G3 koneen nostaminen?!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

PIFu
-
Viestit: 83
Liittynyt: 12.7.2009 16:40

G3 koneen nostaminen?!

ViestiKirjoittaja PIFu » 13.4.2011 14:20

eli onkos kellään kokemusta koneen nostamisesta moisessa vehkeessä? onko edes mahdollista? jos on niin miten? abs-kone kyseessä jos nyt jotenkin vaikuttaa..

entä mistä mahtais saada ns. madallettuja öljypohjia?

tarkotus olis madaltaa aikas reilusti ja öljypohja näyttäis olevan sen verran tyrkyllä tossa et pakko siihen jotain on keksii.. muita ideoita?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 13.4.2011 14:23

Jos tekisi jääkiekoista korkeammat moottorintukikumit? Jos vaihdekeppi on vivustolla, se voi aiheuttaa ongelmia ja vetareiden osuminen runkopalkkeihin.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 13.4.2011 17:23

hätäilisin itsekkin tuosta vetareiden osumisesta runkopalkkeihin ennemmin kuin öljypohjasta. viime kesänä about 20tkm ajettu 5sentin maavaralla ja kyllä sillä pärjää ku kattoo mistä ajaa

PIFu
-
Viestit: 83
Liittynyt: 12.7.2009 16:40

ViestiKirjoittaja PIFu » 13.4.2011 17:25

hakusessa onkin vähän vähemmän kun se 5 cm ja siks se huolestuttaakin kun se öljypohja näyttäs ainakin pikasella vilkasulla olevan alin kohta...

E: ja mul tulee kyl enemmän ku ton 20tkm.. tottakai noita kuoppia pystyy välttelee mut sillon tällön saattaa tapahtua vahinkoja..

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 13.4.2011 17:31

no hommaa löytyy muutakin kuin pelkkä koneen nosto. lisää tilaa vetoakseleille, mielummin kääntää raidetangonpäät alapuolella, alapalloja jatkaa, vaihdevivustoja muokata (tai vaihtaa vaihteisto 02A), pakoputken alkukäyrää saattaa joutua jatkaan, itse tekisin alumiinilätkistä speiserit ja pitemmillä pulteilla kone kiinni.

mitä kakkosnelosella mittailin niin aika samaan korkeuteen jää öljypohja kuin apurunkoki. näin ollen apurungon etukulmat jää myös aika riskialttiiksi paikaksi.

myös jos haluat oikeasti matalaksi niin pyöräkoteloissa tulee tilanahtaus renkailla pyöriä. toki jos ei halua täyttä kääntösädettä niin silloin ei niinkään haittaa

edit: nämä on siis omia tutkielmia kolmosen madaltamisesta eikä välttämättä ole mitään totuudenperää

ai niin ja puslat kannattaa vaihtaa uretaanisiin keston vuoksi.

mutta myös takapäässä tulee ongelmaa jos haluat vaakatasoon koska kun madalletaan niin renkaat tuppaa kääntymään eteenpäin aika rankasti jolloin taka-akselillekki olis tehtävä jotain

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 13.4.2011 17:36

taka-akselillehan löytyy internetin ihmeellisestä maailmasta valmiit palikat millä napaa saas iirrettyä jos meinaa tontittaa.

En vaan muista missä näin ja en jaksa googlettakaan.

AnttiL
-
Viestit: 398
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

ViestiKirjoittaja AnttiL » 13.4.2011 19:30

Mun Cabrio on alustaltaan sama kuin g3 . Tein taka-akselin kiinnitysrautoihin uudet reijät ja hitsasin vanhat umpeen. Siirtyi tuolla toimenpiteellä 1,5- 2cm . 205/35 18" tulee rengas kaareen kiinni.

Edessä ongelmat ovat kuten yllä mainittiin vetari oikealla puolella ja molemmat raidetangot.

Onko kellään kokemuksia raidetankojen siirrosta alapuolelle? Miten ohajusgeometria muuttuu ?

Mun auto ilma-alustalla. Matalalla tulee ajettua välillä mutta ylempenä paljon enemmän.geometria pitäis saada vähän edes siten ettei kun vähentää painetta niin auto laskee ja pyörät alkaa harittaa.

VWvorteksilta joskus katsoin noita erillaisia ala-palloja , ei sovi mun budjettiin.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 13.4.2011 21:27

Apumiehenpuolelle auttaa vetariongelmaan kun tekee tai teetättää ohkasemman vetoakselin.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 13.4.2011 21:35

miks pitäis teettää ohuempi akseli jos kerta raidetangonpään kääntämisellä ja alapallon jatkopalalla saadaan tukivarsi ja raidetanko parempaan asentoon josta ei luultavasti ajettavuuden huonontumista ainaskaan pitäis olla.
ja luultavasti tulee halvemmaksi. jostain löyty nuo raidetangonpäiden kääntöön osat ja alapalloon jatkopala.

niin ja alatukivarren ja raidetangon olisi hyvä kulkea samassa kulmassa

AnttiL
-
Viestit: 398
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

ViestiKirjoittaja AnttiL » 14.4.2011 9:05

Ei alapallon ja raidetangon muutokset vaikuta vetariin. Olen kyllä nähnyt kun on tehty kolo vetaria varten. Onko muuten kaikissa g3 sama vetari missä on vivusto-vaihdelaatikko 020 eriversiot ?

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 14.4.2011 11:06

Mikäs maavara sulla on hakusessa? 20mm tukivarsiin? :)

Itsellä oli Golf viimekesän "tukivarret" pystyssä eikä sillä kyllä enää oikein pysty ajamaan missään. Jos keulan sai kikkailtua nousun yli niin seuraavaksi otti helmat ja pohja kiinni. Nyt on sitten massat raavittu pohjasta ja helmat aivan lommoilla. Talveksi nostin 30mm mutta alusta on laskeutunut silti varmaan 20mm kun on "asettunut". Tarviiskin mitata nyt maavara.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 15.4.2011 12:26

eiku joo sori tuli ajatuskatko. Itse tekisin tuon kolon runkopalkkiin enemmin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 19 vierailijaa