Polo Variant -00 mikä moottori?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Ghiamies
-
Viestit: 5
Liittynyt: 26.5.2011 17:21

Polo Variant -00 mikä moottori?

ViestiKirjoittaja Ghiamies » 26.5.2011 19:49

Eli pitää löytää Poloon uusi kone mutta uutena VW- harrastajana en tiedä tarkalleen mikä konetyyppi autossa on ja paljonko on tehoa. Ehkä täältä saisi apua, alla tärkeimmät specsit:

Polo Variant -00 1.4, moottorin suojakopassa lukee 1.4 MPI. Auto on facelift- malli uudemmalla mittaristolla. Tyyppikilvessä lukee 6KV ja runkonumero on WVWZZZ6KZYR509???

Vaihtomoottoria saa myöskin tarjota jos nurkista löytyy sopiva.

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 26.5.2011 20:05

Huoltokirjasta löytyy ensimmäiseltä sivulta moottorin/laatikon tyyppikoodi + värikoodi ja jokunen lisävarustekoodikin.

Ghiamies
-
Viestit: 5
Liittynyt: 26.5.2011 17:21

ViestiKirjoittaja Ghiamies » 26.5.2011 20:10

Ok, mutta huoltokirjaa ei ole niin siitä ei ole pahemmin apua.

miza
-
Viestit: 176
Liittynyt: 18.4.2006 22:08

ViestiKirjoittaja miza » 26.5.2011 20:42

Takakontin, kun avaa ja raottaa verhoilua vasemmalla runkoaisassa tarralappunen missä moottorikoodi mainittu, tämä pätee kaikkiin 6N-Poloihin.

Ghiamies
-
Viestit: 5
Liittynyt: 26.5.2011 17:21

ViestiKirjoittaja Ghiamies » 26.5.2011 20:50

Kiitos vihjeestä!

pk
-
Viestit: 449
Liittynyt: 23.7.2003 11:53

ViestiKirjoittaja pk » 27.5.2011 23:59

Se ompi joku näistä kolmesta, AUD, AKK, ANW. Kaikki käytännössä ovat samoja moottoreita, mutta apulaitteissa eroja. Esimerkiksi AUD lambda ennen ja jälkeen katin(eli obd valmiuksella), AKK lambda ainoastaan ennen kattia.

Kaikissa tehoa huimat 44kw/60hv

Huomioi että miltei poikkeusitta noista joka ikinen käytetty moottori "kalkattaa", ellei ole ajettu alle 10tkm... Ja siltikin saattaa "kalkattaa/kolista", sen verran laadukkaita ovat olleet.

Ghiamies
-
Viestit: 5
Liittynyt: 26.5.2011 17:21

ViestiKirjoittaja Ghiamies » 28.5.2011 10:18

Selvisi että autossa on AKK- mottori. Sen olen ymmärtänyt juu että niissä on tyyppivikana diisselimäinen ääni. Tässä kyseisessä autossa on alakerran laakerit porsinut jostain syystä, todennäköisesti on ajeltu vaan liian pienillä öljymäärillä.
En ole vielä päässyt tarkistamaan muita vaurioita, mutta kai se yläkertakin on kärsinyt jos todellakin se öljyn puute on ollut alakerran laakereiden tuhon syy.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 20 vierailijaa