Audi TT 1.8T nakuttaa!! apua?
Valvoja: ffp jäsenet
Audi TT 1.8T nakuttaa!! apua?
Audi TT 1.8T kuulostaa dieseliltä??
Morjes. tuli juuri ostettua 225hv neliveto TT, noh paikanpäällä kauppaa tehdessä kottero toimi oikein hyvin. samaten 150km kotimatkan.
tänään aamulla ajoin 15km lenkin ja auto toimi edelleen hyvin, noh kotiin tullessani kaasupohjassa kiihdyttäessäni n. 4000rpm paikkeilla auto alkoi kirjaimellisesti kuulostamaan transportterilta. eli kuulosti ihan siltä kuin dieseliä olisi huudattanut.
4000-5000rpm oli siis erittäin kova diesel tyylinen rapina, 5000rpm jälkeen diesel tyyppinen ääni muuttui kuitenkin paljon vaimeammaksi.
mistä tämä voi johtua?
autolla ajettu hieman alle 300tkm
nyt illalla autolla ajaessani testasin miltein kylmällä koneella kiihdyttää kaasu pohjassa, niin vastaavaa dieselin tyyppistä ääntä ei kuulunnut 4000-5000rpm, kuitenkin pientä sivuääntä kuului n6000rpm paikkeilla.
nyt ääni kuului selvästi ainoastaan silloin, kun olin vaihtanut vaihteen ja juuri nostanut kytkimen ja painanut kaasun pohjaan ,ja sitäkin kesti vain sen sekunnin pari.
myös korkeilla kierroksilla lämpimänä vapaalla kaasutellessä kuuluu tämä "diesel" ääni eli kun annan kierrosten hieman laskea esim. 4000rpm kohdille ja siitä painan kaasun pohjaan uudestaan tulee tämä ääni taas esille. kestää n.1sekuntti tuota.
vajaalla kaasulla kiihdyttäessä ei ääntä kuulu.
vikakoodeja auto antaa N112 valve open cirkuit -ei vissiin tuohon pitäisi vaikuttaa.
(N112 vika korjaantui kun laitoin löysin yhden irtonaisen liittimen ja laitoin sen kiinni. ei kyllä ollut N112 liitin.)
toinen kysymys on että pitäisikö öljynpaine merkkivalon syttyä kun virrat laitetaan päälle, kaikki muut merkkivalot syttyvät ja sammuvat, mutta öljynpaine valoa ei näy missään. onko näissä edes öljynpaine valoa, vai onko se pelkästään summerilla / ajotietokoneella?
Morjes. tuli juuri ostettua 225hv neliveto TT, noh paikanpäällä kauppaa tehdessä kottero toimi oikein hyvin. samaten 150km kotimatkan.
tänään aamulla ajoin 15km lenkin ja auto toimi edelleen hyvin, noh kotiin tullessani kaasupohjassa kiihdyttäessäni n. 4000rpm paikkeilla auto alkoi kirjaimellisesti kuulostamaan transportterilta. eli kuulosti ihan siltä kuin dieseliä olisi huudattanut.
4000-5000rpm oli siis erittäin kova diesel tyylinen rapina, 5000rpm jälkeen diesel tyyppinen ääni muuttui kuitenkin paljon vaimeammaksi.
mistä tämä voi johtua?
autolla ajettu hieman alle 300tkm
nyt illalla autolla ajaessani testasin miltein kylmällä koneella kiihdyttää kaasu pohjassa, niin vastaavaa dieselin tyyppistä ääntä ei kuulunnut 4000-5000rpm, kuitenkin pientä sivuääntä kuului n6000rpm paikkeilla.
nyt ääni kuului selvästi ainoastaan silloin, kun olin vaihtanut vaihteen ja juuri nostanut kytkimen ja painanut kaasun pohjaan ,ja sitäkin kesti vain sen sekunnin pari.
myös korkeilla kierroksilla lämpimänä vapaalla kaasutellessä kuuluu tämä "diesel" ääni eli kun annan kierrosten hieman laskea esim. 4000rpm kohdille ja siitä painan kaasun pohjaan uudestaan tulee tämä ääni taas esille. kestää n.1sekuntti tuota.
vajaalla kaasulla kiihdyttäessä ei ääntä kuulu.
vikakoodeja auto antaa N112 valve open cirkuit -ei vissiin tuohon pitäisi vaikuttaa.
(N112 vika korjaantui kun laitoin löysin yhden irtonaisen liittimen ja laitoin sen kiinni. ei kyllä ollut N112 liitin.)
toinen kysymys on että pitäisikö öljynpaine merkkivalon syttyä kun virrat laitetaan päälle, kaikki muut merkkivalot syttyvät ja sammuvat, mutta öljynpaine valoa ei näy missään. onko näissä edes öljynpaine valoa, vai onko se pelkästään summerilla / ajotietokoneella?
Viimeksi muokannut A.I, 4.5.2011 22:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Öljyt onkin hieman kysymysmerkki. ostin auton 2pv sitten. h kirjassa ei lue ö vaihdosta mitään.
olen tästä juuri menossa ostamaan uusia öljyjä / suodatinta
mikä muu syys voisi olla että nakuttelee?
ps. moottori oli lähes kylmä ku kokeilin vertailun vuoksi että pitääkö samanlaista ääntä, normaalisti en missään nimessä polje kylmää konetta. :)
olen tästä juuri menossa ostamaan uusia öljyjä / suodatinta
mikä muu syys voisi olla että nakuttelee?
ps. moottori oli lähes kylmä ku kokeilin vertailun vuoksi että pitääkö samanlaista ääntä, normaalisti en missään nimessä polje kylmää konetta. :)
Öljyt vaihdettu, ääni ehkä jopa paheni.
mutta alle 3000rpm auto kuulostaa aivan normaalilta ja terveeltä. ei nakuta eikä rapise.
nakutukselta kuulostaisi.
autossa on ABT lastu, ovatko ne poistaneet jotakin nakutuksen tunnistimia pois käytöstä?
mites tossa toi perus ennakko säädetään? voisi koittaa pari astetta myöhästää enakkoa jos auttaisi.
vai onko ehdotuksia?
mutta alle 3000rpm auto kuulostaa aivan normaalilta ja terveeltä. ei nakuta eikä rapise.
nakutukselta kuulostaisi.
autossa on ABT lastu, ovatko ne poistaneet jotakin nakutuksen tunnistimia pois käytöstä?
mites tossa toi perus ennakko säädetään? voisi koittaa pari astetta myöhästää enakkoa jos auttaisi.
vai onko ehdotuksia?
Viimeksi muokannut A.I, 23.4.2011 16:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Öljyjärjestelmä
Öljypohja irti ja öljypumppu käteen ja fortekäsittely koneeseen. Jos ajettu longlifeilla niin erittäin todennäköisesti pumpun sihti täynnä tavaraa ja öljynkierto kortilla.
Omassa aikoinaan samat oireet ja kävi kuin dieseli. Puhdistustoimenpiteillä palautui normaaliin ilman vaurioita, äänien alkamisesta tosin autolla ei ajettu kuin vajaa 20km.
Omassa aikoinaan samat oireet ja kävi kuin dieseli. Puhdistustoimenpiteillä palautui normaaliin ilman vaurioita, äänien alkamisesta tosin autolla ei ajettu kuin vajaa 20km.
Kannattaa tarkistaa / testata nokka-akseleiden ajoitus / säädön toimivuus VCDS:llä ennen kuin konetta isommin käyttää. Löytyy engine measurement blocks kohdasta 91 & 94 - "Camshaft Adjustment" (muistaakseni). Vaihtelee koneittain.
Pielessä oleva imunokan ajoitus saa yleensä koneen kuulostamaan dieseliltä.
Nokat on ketjuvetoisia ja niiden ajoitusta säädetään hydraulisella (= toimii öljynpaineella) kiristimellä. Jos öljynpaine on liian pieni (= sihti tukossa) niin nokkien säätö ei toimi kunnolla. Kiristinyksikkö voi myös levitä omia aikojaan. Nokkaketjukin voi olla venynyt tai nokka-akselin asentotunnistin sökö.
Mikäli ajoitus on pielessä niin tuosta pitäisi löytyä P0011 ja P0012 vikakoodit muistista.
Omassa tapauksessa tosin vikakoodit eivät palautuneet nollauksen jälkeen vaikka vika olikin selvästi "päällä" (kuulosti dieseliltä). 500km kesti ennenkuin pomppasi takaisin.
Omasta autosta levisi nokkaketjun-kiristin muistaakseni 46k kohdalla.
Oireina mm. rallatus tyhjäkäynnillä ja dieselmäinen ääni.
Uusi kiristinyksikkö (parannettu versio), nokkaketju, tiivisteet ja öljynvaihto VW-Centerissä n. 1400e töineen. Tilaamalla itse samat alkuperäiset osat netistä ja teettämällä työ toisessa isossa merkkiliikkeessä koko hommalle tuli hintaa hieman alle 800e. Tehdas / maahantuoja ei suostunut maksamaan euroakaan, edes pitkän tappelun jälkeen. Autolla kuitenkin täydellinen merkkiliikkeen huoltohistoria ja ikää pari kuukautta yli takuuajan.
Forte-käsittely ei tosiaan ole tässä tilanteessa huono idea alkuun.
Mikäli ei auta niin kannattaa testata nokka-akselin asentotunnistimen ja kiristinyksikön solenoidin toimivuus yleismittarilla.
Pielessä oleva imunokan ajoitus saa yleensä koneen kuulostamaan dieseliltä.
Nokat on ketjuvetoisia ja niiden ajoitusta säädetään hydraulisella (= toimii öljynpaineella) kiristimellä. Jos öljynpaine on liian pieni (= sihti tukossa) niin nokkien säätö ei toimi kunnolla. Kiristinyksikkö voi myös levitä omia aikojaan. Nokkaketjukin voi olla venynyt tai nokka-akselin asentotunnistin sökö.
Mikäli ajoitus on pielessä niin tuosta pitäisi löytyä P0011 ja P0012 vikakoodit muistista.
Omassa tapauksessa tosin vikakoodit eivät palautuneet nollauksen jälkeen vaikka vika olikin selvästi "päällä" (kuulosti dieseliltä). 500km kesti ennenkuin pomppasi takaisin.
Omasta autosta levisi nokkaketjun-kiristin muistaakseni 46k kohdalla.
Oireina mm. rallatus tyhjäkäynnillä ja dieselmäinen ääni.
Uusi kiristinyksikkö (parannettu versio), nokkaketju, tiivisteet ja öljynvaihto VW-Centerissä n. 1400e töineen. Tilaamalla itse samat alkuperäiset osat netistä ja teettämällä työ toisessa isossa merkkiliikkeessä koko hommalle tuli hintaa hieman alle 800e. Tehdas / maahantuoja ei suostunut maksamaan euroakaan, edes pitkän tappelun jälkeen. Autolla kuitenkin täydellinen merkkiliikkeen huoltohistoria ja ikää pari kuukautta yli takuuajan.
Forte-käsittely ei tosiaan ole tässä tilanteessa huono idea alkuun.
Mikäli ei auta niin kannattaa testata nokka-akselin asentotunnistimen ja kiristinyksikön solenoidin toimivuus yleismittarilla.
Nyt on ö paine mittari asennettu öljysuodattimen paikkeille orkkis anturin kanssa samaan koloon..
tulos:
tyhjäkäynnillä hieman yli 4bar
3000rpm 4.5-5 bar
isommilla kierroksilla en koittanut..
eli ö-paineet voisivat olla ok?
mistä sitten vikaa hakemaan?
mites toi kiertokangen laakeri?
kummosta ääntä se pitää?, ja pitääkö kaikilla kierroksilla.
tämä nimittäin ihan terveen kuulonen alle 3500rpm.
tulos:
tyhjäkäynnillä hieman yli 4bar
3000rpm 4.5-5 bar
isommilla kierroksilla en koittanut..
eli ö-paineet voisivat olla ok?
mistä sitten vikaa hakemaan?
mites toi kiertokangen laakeri?
kummosta ääntä se pitää?, ja pitääkö kaikilla kierroksilla.
tämä nimittäin ihan terveen kuulonen alle 3500rpm.
1.8T koneiden 225hp varianteilla kuuluu öljynpaineet olla seuraavasti (öljyn lämpötila 80c):
Tyhjäkäynnillä: Vähintään 1.3bar
@ 3500rpm: Vähintään 3.5-4.5bar
Jos veivi on solmussa niin ääni on: http://www.youtube.com/watch?v=KrXHfQ4ULSs
Tyhjäkäynnillä: Vähintään 1.3bar
@ 3500rpm: Vähintään 3.5-4.5bar
Jos veivi on solmussa niin ääni on: http://www.youtube.com/watch?v=KrXHfQ4ULSs
nyt löytys oikean lainen ääni youtubesta.
http://www.youtube.com/watch?v=EE6_WqhQx08
HUOM! mulla tuo on juuri toisin päin eli alle 3500rpm kuulostaa täysin terveeltä.
ja yli 3500rpm kuulostaa tuolta siltä, miltä tuo kuulostaa pienillä kierroksilta.
http://www.youtube.com/watch?v=EE6_WqhQx08
HUOM! mulla tuo on juuri toisin päin eli alle 3500rpm kuulostaa täysin terveeltä.
ja yli 3500rpm kuulostaa tuolta siltä, miltä tuo kuulostaa pienillä kierroksilta.
APX 225hv quattro
vm. 2000 mallia, eli uudempi tekniikka.
n. 300tkm ajettu.
jo kokeiltua / tehtyä:
uudet öljyt (rally formula) + suodatin
uudet tulpat
Öljynpaine mittaus öljynsuodattimen anturilta.
kylmänä: 5bar 3000rpm
(mittaan lämpimänä vielä kun kerkiin.)
tankissa 98 bensaa
kokeiltu lisätä vielä oktane boosteria joka ei vaikuttanut ääneen.
vm. 2000 mallia, eli uudempi tekniikka.
n. 300tkm ajettu.
jo kokeiltua / tehtyä:
uudet öljyt (rally formula) + suodatin
uudet tulpat
Öljynpaine mittaus öljynsuodattimen anturilta.
kylmänä: 5bar 3000rpm
(mittaan lämpimänä vielä kun kerkiin.)
tankissa 98 bensaa
kokeiltu lisätä vielä oktane boosteria joka ei vaikuttanut ääneen.
APX on vanhempaa tekniikkaa, eli siinä ei ole muuttuvaa venttiilinajoitusta ("tyhmä" kiristin).
Noilla kilsoilla on aika todennäköistä että kiristin vuotaa / ei muuten toimi kunnolla.
Vikakuvaus sopii kiristimeen aikalailla täydellisesti.
Vikakoodia ei "tyhmän" kiristimen kanssa tule vaikka se olisikin rikki.
Noilla kilsoilla on aika todennäköistä että kiristin vuotaa / ei muuten toimi kunnolla.
Vikakuvaus sopii kiristimeen aikalailla täydellisesti.
Vikakoodia ei "tyhmän" kiristimen kanssa tule vaikka se olisikin rikki.
laitoin boshin tulpat. 9.50e kpl motonetista
vanhoilla vika oli aivan samanlainen.
nyt tyhmä kysymys:
mitenkäs toi kiristimen kunto tsekataan? venttiilikoppa pois tietenkin, mutta mitäs sitten?
ja eikös sen ketjunkiristimen pitäisi pitää tuota diesel tyylistä ääntä myös pienillä kierroksilla? tämä tekee ääntä vain yli 3500rpm..?
vanhoilla vika oli aivan samanlainen.
nyt tyhmä kysymys:
mitenkäs toi kiristimen kunto tsekataan? venttiilikoppa pois tietenkin, mutta mitäs sitten?
ja eikös sen ketjunkiristimen pitäisi pitää tuota diesel tyylistä ääntä myös pienillä kierroksilla? tämä tekee ääntä vain yli 3500rpm..?
mitenkäs toi kiristimen kunto tsekataan? venttiilikoppa pois tietenkin, mutta mitäs sitten?
Ferryman taitaa tarkoittaa jakopään hihnankiristintä ?
Jakopään suojakoppa irti, niin pitäisi ko.kiristin näkyä
ja eikös sen ketjunkiristimen pitäisi pitää tuota diesel tyylistä ääntä myös pienillä kierroksilla? tämä tekee ääntä vain yli 3500rpm..?
Mutuilua :
Jos siellä on hydraulisesti kiristyvä kiristin, niin isoilla kierroksilla se rasittuu enemmän eikä jaksa enään pitää jakohihnaa tarpeeksi kireällä ?
joo hydraulinen kiristin on.
mitenkäs sen kunto saadaan tarkastettua?
http://www.youtube.com/watch?v=DiqA2-Fs ... re=related
tollasen sirautuksen päästää kun kaasuttelee vapaalla -> polkasen esim 6000rpm ja annan laskea 4000rpm ja polkasen uudelleen sillon sirahtaa ihan samalla tavalla kuin tuo.
ja veto päällä ääntää myös. ehkä pahin ääni kuuluu 4000-5000rpm välillä vedolla ja kaasuteltaessa
mitenkäs sen kunto saadaan tarkastettua?
http://www.youtube.com/watch?v=DiqA2-Fs ... re=related
tollasen sirautuksen päästää kun kaasuttelee vapaalla -> polkasen esim 6000rpm ja annan laskea 4000rpm ja polkasen uudelleen sillon sirahtaa ihan samalla tavalla kuin tuo.
ja veto päällä ääntää myös. ehkä pahin ääni kuuluu 4000-5000rpm välillä vedolla ja kaasuteltaessa
Tarkoitin tosiaan tuota nokkien välissä olevaa hydraulista kiristintä (ts. nokkaketjunkiristin).
Oma kone rahisi / rallatti tyhjäkäynnillä ja isommilla kierroksilla kuulosti dieseliltä.
Välillä myös pamahteli kun antoi kierroksia.
Dieselin ääni syntyy kun kiristin ei saa säädettyä imunokalle tarpeeksi ennakkoa (over-retarded).
Katso VCDS:llä ajoitus:
01-Engine -> Meas. Blocks-08 -> Group 003 / 010 / 020 / 022 / 023.
Tyhjäkäynnillä ja esim. 3000rpm kierroksilla (kone lämpimänä).
Oma kone rahisi / rallatti tyhjäkäynnillä ja isommilla kierroksilla kuulosti dieseliltä.
Välillä myös pamahteli kun antoi kierroksia.
Dieselin ääni syntyy kun kiristin ei saa säädettyä imunokalle tarpeeksi ennakkoa (over-retarded).
Katso VCDS:llä ajoitus:
01-Engine -> Meas. Blocks-08 -> Group 003 / 010 / 020 / 022 / 023.
Tyhjäkäynnillä ja esim. 3000rpm kierroksilla (kone lämpimänä).
tarvii tsekata tiistaina, kun saan haettua auton. läppäristä tietenkin hajosi laturi sopivasti, eli sellainenkin pitää hankkia :D
onko noi arvot mitattu vedotta (vaihde vapaalla) vai veto päällä?
vaikuttaako lastu paljon tuloksiin? tuossa pitäisi olla myyjän mukaan ABT lastu, mutta vaikuttaa kyllä siltä että siinä ei mitään lastua ole.
onko noi arvot mitattu vedotta (vaihde vapaalla) vai veto päällä?
vaikuttaako lastu paljon tuloksiin? tuossa pitäisi olla myyjän mukaan ABT lastu, mutta vaikuttaa kyllä siltä että siinä ei mitään lastua ole.
http://www.youtube.com/watch?v=Gy-UVCEvYrk
löysin videon tosta ketjusta. pitää tsekata tuo tiistaina.
löysin videon tosta ketjusta. pitää tsekata tuo tiistaina.
APX koneen ahtojen kuuluisi olla 0.7-1.0 bar 2500-3000rpm kohdalla.
Testaa kolmosvaihteella 2000rpm -> kaasu pohjaan ja lukema ym. kierroksilla.
VCDS:llä on kätevä logittaa.
Jos ahdot on liian alhaiset, niin:
Tarkista että N75 toimii. Ota letkut irti ja käynnistä VCDS.
VCDS -> Engine -> Basic Settings -> 11. N75 kuuluisi avautua ja sulkeutua automaattisesti n. 10 sekunnin välein.
Tarkista että bypass on ehjä.
Pistä painetta / puhalla jompaan kumpaan isoon liitäntään.
Ilma ei mene läpi -> ei vikaa tässä tapauksessa.
Kokeile liikuttaa hukkaportin akselia.
Väljä -> ahdot karkaa hukkaportin kautta.
Testaa kolmosvaihteella 2000rpm -> kaasu pohjaan ja lukema ym. kierroksilla.
VCDS:llä on kätevä logittaa.
Jos ahdot on liian alhaiset, niin:
Tarkista että N75 toimii. Ota letkut irti ja käynnistä VCDS.
VCDS -> Engine -> Basic Settings -> 11. N75 kuuluisi avautua ja sulkeutua automaattisesti n. 10 sekunnin välein.
Tarkista että bypass on ehjä.
Pistä painetta / puhalla jompaan kumpaan isoon liitäntään.
Ilma ei mene läpi -> ei vikaa tässä tapauksessa.
Kokeile liikuttaa hukkaportin akselia.
Väljä -> ahdot karkaa hukkaportin kautta.
Elikä kärry kävi huollossa, ja vikana oli haljennut ahtoputkesta lähtevä by-bassille tuleva pieni letku, sekä nakutustunnistimen anturin johto oli irronnut..
ahtopaineet olivat alhaalla tuon haljenneen letkun takia. nyt normaalit 08-0.9bar
auto toimi 5min ilman kyseisiä sivuääniä, jonka jälkeen äänet palasivat tosin vaimeampina ja eri kierroksilla kuin ennen.
eli kone siis nakuttaa.
mistä kannattaa vikaa lähteä etsimään?
ahtopaineet olivat alhaalla tuon haljenneen letkun takia. nyt normaalit 08-0.9bar
auto toimi 5min ilman kyseisiä sivuääniä, jonka jälkeen äänet palasivat tosin vaimeampina ja eri kierroksilla kuin ennen.
eli kone siis nakuttaa.
mistä kannattaa vikaa lähteä etsimään?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ilmeisesti tuo ilmamäärä on aikalailla oikea, ottaen huomioon että kone ei tällähetkellä taida antaa likikään täysiä tehoja ulos...
Tuolla on juttua aiheesta, viimeisessä kappaleessa oli tuosta ilmamäärästä...
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... Trim_InfoI
Tarkemminhan tuota saa selvitettyä kun vuodot on korjattu...
Tuolla on juttua aiheesta, viimeisessä kappaleessa oli tuosta ilmamäärästä...
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... Trim_InfoI
Tarkemminhan tuota saa selvitettyä kun vuodot on korjattu...
Joo Deceased, myyjä ehdotti vaihtoa ja vaihdoin bemarini TT:seen, mulla nuo autot vaihtuu aika tiuhaan..
olen opiskelija ja asun koulun vieressä keskustassa joten autoa en perjaatteessa edes tarvitse, mutta pitäähän vkl kruisinki rassi olla :))
Opiskelun takia laitoin auton myyntiinkin.. (yks TT jo ollut ennen, joten en jaksa kauheesti alkaa toista samanlaista rakentamaan)
auto tosiaan toimisi hyvin ja yht äkkiä tuli tuo vika.
laskin hintaa kun luulin sitä kiertokangen laakeriksi, mutta nyt tuo vika on paljastunut nakutukseksi, ja ilmeisesti MAF:in ja ahtovuotojen takia..
laitan auton kuntoon ja myyn täysin kunnossa olevana sen.
(saattaapa se hintakin nousta hieman kun auto kunnossa ;)
olen opiskelija ja asun koulun vieressä keskustassa joten autoa en perjaatteessa edes tarvitse, mutta pitäähän vkl kruisinki rassi olla :))
Opiskelun takia laitoin auton myyntiinkin.. (yks TT jo ollut ennen, joten en jaksa kauheesti alkaa toista samanlaista rakentamaan)
auto tosiaan toimisi hyvin ja yht äkkiä tuli tuo vika.
laskin hintaa kun luulin sitä kiertokangen laakeriksi, mutta nyt tuo vika on paljastunut nakutukseksi, ja ilmeisesti MAF:in ja ahtovuotojen takia..
laitan auton kuntoon ja myyn täysin kunnossa olevana sen.
(saattaapa se hintakin nousta hieman kun auto kunnossa ;)
nyt on cooleri vaihdettu ehjään, ja pitävään, paineet nousi 0.1bar eli nyt ollaan jo 0.6-0.7bar.
tein painetestin, tulppasin maffin pään, sekä venttiilikoppaan tulevan huohotinletkun, irroitin myös N75 venttiilin ja tulppasin reiän.
syötin painetta kompuralla ahtoputkelta N75 venttiilille menevällä letkulla.
(öljykorkki oli irti testin aikana.)
jostain kuuluu pulputusta, ja ei pidä painetta??
onko jossain ilma & öljy samassa tilassa vai mistä voi johtua, eli:
mistä tämä voisi tulla ja mikä voisi olla vika?
nyt ahtaa jo 0.6-0.7bar eli ehjällä coolerilla mikä ei vuoda nousi paineet 0.1-bar
tein painetestin, tulppasin maffin pään, sekä venttiilikoppaan tulevan huohotinletkun, irroitin myös N75 venttiilin ja tulppasin reiän.
syötin painetta kompuralla ahtoputkelta N75 venttiilille menevällä letkulla.
(öljykorkki oli irti testin aikana.)
jostain kuuluu pulputusta, ja ei pidä painetta??
onko jossain ilma & öljy samassa tilassa vai mistä voi johtua, eli:
mistä tämä voisi tulla ja mikä voisi olla vika?
nyt ahtaa jo 0.6-0.7bar eli ehjällä coolerilla mikä ei vuoda nousi paineet 0.1-bar
Löysin tollasen netistä ja tuota venttiiliä kokeilen huomenna, osa maksaa 12e jote kallis testi ei ole..
You need to make sure your engine’s various breather/vacuum hoses and turbo intake and pressure hoses are in good shape. Leaks anywhere in these hoses can cause lean or rich running and poor starting. Vacuum leaks would typically cause lean running, pressure leaks after the turbo could cause slightly rich running. In some cases it is not sufficient to just visually look at these hoses without first removing them!
On the 1991 200TQ 20V with the 3B designated engine, the large breather hose coming from the side of the engine that is routed around the back of the engine typically gets rotten and mushy on the inside part of the hose facing the engine block.
Often times the hose can collapse on itself or will split open on the back side. This hose does not have hard vacuum applied inside like the 10V Audi Turbo MC engine but leaks could allow un-metered air into the engine.
Here is a photo of the 1991 200TQ 20V breather hose, Audi part # 034 103 221AF, Pressure or flow regulating valve (034 129101A), check valve or what Audi calls the bleeder valve (035 103 245A) , and the small special molded hose (034 133 367C) , that connects to the intake manifold and the carbon canister solenoid valve.
The spiral wire brush flame deflector inside the hose has Audi part number 035-103-477A Always check with your Audi dealer parts person to verify these numbers.
http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... breath.jpg
You need to make sure your engine’s various breather/vacuum hoses and turbo intake and pressure hoses are in good shape. Leaks anywhere in these hoses can cause lean or rich running and poor starting. Vacuum leaks would typically cause lean running, pressure leaks after the turbo could cause slightly rich running. In some cases it is not sufficient to just visually look at these hoses without first removing them!
On the 1991 200TQ 20V with the 3B designated engine, the large breather hose coming from the side of the engine that is routed around the back of the engine typically gets rotten and mushy on the inside part of the hose facing the engine block.
Often times the hose can collapse on itself or will split open on the back side. This hose does not have hard vacuum applied inside like the 10V Audi Turbo MC engine but leaks could allow un-metered air into the engine.
Here is a photo of the 1991 200TQ 20V breather hose, Audi part # 034 103 221AF, Pressure or flow regulating valve (034 129101A), check valve or what Audi calls the bleeder valve (035 103 245A) , and the small special molded hose (034 133 367C) , that connects to the intake manifold and the carbon canister solenoid valve.
The spiral wire brush flame deflector inside the hose has Audi part number 035-103-477A Always check with your Audi dealer parts person to verify these numbers.
http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... breath.jpg
nyt on tuo osa vaihdettu (035 103 245A)
http://www.worldimpex.com/assets/partimages/045284.jpg
ei tuntunut olevan minkään valtakunnan vaikutusta asiaan.. (vanha osa myös tuntui ehjältä)
nakutti edelleen jopa paikallaan kierrätettäessä.
tähän mennessä löytynyt 2 ahtovuotoa.. (cooleri ja oma ahtopainemittarin liitos)
kuuluuko N112 venttiilin pihistä ilmaa pihalle? kun puhaltaa ilmaa sinne siitä putkesta mikä menee sinne EGR härdelliin
jos puhaltaa N249 venttiililtä N112 venttiilille tulevasta letkusta ilmaa, niin venttiili ei vuoda yhtään.
onko normaalia?
http://www.worldimpex.com/assets/partimages/045284.jpg
ei tuntunut olevan minkään valtakunnan vaikutusta asiaan.. (vanha osa myös tuntui ehjältä)
nakutti edelleen jopa paikallaan kierrätettäessä.
tähän mennessä löytynyt 2 ahtovuotoa.. (cooleri ja oma ahtopainemittarin liitos)
kuuluuko N112 venttiilin pihistä ilmaa pihalle? kun puhaltaa ilmaa sinne siitä putkesta mikä menee sinne EGR härdelliin
jos puhaltaa N249 venttiililtä N112 venttiilille tulevasta letkusta ilmaa, niin venttiili ei vuoda yhtään.
onko normaalia?
Nyt löytyi kolmas ahtovuoto, joka oli siinä silikonimutkassa joka on esimmäinen turbon painepuolella. letkun klemmari oli löysällä, uusin klemmarin ja nakutus väheni ja ahdot nousivat 0.7bar
eli jossain vuotaa vielä, ja kone nakuttaa vielä hieman.
pitää tehdä painetesti vielä niin löytyy vika helpommin.
eli jossain vuotaa vielä, ja kone nakuttaa vielä hieman.
pitää tehdä painetesti vielä niin löytyy vika helpommin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa