kohdilleen. Isompi kaasuläppä, jos vakio ahdistaa. Myöhemmässä vaiheessa vaikka Megasquirttia, jotta pääsee säätämään sytytystä ja polttoainepuolta.
Peltisarjalla saa mukavasti potkua, jos siis laittaa sen 4-2-1 mallisen. Nokka-akseli tuossa moottorissa onkin jo kirein mitä oem-mallisto tarjoaa (sama kuin G60:ssä), niin joku aftermarket virinokka voisi tulla kyseeseen. Mutta sitte tulee ne päästösähläykset.. Ennemmin vaihtoon koko paketti jos oikeasti tehoa haluaa, ja ainaki omasta mielestä 2E on kolmoskopan kuorissa ihan riittävä perusajeluun.
On toki teholtaan riittävä tohon koppaan. Ainahan sitä silti voisi olla vähän enemmänkin. :)
Vaimo kerkesi tottua VR6:sen kiihtyvyyteen, niin eihän tämä nyt oikeen mene. :)
Kaksi viimeistä kirjoittajaa ymmärsi pointin, mitä ajan takaa. Eli ei ole tarkoitus mitään rata-kiituria rakentaa, vaan ideana on, että jos ostaisi toisen padan jos tulee halvalla vastaan ja kasailisi siitä motivaation ja varojen mukaisesti aavistuksen pirteämmän myllyn.
Megasquirt ei olisi ongelma kun samasta tallista löytyy mega-guru ja säätöihin tuo tehodyno.
Kiitos Jak3:lle tosta nokkatiedosta, eli jos nokkaa haluaa kireämmäks nii se on sit joku ihan virinenä, mitä haetaan. peltisatsia voisi kans katsella.... Kiitoksia neuvoista!
P.S. Päästölapun saa aina järkättyä, mutta ahdinta on aika pirun hankala laittaa huomaamattomasti.
Vaimo kerkesi tottua VR6:sen kiihtyvyyteen, niin eihän tämä nyt oikeen mene. :)
Kaksi viimeistä kirjoittajaa ymmärsi pointin, mitä ajan takaa. Eli ei ole tarkoitus mitään rata-kiituria rakentaa, vaan ideana on, että jos ostaisi toisen padan jos tulee halvalla vastaan ja kasailisi siitä motivaation ja varojen mukaisesti aavistuksen pirteämmän myllyn.
Megasquirt ei olisi ongelma kun samasta tallista löytyy mega-guru ja säätöihin tuo tehodyno.
Kiitos Jak3:lle tosta nokkatiedosta, eli jos nokkaa haluaa kireämmäks nii se on sit joku ihan virinenä, mitä haetaan. peltisatsia voisi kans katsella.... Kiitoksia neuvoista!
P.S. Päästölapun saa aina järkättyä, mutta ahdinta on aika pirun hankala laittaa huomaamattomasti.
jos nyt oikeasti ajatellaan järkevästi niin jättäisin kyllä vaparin virittelyt sikseen ellei vaan harrastuksen hauskuudesta tätä halua tehä. teho/euro suhde on aika heikoilla.
järkevämpi ja halvempi vaihtoehto tosiaanki tuo 1.8t AGU. lastutettuna kuiten mennään tuonne n.190hp puolelle. kuitenki noita konepaketteja taitaa saada alta tonnin kuitenki nykypäivänä aika helposti
järkevämpi ja halvempi vaihtoehto tosiaanki tuo 1.8t AGU. lastutettuna kuiten mennään tuonne n.190hp puolelle. kuitenki noita konepaketteja taitaa saada alta tonnin kuitenki nykypäivänä aika helposti
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Nimenomaan se on ideana, että ois hauska väsätä jotain. Ja sanotaan nyt näin, että kun kaveripiirissä on rakennettu vuosia turbovehkeitä (twin turbo e30, monia 5-bemuja, volvoja jne. jne.) niin ihan väkisin haluaisin olla erilainen "nuori" ja kiristellä sitä vaparia.
Nyt tulee vähän hepreaa, eikä väärässä oleminen muuta suunnitelmaa yhtään mihinkään, mutta eikös -95 vuosmalliin pidä tehdä VTT:n mittaukset ahtaessa?
Nyt tulee vähän hepreaa, eikä väärässä oleminen muuta suunnitelmaa yhtään mihinkään, mutta eikös -95 vuosmalliin pidä tehdä VTT:n mittaukset ahtaessa?
Eli siis vielä rautalangasta: AGU täyttää vakiona yhtään kolmoskopan moottoria tiukemmat päästönormit, eli täysin vakiokuntoisen AGU:n kun laitat kaikkine originaali-ecuineen, niin et tarvitse minkään valtakunnan VTT:n testejä mihinkään. AGU:n päästönormilaput saatat tarvita leimalla, mutta nehän saat vaikkapa marmoritiskiltä.
No onhan noista vapareistakin joitain hyviä esimerkkejä. Esim uusimmassa GTI lehdessä ykköskoppainen. Tosin tuommoisella kokoonpanolla kolmoskoppaisessa tuskin kannattaa tarjota leimalle, eikä varmaan ole ykköseuroilla toteutettavissakaan.
Itsellä perus 1.8 8v 90hv piristelty aikoinaan kaiken taiteen sääntöjen mukaan, eli kansi laskettu ja kopeloitu, nokkana GTI-versio, jäykät venajouset, peltisarja ja avarampi putkisto sekä tuplakaasarit sähköisellä polttoaineen syötöllä, mistä tuloksena 124hv. Eli kyllähän tuosta 2E koneestaki varmasti voimaa saa niinku tuo hurriki tehny ykköseensä, mutta paha este on tosiaanki se vähäpäästöisyys mikä ajaa tekniikanvaihtoon paljon helpommin. Tuo omaki pomppinu leimalla päästöistä vissiin joka helekkarin kerta.
Mulla ois Abt virinokka tuohon. Asteita 285, eli vois mennä vielä päästötkin. Vähä käytetyn näkönen ja kaikinpuolin ehjä. 170e. Yv jos kiinnostaa enemmän, saat loputkin tiedot.
Jos sen agun esimerkiksi haluaa laittaa, niin virallisesti kaikki pakoputkistot, imuputkistot ja kaikenmaailman hiilipöntöt pitää sieltä toimivana löytyä kuten alkuperäisinä agun kyljestä. Kaikki päästöihin vaikuttava ja saastelaitteet siis agusta siirrettävä kans, ei riitä pelkkä ecu. Muutoskatsastuksen jälkeen on eri asia mutta siitä ei sen enempää.
Jos sen agun esimerkiksi haluaa laittaa, niin virallisesti kaikki pakoputkistot, imuputkistot ja kaikenmaailman hiilipöntöt pitää sieltä toimivana löytyä kuten alkuperäisinä agun kyljestä. Kaikki päästöihin vaikuttava ja saastelaitteet siis agusta siirrettävä kans, ei riitä pelkkä ecu. Muutoskatsastuksen jälkeen on eri asia mutta siitä ei sen enempää.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa