Golf III päästöt mättää

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

nn84
-
Viestit: 6
Liittynyt: 21.10.2011 21:00

Golf III päästöt mättää

ViestiKirjoittaja nn84 » 21.10.2011 21:11

Siis kyseessä Golf 1.8 66kw -93 (ykspisteruisku)
Katsastuksessa päästöt
CO% 2.21 >2000r/min 4.54
HC 547 >2000r/min 349
CO2% 13.2 >2000r/min 12.1
O2% 0.75 >2000r/min 0.48
Lambda >2000r/min 0.876

Mitkä arvoista mättää ja mihin suuntaan?!
Vaihdettu uus lambda ja uudet tulpat, ei minkäänlaista eroa kun uudestaan mitattiin.
Mitä lämpösempi kone, sitä todennäkösemmin käy "röpöttäen" ja tyhjäkäynti vähän seilaa, bensaa vie ihan liikaa ja pakoputkesta tihkuu ihan mustaa nestettä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 21.10.2011 21:23

Hiilivedystä ja lambdasta päätellen kävis todella rikkaalla.

Ehkä joku lämpöanturi viallinen ja moottorinohjaus luulee moottorin olevan kylmä?

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 21.10.2011 21:28

Sininen lämpötila-anturi voisi olla syypää. Sen pystyisi mittaamaan ihan yleismittarilla mutta en muista minkälaista vastusarvoa sen piti näyttää kylmänä.

nn84
-
Viestit: 6
Liittynyt: 21.10.2011 21:00

ViestiKirjoittaja nn84 » 21.10.2011 22:17

Selvä, lämpöantureita tutkimaan seuraavaks.. kitoos näistä vinkeistä!

nn84
-
Viestit: 6
Liittynyt: 21.10.2011 21:00

ViestiKirjoittaja nn84 » 25.10.2011 21:06

Tänään vaihdettu lämpötila-anturi. Auto seiso sen jälkeen paikoillaan parisen tuntia, jonka jälkeen se ei halunnu lähtee käyntiin ollenkaan! Tähän asti tällästä ongelmaa ei vielä oo ollutkaan.. Tarpeeks kun paineli kaasua että kone lämpes niin sitten jakso pysyä hyvin käynnissä. Ei käy järkeen että mitä enemmän vaihtaa uutta osaa, sen huonommin auto pelaa.

Sami-88
-
Viestit: 187
Liittynyt: 7.4.2006 15:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sami-88 » 25.10.2011 21:20

tulpat vaihdettu milloin viimeeksi ?
tulpan johot + pyöriä ja kansi ?
onkos jako kohillaan ?
sytkä kohillaan ?

noista nyt ite lähtisin ekana liikenteeseen

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 25.10.2011 21:38

Ei käy järkeen että mitä enemmän vaihtaa uutta osaa, sen huonommin auto pelaa
Hyvää uutta osaa halvalla?

nn84
-
Viestit: 6
Liittynyt: 21.10.2011 21:00

ViestiKirjoittaja nn84 » 25.10.2011 21:39

Siis viime viikolla uusittu lambda ja tulpat. Tulpanjohdoista tuskin on kiinni. Virranjakajankansi vaihdettu. Jakoremppa tehty muutama viikko sitten, jako kohdillaan. Sytkä tässä on mietityttänytkin, jos sitä sitten seuraavaks tutkis.. Torstaina uus päästömittaus-kokeilu, josko ne sitten korjaamolla pystyis äkkiseltään kertoon mikä mättää, jos niitä riittäviä tuloksia ei sillonkaan saada. Ongelma on tiedossa, eli käy tosi rikkaalla. Mutta se syy siihen tosiaan puuttuu :D

Ja niiiiin, lambda oli motonetistä kyllä, mutta ei sieltäkään halvin vaihtoehto. Sekään ei välttämättä ollu mikään viallinen mikä vaihdettiin uuteen, mutta edellisien omistajien toimesta autosta on löytyny melko uskomattomia virityksiä, että en ihmettelis vaikka vika olis jossain aiemmassa asentaja-ranessa..

YALMAR
-
Viestit: 64
Liittynyt: 1.3.2011 9:58

ViestiKirjoittaja YALMAR » 26.10.2011 21:05

Mullakin oli joskus 3 koppasen käynnin ja päästöjen kanssa ongelmia, viaksi ilmeni lopulta juurikin motonetin lambda. Hain marmoritiskiltä uuden, ja johan rupes pelittää.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 26.10.2011 21:31

Itsellä toimi Motonetin lambda yhden päivän (120km) ja sitten ostinkin Ebaystä alkuperäistä vastaavan.. Vie se Motonetin lambda takaisin vain.. Itse kysyin vielä myyjältä, että onko näitä tullut paljon takaisin? "ei ole tullut ollekaan, hyvin ovat pelanneet"

nn84
-
Viestit: 6
Liittynyt: 21.10.2011 21:00

ViestiKirjoittaja nn84 » 27.10.2011 10:07

No vielä on tallessa vanha lambda, josko sen vielä vaihtaa takas. VW senkun temppuilee koko ajan lisää, nyt saattaa sammua kesken ajon kun hidastaa vauhtia, taikka sammu se yhtäkkiä pihassa ihan tyhjäkäynnilläkin. Olisko siinä sytytyksessä vieläkin sit jotain pielessä.. Noh, tänään taas mittaileen päästöjä, onko mitään muutosta aiempaan.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 27.10.2011 12:41

Testaa onko mitenkään eroa, jos otat lambdan johdon irti vaan? Ajelet ilman labmdaa.. Tietokoneella katsot mitä lukemia se lambda antaa..

nn84
-
Viestit: 6
Liittynyt: 21.10.2011 21:00

ViestiKirjoittaja nn84 » 27.10.2011 15:07

Ei tullu edelleenkään hyväksyttäviä lukemia, mutta paremmat kun aiemmin. HC edelleen liian korkee. Korjaamolla kehotettiin tarkastaan missä kunnossa katti, ja varmistaan että jako on kohdillaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa