Golf 3 1.8 abs kulutus korkea ja vedot hukassa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Säijälä
-
Viestit: 28
Liittynyt: 13.9.2010 14:20

Golf 3 1.8 abs kulutus korkea ja vedot hukassa

ViestiKirjoittaja Säijälä » 7.4.2011 23:09

Eli tämmöinen pieni ongelma:
Auto on ajettu 292tkm. lämmöt pysyy kohdillaan.
Auto kuluttaa n. 15L/100km ja ei kulje sitten millään. 3000rpm jälkeen rupee vetämään vasta joka vaihteella eli hissukseen kun ajelee ja kun antaa kaasua niin rupee "booaamaan". Eli toden näköisesti saa bensaa liikaa koko aika. Kylmänä vetää joka vaihteella paremmin, mutta hetken päästä se meno hyytyy.

autoon vaihdettu:
-lambda (bosch)
-vesianturi
-ruiskun kumilaippa
-ilmanputsari
-sekä putki uuteen katilta taaksepäin (ei vuoda mistään mutta pörisee niin pirusti)

Epäilen että vika on ruiskun puolella, mutta en ymmärrä muuta kuin periaatteen miten toimii mutta siihen se sitten tyssää. Eli voisiko ruiskusuutin olla tukossa/epäkunnossa? Tai jokin anturi kusee? Imuvuotoja on testattu perinteisesti erilaisilla crc tyylisillä palavilla aineilla eikä niitä ole havaittu.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 7.4.2011 23:11

No jos vaihtas tulpat.
Ainakin oma auto parani niillä kun vaihtoi edellisen omistajan jäljiltä oikeat tulpat autoon.
Ainakun kiihdytti niin alkoi "boaamaan".

Säijälä
-
Viestit: 28
Liittynyt: 13.9.2010 14:20

ViestiKirjoittaja Säijälä » 7.4.2011 23:19

ne on vaihdettu n.10 000km sitte 4kärkiset boschilaiset ja 5000km sitte virranjakajan kansi ja pyörijä sekä jakopään remontti tehty 5000km sitte. unohtui mainita ekassa viestissä. sory

Tumi
-
Viestit: 357
Liittynyt: 7.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Tumi » 8.4.2011 3:13

Onko vika tullut hiljalleen vai yhtäkkiä? Oliko noilla remonteilla mitään vaikutusta?

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 8.4.2011 6:40

Jako hampaan verran pielessä...

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 8.4.2011 11:11

Mulla oli aikalailla samat oireet, kunnes meni niin huonoksi ettei pyörinyt kuin hetken kylmällä moottorilla. Vika oli väljä virranjakajan akseli.

NPL
-
Viestit: 96
Liittynyt: 23.1.2011 12:00

ViestiKirjoittaja NPL » 8.4.2011 19:56

kaikki viittaa taas siihen että jako on laitettu väärin jakopäänremonttia tehdessä. yhenki hampaan pielessä niin on laiska ja vie soosia. sytkäkin on hyvä tarkistaa.

Säijälä
-
Viestit: 28
Liittynyt: 13.9.2010 14:20

ViestiKirjoittaja Säijälä » 9.4.2011 2:19

no vika on ollu ennen ja jälkeen jakopäänremontin. merkit kyllä katottiin kohdalleen mutta voihan se olla se pieni fiba käyny

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 9.4.2011 4:12

Eiköhän siellä jako ole väärin. Oletko tarkistanu että katsot merkit oikeasta kohdasta? Katso myös strobolla onko sytkä oikealla kohdillaan.

Säijälä
-
Viestit: 28
Liittynyt: 13.9.2010 14:20

ViestiKirjoittaja Säijälä » 10.4.2011 1:40

no tänään saatiin katottuu sytkä strobolla! ja pielessähän ne merkit oli. koitettiin ettii ennakkoa mut huonolla saavutuksella. laitettiin nyt 6 astetta ennaakkoon mutta mahtaisko kukaan tietää mikä mahtais olla oikea?

NPL
-
Viestit: 96
Liittynyt: 23.1.2011 12:00

ViestiKirjoittaja NPL » 10.4.2011 9:32

teeppä vielä näin.

otat vaihdelaatikonpäältä vihreän tulpan pois,sitte kierrät koko korkin pois(iso hylsy).
sitte pyörittelet jaon kohdalleen,tai laitat vauhtipyörässä olevan jaon merkin kohdalleen ja katot heittääkö kampiakselin tai nokan merkit.

en nyt muista minkälaiset merkit oli sytkän ennakolle ja jaon merkille vauhtipyörässä mutta hoksaat kyllä ite. nyt tuntus siltä että jako on aika pahasti metässä jos ei edes sytkän merkkejä löydy.

ja eiköhän tuo oikea ennakko liene 10 astee paikkeilla ole

Säijälä
-
Viestit: 28
Liittynyt: 13.9.2010 14:20

ViestiKirjoittaja Säijälä » 14.4.2011 18:30

kyl jako on kohdallaan mutta kun katottiin storobolla sytkän merkkiä ni ei löydetty ku oli nii paljo jäljessä sytytys. ja ongelmat korjaantuivat kun laitettiin 6astetta ennakkoon! siitä vähänki yli ni alkaa nakuttaa. eli tuo 10 alkaa olee liikaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 19 vierailijaa