Otsikossa selvii ongelma. Systerin auto tehnyt satunnaisesti tuota vikaa kesä aikaan. Eli avainta virtalukossa käänettäessä ei starttaa. Ei naksauta edes solenoidia.
Kuitenkin hetken päästä on saattanut lähteä normaalisti.
Jos auto seisoo normaalissa autotallissa ni lähtee sieltä hyvin käyntiin mutta jos seisoo esim. työpäivän ajan auringossa saattaa jäädä starttaaminen haaveeksi.
Kertaalleen ollut testeri kiinni ja ainakaan silloin auton vikamuisti ei herjannut mistään.
akussakin tuntuu virtaa kuitenkin olevan eli missä vika?
ensin meinasin puolaa, mut puola tuskin eliminoi starttia pois pelistä.Virtalukon pohja?? Mut miksi kiusaisi vain kuumalla kelillä?
voiko startin solenoidi oireilla lämmöstä?
polo 6n ei starttaa lämpimänä ( 1.6 bensa )
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Minulla sama oire ollu minulla syksystä lähtien kun oman ostin. Talvella pelannu hyvin mutta nyt kun on lämpimät kelit ja etenkin jos on seissy auringossa on erittäin ongelmallista saada käyntiin..
Viimeistään tänään kun piti lähteä töistä. Olin eilen hakenu uuden virtalukon pohjan ja se sattui olla mukana joten menin takas töihin hakemaan ruuvimeisseliä jotta sain rattiakselin suojamuovit irti.
Irroitin virtalukon pohjan töpseli ja asensin sen uuteen lukon pohjaan. Työnsin avaimen virtalukkoon jotta käynnistyksen esto toimis. Sitten vaan käynnistin kiertämällä uuden lukon pohjan käynnistys asentoon. Pelas hienosti.
Nyt pitäs vaan selvittää miten saan tuon virtalukon ja rattilukon irti jotta saan sen lukon pohjan asennettua paikalleen... :)
Pitää ilmeisesti hajottaa se "lukkopultti" joka pitää rattilukkoa akseliputkessa?
Viimeistään tänään kun piti lähteä töistä. Olin eilen hakenu uuden virtalukon pohjan ja se sattui olla mukana joten menin takas töihin hakemaan ruuvimeisseliä jotta sain rattiakselin suojamuovit irti.
Irroitin virtalukon pohjan töpseli ja asensin sen uuteen lukon pohjaan. Työnsin avaimen virtalukkoon jotta käynnistyksen esto toimis. Sitten vaan käynnistin kiertämällä uuden lukon pohjan käynnistys asentoon. Pelas hienosti.
Nyt pitäs vaan selvittää miten saan tuon virtalukon ja rattilukon irti jotta saan sen lukon pohjan asennettua paikalleen... :)
Pitää ilmeisesti hajottaa se "lukkopultti" joka pitää rattilukkoa akseliputkessa?
No nyt sekin ongelma on ratkaistu.
Tänään aloitin ekaks irrottamalla akusta johdot. Annoin virrat olla pois n. puoli tuntia kuten käsikirjoissa on mainittukin.
Sitten irroitin Airbagin pultit ja varovasti vähän sivussa istuen irroitin Airbagin ratista. Siitä vielä varovasti napsautin piuhan irti meisselillä. Airbagi turvalliseen paikkaan makaamaan.
Sen jälkeen irroitin rattia. Ratissakin oli piuha jota piti irroittaa.
Seuraavaksi vilkkuviiksien ja pyyhkijän viiksien 3 ruuvin irroitus. Jonka jälkeen irroitin niiden piuhat. Jonka jälkeen viiksi mekanismit lähti irti.
Tämän jälkeen otin pienen ulosvetäjän jolla sain irroitettua kartioholkin ja sen alla olevan jousen.
Tämän jälkeen kokeilin "miljoonapihdeillä" jos toi lukkopultti lähtiskin helpolla ettei tarvis porata ja hajottaa se kokonaan...
Yllätykseksi se lähtikin helposti! Ei vastustanu yhtään...
Sen jälkeen vedin virtalukon pohjasta piuhan irti. Ja vedin rattilukko rungon irti rattiakselista.
Tämän jälkeen oli vaan vaihtaa virtalukon pohjaa uuteen.
Asennus päinvastaiseen suuntaan.
Minä vaihdoin samalla vilkku ja pyyhkijän viikset kun nekin olivat hajoamassa.. Toisesta kuului välillä rätinää ja haisi otsoonille ja toisessa mekaanista naksutusta... :)
Nyt käynnistys toimii taas moitteettomasti.
Tänään aloitin ekaks irrottamalla akusta johdot. Annoin virrat olla pois n. puoli tuntia kuten käsikirjoissa on mainittukin.
Sitten irroitin Airbagin pultit ja varovasti vähän sivussa istuen irroitin Airbagin ratista. Siitä vielä varovasti napsautin piuhan irti meisselillä. Airbagi turvalliseen paikkaan makaamaan.
Sen jälkeen irroitin rattia. Ratissakin oli piuha jota piti irroittaa.
Seuraavaksi vilkkuviiksien ja pyyhkijän viiksien 3 ruuvin irroitus. Jonka jälkeen irroitin niiden piuhat. Jonka jälkeen viiksi mekanismit lähti irti.
Tämän jälkeen otin pienen ulosvetäjän jolla sain irroitettua kartioholkin ja sen alla olevan jousen.
Tämän jälkeen kokeilin "miljoonapihdeillä" jos toi lukkopultti lähtiskin helpolla ettei tarvis porata ja hajottaa se kokonaan...
Yllätykseksi se lähtikin helposti! Ei vastustanu yhtään...
Sen jälkeen vedin virtalukon pohjasta piuhan irti. Ja vedin rattilukko rungon irti rattiakselista.
Tämän jälkeen oli vaan vaihtaa virtalukon pohjaa uuteen.
Asennus päinvastaiseen suuntaan.
Minä vaihdoin samalla vilkku ja pyyhkijän viikset kun nekin olivat hajoamassa.. Toisesta kuului välillä rätinää ja haisi otsoonille ja toisessa mekaanista naksutusta... :)
Nyt käynnistys toimii taas moitteettomasti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa