VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Dayv
-
Viestit: 6
Liittynyt: 9.12.2013 23:59

ViestiKirjoittaja Dayv » 18.9.2014 13:52

Vetarin vaihto edessä verkkuun. Eroaako vr6 vetarit jollain tavalla muista samanikäisistä kolmoskoppasista golfeista muilla koneilla. Voinko ostaa autopurkaamolta 1.8 Golfista vetarin?

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 29.9.2014 11:27

Nyt kun vihdoinkin sain koodit luettua ja mitään ei oikein selvinnyt niin pakko vähän kysäistä.

Ongelma kohde on mk3 golf joka on rakennettu ns vakiorata-autoksi.
Muutoksia on putkisto pakosarjalta eteenpäin ilman kattia.
Kaikki sytkävehkeet, lambda ja kampiakselin asentotunnistin vaihdettu

Elikkä ongelmana on rötääminen ja vajailla käynti. Lähtee myös melko pitkällä startilla käymään.
Jää siis välillä kaasuttelun jälkeen käymään vajailla joskus neljällä joskus viidellä. Käynti tasaantuu hetken tyhjäkäynnin jälkeen.
Lisäksi saattaa ajossa alkaa rötäämään ja kierrokset ei nouse yli 4000.

Koodia antaa satunnaisesti moottorin nopeusanturille? kun auto ei ole käynnissä. =ei signaalia
Käydessä antaa satunnaisesti koodia auton nopeusanturille= mahdoton signaali
Käydessä antaa myös satunnaisesti lämpimänä happianturille koodia = ei singnaalia
aktiivihiilisuodattimen ventiilistäkin huutaa, koska sen on joku vienyt. Lekut on tukittu.

VCDSllä en päässyt käsiksi kaikkiin blockeihin esim herjaa kakkoselle välillä erroria ja seitsemästä eteenpäin kaikkiin erroria.

ryssykka vr6
-
Viestit: 40
Liittynyt: 3.7.2010 18:20

öljynpaine

ViestiKirjoittaja ryssykka vr6 » 8.10.2014 9:45

vr6 golf -92. öljynpaineen merkkivalo palaa ku kone lämpiää ni onkohan öljy kello suodatinkotelon päällä ja mikä niistä ku niitä on 3?? että jos se vika olis siellä vai missä ?

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 15.10.2014 8:58

http://www.nettivaraosa.com/kunnostettavat-ajoneuvot/1915661


"vakiona 173, ja race chipillä n 210hp. vakiolastu mukaan."


Ohhoh, onpas lastulla saatu suurehko määrä heposia, varmaan persdynolla mitattu :D

Monesti herättää hilpeyttä nuo myynti-ilmoitusten hevosvoima-arviot... :)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 15.10.2014 15:44

Jumankeuta, tollanen chippi 2.9 koneeseen niin se ois melkein 230hp....

Monesti herättää hilpeyttä nuo myynti-ilmoitusten hevosvoima-arviot... :)
Varsikin kun tietää miten "surkea" aihio Vr6 on lähteä virittämään.

Jana
-
Viestit: 47
Liittynyt: 17.10.2014 17:07

vr6 trikkeripyörä

ViestiKirjoittaja Jana » 17.10.2014 17:18

Osaisiko joku kertoa onko vr6 jakaja koneessa sama kampiakselin trikkeri kuin suorasytytys koneessa ?

zalami
-
Viestit: 3
Liittynyt: 18.10.2014 17:14

vr6 ketjun kiristimen laahain/ohjuri

ViestiKirjoittaja zalami » 18.10.2014 17:29

mitenkäs vaihdetaan 92 vr6 nokka-ketjun kiristimen laahain/ohjuri. pitääkö ottaa tuo vaihdelaatikko pois että saa vaihdettua ? vanha haljennut niittejen alta eikä uskalla ajaa tuolla yhtään ettei paskoisi koko konetta.. koitin googlella etsiä aiheesta mutta ei tuottannut tulosta. kiitosta etukäteen

Jana
-
Viestit: 47
Liittynyt: 17.10.2014 17:07

ViestiKirjoittaja Jana » 18.10.2014 19:16

Zalami . Jos katsotaan koneen päätyä laatikosta päin , niin vasemmanpuoleisen pitkän laahaimen saa vaihdettua ilman laatikon irroitusta , mutta oikean puoleisen vaihto , mitä öljynpainekiristin painaa vaatii laatikon irroituksen !
Viimeksi muokannut Jana, 2.11.2014 7:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

zalami
-
Viestit: 3
Liittynyt: 18.10.2014 17:14

ViestiKirjoittaja zalami » 19.10.2014 13:32

jana kiitos vastauksesta. itsekkin vähän arvelin että pitää ottaa laatikko irti, kyseessä juuri tuo mitä öljynpainekiristin painaa,

Jana
-
Viestit: 47
Liittynyt: 17.10.2014 17:07

ViestiKirjoittaja Jana » 19.10.2014 20:12

zalami , tarkemmin katsottuna siellä on useita pultteja ja kaiken kukkuraksi joutuu irroittamaan myös vauhtipyörän !

Jana
-
Viestit: 47
Liittynyt: 17.10.2014 17:07

Tulpanjohdon irroitustyökalu

ViestiKirjoittaja Jana » 1.11.2014 19:26

Olisko kellään linkkiä , mistä sais ostaa tulpanjohdon irroitustyökalun vr6:n .

hanski
-
Viestit: 1176
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 2.11.2014 15:59

itse ostin ebay kautta.
laita hakusanaksi Tool VS 5293

Jana
-
Viestit: 47
Liittynyt: 17.10.2014 17:07

ViestiKirjoittaja Jana » 3.11.2014 21:12

Kiitos !

ryssykka vr6
-
Viestit: 40
Liittynyt: 3.7.2010 18:20

kumityyny

ViestiKirjoittaja ryssykka vr6 » 18.12.2014 16:33

kone on vinossa vänkärin puolelle. etummaisen moottorin kumityynyn vaihon ja ei kummentunut ni kumpi nyt sitte pitää vaihtaa että osuu oikein.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 18.12.2014 16:44

Apparinpuolelta koneen kumi vaihtoon. Ja jos jämäkempää haluaa, niin jääkiekoista. Ei se kyllä paha rasti ole vaihtaa laatikonkaan kumia. Tosin siihen ei käy jääkiekko patentti.

ryssykka vr6
-
Viestit: 40
Liittynyt: 3.7.2010 18:20

kumityyny

ViestiKirjoittaja ryssykka vr6 » 18.12.2014 17:37

ok

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 26.12.2014 22:41

Kukaan iskenyt käsiänsä pa**** noiden kiinalaisten turbopakosarjojen kanssa? Ei olisi pahan hintasia esim http://www.aliexpress.com/item/VW-12V-V ... 64544.html
Tiedän että materiaali, valu saattaa/on heikompaa kuin laadukkaissa, mutta kunka paljon?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 26.12.2014 22:44

Ymmärtääkseni ihan "hyviä". Kannattaa ehkä vielä hioa sisältä joitain muotoja paremmiksi yms. mutta pienellä työllä yllättävän hyviä hintaansa nähden. Tietty noissa on sit laatu heittelyä aika paljon, jotkut saa tosi hyvän ja jotkut sellaisen jossa reiät sinne päin yms.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 26.12.2014 22:49

Joo jos joutuu vingulla vähän kanavia yms kohdistelee on ihan normi puuhaa, mut pultin reiät yms ois kiva olla kohdillaa tai ettei valu ole jostain kohti pari milliä paksua. Taidan laittaa tollasen tilaukseen, sithän sen näkee.

brutrenz
-
Viestit: 4
Liittynyt: 28.2.2014 12:39

Vr6 Etuiskarin yläpäät ihan hitoksee jumissa.

ViestiKirjoittaja brutrenz » 28.1.2015 14:03

Oisko kellää mitään hyviä ideoita.. ei lähde pulttipyssylläkään.. kolme 6:sen kuusiokoloa jo vääntynyt poikki. Itsellä loppu jo ideat.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 29.1.2015 5:10

Niin mitä olet irroittamassa?

Lämpö voi auttaa...

ryssykka vr6
-
Viestit: 40
Liittynyt: 3.7.2010 18:20

ulkolämpötila anturi

ViestiKirjoittaja ryssykka vr6 » 13.2.2015 8:59

missähän on kyseinen anturi kuuluu olla ku mulla roikkuu johdon päässä?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 13.2.2015 12:28

Puskurissa apparin puoleisessa ritilässä. Siellä on vakiona kolo mihin se painetaan.

hanski
-
Viestit: 1176
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 16.2.2015 22:32

-93 vr-6 golffi.
syylärin flekti toimii miten sattuu.
auto kylmästä käymään ja jos vaikka heti sammuttaa moottorin, se flekti käy kuitenkin hetken, vaikka kone on varmasti vielä kylmä.
ajossa lämpö nousee vain 70 asteeseen ja huomasin että flekti käy jatkuvasti. sisällekään ei kunnon kuumaa tule, johtuu varmaan liian matalasta moottorin lämpötilasta. (pakkasta oli -4)

oma veikkaus on:
-syylärin anturi rikki?
-termostaatti kotelosssa moottorin lämpötilaanturi rikki (olikos se sininen anturi?)
-taikka sitten flektin toimintaa ohjaava anturi (keltainen anturi?)
vikakoodeja pääsee lukemaan loppuviikosta..

auton hakumatkalla keskikulutus oli tasan 9 litraa/ satasella, mutta varmaan tippuu, kun koneen lämpötila saadaan n. 20 astetta korkeamalle, eli tuo turhan aikainen flektin käynnistys poistettua.

edit: autosta puuttuu lohkolämmitin. mikä on lohkossa oikea paikka vastukselle? ilmastointi kompura tuolla myös on ja defan tuotteilla ajattelin tuon homman suorittaa, mikä malli toimivaksi havaittu tässä ahtaassa konehuoneessa?

Jana
-
Viestit: 47
Liittynyt: 17.10.2014 17:07

ViestiKirjoittaja Jana » 17.2.2015 9:04

Osaisko joku kertoa , mikä on vr6 AAA - moottorin , alkuperäinen kaasuläpän halkaisija ?

arttu.niskasaari
-
Viestit: 28
Liittynyt: 3.7.2014 10:22

ViestiKirjoittaja arttu.niskasaari » 17.2.2015 15:37

Päivää taloon,

Johan tässä tyytyväisenä pitkään ajeltiinkin, mutta pari päivää sitten alkoi kuulua omituista ääntä konehuoneesta, moottorin vasemmalta puolen. Ihmettelin kun ääni reagoi kierroksiin mutta ei ollut kuitenkaan täysin säännöllistä / jaksollista.

Tänään sitten löytyi syypää, ohessa havainnollistava video aiheesta:

http://youtu.be/7ToyXt8bFqA

Mikähän pyörä tuo lie, miten se kiristetään, saanko itse tehtyä ja uskallanko ajaa huoltoon? Sormin tuo ei heilu, mutta moottorin käydessä hakkaa moottorin kylkeen. Ei kovin terveen näköistä toimintaa... Auto on vm 95 2.9 l VR6

ryssykka vr6
-
Viestit: 40
Liittynyt: 3.7.2010 18:20

arttu

ViestiKirjoittaja ryssykka vr6 » 17.2.2015 17:08

Näyttäis olevan vesipumppu ainakin vanhemmassa muistaakseni on tuossa kohtaa vaiha pumppu

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 17.2.2015 19:48

saanko itse tehtyä

Ihan harrastelija-asentajan tehtävissä. Tuossa pumpun vaihto-ohjeistusta 2-vetoiseen:

Irroitus
Asennus

arttu.niskasaari
-
Viestit: 28
Liittynyt: 3.7.2014 10:22

ViestiKirjoittaja arttu.niskasaari » 18.2.2015 6:43

Kiitos, kyllähän tommosilla ohjeilla jo tekee vaikka mitä. Löysin muuttokaaoksen keskeltä korjausoppaankin ja vesipumpun rulla tuo on.

Mietin vain että onko vesipumppu oletusarvoisesti rikki, vai olisikohan vain tuon rullan kiinnitys löystynyt. Elän uskossa että edellinen omistaja on vaihtanut pumpun pari vuotta sitten.

ryssykka vr6
-
Viestit: 40
Liittynyt: 3.7.2010 18:20

arttu

ViestiKirjoittaja ryssykka vr6 » 19.2.2015 19:44

kiristä niitä kolmea kuusiokolo pulttia jos ei auta ni pumppu sökö mulla oli kans

hanski
-
Viestit: 1176
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 21.2.2015 18:17

-93 vr-6 220tkm ajettuna.
jakopää vielä täysin hiljainen, mutta valmistaudutaan osien vaihtoon. vieläkö motonet myy täysin samoja osia kuin merkkiliike?

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 22.2.2015 9:04

Tuosta Febi Bilstein-setti paremmalla yläkiristimellä ja ylälaahaimella.
Samaan remonttiin pitää varata myös

- ylempi imusarjan tiiviste
- venttiilikopan tiiviste
- vihreä O-rengas jakoketjun ylempään koteloon
- pakosarja - "down pipe" väliset tiivisteet
- vauhtipyörän puoleinen kampiakselin stefa
- vauhtipyörän pultit

Öljypohjan tiivistekin on hyvä olla olemassa > jos ylälaahaimen pinnasta on irronnut palasia on ihan hyvä siivota myös öljypumpun sihti.


Lisätty listaan pari unohtunutta tuotetta.

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 23.2.2015 17:54

Moro! Hairahdin tuossa vkl pihaan tuli passat vr6 syncro-95 tarvii vähän apuja
Mikä on flektin käynnistymis lämpö? Itellä ei lähe pyörimään ennen kun kääntää
virrat pois eli jälki jäähytys mistä alotan? Jos joku kertoi noiden lämpö anturien väri = mikä??

hanski
-
Viestit: 1176
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 23.2.2015 18:43

sininen moottorin lämpötila, keltainen jälkijäähdytyksen anturi ja ruskea ilmastoinnin käydessä 3-nopeus flektille, korjatkaa jos meni väärin.

ja nämä kaikki anturit termostaatin kopassa koneen etupuolella, akun puoleisessa päädyssä.

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 23.2.2015 19:10

Jees kiitos sitten mikä on kun käsijarrun valo palaa välillä esim tärinää syttyy/sammuu

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 23.2.2015 19:12

Niissä voi olla vaihtelua, riipuen onko ilmastointia yms.
Kuva

hanski
-
Viestit: 1176
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 23.2.2015 19:17

käsijarrukahvan alla on kytkin, voi jumittaa ja olla likainen, helppo tarkistaa kahvan alta

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 23.2.2015 19:47

Pitääpä tarkistaa tuo. Mites eroaa tuo 2.9l miten paljon 2.8l kun esim motonet isä ei missään lue 2.9 vaan pelkästään 2.8

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 23.2.2015 20:00

2.9 erot. 1mm isompi poraus, isompi läppärunko, erillainen yläimusarja ja eri nokat.

hanski
-
Viestit: 1176
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 23.2.2015 21:15

tämän topikin alkupuolella väitetään, että punainen jäähdytinneste olisi parempaa sylinterikannelle ja kannentiivisteelle, vihreä neste syövyttäisi osat piloille, onko tosiaan näin?

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 24.2.2015 18:02

http://www.autowiki.fi/index.php/G11-j%C3%A4%C3%A4hdytysneste
http://www.autowiki.fi/index.php/G12-j%C3%A4%C3%A4hdytysneste

Autowikin mukaan kummankin väristä nestettä käytetty VAG-kulkineissa, suurin ero on se että punaisen nesteen vaihtoväli on 2x pidempi.

Syöpymistä tapahtuu, jos noita nesteitä sekoittaa keskenään.

Jana
-
Viestit: 47
Liittynyt: 17.10.2014 17:07

ViestiKirjoittaja Jana » 24.2.2015 20:11

Minkä kokoinen on 2.9 koneen läppärunko ?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 25.2.2015 16:30

En löytänyt netistä mittoja sille. Mutta kaikki sanoo et se on isompi kuin 2.8. Ja sitä on aikoinaan myyty viriosana 2.8 koneisiin.
Tämä siis koskee OBD1 koneita. Netin mukaan OBD2 koneissa on kaikissa sama läppärunko.

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 27.2.2015 0:17

Mikäli olen ymmärtänyt oikein niin OBD1 2.8 ja 2.9 läppärungon ero olisi valussa. Läppä on molemmissa saman kokoinen, mutta 2.9:ssä imuputken puoleinen osa oni kartion mallinen. 2.8:n osassa vastaavalla kohtaa näkyy tuollainen "hyppyri". Tuolta löytyy mittoja kutosen läpälle.

Kuva
Kuva

rwn
-
Viestit: 37
Liittynyt: 2.1.2009 17:39

ViestiKirjoittaja rwn » 27.2.2015 18:15

2.8 kaasuläpän progressiivisyys on tehty läppäkotelon valussa tuolla "puolikuulla" ja 2.9 läpässä taas kääntömekanismilla.

2.8 läpän kun muokkaa suoraksi niin vastaa 2.9 läppää, mutta pikkukierroksilla tulee paljon agressiivisemmaksi johtuen juuri siitä että progressiivisuus katoaa.

Jotkut sanoo että tuo 2.9 läppä on poljintuntumaltaan huonompi johtuen tosta kääntömekanismin monimutkaisuudesta. Itse en ole koskaan päässyt kokeilemaan, eli en osaa sanoa muuta kun että vakioautossa en lähtis tota 2.8 läppää muokkaamaan. Saattaa hyvin äkkiä käydä niin että vaihtoehtoina on vaan 800rpm tai 1800rpm.

hanski
-
Viestit: 1176
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 28.2.2015 10:36

flektin outo käytös ei selvinnyt vikakoodeista.

tiedän kyllä missä vikakoodi pistokkeen pitäisi olla, tuhkakupin vieressä liukumuovi takana, mutta tässä mallissa tuo muovi on kiinteä osa panelin kanssa, eikä pistoketta löydy, vaikka keskikonsolia purin ja katkaisijoita otin pois edestä.
tuo on -93, saattaa olla vielä se 2x pieni pistoke, mutta ei sitäkään missään?

autossa on hyvä varustetaso, ei siis mikään karvalakki malli.
vaikka alkupään vr-6 kyseessä, eihän tuota ole ilman vikakoodipistoketta edes tehty. vai onko?

edit: ilmastoinnin kenno on vaihtokunnossa, tekeekö noilla ebay:n kennoilla mitään, miten laadukkaita ovat?
merkkiliikkeen hinta kun on tuohon verrattuna moninkertainen.
http://www.ebay.de/itm/Klimakondensator ... 256c4c0c39

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 3.3.2015 18:50

Kellään "varmaa" firmaa Aliexpress tai alibabasta mistä saisi tollasen Vr6 turbopakosarjan.
Nyt on pari viimesintä tilausta Kiinasta kussu ihan totaalisesti. Tosin rahat saanu aina pois, mutta turhaan menee 1-2kk arpoessa tuleeko mitään vai ei...

hanski
-
Viestit: 1176
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 6.3.2015 21:22

lohkolämmittimen vastus pitäisi asentaa, moottorin etupuolelle.
puran koko keulan, niin saa paremmin työtilaa.
voiko vr-6 koneessa pakkasproppu tipahtaa koneen sisään?

ajattelin propun yläreunaan varovasti lyödä tuurnalla, jolloin proppu kääntyisi alareunasta esille ja pihdeillä pois?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 7.3.2015 4:22

Poraa itseporautuva peltiruuvi siitä propusta läpi, sit vedät/kampeat sen siitä pois. Jos vain mahtuu.

Jana
-
Viestit: 47
Liittynyt: 17.10.2014 17:07

ViestiKirjoittaja Jana » 7.3.2015 8:48

Mikäli hitsikone ja vetovasara käytössä , niin heppaa vasaran pää kiinni roppuun ja naks .

hanski
-
Viestit: 1176
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 13.3.2015 13:45

janan konsti on hyvä!

öljypohjantiivisteestä..onko tuo kaikissa vr-6 malleissa sama, kun varaosaliikkeen kaveri väitti olevan 2 erivaihtoehtoa, "vanhaan malliin" ja "uudempaan malliin"?
ei osannut sanoa, onko materiaali eroja vai erikokoisia nuo tiivisteet?
tiivisteet on eri tilauskoodeilla, jotakin eroa noissa siis on, mutta mitä?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 13.3.2015 14:17

Etka näyttää 2 eri tiivistettä 021 103 609 on 1H-PW-400 000 <-
ja sit 021 103 609 B on 1H-PW-400 001->
Se mikä ero noilla on, täysi mysteeri, koska minusta esim kaikki öljypohjat menee ristiin 2.8, 2.9, 2.8 24v, R32 yms.. Erot on vain pumpun korkeudessa.

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 13.3.2015 21:29

Olisiko toinen massatiiviste ja toinen metalli / kumi-sellainen..?

hanski
-
Viestit: 1176
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 24.3.2015 10:46

tuota ilmastoinnin kennoa kyselin aikaisemmin, tuolta tuli kuudessa päivässä alkuperäinen kenno kotiin tuotuna:
http://shop.volkswagen-classic-parts.de ... 20413.html
kiitos JiiBee vinkistä!

Jana
-
Viestit: 47
Liittynyt: 17.10.2014 17:07

02A välitykset

ViestiKirjoittaja Jana » 28.3.2015 8:42

Olisko kellään tietoa , mistä vois kysellä vr6:n 02A laatikkoon tiheämpiä kolmos- ja nelosvaihteen rattaita ?

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 28.3.2015 10:20

http://www.usrallyteam.com/
Noilla oli joskus jotain ratas kittejä.
Lampola tekee myös rattaita.

Kekki
-
Viestit: 99
Liittynyt: 23.7.2012 14:43

ViestiKirjoittaja Kekki » 28.3.2015 12:39

Siellä joku etti pistoke paikkaa, niin omasta autosta löytyy vaihdekepinpussin alta kun tonkii tarpeeks syvälle.
Sotten ihan mielenkiinnosta onko kukaan laittanu 2,9imusarjaa 2,8 koneseen? Onko vaikuttanut millään tavalla?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 28.3.2015 13:43

Olisko kellään tietoa , mistä vois kysellä vr6:n 02A laatikkoon tiheämpiä kolmos- ja nelosvaihteen rattaita ?

Ei muutakuin katselemaan muista 02A ja ehkä 02J laatikoista, ne menee ristiin.

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 28.3.2015 16:44

ihan mielenkiinnosta onko kukaan laittanu 2,9imusarjaa 2,8 koneseen? Onko vaikuttanut millään tavalla?

VWVortex:n tarinoiden mukaan kaasuun vastaavuus paranisi hieman, ei juuri muuta vaikutusta.

Jana
-
Viestit: 47
Liittynyt: 17.10.2014 17:07

ViestiKirjoittaja Jana » 29.3.2015 14:41

Mistäs saisi ostettua edullisesti 02A laatikkoon ison vetopyörän pultit ja mutterit ( 8 kpl )

hanski
-
Viestit: 1176
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 31.3.2015 19:51

vikakoodi pistoke löytyi kun riittävän kaukaa haki.

syylärin flekti toimii miten sattuu.
auto kylmästä käymään ja jos vaikka heti sammuttaa moottorin, se flekti käy kuitenkin hetken, vaikka kone on varmasti vielä kylmä.
ajossa lämpö nousee vain 70 asteeseen ja huomasin että flekti käy jatkuvasti. sisällekään ei kunnon kuumaa tule, johtuu varmaan liian matalasta moottorin lämpötilasta. (pakkasta oli -4)


moottorinlämpötila anturia herjasi (sininen anturi G62) no otin varaosaautosta anturin, käytetty siis ja nyt ei käynnisty flekti, vaikka heti sammuttaa kylmän koneen. mutta mittarin mukaan 70 asteessa lähtee flekti päälle, eikä koneen lämpötila korkeammaksi saa. termostaatti vikaa epäilen, mutta miksi tuossa 70 lähtee jo flekti käymään?

edit: aika iso merkitys tuolla ehjällä lämpötilaanturilla. keskikulutus tipahti 9.5 litrasta parhaimmillaan 7.6L satasella. ajotietokoneen mukaan.

hanski
-
Viestit: 1176
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 2.4.2015 14:32

vag comilla testattu lisää:
auto käy paikallaan tyhjäkäyntiä, coolant temperaturen noustessa 92 asteeseen flekti lähtee päälle. auton oma mittari näyttää tässä kohtaa karvan alle 90 astetta. (ajamalla nousee vain 70 asteeseen, termostaatti taitaa vuotaa)

coolant t. tipahtaa flektin käydessä 82 asteeseen ja tässä kohtaa auton oma mittari näyttää noin 70 astetta, eikä flekti enää tämän jälkeen sammu. ei ajamaan lähtemälläkään. sammuu vain kun autonkin sammuttaa.

uskoisin että auton oma mittari pitää paikkansa, kun paikallaan ollessa nostaa tuonne 90 tuntumaan. termostaatti menee vaihtoon, mutta sanokaa nyt viisaammat, miten tuo flektin toiminta saadaa kuntoon?

syylärin lämpötila anturi seuraavaksi vaihtoon?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 12.4.2015 18:45

Kellään kokemuksia sri imusarjoista. Kuinkahan karmeeta kuraa noi halvimmat on.
Esim Ta Technix tai sit tollanen Ebay-malli.
Helpottaisi kummasti tota turbo-projektia, kun saisi lisää tilaa yms.

väbä
-
Viestit: 11
Liittynyt: 22.4.2015 7:25

pätkiminen

ViestiKirjoittaja väbä » 22.4.2015 7:35

Hei. Eilenä ilmesty pätkimistä, tyhjäkäynnillä kierrokset pomppii noin 1500 - 2000 tasaisesti. Tasakaasulla ajettaessa pätkii epäsäännöllisen säännöllisesti, välillä pientä välillä ei. Täys kaasulla kovmmassa vauhdissa ei mitään, mutta jos lähtee vedättää melkein nollasta niin todella pahaa nykimistä, mutta sekään ei aina tapahdu.

Tämähän alkoi siitä kun vaihdoin eilen uuden ilmansuodattimen jonka jälkeen pätkiminen alkoi ja loppui hetken päästä. Mutta taas tänä aamuna alkoi entistä pahempana. Anteeksi hieman sekava teksti.

Kekki
-
Viestit: 99
Liittynyt: 23.7.2012 14:43

ViestiKirjoittaja Kekki » 15.5.2015 0:48

mihäkän verkkuun on tullu kun ei enää vedä lämpimällä koneella, huvin liikkuu 4000rpm asti ja sitten vaan kiertää helvetin hitaasti lopuun asti? on kokeiltu vaihtaa lamda,b-paineensäädin,b-pumpppu eikä ole mitään muuta koneelle tehty kun vaihdettu vapari ja rosteri pakosarja???

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 15.5.2015 7:55

Vikakoodit? Lämpötila-anturit, puolapaketti/sytkäpuoli tai sit ei saa bensaa.

Kekki
-
Viestit: 99
Liittynyt: 23.7.2012 14:43

ViestiKirjoittaja Kekki » 15.5.2015 13:06

Vikakoodeja ei anna lämpöanturit vaihdettu, paitsi se mikä on syylärin yläreunassa ja bensa ainaskin käryää kylmällä koneella

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 15.5.2015 13:40

Oisko joku suutin sit sökö, et vuotaa. Tosin luulis et herjaa jotain, jos se tolkuttoman rikkaalla käy.
Tulpat voisi tietysti katsoa miltä ne näyttää, tarkistaa onko puolapaketti haljennut tai sytyspääteaste tjsp. sökö, ettei saa kunnolla kipinää.
Onko vaikutusta jos ottaa MAFista johdon irti?

Kekki
-
Viestit: 99
Liittynyt: 23.7.2012 14:43

ViestiKirjoittaja Kekki » 15.5.2015 20:06

Yks tulpanjohto oli pahast hapettunu, vaihoin uuteen ei mitään vaikutusta vedot päällä ei jaksa kiertää loppuun kunnolla? Paikallaan ottaa rajottimelle iha normaalisti

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 15.5.2015 21:40

Kannaatta kokeilla toista puolapakettia. Meidän Pasuunan viallinen paketti ei antanut vikakoodeja. Vedossa nyki ja pudotti pytyn tai pari pois pelistä, tyhjäkäynnillä ja paikoillaan kaasutellessa ei mitään vikaa.

Kekki
-
Viestit: 99
Liittynyt: 23.7.2012 14:43

ViestiKirjoittaja Kekki » 17.5.2015 0:34

joo pitää kokeilla seuraavaks, nyt tuli taas uus vika kokeilin motonetin led valoa kartan lukuvalon tilalle ja nyt kaikki sisätila valot pimeenä,tupakan sytytin ja mittaristo pimenee kun ottaa virrat pois vaikka pitäs jäädä kello ja kilometrit näkyviin?? sulakke on ehkä ja vaihdoin uuden tilalle. Nyt rupee hermot olemaan aika kireellä tän vehkeen kanssa

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 17.5.2015 16:37

Nyt rupee hermot olemaan aika kireellä tän vehkeen kanssa

Tuohan on ihan normaali Volkswagenin omistajan olotila. ;)

Mahdollinen vian aiheuttaja virtalukko, virtalukon pohja tai virtalukon johtoliitin.
Nuo kaikki piti vaihtaa omaan Paasuunaan ennen kuin vastaavasta viasta päästiin eroon.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 17.5.2015 16:48

Oletko kokeillut normipolttimoa takaisin?

Kekki
-
Viestit: 99
Liittynyt: 23.7.2012 14:43

ViestiKirjoittaja Kekki » 17.5.2015 18:33

Sisätila valo ongelma ratkes kun luki väärinperin sitä tauluu mis on sulakkeitten järjestys eli oli sulake palanu, keskuslukko on näköjään kans saman sulakkeen perässä

Humalanpohja
-
Viestit: 3
Liittynyt: 8.1.2012 20:08

ViestiKirjoittaja Humalanpohja » 21.5.2015 13:16

-95 vr6 passattia käytin leimalla niin päästöistä pomppas http://1drv.ms/1KlVeFT
Lambda anturille anto vikakoodin nosignal. Vagcomilla näyttää tyhjäkäynnillä lambda probe voltit n. 0.5V, mutta kun kaasua polkaisee niin voltit putoo nollille hetkellisesti.

Myös short to ground vikakoodia antaa satunnaisesti lambda anturille.
Vaihdoin toisen anturin mutta ihan samallalailla pelaa.
signaalipiuhat tutkin anturin ja ecun väliltä, niin vaikuttaisi olevan kunnossa.
Onkohan tässä boksi vika vai mistähän sitä vikaa alkaisi etsimään?

Tipsu
-
Viestit: 8
Liittynyt: 9.1.2010 22:28

ViestiKirjoittaja Tipsu » 26.5.2015 10:32

Onko kenelläkään pk-seudulla lainata tulpanjohtojen irroitustyökalua? Tai tietääkö kukaan mistä niitä sais halvalla? Yv:llä tavoittaa..

hanski
-
Viestit: 1176
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 26.6.2015 20:22

syylärin flekti toimii miten sattuu.
auto kylmästä käymään ja jos vaikka heti sammuttaa moottorin, se flekti käy kuitenkin hetken, vaikka kone on varmasti vielä kylmä.


tämäkin selvisi.
termostaattikopassa 3 anturia, reunimmaisten anturien liittimet vaihtuneet entisellä omistajalla ristiin. johan alkoi toimia kunnolla, kun johdot oikeissa paikoissa kiinni.

termostaattikotelon kanssa vaan ongelmia.
ostin kaikki uudet "tarvike" muovikotelot ja laipat, crack pipe-putken päässä oleva laippa vuotaa vettä, vaikka miten liimaisi kiinni termostaattikoteloon. kahden purku-tiivistyskerran jälkeen turhautuneena Plastic Padding kittiä saumaan..onko muilla ollut ongelmia tarvike termarikotelon osien kanssa?

edit:kirjoitusvirheitä korjattu..
Viimeksi muokannut hanski, 26.6.2015 20:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 26.6.2015 20:33

Mulla halkes tarvike termarikotelo 2vuotta laiton jälkeen 3 vai 4:stä eri kohdasta. Laitoin tilalle sitten marmorilta uuden.

hanski
-
Viestit: 1176
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 26.6.2015 21:03

alkuperäisosilla olen tuota pelkästään huoltanut/ korjaillut, tuossa kohtaa ajattelin hiukan säästää halvalla tarvikkeella, mutta en toista kertaa kyllä samanlaista osta. jos tämän kesän kestäisi..

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 29.6.2015 19:03

Löin Golfin käyntiin melkein vuoden seisomisen jälkeen ja kävikin aluks nätisti. N.1-2min tyhjäkäynnin jälkeen alkoi kuitenkin kuulumaan naputtava ääni ja korvakuulolla kuunneltaessa kuulostaisi, että ihan kuin se tulis pakosarjan luota. Näin korvakuulolla kuunneltaessa ei mielestäni kuulostanut nostajilta.

Nätisti kone kuitenkin kävi sillon n. vuosi sitten kun sen nykyiseen paikkaan siirsin n.10km:n matkan. Onko tuo seisominen voinut nyt aiheuttaa tuon naputuksen jos on niin mikähän siellä voisi pitää tuon äänen? Melkein tulee mieleen kampuran laakeri, mutta ei kai se nyt noin yht'äkkiä voi alkaa naputtamaan?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 29.6.2015 19:08

Jatkovarsi yms ja se kiinni koneeseen ja kuuntelemaan mistä päin tulee. Jos öljyn paineet on normaalit, niin en usko alapään ongelmiin :)
Oisko nostaja kummiskin jumissa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 29.6.2015 19:15

Täytyy koittaa tuolla jatkovarrella kun seuraavan kerran laittaa päälle. Ihmettelen vaan kun jumittavan nostajanhan pitäis naputtaa heti? Tuo tosiaan alkoi naputtamaan vasta kun oli käynyt tyhjäkäyntiä vähän aikaa ja kun pari kertaa näpäytin vähän kaasua (kiersi maks 3-4krpm).

Kun olis tilat niin nyppäis vaan koneen irti ja vaihtais varmuuden vuoksi laakerit ni ei tarttis murehtia :D. Eipä tuo tosin varmaan tänäkään kesänä tule ajoon... :(

Jos jotain kiinnostaa projekti niin tuosta voisi ehkä irrota, jonkun verran osaa saisi mukaan ;).

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 2.7.2015 11:26

Taloon olisi tulossa uudempaa VR6-tekniikkaa. Onko noissa 3.2 BUB-moottoreissa muuta heikkoa lenkkiä kuin tuo jakoketju? Tähän yksilöön se olisi jo vaihdettu, joten sitä ei tarvitsisi ainakaan hetkeen miettiä.

hanski
-
Viestit: 1176
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 2.7.2015 17:59

todella ajankohtainen kysymys näin kesähelteellä, mutta mikä vr-6 kojetaulussa on koottu väärin, kun sisälle tulee lämmintä todella huonosti? lämppäri täysillä pieni lämmin lehmänhönkäys tulee läpi..puhallus kyllä toimii ok.

autoon oli edellisen omistajan mukaan vaihdettu lämmityslaitteen kenno, vanhan hajottua.

kone lämpenee varmasti kunnolla 90 asteeseen, itse olen vaihtanut alkuperäisiä osia, vesipumppu, termostaatti, sähköinen kiertovesipumppu jne..eli tuo puoli on kunnossa.

ilmanohjausläpät koottu jotenkin huonosti kojetaulun sisällä?
edit: kennolle menevä/ tuleva vesiputki polttavan kuuma, siellä vesi taitaa kiertää ok.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 2.7.2015 19:27

Oisko läppä/säätövaijeri viturallaan.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.7.2015 20:50

Eikai noissa 3.2 ole mitään sen isompia ongelmia.
Kuin tämä VW:n huoltovapaa jakopäänketju xD

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 2.7.2015 21:34

Ihmettelen vaan kun jumittavan nostajanhan pitäis naputtaa heti?

Ei aina.
Tuo tosiaan alkoi naputtamaan vasta kun oli käynyt tyhjäkäyntiä vähän aikaa ja kun pari kertaa näpäytin vähän kaasua (kiersi maks 3-4krpm).

Meidän talouden jokapäiväsessä käytössä oleva 1.3 Polonen saattaa toisinaan kylmillä keleillä tehdä ihan samaa. Joskus naputus lakkaa kun kaasuttaa hieman, joskus taas saa ajella useamman kilometrin ennen kuin rapina lakkaa. :)

ryssykka vr6
-
Viestit: 40
Liittynyt: 3.7.2010 18:20

bensan poltto vikaa

ViestiKirjoittaja ryssykka vr6 » 3.7.2015 10:00

nii ei polta tyhjäkäynnillä kaikkea ja tyhjäkäynti on epätasaista. moottori on vaihdettu 2.8:sta 2.9. ni missä vika vois olla??? ja onko tulpan johdot erit näissä moottoreissa ja mikä muu voisi vaikuttaa. ku en ole varma mitä olisi pitäny vaihtaa 2.9 osia 2.8:sta

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 3.7.2015 17:53

Minkä vuotisista tekniikoista on kyse? obd1->95 vai obd2->96
Ja oliko 2.8 jakajalla?

ryssykka vr6
-
Viestit: 40
Liittynyt: 3.7.2010 18:20

bensan poltto vikaa

ViestiKirjoittaja ryssykka vr6 » 6.7.2015 12:24

en ole ihan varma jakajasta ja yleensäkään näistä asioista. mitenkä ne sais selville?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 6.7.2015 13:59

Eli onko kyseessä virranjakajalla varustettu malli vai suorasytytys. Eli kumpi löytyy kannen päästä.
Peruskone on molemmissa sama, mutta sytkävehkeet, sähköt yms vaihtamalla menee ristiin.
Obd1->obd2 swappi onkin jo sit isotöisempi, menee vaihtoon kaasuläppä, imusarja, sähköt yms...

ryssykka vr6
-
Viestit: 40
Liittynyt: 3.7.2010 18:20

bensan poltto vikaa

ViestiKirjoittaja ryssykka vr6 » 6.7.2015 14:42

on jakaja. muuta en tiiä ja miten sen sais tietoon? se obd homman

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 6.7.2015 15:20

Venakopan päästä apparin puolelta löytyy bensaletkujen takaa tarra, missä on koodi. Siitä selviää koneen numero yms.

ryssykka vr6
-
Viestit: 40
Liittynyt: 3.7.2010 18:20

bensan poltto vikaa

ViestiKirjoittaja ryssykka vr6 » 6.7.2015 15:50

uskoisin että kone AAAmulla on kummastakin koneesta venakopat ja mahollisesti menny sekasin

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 7.7.2015 14:34

Joo, kyselin tuosta BUB:sta monelta taholta ja kaikki sanoi, että aika ongelmavapaa moottori se on jos vaikka 1.8T:hen vertaa. Semmoinen tuli sitten ostettua, saa nähdä miten paljon paskaa haukkasi. :D Jakoketju vaihdettu 2014, joten varmaan ainakin hetken saa ajella melko rauhallisin mielin. :)

hanski
-
Viestit: 1176
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 9.7.2015 19:34

mitenkä -92 VR-6 manuaali ilmastoinnin pitäisi toimia?
tämä on vanhempaa mallia, napeissa lukee NORM ja MAX?

ilmastointi napsahtaa päälle molemmista nappuloista, mutta eikö tuon MAX pitäisi olla sisäilmankierron katkaisija?

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 9.7.2015 22:09

Onko Hanskin VR:ssä puhaltimen moottori samanlainen kuin ilmastoimattomassa ja sijaitsee kotelon pohjassa? Jos on, kyseessä taitanee olla jonkinlainen jälkiasennus-ilmastointi. Meikäläisen '93 GTI:ssä on samanlainen, kojelaudassa ainoastaan NORM- ja MAX-nappulat.
Alkuperäinen ilmastointi-pömpeli on tämän näköinen.

Kekki
-
Viestit: 99
Liittynyt: 23.7.2012 14:43

ViestiKirjoittaja Kekki » 18.7.2015 11:03

Pitääkö paikkansa että vr6 golffissa ja passatissa etulevyjarrut ovat eripaksusia navan ja vanteen välistä?

hanski
-
Viestit: 1176
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 24.7.2015 13:08

VR-6 koneeseen on tarjolla jakopäähän 70 lenkkistä ketjua ja 90 lenkkistä ketjua. (siis 2 ketjua siellä pyörii, sen tiedän)
onko ero yläketjussa, jota on tarjolla 1 ja 2 rivisenä?
vai pitäisikö tuo ymmärtää niin, että yläketjussa on 90 lenkkiä ja alaketjussa 70 lenkkiä?

koneeseen voi laittaa kumman ketjun hyvänsä, vai voiko?
-93 2.8 AAA-koodilla ja "vanhempaa mallia" virranjakajalla.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 24.7.2015 13:59

Minusta niissä ei pitäs olla mitään eroa. Alaketju taitaa olla sama kaikissa 2.8 12v - R3.2 koneissa. Yläketjussa sit ero vanha 2 rivinen ja uudempi 1 rivinen.
Mutta sitä en tiedä kumpi on pidempi, ala- vai yläketju. Mutta 1 ja 2 rivinen yläketju on käsiittääkseni samat pituudeltaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa