1.8T AWT -03 Kulutus noussut ja tuntuu hieman tehottomalta

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jukiapina
-
Viestit: 18
Liittynyt: 1.9.2006 14:18

1.8T AWT -03 Kulutus noussut ja tuntuu hieman tehottomalta

ViestiKirjoittaja jukiapina » 16.5.2011 18:28

Eli kaikki alkoi siitä kun tyhjäkäynti alkoi seilamaan. Puhdistin kaasuläppäkotelon ja MAF:n (Maf sensor cleanerilla) ja kun vihdoin sain vian luettua oli imusarjassa oleva lämpötila-anturi rikki, jonka korjaaminen vei seilaamisen pois. Tein myös perus-säädön kaasuläppäkotelolle

Tämän jälkeen onglemaksi on muodostunut pieni tehottomuus ja polttoaineen kulutuksen kasvu. Kylmänä kone käy yli 1000 kierroksilla ja ilman kaasuakin menee eteenpäin ja näyttää 10-16L kulutuslukemia. Välillä tyhjäkäynnilläkin kone laskee 16L...12L...5...0.. kunnes lopulta näyttää 0,9l/h

rpm ja ari mass g/s
1400 9,56
1240 9,22
1240 8,97
1240 8,64
1240 8,47
1200 8,86
1240 8,44
1240 8,31
1240 8,5
1240 8,36
1240 8,17
1240 7,67
1240 7,89
1240 7,89
1480 6,17
2600 7,03
3120 34,14

kiihdytettäessä
2800 48,89
3320 94,11
4040 112,31
4680 135,56
5320 150,31

ahdot mitä kone pyytää ja todellinen arvo
1510 1290
1990 1970
1970 1980
1890 1870
1000 1180

Jos jollain on hajua tälläisestä ongelmasta tai on ollut vastaavia ongelmia otan neuvoja mielelläni vastaan.

Otan mielelläni

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 17.5.2011 13:04

Meillä vähän vastaavanlaisia oireita aiheutti haljennut letku (sama AWT motti), alkuun aiheutti kierrosten heijaamista tyhjäkäynnillä sekä tehottomuutta yläkierroksilla, sekä kulutus hieman kasvoi. Lopulta kun halkeema suureni tarpeeksi alkoi tulla vikakoodia seoksista, ja tyhjäkäynti meni täriseväksi. Varovasti kun pisti painetta kompuran kanssa turbon imuputkeen löytyi tuo rikkinäinen letku heti.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 17.5.2011 21:40

Jes, omassa menee lambda vaihtoon seuraavaksi, tosin ihan vikakoodin ja kovan kulutuksen sekä hieman puutuneen menon vuoksi, turbo oli hajonnut ja laipan tiivistekin palanut, joten ei sinänsä ihme. Maffikin tuli vaihdettua ennen turbon vaihtoa alkuun vähän pätkineen ja seilanneen käynnin kanssa, lopulta ajaminen kävi mahdottomaksi. Sun auton ilmamassa-arvot vaikuttaa ihan hyviltä (max g/s ~ max hv * 0.8), mutta lambda, maf ja imuvuoto olisi kuitenkin ensimmäisiä tutkimuskohteita omalla listalla (ei välttämättä tuossa järjestyksessä).

Miltä näyttää fuel trim-arvot?

jukiapina
-
Viestit: 18
Liittynyt: 1.9.2006 14:18

ViestiKirjoittaja jukiapina » 26.5.2011 7:50

Mittasin VAG-COM:lla Block 062, joka mittää kaasupolkimen asentoa, G79 menee korkeintaan 75%:iin? Minkälaisia arvoja tuon pitäisi antaa?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa