Skoda octavia -99 sammui kesken ajon

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Wilzu
-
Viestit: 54
Liittynyt: 30.8.2009 20:21

Skoda octavia -99 sammui kesken ajon

ViestiKirjoittaja Wilzu » 6.10.2011 17:52

Elikkäs eilen töistä lähtiessä sammui yhtäkkiä kesken ajon. Ja tän jälkee ei enää lähtenyt käyntiin, startti pyörii kyllä. Joskus harvoin tehny sitä että sammuu heti käynnistämisen jälkee, mutta kuitenkin on hörähtäny uudella yrittämällä.


Missähä mahtais olla vika? Kaikki sulakkeet ovat ehjät.
Mikä rele on moottoriohjauksen?
Tulpat ovat juuri vaihettu jotenka tuskin vika niissä, ja bensa pumppuki antaa paineet...

Edit: ainiin ja autolla ajettu 237000 kilometriä ja huollettu merkkiliikkeissä ajallaan

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 6.10.2011 19:54

kampiakselin tai nokka-akselin asentoanturi, veikkaan kammen anturia.

Wilzu
-
Viestit: 54
Liittynyt: 30.8.2009 20:21

ViestiKirjoittaja Wilzu » 6.10.2011 20:15

missä päin nämä sijaitsee?

Vaikuttaako nää sillein että ei anna kipinää jos ei saa asentoa tunnistettua?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 6.10.2011 20:49

joo kyllä vaikuttaa..

nokka anturi on nokka akselin hammaspyörän alla
ja kammen anturi on koneen etupuolella vaihteiston ja koneen liitoskohdassa.

vikakoodit lukuun

Wilzu
-
Viestit: 54
Liittynyt: 30.8.2009 20:21

ViestiKirjoittaja Wilzu » 7.10.2011 15:32

pikaisesti ku katsoin niin en löytänyt anturia. Pitääkö purkaa jtn että näkee sen. Auttakaa tyhmää. Kuva auttais paljon

Edit. Löysin nyt sen anturin, mittasin sen ja näytti 5.08 Mega ohmia. Mitenhä sen sais koestettua?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 7.10.2011 16:51

Vikakoodit lue vaan niin selviää.

Wilzu
-
Viestit: 54
Liittynyt: 30.8.2009 20:21

ViestiKirjoittaja Wilzu » 7.10.2011 16:57

ei oo mitää laitetta ja ei kehtais hinata sitä korjaamollekkaa. Vähä huono tuo rahatilanne. Mites muute saako noita katottua koti konstein?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.10.2011 17:01

Erillisellä lukulaitteella.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 7.10.2011 17:13

foorumilla on kyl porukkaa joka lukee noita koodeja.

Wilzu
-
Viestit: 54
Liittynyt: 30.8.2009 20:21

ViestiKirjoittaja Wilzu » 11.10.2011 18:10

hmm ei tainnut olla se kiertokangen anturi minkä irroitin. Tuli erinäköinen postissa. Onko se siinä koneen vasemmalla puollella missä menee jakohihna? jos on niin näköjää joutuu irroittaa suojakotelot sieltä

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 11.10.2011 19:06

Joo ja joudut nokka-askelin hammaspyörän irroittaan eli jakopään purkaan.

Kampiakselin anturi on koneen edessä vaihteiston puolella melko alhaalla.

Wilzu
-
Viestit: 54
Liittynyt: 30.8.2009 20:21

ViestiKirjoittaja Wilzu » 11.10.2011 19:40

ja tarkoitin tolla kiertokangen anturilla kampiakselia:D anteeksi typo

Wilzu
-
Viestit: 54
Liittynyt: 30.8.2009 20:21

ViestiKirjoittaja Wilzu » 12.10.2011 16:52

Tossa kuva koneesta että ei tule väärin käsityksiä koneen mallista (1.6, ja 75hp)
Kuva

Ton näköinen kouhouma oli tossa jakopäähihnan alakopassa, olisko se siellä alla? On niin hankala aukasta ku ahtaat paikat.
Kuva


Yks mahdollisuus olis toi? Tossa Vaihteiston takana saman tyyppinen anturi, mutta siinä ei ole johdon päässä liitintä vaan johto menee suoraan johtosarjaan.
Kuva

En löytäny sieltä koneen edestä vaikka kuinka etsin. Alkaa kohta menee hermot tän kaa:D

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 12.10.2011 17:37

Kone näyttäisi AEE:ltä.

Hatusta vedettynä "tyyppiviat" lähinnä sytytyspuola ja jakaja; molemmat riittävät auton käynnistymättömyyteen.

Tuleeko kipinää?

EDIT: Ei tuossa muistaakseni ole erikseen kampiakselin asentotunnistinta. Ja Hall-anturille sitten tulee aina vika kun kone ei käy (jos luet sen vikamuistin)

Wilzu
-
Viestit: 54
Liittynyt: 30.8.2009 20:21

ViestiKirjoittaja Wilzu » 12.10.2011 19:35

millä lailla pystyis kokeilee?

Turnipsi
-
Viestit: 167
Liittynyt: 10.9.2009 11:29

ViestiKirjoittaja Turnipsi » 12.10.2011 20:21

Tässä hall anturi on virranjakajan sisällä, pyörijän alla (pistoke näkyykin yhdessä kuvassa).

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 12.10.2011 20:21

jaa toi on toi kivikautinen kone..

puolahan noista menee.

Wilzu
-
Viestit: 54
Liittynyt: 30.8.2009 20:21

ViestiKirjoittaja Wilzu » 12.10.2011 21:32

huomenna luen noi koodit, näyttääkö se jtn koodia jos toi puola menny

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 12.10.2011 21:38

ei näytä.. puola maksaa 50 egee hae ihmeessä sellanen..

Turnipsi
-
Viestit: 167
Liittynyt: 10.9.2009 11:29

ViestiKirjoittaja Turnipsi » 12.10.2011 21:41

Oliko muuten virranjakajan kansi ja pyörijä uusittu koska viimeksi? Alkuperäinen pyörijä oli omassa rottelossa jo alle 100tkm ajon jälkeen sen verran väsyneen näköinen, että meni vaihtoon.

Wilzu
-
Viestit: 54
Liittynyt: 30.8.2009 20:21

ViestiKirjoittaja Wilzu » 14.10.2011 21:09

virranjakajan kannen metallipaloissa oli aikamoiset urat, vois pistää kyl suosiolla vaihtoo. Mut jos nyt huomenna sais aikaseks lukee ne koodit

Turnipsi
-
Viestit: 167
Liittynyt: 10.9.2009 11:29

ViestiKirjoittaja Turnipsi » 14.10.2011 22:10

Muista katsoa siitä jakajan kyljestä kumman valmistajan versio on kyseessä, jotta saat varmasti oikean osan paikallisesta varaosaputkasta. Bosch lienee yleisempi Octaviassa, mutta ilmeisesti Marelliakin noissa on käytetty (ulkonäöltään aika samanlaiset).

Wilzu
-
Viestit: 54
Liittynyt: 30.8.2009 20:21

ViestiKirjoittaja Wilzu » 16.10.2011 13:02

Juu, marelliha se on

Wilzu
-
Viestit: 54
Liittynyt: 30.8.2009 20:21

ViestiKirjoittaja Wilzu » 24.10.2011 16:37

ei auttanu puolankaan vaihto. Miten vois testaa bensapumpun toiminnan?

Wilzu
-
Viestit: 54
Liittynyt: 30.8.2009 20:21

ViestiKirjoittaja Wilzu » 24.10.2011 18:49

http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=10921

Hmm onkoha tuollanen vika... Teki nimittäin mittaristo sen että että bensaviisariki meni nollille. Löytäs nyt jonkun kuka vois lukee mikkelissä vikakoodit, ku ei kehtais vartavasten hinata

Wilzu
-
Viestit: 54
Liittynyt: 30.8.2009 20:21

ViestiKirjoittaja Wilzu » 18.11.2011 19:04

joo eli vaihtoivat korjaamolla virranjakajan. Joku anturi ei antanu tietoa virranjakajan sisältä. Tiedoksi vain jos jollain muulla tulee samanlaista eteen

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 18.11.2011 21:00

Joku anturi ei antanu tietoa virranjakajan sisältä.

Hall-anturihan se sieltä oli sitten mennyt.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa