Otsikonmukainen peli vuosimallia -98 löytyy ja ongelmana on tehottomuus. Etenkin alakierroksilla alta 2500rpm ei tapahdu juuri mitään. Paikaltaan lähdettäessäkin saa antaa kierroksia ihan reilusti. Muutenkaan kulkine ei oikeen vastaa kaasuun.
Pintakaasulla ja moottorijarrutuksella lisäks nypytystä. Myös kun painaa kaasua niin kone nykäsee ja vasta viiveellä lähtee vetämään.
Pieni kihinä/suhina kuuluu kierrosten mukaan kun lähtee kiihdyttämään ja loppuu kun kytkimen painaa pohjaan.
Vaihdoin jossain vaiheessa tulpat ja valitsin halvemman vaihtoehdon enkä niitä 15euron platinatulppia. En tiedä voisko vika olla siinä?
Jotenkin tuntus lisäks että joinain päivinä toimis vähän paremmin ja toisina sitten entistäkin huonommin :)
Kilometrejä on 270tuhatta.
Jos jollain olis ajatuksia mikä vois olla vikana niin olis kiva tietää. Kiitos.
Golf 1.8t AGU ongelmia
Valvoja: ffp jäsenet
En usko, että tulpista johtuu moinen. Mitkä tulpat sulla tarkalleenottaen siellä nyt on?
Villi veikkaus on, että turbo on menossa. Omasta AGU-koneisesta hävisi pikkuhiljaa vedot ja sitten se veto loppui kokonaan. Oli kuin vaparidieselillä olis ajanut.
Syy selvisi, kun turbo purettiin irti, pakopesä oli noin kymmenestä kohtaa halki ja hukkaportti jumiutunut auki.
Voihan toki olla, että sulla on vaikka hukkaportin kello sökö, N75 hajonnut, MAF oireilee tms..? Ootko vikakoodeja lukenut/luetuttanut? Toi nykiminen ja kaasuunvastaaminen viiveellä haiskahtaisi vähän joltain MAF-vialta?
Villi veikkaus on, että turbo on menossa. Omasta AGU-koneisesta hävisi pikkuhiljaa vedot ja sitten se veto loppui kokonaan. Oli kuin vaparidieselillä olis ajanut.
Syy selvisi, kun turbo purettiin irti, pakopesä oli noin kymmenestä kohtaa halki ja hukkaportti jumiutunut auki.
Voihan toki olla, että sulla on vaikka hukkaportin kello sökö, N75 hajonnut, MAF oireilee tms..? Ootko vikakoodeja lukenut/luetuttanut? Toi nykiminen ja kaasuunvastaaminen viiveellä haiskahtaisi vähän joltain MAF-vialta?
Kiitos vastauksesta. Turbo varmaan on sitten ehtoopuolella. Ahtomittarin asentaminen vissiin valaisis aika paljon. Joku vuotokin turbon letkuissa lienee mahdollinen mutta en oo saanu paikannettua.
Jos turbo hajoaa kokonaan niin loppuuko matkanteko siihen? Voiko siitä aiheutua laajempikin moottorivaurio?
MAFia ei pysty testaamaan muutakun hakemalla uuden? Motonet myy jotain onkohan käypäsiä? N75 olen mitannut 29ohm.
Tulpat on Bosch FR 78 Super 4
Jos turbo hajoaa kokonaan niin loppuuko matkanteko siihen? Voiko siitä aiheutua laajempikin moottorivaurio?
MAFia ei pysty testaamaan muutakun hakemalla uuden? Motonet myy jotain onkohan käypäsiä? N75 olen mitannut 29ohm.
Tulpat on Bosch FR 78 Super 4
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 6.10.2010 23:18
Tarkista nyt ne letkut ja kelemmarit mukaanlukien imuletku ennen ku alat uutta ahdinta tilaamaan. Oma auto käyttäyty ihan härösti kun imuletku oli halki. Ennen kuin ahto niin vuoti mittaamatonta ilmaa ohi. Kun otti maffin piuhan irti ja meni vara-arvoille, kone toimi melkein kuin normaalisti (kannattaa kokeilla sekin). Tietysti tulee vikakoodi maffista siinä vaiheessa.
Eikö nuo vasta siinä 2500 kierroksen jälkeen ahda kunnolla joten tuntuisi oudolta jos ahdin olisi paskana. Silloinhan sen pitäisi puutua vasta kovemmilla kierroksilla.
Ahtomittarit maksaa halvimmillaan 25€ (vaikka ovatkin lähinnä suuntaa-antavia). Itse ostin aikoinaan kärkkäiseltä triscon mittarin 25€ ja ainakin mitä säätäjä sanoi niin samat ahdot näytti kuin hänen tietokoneensa eli piti kutiinsa.
Viimeisenä tärkein kysymys. Onko vikakoodit luettu?
Eikö nuo vasta siinä 2500 kierroksen jälkeen ahda kunnolla joten tuntuisi oudolta jos ahdin olisi paskana. Silloinhan sen pitäisi puutua vasta kovemmilla kierroksilla.
Ahtomittarit maksaa halvimmillaan 25€ (vaikka ovatkin lähinnä suuntaa-antavia). Itse ostin aikoinaan kärkkäiseltä triscon mittarin 25€ ja ainakin mitä säätäjä sanoi niin samat ahdot näytti kuin hänen tietokoneensa eli piti kutiinsa.
Viimeisenä tärkein kysymys. Onko vikakoodit luettu?
Noita letkuja kattelin ja tunnustelin sen mitä silmällä näkee ja helposti pääsee käsiks.
Kysyisin vielä että kun otin mafilta piuhan irti niin auton käytös ei muuttunu mihinkään, no ei ainakaan huonontunu. Pitäskö tapahtua jotain muutosta jonka huomais persdynolla? Onko haittaa ajella piuha irti? Vikavaloo ei ainakaan sytyttäny.
Aattelin seuraavaks ostaa uuden n75. Mistähän sen saisi huokeimmin?
Kysyisin vielä että kun otin mafilta piuhan irti niin auton käytös ei muuttunu mihinkään, no ei ainakaan huonontunu. Pitäskö tapahtua jotain muutosta jonka huomais persdynolla? Onko haittaa ajella piuha irti? Vikavaloo ei ainakaan sytyttäny.
Aattelin seuraavaks ostaa uuden n75. Mistähän sen saisi huokeimmin?
Motonetin MAFit ei kuulemma kestä. Itse ainakin hakisin originaalin MAFin marmoritiskiltä, saa vaihto-osana kun ymmärtää pyytää, maksoi 3-4v sitten jotain 120 euron luokkaa.
N75:n taitaa saada halvimmalla eBaysta tai Slamitilta. Jos vaihdat, niin kokeileppa huviksesi Audi S2/200 20V tq N75:sta (ns. N75J, varaosanumero 034 906 283 J). On meinaan aikamoinen ero tuohon AGU:n vakio-N75:een... :D
Jos haluat ehjän käytetyn alkuperäisen N75-venttiilin sopuhintaan, niin mulla on niitä pari tossa... :)
N75:n taitaa saada halvimmalla eBaysta tai Slamitilta. Jos vaihdat, niin kokeileppa huviksesi Audi S2/200 20V tq N75:sta (ns. N75J, varaosanumero 034 906 283 J). On meinaan aikamoinen ero tuohon AGU:n vakio-N75:een... :D
Jos haluat ehjän käytetyn alkuperäisen N75-venttiilin sopuhintaan, niin mulla on niitä pari tossa... :)
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 6.10.2010 23:18
Autoteileltä saa kanssa edullisesti oem osia.
Itellä A4sessa lähti toimimaan kun otti maffin piuhan irti kun oli imuvuoto ennen turboa. Käy silloin vara-arvoilla. Maffi kiinni ei käynyt ollenkaan. Kaasua pumppaamalla sai jotenkin käymään ja liikkumaan. Eli turbo imas aina vuodon tukkoon jolloin moottori kävi.
Itellä A4sessa lähti toimimaan kun otti maffin piuhan irti kun oli imuvuoto ennen turboa. Käy silloin vara-arvoilla. Maffi kiinni ei käynyt ollenkaan. Kaasua pumppaamalla sai jotenkin käymään ja liikkumaan. Eli turbo imas aina vuodon tukkoon jolloin moottori kävi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa