W8 Passat

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

vw35i
-
Viestit: 26
Liittynyt: 26.7.2003 9:27

W8 Passat

ViestiKirjoittaja vw35i » 13.9.2011 11:41

Yritin haku toiminnolla, mutta kun en löytänyt niin ajattelin avata uuden topicin...
Olisi tarvetta hommata itselle joku näppärä talviauto ja nettiautosta bongasin useammankin W8 passatin => mitä kannattaa ottaa huomioon kun ostaa tällaista lähemmäs 200tkm ajettua vähän eksoottisemmalla tekniikalla olevaa tuontiautoa missä ei tietenkään ole täydellistä huoltokirjaa? Löytyiskö jostain linkkiä tai ihan tietoa auton normi huolloista, mitä pitää tehdä ja milloin (onko jakopää hihnalla vai ketjulla, missä kilometreissä vaihto yms.)? Sehän on selvä että kaikki maksaa enemmän kuin perus 1.6-golffissa mutta tietäisi vähän osviittaa...
Lähinnä mietityttää jakopää ja neliveto (jenkki foorumeita olen lueskellut ja siellä hieman enemmän autosta juttua löytyykin)...

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 13.9.2011 18:32

Tuo W8 on kahdesta VR4 rakennettu motti, jako on ketjulla ja tuohon sopinee vr-sukuisten ketjuviat. Täys ketjuremontti vaatinee laatikon irroituksen kuten muissakin veeroissa.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 13.9.2011 18:53

w8 ketjunkiristin maksaa vissiin melkein tonnin kappale (2x), oli sellainen topicci missä oli hintoja..

mut eipä se ketju kaikista mene. muuten varmasti kiva kone.

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 14.9.2011 8:38

Tommosessa 3BG W8:ssa on ainakin kivaa sleepperi henkeä :) mutta varmaan lompakolle voisi olla joku audin perus 4.2 V8 mukavampi ...tosin tuon W8:n tilalle voisi swapata ton V8:n, jossa myös olisi munaksia... ;)

OT:na tuo swappaus voisi olla melko "helppo" homma...

zachary
-
Viestit: 3
Liittynyt: 23.2.2009 22:13

ViestiKirjoittaja zachary » 13.11.2011 18:36

W8:n jakopään remontti on ikävämpi homma, jos sellainen lankeaa kohdalle:
http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?p=662555
Neliveto autossa sen sijaan on ilmeisen kestävä - se on itsellä pelannut hienosti eikä W8-keskustelupalstoiltakaan löydy valituksia aiheesta.

Jos noita nettiautossa myynnissä olevia harkitsee, niin kannattaa ottaa huomioon myös kaluston ikä: 10 v vanhassa autossa voi joutua uusimaan esim alustaa, jarruja ja pakoputkistoa - omaan vm-02 W8:iin vaihdettiin jo muutama vuosi sitten pari putkiston osaa, nyt sitten tänä syksynä vaihdoin koko putkiston uusiksi. Pelkän jarruremontinkin hinta voi tulla yllätyksenä: etulevyt 550, etupalat 300 EUR (takajarrut "normaalin" hintaiset).


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa