A41.8T.... viheltää mutta ei potki?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 12.5.2011 7:03
A41.8T.... viheltää mutta ei potki?
siis ongelmana on että kiihdytäessä viheltää mutta turbo ei potki niinku pitäis??
apuja??
apuja??
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 12.5.2011 7:03
ahtoputki rikki??
ahtoputken vaihto, onnistuuko normi pulliaiselta.. en ole turboja korjaillu/ irroitellu?
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 12.5.2011 7:03
ahtoputki...
käytin putkia jos vaikka kuinka monta irti ja kai ne ehjiä oli....
mites siellähän on tunnistimia muutama.. mahtais selvitä jos käyttäis koneessa kiinni??
vai onko muita vinkkejä?
mites siellähän on tunnistimia muutama.. mahtais selvitä jos käyttäis koneessa kiinni??
vai onko muita vinkkejä?
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 12.5.2011 7:03
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Turbon siipien ja välysten tarkastaminen on helppo juttu ainaskin B6 mallisessa A4:ssa, puolessa tunnissakin voi selvitä.
Eli kun ottaa oikean etuvaloumpion ja ilmansuodattimelle tulevan ilmakanavan irti niin pääsee helpoiten ottamaan imuletkun turbon päästä irti jolloin joko peilin avulla tai sitten työntämällä digikameraa turbon siipien suunnalle ja laukomalla muutaman kerran niin saanee kuvankin onnistumaan josta voi sitten tarkastella siipien kuntoa.
Kannattaa samalla myös kokeilla sormin millaiset välykset turbon akselilla on.
Audipuolella juttua sitten noista hajonneista siivistä:http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=87194
Eli kun ottaa oikean etuvaloumpion ja ilmansuodattimelle tulevan ilmakanavan irti niin pääsee helpoiten ottamaan imuletkun turbon päästä irti jolloin joko peilin avulla tai sitten työntämällä digikameraa turbon siipien suunnalle ja laukomalla muutaman kerran niin saanee kuvankin onnistumaan josta voi sitten tarkastella siipien kuntoa.
Kannattaa samalla myös kokeilla sormin millaiset välykset turbon akselilla on.
Audipuolella juttua sitten noista hajonneista siivistä:http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=87194
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 12.5.2011 7:03
joo-o..
käytin tänään ilmanputsarinkotelon, ajovaloumpion pois ja puhdistin kaikki turbon putket ja tarkistin että turbon siivet pyöri hyvin ja ei ollu vääntyny.. en tiedä toisen puolen siivistä..
ei siltikään parantunu.. paljonkohan turbo korjaamot ottaa tollasen vehkeen huollosta?
ei siltikään parantunu.. paljonkohan turbo korjaamot ottaa tollasen vehkeen huollosta?
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 12.5.2011 7:03
bypassi??
kertoisko joku mikä on bypassi ja missä se sijaitsee? turboista tietämätön ...
Se on venttiili joka "oikosulkee" turbon eli yhdistää auki ollessaan turbon imu ja painepuolen, tämä tarvitaan sen takia että kaasu äkillisesti nostettaessa (vaihdettaessa vaihdetta kiihdytyksessä...) ahtopaineiden ollessa korkealla on vaarana turbon vaurioituminen kun ilman kulku loppuu kuin seinään mutta turbo haluaisi pyöriä...
Itse venttiili on A4:ssa siinä turbon imuletkun lähettyvillä hieman auton keskilinjalle päin aika alhaalla hieman ahtaasti koneen ja syylärin välissä... siihen tulee 2 jotain reilun peukalon paksuista letkua toinen tuosta turbon ja ilmanputsarin välisestä imuletkusta ja toinen painepuolelta ja kolmas ohuempi ohjausletku imusarjan päästä.
Tuota voisi tietysti koittaa testata tukkimalla esim. letkuille tarkoitetuilla lukkopihtimäisillä pihdeillä bypassin painepuolen letku ja kokeilla että ahtaako paremmin ja loppuuko vihellys.
-Niin ja tietysti voi kokeilla imaista/puhaltaa tuosta ohjausletkusta jolloin kumpaankaan suuntaan ei sais vuotaa,
Aiheesta kyllä löytyy paljon entisiä juttuja täältä ja Audifinnssin puolelta eli hakua peliin...
Itse venttiili on A4:ssa siinä turbon imuletkun lähettyvillä hieman auton keskilinjalle päin aika alhaalla hieman ahtaasti koneen ja syylärin välissä... siihen tulee 2 jotain reilun peukalon paksuista letkua toinen tuosta turbon ja ilmanputsarin välisestä imuletkusta ja toinen painepuolelta ja kolmas ohuempi ohjausletku imusarjan päästä.
Tuota voisi tietysti koittaa testata tukkimalla esim. letkuille tarkoitetuilla lukkopihtimäisillä pihdeillä bypassin painepuolen letku ja kokeilla että ahtaako paremmin ja loppuuko vihellys.
-Niin ja tietysti voi kokeilla imaista/puhaltaa tuosta ohjausletkusta jolloin kumpaankaan suuntaan ei sais vuotaa,
Aiheesta kyllä löytyy paljon entisiä juttuja täältä ja Audifinnssin puolelta eli hakua peliin...
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 12.5.2011 7:03
kiitos
kiitos paljon.. koitan testata sen bypassin ja katsotaan sitten...
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 12.5.2011 7:03
testi
testasin sen bypassin tukkimalla painepuolenletkun ja turbohan alkoi pyörimään..:)
mistä saisin ostettua edullisesti ja sopivan bypassin audiin??
mistä saisin ostettua edullisesti ja sopivan bypassin audiin??
Slamit.net
http://slamit.net/category/1273/moottori
http://slamit.net/category/1273/moottori
Kannattaa muistaa, että noita Forgen ja muidenkin valmistajien mäntätyylisiä bypass-venttiilejä pitää huoltaa ja öljytä. Varsinkin suomen talvissa jolloin kondensiovesi saattaa rikkoa ne aika tehokkaastikin. Ei niitä ole suunniteltu -35 asteen pakkasiin.
Forge tarjoaa elinikäisen takuun itse bypassille, ei turbolle.
Henkilökohtaisesti myös Forgea kokeilleena en välttämättä lähtisi moista suosittelemaan ellei sitten jaksa avata ja purkaa sitä aina vähintään renkaidenvaihdon välein.
Forge tarjoaa elinikäisen takuun itse bypassille, ei turbolle.
Henkilökohtaisesti myös Forgea kokeilleena en välttämättä lähtisi moista suosittelemaan ellei sitten jaksa avata ja purkaa sitä aina vähintään renkaidenvaihdon välein.
Kannaa myös harkita TT:n pässiä, jota saa Slamitilta tai Speed Autoteile Finlandilta (väitetään olevan hieman vahvempi kuin se alkuperäinen). Maksaa reilut 30 euroa. Itselläni on motonetistä ostettu, täysin samanlainen kuin Forgen by-pass ilman, että siinä lukee Forge. Koskaan sen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia ja sen mukana tulee eri jäykkyyksillä olevia jousia. Sen hinta on motonetissä 69 euroa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa