Kuinka paljon ilmaa pitäisi mennä tuon mittarin läpi 4000rpm kierroksilla kaasu pohjassa?
vag-com näytti 125g/s mielestäni se on aika vähän?
ahdot tuolloin oli 0.5-0.6bar. (autossa on ahtovuoto coolerissa ja kone nakuttaa siksi ahdot noin alhaiset..)
Ilmamassamittari ongelma? Audi TT
Valvoja: ffp jäsenet
ahdot tuolloin oli 0.5-0.6bar. (autossa on ahtovuoto coolerissa ja kone nakuttaa siksi ahdot noin alhaiset..)
No siinäpä se syy taitaa olla (ahtovuoto), mutta alempana kuitenkin vähän lisätietoa aiheesta.
Lontooksi:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Fuel_Trim_Info
Here's a good sanity check for the status of your MAF. Do a full-throttle run all the way to redline in a single gear (second works fine). Group 002 usually shows air mass in g/s (in many modern ECU's, consult your Factory Repair Manual for the specific group for your particular vehicle). Your peak airflow should be roughly 0.80 times your horsepower if you are close to sea level. So, if you have a stock 150 hp 1.8T, expect around 120 g/s. If you see significantly less than that, you MAF may be on the way out. Also note that airflow will be markedly different at higher altitudes due to reduced ambient air pressure, especially with naturally aspirated engines that do not have forced induction to overcome that deficiency. This still works if you are chipped, but "race" programs may make more power through timing, rather than airflow. Therefore, take all readings with a grain of salt.
sano jos oon ihan väärässä, mutta eihän sen ahdovuodon pitäisi vaikuttaa ainakaan alentavasti maf:in lukemaan?
jos ajatellaan että ahtoputki on kokonaan irti = turbo puhaltaa "konehuoneeseen"
ei tällöin vastapainetta tule, tällöin ahdin pyörii nopeammin, ECU ei avaa hukkaporttia koska se luulee että ahdin ei ahda vielä tarpeeksi, tällöin MAF:in kartta menee yli ja ECU lykkää vikakoodin MAFfista noin itelleni käynyt pari kertaa vanhan mk4 gti golfin kanssa..
toki jos pieni ahtovuoto on ei välttämättä MAF:fin kartta lopu, mutta tässätapauksessa jos MAF on rikki ja näyttää vaan 125g/s ei kartta tule ikinä loppumaankaan, ei vikakoodiakaan koskaan tule?
katoin nakutuksen tunnistimen jännitteitä olivat 1.5-3v ja välillä 1 & 2 pytyn arvot noisuvat 12volttiin?
ahtovuoto on varma vika, mutta voisiko tuo MAF olla rikki / loppu?
autolla kilsoja kuitenkin 300tkm..
jos ajatellaan että ahtoputki on kokonaan irti = turbo puhaltaa "konehuoneeseen"
ei tällöin vastapainetta tule, tällöin ahdin pyörii nopeammin, ECU ei avaa hukkaporttia koska se luulee että ahdin ei ahda vielä tarpeeksi, tällöin MAF:in kartta menee yli ja ECU lykkää vikakoodin MAFfista noin itelleni käynyt pari kertaa vanhan mk4 gti golfin kanssa..
toki jos pieni ahtovuoto on ei välttämättä MAF:fin kartta lopu, mutta tässätapauksessa jos MAF on rikki ja näyttää vaan 125g/s ei kartta tule ikinä loppumaankaan, ei vikakoodiakaan koskaan tule?
katoin nakutuksen tunnistimen jännitteitä olivat 1.5-3v ja välillä 1 & 2 pytyn arvot noisuvat 12volttiin?
ahtovuoto on varma vika, mutta voisiko tuo MAF olla rikki / loppu?
autolla kilsoja kuitenkin 300tkm..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 23 vierailijaa