Golf MK1 + PL kone + KR ruisku -> käyntiongelmia
Valvoja: ffp jäsenet
Golf MK1 + PL kone + KR ruisku -> käyntiongelmia
Moi,
Elikkäs kyseessä on tekniikanvaihto mk1 GTI golffi. Koneena on 16v PL, KR:n ruiskulla, Saabin virranjakalla eli alkuperäiset sähköt on käytössä.
Ongelma on seuraavanlainen:
Kone starttaa kylmänä hyvin, mutta ei vastaa kaasuun vaan meinaa "tukehtua". Lämpimänä taas joutuu hieman sahaamaan, että lähtee käyntiin, mutta vastaa kaasuun paremmin. Kone ei kiihdy kunnolla (paitsi 5000-> tuntuu vetävän paremmin). Muutenkin todella laiskan oloinen nyt.
Päästöt kävin mittaamassa viime kesänä katsastusta varten ja jotta arvot saatiin oikeanlaisiksi (esim. tyhjäkäynti alle 1000rpm) jouduttiin seoksia pistämään melkoisen laihalle. Kone näillä säädöillä ei toiminut juuri ollenkaan, liikkeelle toki pääsi). Tämän jälkeen seoksia on pistetty rikkaammalle, koska kone tuntuu toimivan paremmin. Tosin tyhjäkäynti on nyt lähes 2000rpm eikä saa laskettua alemmas.
Sytytys on tarkastettu ja imupuolen vuotoja en onnistunut löytämään. Kokeiltu on eri ohjauspaineensäätimiä -> sama ongelma. Lämpöaikakytkintä en ole vielä ehtinyt testaamaan. Ilmeisesti testaus tapahtuu syöttämällä suoraan 12v?
Alkaa itseltä jo osaaminen loppua ja olisi mukavaa saada kone käymään paremmin joten ideoita otetaan ilolla vastaan. Lisäksi jos Tampereen lähistöltä löytyisi osaajiia (harraste/ammattimaisia) jotka osaisivat auttaa olisin kiinnostunut kuulemaan lisää.
Tarkentavia kysymyksiä saa rohkeasti esittää.
Elikkäs kyseessä on tekniikanvaihto mk1 GTI golffi. Koneena on 16v PL, KR:n ruiskulla, Saabin virranjakalla eli alkuperäiset sähköt on käytössä.
Ongelma on seuraavanlainen:
Kone starttaa kylmänä hyvin, mutta ei vastaa kaasuun vaan meinaa "tukehtua". Lämpimänä taas joutuu hieman sahaamaan, että lähtee käyntiin, mutta vastaa kaasuun paremmin. Kone ei kiihdy kunnolla (paitsi 5000-> tuntuu vetävän paremmin). Muutenkin todella laiskan oloinen nyt.
Päästöt kävin mittaamassa viime kesänä katsastusta varten ja jotta arvot saatiin oikeanlaisiksi (esim. tyhjäkäynti alle 1000rpm) jouduttiin seoksia pistämään melkoisen laihalle. Kone näillä säädöillä ei toiminut juuri ollenkaan, liikkeelle toki pääsi). Tämän jälkeen seoksia on pistetty rikkaammalle, koska kone tuntuu toimivan paremmin. Tosin tyhjäkäynti on nyt lähes 2000rpm eikä saa laskettua alemmas.
Sytytys on tarkastettu ja imupuolen vuotoja en onnistunut löytämään. Kokeiltu on eri ohjauspaineensäätimiä -> sama ongelma. Lämpöaikakytkintä en ole vielä ehtinyt testaamaan. Ilmeisesti testaus tapahtuu syöttämällä suoraan 12v?
Alkaa itseltä jo osaaminen loppua ja olisi mukavaa saada kone käymään paremmin joten ideoita otetaan ilolla vastaan. Lisäksi jos Tampereen lähistöltä löytyisi osaajiia (harraste/ammattimaisia) jotka osaisivat auttaa olisin kiinnostunut kuulemaan lisää.
Tarkentavia kysymyksiä saa rohkeasti esittää.
ISV vaihdettu, jonka seurauksena kylmänä startatessa kiekat nousee aluksi 3500rpm ja muutenki heiluu aika rankasti. Ruuvasin seoksia hieman pienemmälle joten nyt ei ihan niin korkeellee kiekase.
Imuvuotoi olen koittanut metsästellä. Tuntuu vaan, että vähän joka liitoksesta vuotaisi kun ronskimmin suihkasee mahtaako osatekijänä olla, että ilmansuodattimen koteloa on jouduttu leikkelemään pohjasta auki, että mahtuu konepelti kiinni. Ja näin ollen spray pääsee sitä kautta kiertoon.
Tampereelta koitin metsästellä melko monesta paikasta uutta ruiskun lautasen päältä kaasuläpälle lähtevää kumimutkaa (nykyinen on mk1:n oma ja jouduttu lisäämään väliin pieni metalliputken pala, että ylettyy).
Jos jollain olisi ylimääräisenä kyseistä osaa Tampereen lähistöllä niin olisin kiinnostunut tai tietäisi paikkoja mistä sellainen voisi löytyä.
Eli juurikin kuvassa vasemmalla oleva kumihärpäke :D
http://myweb.tiscali.co.uk/16vtrackcar/16vtrackmods/strut_brace.JPG
Imuvuotoi olen koittanut metsästellä. Tuntuu vaan, että vähän joka liitoksesta vuotaisi kun ronskimmin suihkasee mahtaako osatekijänä olla, että ilmansuodattimen koteloa on jouduttu leikkelemään pohjasta auki, että mahtuu konepelti kiinni. Ja näin ollen spray pääsee sitä kautta kiertoon.
Tampereelta koitin metsästellä melko monesta paikasta uutta ruiskun lautasen päältä kaasuläpälle lähtevää kumimutkaa (nykyinen on mk1:n oma ja jouduttu lisäämään väliin pieni metalliputken pala, että ylettyy).
Jos jollain olisi ylimääräisenä kyseistä osaa Tampereen lähistöllä niin olisin kiinnostunut tai tietäisi paikkoja mistä sellainen voisi löytyä.
Eli juurikin kuvassa vasemmalla oleva kumihärpäke :D
http://myweb.tiscali.co.uk/16vtrackcar/16vtrackmods/strut_brace.JPG
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Onko tuo kombinaatio koskaan todistetusti toiminut kunnolla? Jos sinne onkin eksynyt joku totaalisen väärä osa jonka ei voi odottaakaan toimivan kokoonpanossa? Esim. joku ihmemallin määränjakaja?
Toinen mikä tulee mieleen on vuotava kylmäkäynnistyssuutin. Koita tulpata sen reikä imusarjassa ja ota liitin suuttimesta irti. Jos sieltä käynnin aikana ruiskuaa niin se varmasti sekoittaa käynnin. Eli suuntaa mahdollinen suihku johonkin paloturvalliseen paikkaan...
Polttoaineen painekin voisi olla hyvä mitata.
Toinen mikä tulee mieleen on vuotava kylmäkäynnistyssuutin. Koita tulpata sen reikä imusarjassa ja ota liitin suuttimesta irti. Jos sieltä käynnin aikana ruiskuaa niin se varmasti sekoittaa käynnin. Eli suuntaa mahdollinen suihku johonkin paloturvalliseen paikkaan...
Polttoaineen painekin voisi olla hyvä mitata.
Vastaavanlainen kombinaatio on tälläkin foorumilla toteutettuna.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=29087&highlight=
Kyseinen yksilö taisi olla alkutaipaleilla vastaavanlainen.
Pitää testailla tuota kylmäkäynnistyssuutinta ja paineidenkin tarkastaminen tuskin on pahitteeksi. Kiitoksia vastauksesta
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=29087&highlight=
Kyseinen yksilö taisi olla alkutaipaleilla vastaavanlainen.
Pitää testailla tuota kylmäkäynnistyssuutinta ja paineidenkin tarkastaminen tuskin on pahitteeksi. Kiitoksia vastauksesta
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Yksi asia vielä tuli mieleen että jos noi osat on seisseet jossain tallin nurkassa pölyttymässä niin voisi olla joku roska suuttimessa tai määränjakajassa.
Sitä varten kai pitäisi laittaa kaikki suuttimet pullon suulle, käynnistää PA-pumppu ja nostaa määränjakajan lautasta käsin että alkaa suihkuttamaan. Sitten suihkun muotoa ja määrää tutkimaan...
Sitä varten kai pitäisi laittaa kaikki suuttimet pullon suulle, käynnistää PA-pumppu ja nostaa määränjakajan lautasta käsin että alkaa suihkuttamaan. Sitten suihkun muotoa ja määrää tutkimaan...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Taitaa olla entinen kytkin jos sitten väärään johtoon kytket jännitteen.Lämpöaikakytkintä en ole vielä ehtinyt testaamaan. Ilmeisesti testaus tapahtuu syöttämällä suoraan 12v?
http://www.hglmotors.co.uk/ts/pic/thermo.gif
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa