Elikkä auto on Golf IV -02 AZD koneella. Kesken ajon nykäsee kerran niin että naama melkeen tuulilasissa, samalla kierroslukumittari menee nollille vaikka auto käy, pari sekunttia myöhemmin öljyvalo alkaa vilkkumaan, moottorivalo syttyy ja ajotietokone ilmoittaa STOP ja oilpres (auto käy ihan normaalisti nykäisyn jälkeen). Yleensä ajan auton tienlaitaan, käynnistän auton uudelleen ja vain moottorivalo jää palamaan. Sekin sammuu kun auto seisoo pari tuntia ajamatta. Hauskinta tässä on se että ei jää minkäänlaista vikakoodia muistiin! Olisiko jollakin viisaammalla tietoa mistä etsiä vikaa?
Olen vaihtanut autoon kaikki neljä puolaa, tulpat, akun, ilmanputsarin, etummaisen lamdan!
Kaasuläppä vaihdettu ja kalibroitu n. 3 vuotta sitten.
AZD ihme vika
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 45
- Liittynyt: 16.5.2006 18:18
En saanut omaa VAG-Comia toimimaan, ilmoitti vain että no interfaces found vaikka toimi kun ajoin testin. Kokeilin vag-com 409.1 sekä vcds:llä molemmissa sama vika. Muutin nopeutta 4800 ja 14400 välillä eikä kuitenkaan toiminut! Pikkuhiljaa alkaa hermot menemään tuon romun kanssa!!!
Kaikki piuhat näyttivät myös olevan ehjiä akun alla ja vieressä! Koitin pitää autoa tyhjäkäynnillä kun oli vag-com kytkettynä, sammui kaksi kertaa 15 minuutin aikana...
Kaikki piuhat näyttivät myös olevan ehjiä akun alla ja vieressä! Koitin pitää autoa tyhjäkäynnillä kun oli vag-com kytkettynä, sammui kaksi kertaa 15 minuutin aikana...
-
- -
- Viestit: 45
- Liittynyt: 16.5.2006 18:18
Huomasin tänään kun ajoin ja auto teki tuon tempun pari kertaa että kuulu naksahdus molemmilla kerroilla sieltä missä sulakkeet sijaitsevat. Sulakkeet olen käynyt kaikki läpi ja olivat ehjiä kaikki! Voisiko virtalukon pohja aiheuttaa tuota jos on rikki? Onko näissä IV korisissa vielä tuota vikaa? Jossakin kakkos ja kolmos korisessa noita virtalukonpohjia meni aika paljon muistaakseni.
-
- -
- Viestit: 45
- Liittynyt: 16.5.2006 18:18
Kaikki piuhat näyttivät myös olevan ehjiä akun alla ja vieressä!
Ei millään pahalla mutta avasitko kokonaisuudessaan sen suojakuoren jossa johdot kulkee? Jos johtojen suojana on sellainen halkaistu kova "kurkkuputki" niin sopivasti ollessaan ne rivat syö johtimien eristeet rikki ja pahimmassa tapauksessa itse johtimenkin.
Sitten jos johdot on kiedottu kangasteippiin tarkistaminen onkin jo hankalampaa.
Moottorin ohjainlaitteen/bensapumpun relekin voi siellä temppuilla jos kerran kuulet vian esiintyessä napsauksen kojetaulun alta.
-
- -
- Viestit: 45
- Liittynyt: 16.5.2006 18:18
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa