Siis kyseessä Golf 1.8 66kw -93 (ykspisteruisku)
Katsastuksessa päästöt
CO% 2.21 >2000r/min 4.54
HC 547 >2000r/min 349
CO2% 13.2 >2000r/min 12.1
O2% 0.75 >2000r/min 0.48
Lambda >2000r/min 0.876
Mitkä arvoista mättää ja mihin suuntaan?!
Vaihdettu uus lambda ja uudet tulpat, ei minkäänlaista eroa kun uudestaan mitattiin.
Mitä lämpösempi kone, sitä todennäkösemmin käy "röpöttäen" ja tyhjäkäynti vähän seilaa, bensaa vie ihan liikaa ja pakoputkesta tihkuu ihan mustaa nestettä.
Golf III päästöt mättää
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tänään vaihdettu lämpötila-anturi. Auto seiso sen jälkeen paikoillaan parisen tuntia, jonka jälkeen se ei halunnu lähtee käyntiin ollenkaan! Tähän asti tällästä ongelmaa ei vielä oo ollutkaan.. Tarpeeks kun paineli kaasua että kone lämpes niin sitten jakso pysyä hyvin käynnissä. Ei käy järkeen että mitä enemmän vaihtaa uutta osaa, sen huonommin auto pelaa.
Siis viime viikolla uusittu lambda ja tulpat. Tulpanjohdoista tuskin on kiinni. Virranjakajankansi vaihdettu. Jakoremppa tehty muutama viikko sitten, jako kohdillaan. Sytkä tässä on mietityttänytkin, jos sitä sitten seuraavaks tutkis.. Torstaina uus päästömittaus-kokeilu, josko ne sitten korjaamolla pystyis äkkiseltään kertoon mikä mättää, jos niitä riittäviä tuloksia ei sillonkaan saada. Ongelma on tiedossa, eli käy tosi rikkaalla. Mutta se syy siihen tosiaan puuttuu :D
Ja niiiiin, lambda oli motonetistä kyllä, mutta ei sieltäkään halvin vaihtoehto. Sekään ei välttämättä ollu mikään viallinen mikä vaihdettiin uuteen, mutta edellisien omistajien toimesta autosta on löytyny melko uskomattomia virityksiä, että en ihmettelis vaikka vika olis jossain aiemmassa asentaja-ranessa..
Ja niiiiin, lambda oli motonetistä kyllä, mutta ei sieltäkään halvin vaihtoehto. Sekään ei välttämättä ollu mikään viallinen mikä vaihdettiin uuteen, mutta edellisien omistajien toimesta autosta on löytyny melko uskomattomia virityksiä, että en ihmettelis vaikka vika olis jossain aiemmassa asentaja-ranessa..
No vielä on tallessa vanha lambda, josko sen vielä vaihtaa takas. VW senkun temppuilee koko ajan lisää, nyt saattaa sammua kesken ajon kun hidastaa vauhtia, taikka sammu se yhtäkkiä pihassa ihan tyhjäkäynnilläkin. Olisko siinä sytytyksessä vieläkin sit jotain pielessä.. Noh, tänään taas mittaileen päästöjä, onko mitään muutosta aiempaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa