passat -00 1,8 omituinen pätkintä vika. (olisiko riivattu?)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

vw18
-
Viestit: 3
Liittynyt: 4.2.2012 17:13

passat -00 1,8 omituinen pätkintä vika. (olisiko riivattu?)

ViestiKirjoittaja vw18 » 4.2.2012 17:40

siis mitä v....a?
ongelman ytimeen, viimetalvena aikalailla tasan vuosisitten auto pelasi ongelmitta . no sitten tuli karmeet pakkaset, edelleen auto pelas n. viikon normaalisti mut sitten akku päätti kuolla. noh ei muutakun uusi akku paikalleen ja muka menoksi. akunvaihdon jälkeen eka startti ja kuulosti siltä kun olis kilahtamaisillaan koko kone, sammutus ja uus yritys- tälläkertaa riivattu masiina heitti keikat n. kahteentonniin ja sit niin alas et ei menannu pysyä käynnissä, tätä toimenpidettä säesti järjetön poksuminen ja paukkuminen, aivankuin olisi pakosarjaan heitetty bensaa puoldesiä kerrallaan. lievää rauhoittumista ja sit varovasti liikkeelle. tehoja tuntu olevan samanverran ku mummo vainaan rollaattorissa, liikkeelle kuitenki pääsin. eka kymmenen kilsaa meni todella tahmeasti, välillä tuntu et vika katos mut sitte taas rätinää koneestapäin ja vauhti hyyty. koneen täysin lämmettyä pelas ihan jees. sitten se helpotti joskus parin viikon päästä kun oli jo asiaan tottunu.

koko vuoden pelasi kuin enkeli kuivalla ilmalla mut sitte taas nämä kivat 40asteen pakkaset tuli kaveriksi.
nykyään ajan pääsääntösesti lyhyttä matkaa(n.3km) joten akku alko ilmottelee hiipumista. ei muutaku akku irti ja sen tarkastus lataus ja takas paikalleen. ja taas muka menoks, edellisen talven painajainen palas. käytin vikakoodin lukijassa ja siel oli jotain mitkä nollattiin- useampi startti/sammutus ei uusia vikoja. matkaan siis auto toimi hyvin sen päivän. mut aamulla kun piti duuniin lähteä ni taas sama vaiva.

onko kellää ratkasua mitä tehä. korjaamo ehotti et vaihetaan osa kerallaan ja sit katellaan mikä autto. ei raski kyllä tuohon ryhtyä.

weikka
-
Viestit: 174
Liittynyt: 16.2.2010 15:59

ViestiKirjoittaja weikka » 4.2.2012 18:36

Ens kerralla älä ota akkua irti vaan lataa se piuhat kytkettynä. Oireet voi johtua virran vähyydestä ja auton ecu ei pidä siitä että akkua irrotellaan.
tää on sit villi veikkaus mut kokeile....

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 4.2.2012 18:53

korjaamo ehotti et vaihetaan osa kerallaan ja sit katellaan mikä autto.

Tuohan kuullostaa reippalta meiningiltä =D
Töpselin nokkaan, vikakoodeja ?
Oireet liki samat, kuin aikoinaa yhden "lentävänk*rvän" kanssa, poislukien se että itselläni kuului ominaisuuksiin myös sammahtelu. Syypäänä oli viallinen ilmamassamittari, arpailtiin muutama päivä "marmorin" huollon kanssa, kun ei tuo Emil:n kosto tuosta osannut vikakoodia kertoa.
Koko synrooma alkoi palaneesta polttoainepumpun sulakkeesta ja kylkiäisenä "takatulet" poksautteli "imu hörhelöön" (< sellaanen muoviletku härdelli ilmanputsarin ja imusarjan välissä) rei'än.
ps. yrittää saada selvää, itsestäni ei saa ennen huomista =D

vw18
-
Viestit: 3
Liittynyt: 4.2.2012 17:13

ViestiKirjoittaja vw18 » 4.2.2012 19:49

no juu, 40kympin pakkasessa akun lataaminen on sama ku lypsäs sonnista maitoa, hetken yritettyään huomaa et onnistuhan se mut tuloksia ei loppujen lopuksi tuukkaan.
töpselissä käytetty muutamaan kertaan ja kaikki ok.

niin juu. kohan tästä selviän ni vejän kunnon kännit. siis eiku jos ongelma tulee korjattua ni autotsta en hirviä akkua ottaa kokonaan pois muutenku jonku hyvän auto hypnotisoijan avustuksella.

vw18
-
Viestit: 3
Liittynyt: 4.2.2012 17:13

ViestiKirjoittaja vw18 » 5.2.2012 16:11

no niin tännä ei meinannu sit lähtee ollenkaan käynttin. starttas kyllä mut sitte heti sammu. oisko kuudennella sit lähteny, kauhee röplötys ja kierrosten heittely. kaasun anto ei vaikuttanu mihinkää. vaivalloisesti pääsin liikkeelle. noin kolmenkilsan ajon jälkeen alko toimiin normisti.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa