VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

tanu
-
Viestit: 3
Liittynyt: 21.3.2005 12:48

ViestiKirjoittaja tanu » 22.3.2005 21:01

No tuota jos sais hintaa hilattua alaspäin, niin voisihan sitä harkita.. Jos se leviää ni ei ainakaa tarvi maksaa itse, tavallaan. Tekeekö kuin hallaa jos katkeaa ajossa?? Mut golffi on pakko saada!!!

Suunnittelin jos supersprintin pakosarjaa ja simon/marteliuksen röörejä + ilmanotto.. Mut ei niistä enempää, koska asiaa on puitu täällä varmaan loputtomiin.. :)

jusep
-
Viestit: 71
Liittynyt: 11.8.2004 10:10

ViestiKirjoittaja jusep » 22.3.2005 21:11

Jakopää on korjattu joskus -97 vuoden mallisiin autoihin! Kyllä se ketju siellä kestää mutta se on se ylempi laahain mikä sieltä hajoaa eikä se ketju!

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 22.3.2005 22:09

Ketjulle ei oo mitään eksaktia VW:n ilmoittamaa vaihtoväliä, etenkään suomen VW ei tiä noista just yhtään mitään kun niillä ei tota mallia oo ollu aikoinaan maahantuontiohjelmassa. Sit ku rupee rallattamaan, ni sit on jo kohtuullisen kiirus tilanne ruveta harkitsemaan jakopään osien vaihtoa. Toisaalta; jotkut on ajellu tuhansia kilometrejäkin rallattavalla koneella...

Jotkut on vaihtanu jo 130 000 ajettuja ketjuja & laahaimia, itellä oli 200 000 täynnä kun vaihdoin. Ei rallattanu sit tippaakaan, vaan kun avasin ni huokasin että hyvä että tuli ruvettua remppaan: Se ylin laahain oli jo niin kulunu että niitin päät oli lähteny kiitämään ja pinnoite oli enää öljykalvon ja jäljelle jääneiden niitinpäiden jäänteiden varassa paikallaan!...

Jos/kun ton rempan tekee niin mitään järkee ei oo olla uusimatta samalla kerralla sekä ketjuja että laahaimia, jos jakopää kerran on auki. Ainakin mulle VW:n asentaja sano "vaihda suosiolla vaan kaikki kerralla jos kerran remppaan rupeet..." Ketjukaan ei oo ikuinen, siinä vaiheessa kun kiristin saa öljynpaineet ni tällöin ketju jonkin verran jokaisessa käynnistystilanteessa venyy.

Ja jos se katkeaa ajossa ni ei siinä muuta käy kun että ketju pääsee löystymään, jako hyppää paikaltaan, ja yläkerta tuhoutuu. -Ja eteenpäin meno vaikeutuu, jollei suorastaan lopu siihen paikkaan. Ei siin muuta ropleemia käy...
Viimeksi muokannut tpv, 23.3.2005 0:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Autonkäyttäjä

ViestiKirjoittaja Autonkäyttäjä » 22.3.2005 23:08

Jaah,,, miten niin ei ole ollut maahantuontiohjelmassa. Mulla on ihan suomi peli -95 mallinen, Stockmann auton myymä, ja jakopää rallattaaaaaa, 180 tonnia ajettu.

VV autolta kysyin että miten maahantuoja suhtautuu tuollaiseen asiaan että jakopäässä on suunnitteluvirhe, vastasivat että ei siinä ole mitään vikaa, eli ilmeisesti on aivan normaalia että ketjujakopää hajoo ennen 200 tonnii, mun mielestä aivan bullshittiä.

Vortexia kun lukee ni joillakin on katkennu ketju heti sadan tonnin jälkeen, mut joillakin sitten kestäny melkeen 300 tonnii. Se muutos ilmeisesti sitten tuli joskus -97 ja siinä on kaikki laahaimet ja ketjut pistetty uuteen uskoon. Ylempi ketju on muutettu kaksirivisestä yksiriviseksi, eli samat osat ei käy ollenkaan. Mutta mun käsittääkseni vaikka tuo uudempi on parempi, ei ongelmat kuitenkaan poistunu täysin, eli niitäkin on katkennu. Konehan menee aivan paskaksi jos vauhdissa katkee, jos hyvä tsägä käy niin menee vaan kansi.

kone
-
Viestit: 35
Liittynyt: 19.2.2005 22:21

ViestiKirjoittaja kone » 22.3.2005 23:48

Sellainen asia tuli mieleeni kun täällä näistä jakopää hommista keskustellaan että onko tuo motonetissä myytävä painelaakeri vr:ään myös alkuperäisosa niin kuin nuo jakopään osat?? kun itsellänikin on tuo remppa käsillä ja täältä olen saanut sen käsityksen että se painelaakerikin sinne kannattaa vaihtaa samassa konkurssissa vaikkei ääntä pidäkkään. ja tuohon ketju hommaan, minulla pitänyt n. 15 000km lähes aina käynnistäessä rankan "rohauksen",mutta ei se mihinkään ole hajonnut.nyt autolla ajettu 201 tkm ja viimeisen n.2000 km aikana pitänyt sellaista vaimeaa rahinaa joka häipyy kierroksia nostaessa->ketju ilmeisen valmis. ja tuo "rohaus" luultavammin johtuu karstaantuneesta hydr. kiristimestä? tuo nesteiden raju lämpötila vaihtelu ( 75-95) on ilmeisesti yleinen "ongelma" meillä vr:n omistajilla,ainakin joillain...itseni mukaan lukien:)

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 23.3.2005 0:18

Autonkäyttäjä: Jaahas, mulla oli käsitys että ei ollut ollenkaan normaalissa maahantuojan tuontiohjelmassa. Mutta jos oli niin hyvä, aina oppii uutta... Kiitosta vaan.
kone: En nyt haluis maalata piruja seinille, mut väkisinkin tulee mieleen että se ylin laahain taitaa olla aikasta valmis...

kone
-
Viestit: 35
Liittynyt: 19.2.2005 22:21

ViestiKirjoittaja kone » 23.3.2005 0:27

tpv: aivan.siksi jakopää remppa onkin edessä(osatkin on jo),eikä auto liiku tallista ennen sitä. eihän sulla ole tosta painelaakeri jutusta tietoa? ja onko sen,vauhti pyörän pulttien ja sen kampiakselin stefan ohella vielä jotakin mitä sinne pitää/kannattaa uusia? olettaen että kytkin on vielä ok.

cronos
-
Viestit: 115
Liittynyt: 27.8.2003 18:07

ViestiKirjoittaja cronos » 23.3.2005 10:14

Juu, on niitä tuotu (oma on myös "aito Suomi-auto" :D), mutta osa on tullut muuttoautoina. Jollain tiskillä (olikohan Stocka) kaveri katsoi ilmeisesti AKElta, että kuinka paljon noita on Suomessa ja siinä vaiheessa löytyi 50kpl. Tämä siis ennen kuin uustuonti alkoi, nythän noita on varmaan jonkin verran enemmän.

VR6 ei ole ns. vapaastipyörivä, eli jos jako menee sekaisin, niin venttiili(t) tapaa männän ja huonostihan siinä käy. Foorumilta löytyy kokemuksia kyseisestä tapahtumasta, eli kannattaa käyttää searchia.

Jos joku on kiinnostunut tosta passatista, niin saa laittaa vaikka privaviestin niin keskustellaan lisää.

Pexx
-
Viestit: 80
Liittynyt: 14.4.2004 22:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pexx » 23.3.2005 10:17

Mitäs ootte maksanut tuosta jakopää remontista, jossain paikallisella pajalla??

Itellä tulee olemaan toi remontti keväällä, niin ois hyvä tietää millasia hintoja on liikkeellä...

tanu
-
Viestit: 3
Liittynyt: 21.3.2005 12:48

ViestiKirjoittaja tanu » 23.3.2005 10:49

Mites pitääkö toi kuinka kovaa rahinaa.. ei ole paljoa golfin äänistä kokemuksia...?!? Mites tuo sitten kun paikallinen vw liike sanoi tosiaan vaihdon olevan aiheelista vasta 300tkm?? Tarkoittivatko ne ketjua vai niitä laahaimia tai koko systeemiä..

jusep
-
Viestit: 71
Liittynyt: 11.8.2004 10:10

ViestiKirjoittaja jusep » 23.3.2005 11:37

Oulussa teetätin ainaki ite jakopään remontin ja makso muistaakseni jotain 300 euroa! Eli ei se päivän hommasta kallis ole, ainakin jos vertaa laakkosen yli 600 euroon!

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 23.3.2005 12:46

kone: Painelaakerin uusimisesta ei oo muuta tietoo paitsi kun ite tein niin VW:n asentaja sanoi, että jos se pitää meteliä/tuntuu rohisevan/olevan lopussa niin vaihtaa sit. Joten en vaihtanu, oli hyväkuntonen vehke vielä. Ja stefan vaihdoin vauhtipyörän pulttien ohella itsekkin. Ja kytkinlevyn varmuudex vaikka edellinen oli vielä ihan kuntonen... Eipähän tarvii heti ainakaan sen takia repii taas jakopäätä auki. Nii, ja laitoin kevennetyn vauhtipyörän. Ja jos teette remppaa niin hommatkaa osat nahkahousulta, pääsette hommassa paljon halvemmalla... Nahkiksella ~250 €/koko satsi, sis. kaikki jakopään kalikat, vauhtipyörän pultit, kansipahvi, kannen pultit. (Kanttahan sinänsä ei tarvii irrottaa ton rempan takia eli se jäi ylimääräsex...)
Wink wink: Mulla ois nyt yksi ylimääräinen kevennetty ja tasapainotettu vauhtipyörä, pistääpi privaa jos jotakuta kiinnostaa...

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 23.3.2005 16:25

Eipä tuo tunnu yhtään paremmalta noi uudet. 10kuu -96 ja kauhee meteli jakopäästä! Huoltokirja oli. mittarissa 110tkm :)

Elmo
-
Viestit: 27
Liittynyt: 24.10.2003 17:21

ViestiKirjoittaja Elmo » 23.3.2005 21:25

Vaihdoin omaan rassiini kaikki kiristimet ja laahaimet
120.000 kohdalla mutta silloin jäi ketjut vaihtamatta
erinäisistä syistä.

Nyt ajettu 128.000 ja rapinaa kuuluu.. Nyt olisi vauhtipyörän
vaihto kevennettyyn malliin edessä ja samalla vaihdan myös
ketjut.

kannattaako noita motonetin ketjuja laittaa vaiko ostaa aluperäiset?
Mitähän maksaa?

edit. ylimmäinen laahain\kiristin oli kulunut niiteille..

Koptex
-
Viestit: 55
Liittynyt: 5.9.2004 20:18

ViestiKirjoittaja Koptex » 24.3.2005 9:04

Itsellä tuolla vr:llä on nyt ajettu 148tkm (mittarissa) ja tuolta ilmanputsarin kohdilta kuuluu outoa nakutusta. Tarkkaa paikkaa en ole saanut vielä paikannettua mut olisiko vinkkejä mistä toi kuulus? Itse epäilin jakopäätä mutta kaverit meinas et jos olisi jakopää niin pitäisi kovempaa ääntä ja rohisis. Voiko se olla se ilmamassamittari joka tuolla lailla nakuttaa?
Jusep: Missä päin Oulua käytit autoa jakopään vaihdossa? Ostitko osat motonetistä?
Jusep: Kiitos
Viimeksi muokannut Koptex, 24.3.2005 10:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jusep
-
Viestit: 71
Liittynyt: 11.8.2004 10:10

ViestiKirjoittaja jusep » 24.3.2005 9:31

Koptex: Vr6:ssa on jakopää toisella puolella konetta eli jostain muusta kuuluu se rohina kun jakopäästä! Se oli autokorjaamo h&j Vepsäläinen missä käytin omaani, se on ollu ennen pörhön autoliikkeessä töissä ja rempannu noita vr6:sia ennenkin!

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 26.3.2005 17:38

huhhuuh! Onneks tuli otettua niskasta kiinni rupesin tekee remppaa.
Kansipahvi vuotanut! suikulan mallinen kiristäjä raudoilla.

Wannabee
-
Viestit: 170
Liittynyt: 25.7.2003 15:36

ViestiKirjoittaja Wannabee » 27.3.2005 14:56

Håhåjjakka! Ketjut ja kiristimet on nyt vaihdettu! Toi ylä/taka kiristin oli aivan loppu...

cronos
-
Viestit: 115
Liittynyt: 27.8.2003 18:07

ViestiKirjoittaja cronos » 27.3.2005 22:54

Koptex: tarkasta ettei nakutuksen aiheuttaja ole moniurahihnankiristin. Omasta rupesi kuulumaan epämääräistä ääntä ilmanputsarin tienoilta n. 500km ennen laukeamista. Alkuun jotain nakutuksen tapaista, joka muuttui rohinaksi / rallatukseksi.

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 27.3.2005 23:22

cronos & Koptex: hyvä keino selvittää että onko se meluaja sen moniurahinan kiristin, pistin auton sammuksiin ja laitoin sormella pari pisaraa aseöljyä siihen kiristimen keskiössä olevalle laakerille. Auto käyntiin ja rohina hävisi. Hain samantien uuden kiristimen (TDI:hin maksoi 46 eur).
Viimeksi muokannut jmr, 28.3.2005 9:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

cronos
-
Viestit: 115
Liittynyt: 27.8.2003 18:07

ViestiKirjoittaja cronos » 28.3.2005 1:02

jmr: kieltämättä hyvä keino. Toivottavasti ei tartte enää pelleillä tuon osan kanssa. Omassa se (siis alkuperäinen) kesti sen n. 200000km ajoa, eli ei tarvitse ihan joka vuosi vaihtaa.

Siinä loppuvaiheessa kiristin rallatti niin kovaa, että ei voinut erehtyä mistä kohtaa ääni tulee. Mutta on tosiaan parempi paikallistaa vika ennen kuin on se selviää kantapään kautta. Jonkin verran jänskätti ajaa työreissulta kotiin, kun kello on puolen yön tienoilla, kotia matkaa melkein 300km ja kiristin pitää lähestulkoon yhtä pahaa ääntä kuin kiviä täynnä oleva betonimylly ;)

Wannabee
-
Viestit: 170
Liittynyt: 25.7.2003 15:36

ViestiKirjoittaja Wannabee » 28.3.2005 8:52

Toi kiristin maksaa ~95€ villeristolle....

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 29.3.2005 22:43

Onko kenelläkään tietoo kyseisestä yläketjun laahainkiskosta? Motonet myi ei oota ja sanoi ettei saa tilattua. Kävin tänään varaosaliikkeessä kysymässä ja ilmoitti että kyseistä varaosaa on muovisena ja metallisena. metallinen maksoi 75€ ja muovinen n. 30€. Onko tää metallinen joku paranneltu versio ja onko kukaan laittanu kyseistä autoonsa.
Motonetissä 2,8 VR6 YLÄketjun laahainkisko --8.96 (--AAA217000). . . 25-5428/ 28.90€ ja Laakkosella alkuperäisnumero 021109509a 51€. Samaa osaa on myös e loppuisena netistä. Onkohan toi Laakkosen osa muovinen vai metallinen?
Metallinen
http://www.germanautoparts.com/image/A1 ... 0612132005
"muovinen"
http://www.germanautoparts.com/image/E0 ... 0414192800

Elmo
-
Viestit: 27
Liittynyt: 24.10.2003 17:21

ViestiKirjoittaja Elmo » 30.3.2005 9:14

Se on tuo metallinen minkä ainakin itse sinne vaihdoin.

Runko on metallia ja siinä on sellainen harmaa kulutuspinta
mikä kuvassakin näkyy.

ps. Kannattaa samalla ostaa uudet kiinnityspultit sun muut
pikkuhilpetöörit...

MacGyver
-
Viestit: 120
Liittynyt: 12.1.2005 20:12

ViestiKirjoittaja MacGyver » 30.3.2005 15:26

Missä kannattaa Turun suunnalla laitattaa toi jakopää? (myös Rauma ja Eura suunta käy kun "sukulaisia" siellä) Meinaan vaan et ei taida vw-auto ja lms olla halvimmasta päästä, mut varmaan luotettavii paikkkoi kyllä. Esim. autohuolto Huttu ei tee kyseistä remonttia. Ja mitäs on täällä suunnalla remontti maksanut?

moppe
-
Viestit: 2406
Liittynyt: 2.8.2004 18:02

ViestiKirjoittaja moppe » 30.3.2005 15:36

^ Oletko kysynyt V-Wauhtipisteestä? Ne nyt ainakin on erikoistunut nimensä mukaisesti noihin pirsseihin. Luulisi siis veeärrän jakopääremonttikin onnistuvan.

MacGyver
-
Viestit: 120
Liittynyt: 12.1.2005 20:12

ViestiKirjoittaja MacGyver » 30.3.2005 15:49

En itseasias ole kysynyt. Kiitos. Ja muitakin saa ehdoteella.

moppe
-
Viestit: 2406
Liittynyt: 2.8.2004 18:02

ViestiKirjoittaja moppe » 30.3.2005 16:49

AD-autokorjaamot on kuuleman mukaan ainakin jossainpäin Suomea olleet laadukkaita ja jopa edullisiakin.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 31.3.2005 20:26

Mistä olette ostanu "termarin" koteloita? Siis se kotelo joka tulee lohkoon kiinni? Ja paljon on maksanut

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 31.3.2005 23:33

ostin sen kotelon suoraa volkkarilta, tais olla noin 70e

Autonkäyttäjä

ViestiKirjoittaja Autonkäyttäjä » 1.4.2005 22:33

Mun mielestä, siis olen nähnyt, että toi muovinen yläketjun kiristimen laahain on sen uudemman, eli parannetun vr6 version laahain, missä yläketju on yksirivinen. Toi metallinen laahain on sen vanhemman moottorin joka on nimenomaan se mikä kärsii lähes poikkeuksetta jakopääongelmista. Nimenomaan tuo liukupinta kuluu puhki ja ketju alkaa ottaa laahaimen metallirunkoon kiinni.

zeppis
-
Viestit: 5
Liittynyt: 3.3.2005 22:59

ViestiKirjoittaja zeppis » 3.4.2005 5:09

351000km mittarissa ja ketjulle eikä laahaimelle ole tehty mitään.
Hyvin on ainakin vielä kestänyt.
Ehkä se on vaan helvetin huonoa tuuria jos se menee..
Monella on kyllä mennyt, mutta onneksi ainakin oma on kestänyt vielä.(koputtaa puuta)

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 3.4.2005 10:01

En kyllä usko!! :D ^

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 3.4.2005 15:17

joo kyllä kans väittäsin et on passattiin kerran hilppeet jakopäähän vaihdettu

zeppis
-
Viestit: 5
Liittynyt: 3.3.2005 22:59

ViestiKirjoittaja zeppis » 6.4.2005 1:50

Silloin kun ostin tuon niin soitin alkuperäiselle omistajalle ja kysyin asiaa niin se sano et en mää sille oo mittee tehny :D
Kerran oli käyttäny huollossa ku luuli et jakopää rohisee mut ei siellä ollut mitään ollu.
Kuittikin löytyy multa siitä reissusta =)
Varmaan miks kestäny ku toi on tomaatti ja ollu pitkälti matka-ajossa vanhemmalla herras henkilöllä.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 7.4.2005 16:51

Onko tietoa toimiiko auto ollenkaan jos otan ilmamassamittarin irti ja käyn ajelee? Ja laitan sen jälkeen takaisin oisin halunnut kattoa onhan se varmasti kunnossa`!

Koptex
-
Viestit: 55
Liittynyt: 5.9.2004 20:18

ViestiKirjoittaja Koptex » 8.4.2005 13:54

Sainpa viimeinkin ostettua tuon termarin. Tuossa aikaisemmin oli jo puhetta mut mitä tiivisteitä siihen menee muita kuin se lohkontiiviste? Pitää ostaa kaikki valmiiksi ettei tarvi enää purkaa. Termari on se 87 asteinen joka käy myös Transport:iin. Oletteko huomanneet mitään eroa entiseen verrattuna muuta kuin et käy lämpimämpänä? Miten tuolla pärjää kesän läpi kuumeneeko liikaa? Uudet kesätassut ja vanteet pitäs hakea ulkomailta niin minkäläisella ET:llä tulisi tuommoinen 17"+205/40-17 paketti olla. Auto on maasto korkeudessa eli vakio alusta? Näin sitä kysymällä oppii, toivottavasti.

ViVa
-
Viestit: 50
Liittynyt: 24.7.2003 0:21

ViestiKirjoittaja ViVa » 10.4.2005 17:30

Koptex: Tiivisteet otin samalla paikalliselta vw:ltä kun vaihdoin koko kopan. ei ollut mitkään hirveän hintaiset. Siihen satsiin kuului 3x anturin tiivisteet, termostaatin tiiviste, tulo ja meno putken tiiviste, sekä lohkon ja kopan välinen tiiviste. Tuo termostaatin tiiviste oli mulla ainakin jotain erikos kumia (vitonista kenties tehty? ). Mitä lämpöihin tulee ne on pysyneet siinä ~100+ asteen hujakoilla. Flekti on kyllä pyörinyt aina silloin tällöin (siis kun jossain seisoskelee). Itse en tiedä mitä kesä kuuma tuo tullessaan. Ehkä flekti pyörii silloin vaan kovemmin ja useammin mene ja tiedä.

Nik0
-
Viestit: 280
Liittynyt: 18.9.2003 18:31

ViestiKirjoittaja Nik0 » 10.4.2005 19:39

Ite vaihdoin viime viikolla termarin siihen 87 asteiseen myöskin. Mulla oli uusia vaan se termarin tiiviste ja termostaatti kopan ja lohkon välinen tiiviste. Aikasemmin mun autossa ei lämmöt noussut ollenkaan mittarin puolelle ollenkaan. Vaihdoin termarin irrottamatta yhtään letkua. Ainut tiiviste jonka ois voinnu vielä vaihtaa ois ollut se moottorin etupuolen putkessa, joka menee termarikoteloon sisään. Nyt on lämmöt ollu siinä suunnilleen 85-95 asteen paikkeilla. (Eipä tarkkaa lukemaa oikeen vakiomittarista pysty lukemaan)

Ittellä noi kesärenkaat on 215/40 17 ja vanteet 17x7.5 et 35. Alusta on myöskin vakio eli älyttömän korkea. Takaata ottaa kiinni kaariin jos on yli kaks henkeä takapenkillä. Laskee tolla lastilla melkeen 4cm? Luultavasti ei olisi mitään ongelmia 205/40 17 renkailla. Parempaa alustaa siis kaipais.

Tossa autossa kun on kiinni pipercrossin kartio filtteri niin onko muilla havaintoja kulutuksen kasvusta kaupungissa kartio suodattimella, kun nykynen auto syö n.15 litraa kaupungissa ja edellinen auto vakiofiltterillä söi 12 litraa? Maantiellä kulutukset on sitten samoissa.

moppe
-
Viestit: 2406
Liittynyt: 2.8.2004 18:02

ViestiKirjoittaja moppe » 10.4.2005 19:42

^ Saako se filtteri hyvin kylmää ilmaa? Voisiko johtua siitä, että maantiellä saa paremmin virtaavaa ilmaa, mutta kaupunkiajossa imee sitten lämmintä ilmaa ja kulutus nousisi? Mene ja tiedä.
Viimeksi muokannut moppe, 10.4.2005 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 10.4.2005 19:52

Jotenki tuntuu että oma ei toimi kunnolla tuon VV-suodattimen kanssa. pitäisi kokeilla normaalilla.

Nik0
-
Viestit: 280
Liittynyt: 18.9.2003 18:31

ViestiKirjoittaja Nik0 » 10.4.2005 20:04

Devo: Ei siinä mitään koteloa ole, että lämmintä ilmaa varmasti saa. Se vakio filtterikotelon pohja on paikallaan sen filtterin alla. Tää on edellisen omistajan asentama viritys. Oon miettiny että jos vaihtais vakio kotelon paikalleen ostais sinne vaan jonkun K&N filtteri elementin tilalle tai sitten pitäis lähteä väsäämään jotain kotelointia tolle kartiofiltterille. Tuskin se vakio filtterikotelo kuitenkaan pahin ahistaja on.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 12.4.2005 14:15

Mistä erottaa 140kw ja 128kw VR6 venttiilikoneiston? 140kw:han on 24v?

Miksi siinä on silti vain 12 nostajaa? Onko yhtänostajaa kohden 2v?

moppe
-
Viestit: 2406
Liittynyt: 2.8.2004 18:02

ViestiKirjoittaja moppe » 12.4.2005 15:09

Nik0: Niin, meinasinkin, että onko se filtteri suoraan syylarin tms. takana, jolloin se ehkä saa maantieajossa viileää ilmaa, mutta kaupungissa joutuu imemään lämmintä. Kuuman ilman saantihan heikentää suorituskykyä, joten se voisi ehkä myös sitäkautta lisätä polttoaineenkulutusta.

Pexx
-
Viestit: 80
Liittynyt: 14.4.2004 22:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pexx » 13.4.2005 19:27

Paitevei.

Onnistuuko toi kuuluisa jakopään remppa ilman,että ottaa koneen irti???

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 13.4.2005 20:47

Konetta ei tarvitse irrottaa, mutta vaihdelaatikko ( manuaaleissa kytkin ) pitää ottaa alas.

MacGyver
-
Viestit: 120
Liittynyt: 12.1.2005 20:12

ViestiKirjoittaja MacGyver » 13.4.2005 22:26

Onko toi edellisen sivun lista tosiaan täydellinen ku siitähän tulee loppusummaksi n. 160€. Ja tänään ku kävin taas kyselee tota rempan hintaa ni sanottiin osien hinnaks 850€. Et maksaako ne osat tosiaan niin paljon enemmän merkkiliikkestä??

jusep
-
Viestit: 71
Liittynyt: 11.8.2004 10:10

ViestiKirjoittaja jusep » 14.4.2005 9:14

Ne osat on ihan törkeän kalliita merkkiliikkeessä ja motonetin osat on kans alkuperäis osia! Jotain mutteria ja tiivisteitä sinne muistaakseni piti noiden lisäksi ostaa mutta ne ei maksa kun muutaman euron eli kyllä siinä on suurin piirtein kaikki mitä sinne tarvit!

MacGyver
-
Viestit: 120
Liittynyt: 12.1.2005 20:12

ViestiKirjoittaja MacGyver » 14.4.2005 21:15

Kiitos tiedosta. Sit ku rempan teettää ni näköjään kannattaa ite ostaa osat, ja jostain ihan muualta ku vw-autosta.

wellu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 18.1.2005 20:01

ViestiKirjoittaja wellu » 17.4.2005 20:50

mistäs kandeis lähtee kattomaa jotai vapaamminhönkivää putkistoo ja jonkusortin teholastuu veeärrään?

vaparii
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 19.4.2005 9:05

ViestiKirjoittaja vaparii » 19.4.2005 11:19

Terve.

Olen lukenut noita vanhoja threadeja ja VR6-faq:inkin, mutta olisi silti kysyttävää.

Olisi yksi vm. 92 146tkm (noh, ainakin mittarissa :) ajettu yksilö näytillä, automaagilla. Kestävätkö nuo automaatit? onko paljonkin ongelmia? entäpä jakopään ongelmat, miten kuulen/näen onko remonttia tulossa/onko kalliskin remppa?
Paljonko tuollainen automaatti syö kaupunki/sekalainen/maantie? näin kevyellä tai raskaalla kaasujalalla..? viekö talvella aivan sairaita määriä?

Onko antaa tuon automaatin 0-100 arvoja yms. , ei näytä olevan autotalli.com:issa mitään.

Mitä muuta pitää ottaa huomioon tuollaista ostettaessa?
Kiitän.

EDIT: niin ja pyyntihän tuossa oli n. 6500e. Miltä kuulostaa, voiko tuolla saada muutakin kuin romun?

EDIT2: ja milläköhän ilveellä sen automaatin mahdollisen tulevan rempan huomaisi? nykäiseekö jatkuvasti tjsp.?

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 19.4.2005 13:43

Jollain nuo automaatit on kestänyt joillain ei.

Jakopää kannattaa kuulostella. Se on meinaan yli 1000€ remontti merkkiliikeessä.

Tutkit auton läpikotaisin.

Täällä on niin paljon tekstiä VR6:sista että serchi laulamaan.

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 19.4.2005 18:34

niin ja pyyntihän tuossa oli n. 6500e. Miltä kuulostaa, voiko tuolla saada muutakin kuin romun?


Hyvässä lykyssä, lue melko suurella todennäkösyydellä, saat laittaa yhden 3000 euroa korjauksiin. Hyvä jos riittää... Ja jos tomaatti menee niin ri riitä millään.

Jos ite oisin veeärrää nyt ostamassa niin ostasin sellasen jossa nuo kaikki lapsentaudit on jo korjattu kertaalleen. Säästyy monelta hampaiden kiristelyltä ja rahan menetykseltä.

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 19.4.2005 19:31

Jos itse korjaa eikä osta kaikkia osia merkkiliikkeestä, niin 3000 eurolla tekee vaikka koko auton uusiksi. Älkää nyt liikaa pelotelko...

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 19.4.2005 22:21

^ Tosi homma. Itellä jakopään kaikki kalikat muistaakseni 270 €, (mukana myös kansipahvi ja kannenpultit, sinänsä kyllä kantta ei ton homman takia tarvii irrottaa) ja remppa tehtiin ite. Säästy aika pitkä penni... (=siis centti) Toinen kuvio mikä kannattaa kattella on sen mahdollisen kattoluukun toimivuus, taitaapi olla G3:n vakiovikaa että sieltä vaijerikoneistosta hajoaa jotain... Tosta tomaatista nyt sit on montaa mieltä, ite tykkään kyllä perinteisestä. Tääl saitilla on semmonen nicki ku ACAB, sillä oli joku aika sit tomaattiVR. Siltä varmaan saisit hyvii vinkkejä...

Koptex
-
Viestit: 55
Liittynyt: 5.9.2004 20:18

ViestiKirjoittaja Koptex » 21.4.2005 12:18

No niin nyt on sitten uudet kesäkumit alla ja kaikki ei mennyt niin kuin piti. En tiedä onko muilla vastustanut yhtä paljon meinaan ei meinannut löytyä vannetta joka olisi mennyt heittämällä paikalle. Ensimmäiset vanteet hain tietenkin farkulla ja Golf jäi omaan pihaan. Liikkeessä Ruotsin puolella sanoivat et pitäs passata. No kotiin kun tulin ja aloin laittaa paikoilleen niin puola otti kiinni jarrusatulaan(alkoi jo lämpö nousta). No soitto Ruotsiin ja uudet vanteet tilaukseen. Viikon odotin niitä ja nyt menin sitten VR:llä paikalle. Nyt jäi peräti milli tilaa mut se riitti(melkein uudet jarrupalat alla). Paketti oli kooltaan 205/40*17 ja 7*17.

ISH
-
Viestit: 241
Liittynyt: 23.7.2003 9:37

ViestiKirjoittaja ISH » 21.4.2005 12:39

Onko saman vuosimallin 2.9 VR6 Golffissa paljonkin kovempi liikennevakuutus kuin 1.8 CL:ssä?

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 21.4.2005 14:30

ISH: On.

Koptex: Itelläni on kanssa noin 1mm tilaa ja melkein uudet palat. 7.5 levee vanne.

jusep
-
Viestit: 71
Liittynyt: 11.8.2004 10:10

ViestiKirjoittaja jusep » 21.4.2005 15:15

Kyllä mullaki vastusti ensimmäisten vanteiden osto mutta nyt kun ostin oz superleggerat ni meni alle ihan heittämällä ja jäi reilusti varaa jarrusatulaan ja palat on ihan uudet!

pega
-
Viestit: 101
Liittynyt: 19.3.2005 0:11

vr 6 jakopään rahinat

ViestiKirjoittaja pega » 21.4.2005 17:01

Eli Golffin jakopää ei pidä raksutusta kylmänä mutta lämmin kone raksuttaa niin voimakkaasti tyhjäkäynnillä että sen kuulee vaikka kone pelti on kiinni.
Syitä moiseen?
Jakopään remontti ois tarkoitus tehä pikin miten mutta uskaltaako autolla ajella??? Mistä löytyisi pulttien kiristysmomentit Nm:minä mielellään ja jos joku on tehnyt ite niin paljonko meni aikaa??

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 21.4.2005 17:43

Jotkut on sanonu vaihtaneensa 130 000 kohdalla jotkut sanoo työntäneensä yli 250 000... Ite vaihdoin 200 000:ssa ja se ylin laahain oli jo aika huonos hapes...
Ja tuolla jotain säätöarvoja... Aikaa ainakin mulla mokomaan meni kolmisen iltaa (taivas-alla)... Vermeitä kandee varata jos jonkinlaisia... Ja muistathan että kytkimen (ja kansi irrotettaessa sen) pultit pitää vaihtaa uusiin, vanhoja ei saa käyttää.

pega
-
Viestit: 101
Liittynyt: 19.3.2005 0:11

vr 6jakopään rahinat

ViestiKirjoittaja pega » 21.4.2005 18:47

Kiitti ois meiniki yrittää tehä toi operaatio yhessä päivässä (max 20h)
Ja vauhtipyörän pultit oon tilannut muitten kilkkeiden kanssa uudet.

ISH
-
Viestit: 241
Liittynyt: 23.7.2003 9:37

ViestiKirjoittaja ISH » 22.4.2005 10:08

^^^^^

Niin paljonko se vaikkapa -93 2.9 VR6 Golffin liikennevakuutus suurinpiirtein on?

IF:n laskurissa ei ainakaan oltu eritelty VR6:tta.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 22.4.2005 10:48

640-750?

ISH
-
Viestit: 241
Liittynyt: 23.7.2003 9:37

ViestiKirjoittaja ISH » 22.4.2005 11:02

Omassa -93 1.8 CL:ssä taitaa olla 630 joten eipä tuo kauheasti nouse.

pega
-
Viestit: 101
Liittynyt: 19.3.2005 0:11

jakopään rahinat

ViestiKirjoittaja pega » 25.4.2005 22:41

Ostettaessa omassa golffissa jakopää rahisi koneen ollessa lämmin. No tänään sitten vaihdoin hydrauli kiristimen uuteen mutta en vaihtanut jakopäähän muuta niin rahina lakkasi tai ainakin vaimeni koneessa niin paljon että en erota sitä. Onko yleistäkin??
minäkö tyhmä??

MaDe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 30.1.2004 10:36

ViestiKirjoittaja MaDe » 26.4.2005 9:58

Jaahas, nyt sitten taitaa olla jakopään vaihdon paikka. Pitää jo sellaista meteliä että pelottaa jo ajella sillä. No, nyt kun en itse ole kovin paljon moottoreiden kaa duunaillu eikä oo välttämättä ole kaikkia tarvittavat työkalut jne. Eli mitä kaikkia osia tarviin? Luin jostain että kun ottaa pois vauhtipyörän niin pitäis vaihtaa jotkut tiivisteet sielt kanssa. Kattelin että saksasta sais hyvän satsin aika halvalla http://www.corrado-teile.de/index.htm?g ... itemid=297 mut onko siinä kaikki tarvittavat osat. Tai onko muita ehdotuksia mistä saisi osat? No sielt löytyy ainakin uuden kannen tiivisteen ja pultit myös. Niin voi samalla vaihtaa sen. Mut nyt kysymys. Mihin voisin viedä auton duunattavaksi ettei maksais maltaita(pääkaupunki seudulla,tai lähettyvillä). Hitto kun en tunne ketään kuka ois sen tehnyt aikaisemmin ja ne jotka on hieman duunaillu autojen kaa ei haluu ottaa sitä hommaksi. Itse en yksin viitti moiseen lähteä... Riittääkö 500-600 EUR osiin ja homaan!? Toivottavasti joku voi auttaa mua. Kun autoa tarviin joka päivä niin ois kiva saada korjattua ja se ei haittaa jos auto on poissa käytöstä pari kolme päivää.

Niin ja auto on golf vr6 -92, niin onkohan nuo oikeat osat siihen vuosimalliin. Eikö jossain vuosimallissa ole hieman erillaiset osat!?

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 26.4.2005 14:21

Näyttäisi kuvan persuteella oikealta. Febin kiristäjät ja ketjut näyttää olevan. Niitä toimittaa suomessa koivunen.

250€ osat. Ja jos meinaat vielä kansipahvin vaihtaa niin tuskin selviit 500€. Eli 250€ työt ei riitä. Aikas halpa tuo setti mikä tuossa tulee. Ja se on kampiakselin tiiviste joka maksaa VW noin 45€. Se kannattaa vaihtaa.
Käyt kyselee tarjouksia. Harva paikka rupee tekee jotka ei tunne autoa.

MaDe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 30.1.2004 10:36

ViestiKirjoittaja MaDe » 26.4.2005 14:34

Näyttää nyt kumminkin siltä että ostan osat motonetistä kaikki tarvittavat paitsi nuo kansipahvit ja pultit. Kun en usko että niitä tarvii vaihtaa...Hinta tulee noin 190 Eur (mukaan lukien kampiakselin takatiiviste). Nyt pitäis vaan löytää jonkun joka hoitais homman tai auttais mua tekemään vaihdon! Oon kun tietäis nyt jotain firmoja mitkä duunaile Folkkaria muuta kun stockka ja ois tehny tuollaisia hommia aikaisemmin niin varmasti menis hieman vähemmän aikaa myös duuniin. Tulis ehkä halvemmaksi. Joten mun budjetti antaa nyt periksi duunille 400 eur asti.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 26.4.2005 14:50

VW 75€ tunti velotus ja siihen menee? 9h? Noin 700€ työt että unohdappa se :)

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 26.4.2005 21:08

Ite maksoin tutulle kaverille 300 euroa töistä viime kesänä kun jakopään ja kannen tiivisteen vaihtoi. Tosin auto oli levällään melkein kolme kuukautta kun rajallisella vapaa-ajallaan tota teki. Ite olisin tehnyt jos ois tilat ollu. Kyllähän siinä tunteja menee = kallista.

Ja sitten asiaan: Mikähän hemmetti tuossa kikkareessa on kun ei kylmänä lähde käyntiin niin millään? Räkii ja päkeltää melkein 10 sekuntia ennenkun tasaantuu ja käy kunnolla. Tosin sitten lämpimänä kierrokset tippuu aina välillä. Vaihdettu tulpat, tulpanjohdot, jakajan kansi ja pyörijä. Ja LT-anturi. Johtuuko huono käyntiin lähtö tuosta likasesta tyhjäkäyntimoottorista ja läppärungosta, josta ilmeisesti taas johtuu tuo kierrosten hummaus?

Apparin puolelta myös kuuluu ovelaa "räpätystä". Aluksi luulin sen olevan moniurahihnan kiristin, mutta on pitänyt ääntä kohta vuoden eli olis varmaan jo rikkoutunut jos se siitä lähtis. Ja ääni ei kuulu kun on ilmastointi päällä.

Kone naputtaa hiukan kylmänä. Ja kuuluu jakopään puolelta. Joskus enemmän joskus vähemmän. Nostajat? Oisko öljyn saanti kylmänä huono? Öljyinä olen pitänyt volkkarin täyssynteettisiä. Mitäs öljyjä ootte käyttäny/hyviksi todennu? Lämpimänä ei naputa tai rohise. Paitti laturi joka pitää ihan omaa elämäänsä.

Ja nestettähän tuo vähän vie. Pitää nyt termari vaihtaa ja kotelo niin jospa se loppus.

Eli siinäpä niitä. Melkein vois jo pitää avautumisena... :)

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 26.4.2005 21:51

Tulee niin oma auto mieleen. Älä säikähdä kuuluu vuosimalliin :D Sori

Koptex
-
Viestit: 55
Liittynyt: 5.9.2004 20:18

ViestiKirjoittaja Koptex » 26.4.2005 22:02

Sama "räpätys" on minullakin selvittämättä joten jos vika/ominaisuus löytyy niin pitää ilmoitella. "Räpätys on minullakin kestänyt kohta vuoden eikä ole muuttunut pahemmaksi. No sitten ainakin tietää kun hajoaa.

MaDe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 30.1.2004 10:36

ViestiKirjoittaja MaDe » 26.4.2005 23:32

Jepp jepp. Mietin vaan että mitenköhän kauan pystyy ajaa kun tuo "jakopää" on alkanu pitää meteliä!? Kun nytten kuulee sen ihan kunnolla. Huomasin sen noin viikko sitten ja omasta mielestä ääni vaan on vahvistunut. Vaikka luultavasti se kyl taitaa kaikua omassa päässä :) Mut kumminkin kyl hieman pelottaa ajaminen tuolla. Kun ei oikeen mielellään haluu että se räpsähtää poikki jossain kivassa paikassa. Ja kallista siitä tulee. Melkeen sama hinta uus(vanha) moottori, kun viedä jonnekin stockkalle duunattaksi ;)
Viimeksi muokannut MaDe, 27.4.2005 8:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pexx
-
Viestit: 80
Liittynyt: 14.4.2004 22:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pexx » 26.4.2005 23:39

Saako noita jakopään ketjuja/rattaita mistään muualta kuin pörhöltä?
Motonetin listoissa ei ainakaan näy.

MaDe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 30.1.2004 10:36

ViestiKirjoittaja MaDe » 27.4.2005 8:12

No kyl mä ainakin sielt löysin ketjut mut ei mitään rattaita taida olla. Mut laahaimia kylläkin jos niitä tarkoitat. Ajattelin käydä tänään ostaa. Löytyy ainakin Vantaan Motonetin varastosta. Sielt kun etsin VW sitten Golf 3 ja sen alta ne osat ainaakin löytyy.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 27.4.2005 13:35

Kertokaas miten tuo ylin hydr. kiristin kuuluu ilmata?

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 27.4.2005 18:34

Älä säikähdä kuuluu vuosimalliin :D Sori


Näinhän se taitaa mennä... :)

pega
-
Viestit: 101
Liittynyt: 19.3.2005 0:11

hydr kiristimen ilmaus

ViestiKirjoittaja pega » 27.4.2005 19:31

Kaikessa yksinkertaisuudessaan se kiristin ilmataan upottamalla öljy astiaan kärki ylöspäin pystyyn ja pitää siellä niin kauan että kiristimen päässä olevasta pienestä reiästä ei tule ilmakuplia. Öljynä tietenkin moottoriöljy.

Jannel
-
Viestit: 31
Liittynyt: 13.4.2005 11:59

ViestiKirjoittaja Jannel » 3.5.2005 0:14

Nyt olisi sitten auton vaihto edessä ja olen VR6 Passattia ajatellut ja tässä olisi sitten yksi vaihtoehto.
Ajattelin sitten viisaammilta kysäistä millaset on mahdollisuudet etten tyrkkää käsiäni paskakasaan, vaan ostan itselleni auton vähäksi aikaa.
Huomenna, tai siis tänään olis tarkotus soittaa myyjälle ja kysyä autosta tarkemmin.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=278917&PN

[edit]
Nyt soitettuani tiedän sen, että se ei ole alkuperäinen vaan VR6 tekniikka vaihdettu jälkeenpäin. Lisää kuvia ja tietoa autosta odottelen myyjältä.
Viimeksi muokannut Jannel, 3.5.2005 12:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 3.5.2005 11:08

Umpikeulasta ei ole kokemusta, mutta Facelift VR6:lla on nyt tovi ajeltu. Kiva ajettava ainakin meikäläisen mielestä. Kannattaa kuunnella se jakopää, tietysti paras jos olisi dokumentit vaihdosta. Minimissään menee noin 700 euroa remppaan, jos ei itse vaihda. Jos tuossa on katti, niin päästöt olisi hyvä katsoa, on kallis osa vaihtaa. Pikkuhäröt sähköissä on aika tavallisia johtuen noista ovihaitarien rakenteesta, helppo kyllä fiksata. Kokeile ilmastoinnin toiminta, kylmää pitää tulla ihan kunnolla LO asennossa. Ei nyt äkkiä tule muuta mieleen, tietävämmät lisätköön. Ihan kaikkea peruskamaa ei varmaan tarvitse kirjoittaa.

Nik0
-
Viestit: 280
Liittynyt: 18.9.2003 18:31

ViestiKirjoittaja Nik0 » 9.5.2005 15:02

Onkos muilla kokemuksia noiden VR6 sähkösten vesipumppujen hajoamisesta. Mulla kun tässä molemmissa VR6 golffeissa on haljennut se sähköpumpun muovirunko.

Vuotoa tuli toisessa vähän vähemmän mutta nykysestä autosta tuli aika reippaasti vedet pellolle. Edelliseen golffin vaihdoin mersun pumpun kun siinä on metallinen koppa vaihdettavalla tiivisteellä. Onko halvempia vaihtoehtoja, kun toi maksoi n. 140€. Ilmeisesti halvempi kun volkkarin muovimalli oli kai jotain 180€ ja mersun malli kestää ilmeisesti paljon paremmin. Voiko pelkkää koteloa vaihtaa, kun on olemassa rikkinäinen tallessa?

Edit: Ei ollutkaan pummpu hajonnut vaan ylävesiletku haljennut.
Viimeksi muokannut Nik0, 23.5.2005 14:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 11.5.2005 20:28

Nyt muutama tiukka kysymys:

1. Millasia vv-suodattimia ootte autoihinne laittanu ja millasia kokemuksia niistä on ollu?

2. Ootteko lastuttanu autojanne ja millasia kokemuksia niistä? (plussat ja miinukset)

3. Onko totta, ettei kahden viimeisen äänenvaimentimen välissä ole minkäännäköistä liitoskohtaa?

Tollasia mietiskellyt. ;)

edit. typo
Viimeksi muokannut albanzo, 12.5.2005 16:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 11.5.2005 20:47

Jakopään remppa täälläkin ohi. Teetin Laakkosella, ei oikein innostanut laatikon pois otto. Oli jo aikakin, ylimmän laahaimen pinnat olivat hävinneet pientä jämäpalaa lukuunottamatta jonnekin kaukaisuuteen. Niittejäkään ei ollut kuin toisessa päässä ja ketju oli jo jyystänyt noin 1½-2 mm syvät urat metalliinkin.... Samalla laitettiin vaihdelaatikon öljyt uusiksi ihan muuntimen tyhjennystä myöten.

Kaikenlaista pientä hinkattavaa/putsattavaa/säädettävää/fiksattava on ollut kyllä Passatissa ihan hillittömästi. ainoa ison rahan ongelma tuo jakopää, mutta parissa kuukaudessa on tullut työtunteja jo ihan älyttömästi auton kimpussa.

Kaupunkikulutus on 15-25 litraa kun ajaa noin 5 km pätkän töihin, maaantietäkin pitkin menee 20 litraa. Pitemmällä reissulla maantiellä kulutus on 9-> litraa. Mistähän tuota voisi alkaa ihmettelemään. Ihan NOIN paljoa ei viitsisi maksaa alle 200 heppasella autolla ajamisesta....

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 12.5.2005 10:21

albanzo:
1. Mulla ainakin vapaavirtaus-semmonen, hyvin on toiminu. Ja imuäänistä saa nauttia!
2. Lastu on, kokemukset pelkästään positiivisia. Polttoaineen kulutus tipahti. Vääntöä tuli lisää alakierroksille, nyt lähtee jo kolmesta tonnista kun aiemmin neljä tonnia oli rajana. Kiertääkin korkeemmalle.
3. Onko totta, ettei kahden viimeisen äänenvaimentimen välissä ole minkäännäköistä kiitoskohtaa?

3. Mulla ainakaan ei putki mitään kiittele... ;)

Tommosia havainnu... ;)

itkonen: Mulla kulutukset maantiellä toissatalvena nastoilla noin ~7-8 ltr, kaupungissa kulutukset pyörii ~9-10 tietämillä riippuen siitä miten raskaat buutsit on jalassa... :) Toki toiselle kymmenellekin saa kulutukset menemään jos haluu... :)

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 12.5.2005 13:12

TPV: Mistä ostit lastun ja missä asennutit sen?

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 12.5.2005 14:53

^ Privattu...

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 12.5.2005 16:45

tpv: Ohoh, pikku typo... ;) Pistäs mullekin privaa tosta lastusta ja kiinnostais kyllä myös tieto tosta vv-suodattimesta, eli lähinnä merkki/hinta ym.

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 12.5.2005 17:40

^ Privattu...

MacGyver
-
Viestit: 120
Liittynyt: 12.1.2005 20:12

ViestiKirjoittaja MacGyver » 13.5.2005 20:07

Tietääkö koku mitä tarkoittaa mittaristossa semmonen valo, misä on moottorin kuva ja joku salama?? Kaverin vr6:ssa oli syttyny semmonen valo ja se on ihan paniikissa. Se on jenkkituonti jos sillä nyt jotain merkitystä on. Ite katoin ohjekirjasta ja siinä oli vaan se hehkutus valo ja se on ilmeisesti sen paikalla.
Mulle saa myös laittaa privaa tosta lastu asiasta jos intoa riittää, lähinnä hinta ja mistä hommattu kiinnostais.

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 13.5.2005 20:32

siinä oli vaan se hehkutus valo ja se on ilmeisesti sen paikalla.
?? hehkutus ??

Varmaan jenkkimallin oma juttu. En oo tollaseen törmänny. Moottorinkuva, ja yleensä keltanen väriltään, tarkottaa yleensä huoltokäyntiä jonkinlaista. Ns. servicevalo. Tää on mutua, korjatkaa jos olen pahasti väärässä.

MacGyver
-
Viestit: 120
Liittynyt: 12.1.2005 20:12

ViestiKirjoittaja MacGyver » 13.5.2005 20:41

Sori oli hiukan epäselvä, siis mulla on suomenkielinen ohjekirja (sillä ei) ja siinä ohjekirjassa mikä käsittää kaikki mallit, oli se hehkutus valo siinä paikalla mikä sillä palaa, eikä ohjekirjasta löytynyt muita merkkivaloja siihen kohtaan. Olikohan taas tarpeeksi sekava.

edit
se ei pala kokoajan vaan sammuu välillä ja auto käyttäytyy normaalisti

Nik0
-
Viestit: 280
Liittynyt: 18.9.2003 18:31

ViestiKirjoittaja Nik0 » 13.5.2005 23:01

Albanzo: Eikös se sun vehje ole highline? Muistan vaan lukeneeni jostain vanhasta Performance VW:stä missä oli joku VR6 dynopäivä että highline malleissa ois eri moottorin ohjaus eli että ne ois ikäänkun tehdas chipattu. Ainakin siinä kaikki highlinet anto 10 heppaa enempi kun normaali vr6set.. Voisin skannaa sen jutun kun löydän sen jostain..

vr6TonZa: Taitaa olla engine fault valo (ainakin opelissa se on tommonen) Ei taida sitä valoa muissa kun jenkkivehkeissä.

Pexx
-
Viestit: 80
Liittynyt: 14.4.2004 22:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pexx » 13.5.2005 23:17

Nyt pitäs vaihtaa ilmamäärämittari, ja autossa on katti.
Tuleeko mitään ongelmia kun ottaa katin pois.

Kun varaosa listaan oli erikseen merkattu Katillinen ja katiton mittari.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 14.5.2005 9:19

Nik0: On Highline juu. Skannaa ihmeessä jos vain viitsit!

MacGyver
-
Viestit: 120
Liittynyt: 12.1.2005 20:12

ViestiKirjoittaja MacGyver » 14.5.2005 12:59

Nik0: Onko se sit moottorivika valo, vai tarkoittaako jotain muuta?
Eli ilmeisesti vaan piuhat kiinni ja sieltä ettimään tietoo et mikä on vikana?
Mikäs valo näis sakemannien tuontivehkeis on sit siinä hehkutusvalon tilalla?

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 14.5.2005 14:20

Oisko jarrupalojen varotus valo? Raaka veikkaus.

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 14.5.2005 17:02

Tuossa olikin joku aika sitten puhetta siitä kun jotkut säädettävät alustasarjat eivät käy ilmastoituun villeristoon. Ainakin myyntiteksteissä on mainittu noin useamman valmistajan kohdalla. Onko kenellekään selvinny tuo juttu/kokemusta asian tiimoilta?

Ajattelin tilata saksan maalta sarjan mutta vähän mietityttää tuo juttu... Eihän tuossa kaiken järjen mukaan pitäisi olla mitään estettä onko autossa ilmastointi vai ei?!

MacGyver
-
Viestit: 120
Liittynyt: 12.1.2005 20:12

ViestiKirjoittaja MacGyver » 14.5.2005 21:31

Joonas.k(Repe): ei oo, se on oikeassa reunassa.

ViVa
-
Viestit: 50
Liittynyt: 24.7.2003 0:21

ViestiKirjoittaja ViVa » 15.5.2005 22:22

Hannu2 : Ihan hatusta veikkaisin,kun tuohon samaan törmäsin ite silloin kun alustasarjaa hommasin.Luulen että ei sillä ilmastoinnilla oo mitään merkitystä mutta kun akselipaino on silloin maksimi ja jos sarjan tekijä ei ole jaksanut/ saanut sovellettua sitä minkään muun sarjan kanssa yhteen. Mulla kylmäkoneellisen vr:rän etuakseli massaksi on ilmoitettu 980kg ja taka 800kg. Ilman kylmäkonetta en osaa sanoa. Jos jotku alusta valmistajat käyttävät samaa sarjaa vr:rässä ja 16 v:ssä niin painoero on aika reipas. jos vrt. gti16v ilman mitään lisä herkkuja ja vr:rää kaikilla herkuilla. Mulla ittellä on 40 madaltava KV:n sarja ja etupäähän tuli sarja joka oli pelkästään vr:rälle. Takimmaiset sopikin sitten aikast monen Golffi malliin (siis iskarit ja jouset). Tämä on ihan mun omaa pähkäilyä, voi olla ettei asialla oo todellisuuden kanssa mitään tekemistä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 112 vierailijaa