VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Zlade1
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 30.7.2013 9:57

ViestiKirjoittaja Zlade1 » 12.8.2013 14:41

Höps. Tuli tuossa hätäpäissään ostettua -92 vr6 niin leimalla käyttäessä apsit ei toiminu.. abs merkkivalo vilkuttaa pariakin vikakoodia olikohan 1 pitkä 2 lyhyttä ja 1 pitkä 4 lyhyttä jos oikein katsoin mitä nämä koodit ovat?!

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 6.9.2013 10:57

Mulla on ollut kansi koneistamossa ja sinne perus temput kanteen. Samalla vein sinne mun 274 asteen nokat, että lyövät kiinni. Kyselin myös sieltä, että mitä mieltä ovat jos hommaan jäykemmät jouset kanteen. Nyt olivat laittaneet kannen nippuun ja meinasivat, että ei kannata laittaa jäykempiä jousia. Nykyiset tuplajouset antoivat 80kg vastuksen kuulemma..
Mitä ootte mieltä, kestääkö noilla nokilla vakiojousilla? Koneistaja ainakin sanoi, että huoletta voi kierrättää 7-8krpm noilla..

Samalla vauhtipyörää kevennettiin, lohko hoonattiin ja kampura huollettiin.. Jos pääsis kasailemaan vielä ennen lumia :=)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 6.9.2013 11:18

Jos on käytetyt jouset, niin vaihtasin uusiin tai sit johonkin hipo jousiin. Käytetyt jouset on aina pieni riski, varsinkin jos laitetaan isompi nostoset yms nokat.

_racing_
-
Viestit: 6
Liittynyt: 17.9.2013 20:44

ViestiKirjoittaja _racing_ » 17.9.2013 21:48

Missäköhän mahtaa olla vika kun lämpömittari on koko ajan pohjassa? Myös vedentaso valo vilkkuu koko ajan?

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

niin

ViestiKirjoittaja fanks » 17.9.2013 22:00

olisko vaikka sininen veden lämpötila anturi.

_racing_
-
Viestit: 6
Liittynyt: 17.9.2013 20:44

ViestiKirjoittaja _racing_ » 17.9.2013 22:26

Koitin laittaa siihen sinisen anturin liittimien väliin hyppyjohdon mutta viisari ei liikahtanut mihinkään?

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

jaa

ViestiKirjoittaja fanks » 18.9.2013 0:44

onko se joskus toiminut, onko mahollista lukea vikakoodeja pariin kertaan, noi termarin anturit kannattaa ny tarkastaa ekana kuitenki.. oikosulussa eli rikkinäisenä voi hyvin näyttää vaan pohjassa kokoajan, enkä mä tiedä että pitäskö sen hyppylangan sille mitään tehdä, samalla lailla se on ilman kuormaa siellä..

_racing_
-
Viestit: 6
Liittynyt: 17.9.2013 20:44

ViestiKirjoittaja _racing_ » 18.9.2013 1:15

Ei ole mun aikana toiminut ollenkaan. Pitänee tässä joku päivä hakea uusia anturi ja kokeilla toimiiko.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 18.9.2013 8:42

Sininen anturi on moottorin ohjaukselle, keltainen mittaristolle...

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 18.9.2013 11:18

Ota keltaiselta anturilta liitin irti äläkä pistä mitään hyppylankoja. Silloin mittarin ei pitäisi nousta mihinkään.

_racing_
-
Viestit: 6
Liittynyt: 17.9.2013 20:44

ViestiKirjoittaja _racing_ » 18.9.2013 12:08

Oon nyt kirjoittanut väärin elikkä mittari ei nouse ollenkaan. Hyppylangalla eikä anturissa kiinni ollessaan. Pitää kokeilla tolla hyppylangalla keltaisellekin anturille.

_racing_
-
Viestit: 6
Liittynyt: 17.9.2013 20:44

ViestiKirjoittaja _racing_ » 19.9.2013 20:37

Keltainen liitin näyttäis olevan 4 napainen minkä piuhojen väliin laitan hyppylangan että saan lämpömittarin nousemaan?

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

ViestiKirjoittaja fanks » 19.9.2013 21:49

luultavasti mittarin tiedot säätyy vastuksella, näin mä uskoisin..

caddy93
-
Viestit: 37
Liittynyt: 5.12.2011 15:07

ViestiKirjoittaja caddy93 » 22.9.2013 17:37

Tälläinen kysymys olisi, tallista löytyy mk4 golffin vr6 moottori josta kampiakseli ja yks veivi hajalla (sais viä koneistettua kampurasta ehjän). Mieleen tuli, että onko mk3 golffin vr6 alakerrassa eroa tähän uudempaan aqp koodilla olevaan venttiilejä uudessa on tuplasti ainakin. onko muuta eroa?

Mielessä oli ostaa halvalla AAA koodilla oleva moottori ja laittaa siihen tuo uudemman kansi onko tälläinen operaatio käytännössä toteutettavissa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 22.9.2013 17:43

Ei pysty laittaa 12v tilalle 24v kantta.
Kampurat käy ristiin.
Kiertokangista en ole varma.
EDIT taitaa olla 12v, 24v ja r32 samat kkanget...

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 23.9.2013 2:10

Onkos kellään tietoa mihin asti tuo Motronic taipuu ennen kuin tarvitsee hankkia megaa tai tatechia yms.? Entä mihin asti suurin piirtein vakio MAF riittää ja minkä kokoiset suuttimet/mihin asti ne riittää?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 23.9.2013 6:33

Täällä Pohjois-Pohjanmaalla oli aikoinaan vakiolla moottorinohjaimella tuplaturpo-vr6. Penkittivätköhän reilu 300hp siitä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 23.9.2013 12:37

Vorteksia lukenu, niin tossa 400-450hp tuntuu olevan maksimi, missä C2, UN lastut toimii vielä järkevästi.
Oisko joku +500 tai sit E85 siirtyminen, et joutuu käyttää muuta ruiskua. Ellei sit teetätä lastua siihen.

_racing_
-
Viestit: 6
Liittynyt: 17.9.2013 20:44

ViestiKirjoittaja _racing_ » 24.9.2013 12:09

Mistäs löytyy vr6 vm 92 vikakoodien luku pistoke?

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

vikapistoke

ViestiKirjoittaja fanks » 24.9.2013 14:04

Löytyy paneeli rakaa, tyhjä.pieni peitelevy irti nii siel oli ainaki ittellä

ryssykka vr6
-
Viestit: 40
Liittynyt: 3.7.2010 18:20

vr6 flekti ongelma

ViestiKirjoittaja ryssykka vr6 » 26.9.2013 8:31

flekti meinaa sekoilla. moottori ei ole edes kunnolla lämmin ja kun sammuttaa auton ei vielä tapahdu mitään mutta kun ottaa avaimet pois virtalukosta ni flekti alkaa pyörimään ja sähköinen vesipumppu pyörii yleensä kans. missähän on vika???

Sammyee
-
Viestit: 21
Liittynyt: 31.12.2011 18:54

ViestiKirjoittaja Sammyee » 5.10.2013 16:33

Pystyykö jakopään ylemmän laahaimen vaihtamaan ilman imusarjan irrotusta vr5 koneessa? Tuntuu noi viimeset imusarjan pultit olevan mahdottomassa paikassa jos ei nosta moottoria pois.
Jakopään ylemmän kannen pultit on irti, mutta ei tuokaan lähde kovin helpolla pois. Kun ei uskalla vääntää kovin paljoa, eikä pääse oikeen koputtelemaankaan mistään.
Taitaa käydä kohta niin, että vaihdan pelkän kiristin pultin ja toivon että se riittää toistaseks.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 5.10.2013 16:36

Koppa pitäs lähteä ihan helposti irti, sulla on varmaan vielä jossain pultti kiinni.

Sammyee
-
Viestit: 21
Liittynyt: 31.12.2011 18:54

ViestiKirjoittaja Sammyee » 6.10.2013 12:10

Ompas outoa., kaikki pultit on kyllä pois, mutta ei toi koppa ilman väkivaltaa irtoa..

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 6.10.2013 16:56

Kyllä mulla kahdessa vr6-koneessa ollu kohtuu tiukassa tuo yläkoppa, saanu kumivasaralla lyödä ja meisselillä kammeta suht kovaa ennenko on irronnu...

jamppazu
-
Viestit: 27
Liittynyt: 10.3.2011 21:11

ViestiKirjoittaja jamppazu » 14.10.2013 21:49

Onko kukaan mitannu vr6:sen öljynpaineita?
Onko normaalia kun mulla on öljynpaineet tyhjäkäynnillä 4 bar ja kierroksilla nousee 8 bar ?

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 14.10.2013 23:00

Kylmillä vai kuumilla öljyillä? Kylmänä voi hyvin ollakin tuota luokkaa, putoaa koneen lämmetessä...

jamppazu
-
Viestit: 27
Liittynyt: 10.3.2011 21:11

ViestiKirjoittaja jamppazu » 15.10.2013 8:50

Kuumilla öljyillä.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 17.10.2013 23:00

Onkos tälläistä "efektiä" mahdollista saada veeraan: https://www.youtube.com/watch?v=vezlwwgozeA

Tiedän, että tuo on tarkoitettu turboihin ja tiedän myös, että se on todella lapsellista, että tuollaisen haluaisi vapariin, mutta kuitenkin. Mitään "flamethrower" settiä en haluaisi vaan jotenkin muuten tuon paukauksen/liekin.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 17.10.2013 23:06

Lyhyt vastaus tässä vaiheessa. On. (etsin linkkiä vwvorteksilta)
Laitas hakusanaksi Vr6 Wot box, niin löytyy juttua aiheesta.
Tosin jos laitat ylimääräsen suuttimen pakputkistoon ja sytytystulpan sinne, niin saa komeat efektit xD

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 17.10.2013 23:22

Toi wotbox vaikuttaa kyl ihan ok:lta, tosin silläkään ei taida kunnon paukkua saada vielä aikaseks :/.

Justhan tuossa sanoin, että sellaiseen en lähde ;p

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 17.10.2013 23:36

No mikä ero noilla sit on, toinen tekee 1m liekin ja toinen 1,5m :))) Syöttää vaan vähemmän bensaa, niin pienempi liekki.
Edit tosin toisella tuhoo katin ja äänenvaimentimista tavarat pellolle ja hyvällä lykyllä putkisto halki. Tätä tehtiin jo 90 luvulla kaasarivehkeillä. Kierroksia koneeseen, virrat pois, pumpataaan kaasua niin prkleesti ja virrat takasin ja kone käyntiin.... PAM tai sit kunnon BUDUM kun putkisto halkesi

ryssykka vr6
-
Viestit: 40
Liittynyt: 3.7.2010 18:20

moottori liikkunut

ViestiKirjoittaja ryssykka vr6 » 22.10.2013 10:11

vr6 golffissa olis taas vikaa vähä... elikkä moottori liikkunut ilmanputsariin kiinni. ni mikähän siellä on mahdollisesti löysänny?? tietäis mistä katella vikaa.... ja keskuslukon alipainepumppu raksuttaa ja välillä surisee. ni onko sähkö vai letkuvuoto vika. vaihdoin käytetyn pumpun siihen ni ei toimi
Viimeksi muokannut ryssykka vr6, 22.10.2013 10:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 22.10.2013 10:41

Joko koneen kiinnikekumit pettäny, esim vaihdelaatikon päästä.
Tai sit pahempi vaihtoehto, koko apurunko on irti, missä on pyöräntuennat yms kiinni.

caddy93
-
Viestit: 37
Liittynyt: 5.12.2011 15:07

ViestiKirjoittaja caddy93 » 1.11.2013 21:00

Eli olis edessä vr6 aqp koodilla olevan moottorin kannen pulttien kiristys, löysin 3 kiristys vaihetta netistä 1. 30nm 2. 50nm 3. 90°. Pitävätkö paikkansa? Missä järjestyksessä pultit kiristän on toinen kysymys.

Momus
-
Viestit: 8
Liittynyt: 15.1.2010 22:13

ViestiKirjoittaja Momus » 2.11.2013 19:55

1. 30Nm
2. 60Nm
3. 90°
4. 90°

Koodi: Valitse kaikki

18    11     8     2     7    13    20

16    10     4     1     5    11    17     Vaihteisto ->

      12     9     3     6    15    19


VR6-Freak
-
Viestit: 63
Liittynyt: 23.7.2012 15:00

ViestiKirjoittaja VR6-Freak » 11.11.2013 14:03

Mistäköhän mahtaa johtua, että vetää painetta jäähdytin järjestelmään jonka takia halkoo ylävesiletkua? Itse veikkaan kansipahvia, joten tilasin osat ja huomenna alkaa vaihtourakka. pitääkö vedet ja öljyt ottaa pois? itse ekaa kertaa semmoista vaihtamassa niin ei oikein ole kokemusta.

vw corrado
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.11.2013 0:32

käyntihäiriötä

ViestiKirjoittaja vw corrado » 12.11.2013 6:16

Elikkä mulla on vw corrado 2.9 vr6 vm-93 ja siinä on tälläistä vikaa; tyhkäkäynti aaltoilee kylmänä tosi pahasti, mut rauhoittuu n.parissa minuutissa siihen tuhanteen rinkiin..jos sitä tasaantumista ei malta odottaa ja lähtee heti liikkeelle, niin auto sammuu jokaiseen risteykseen ku painaa kytkimen pohjaan! Jos sen malttaa antaa käydä paikoillaan niin kauan että kierokset tasaantuu, niin tienpäällä ei ole mitään ongelmia!eli mistä moinen aaltoilu johtuu.?

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 12.11.2013 16:34

Vikakoodit ?

Kampiakselin asentotunnistin oli meidän endurance autossa mykkänä, jolloin oli vastaavanlaisia murheita.

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

hmm

ViestiKirjoittaja fanks » 12.11.2013 16:48

justiin samanlaista vikaa oli omas verkussa, jakoketju meni vaihtoon tosta jonku 2-4tkm päästä, rupes pitämään ääntä ihan pian oireilun alun jälkeen.. mutta kannattaa noi vikakoodit kattoo.. itsellä oli laahaimet ihan finiitto.. teki tosiaan just noin että startin jälkee tyhjäkäynti seilas ja risteyksii mentäes kierrokset alhaalla heitti tosi pahasti..

vw corrado
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.11.2013 0:32

ViestiKirjoittaja vw corrado » 12.11.2013 17:13

Joo pitääs varmaan käydä jossai korjaamolla ne koodit kattomas, on vaan tuonne paikalliselle korjaalolle niin pitkät jonot että menee ens vuoden puolelle..mut onko se kampiakselin asentotunnistin missä kohtaa moottoria, onko helppo vaihtaa ja onkohan hirmu kallis?

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

ViestiKirjoittaja fanks » 12.11.2013 18:27

sininen´veden lämpötilatunnistin vois kans aiheuttaa ton jos kylmänä sekoilee.. se tekee vaikka ja mitä, on yleisimpii vikoja..

vw corrado
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.11.2013 0:32

ViestiKirjoittaja vw corrado » 12.11.2013 18:35

Sen sinisen anturin mä jo vaihdoin, ku varaosaliikkeessä kans arvelivat vian johtuvan siitä..mut tosiaan minkä näköinen se kampiakselin asentotunnistin on ja missä se sijaitsee?

vw corrado
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.11.2013 0:32

ViestiKirjoittaja vw corrado » 12.11.2013 18:36

Sen sinisen anturin mä jo vaihdoin, ku varaosaliikkeessä kans arvelivat vian johtuvan siitä..mut tosiaan minkä näköinen se kampiakselin asentotunnistin on ja missä se sijaitsee?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 12.11.2013 19:28

Kampuran anturi löytyy koneen edestä, lohkossa alhaalla lähellä kytkinkoppaa. Näkyy hyvin alakautta.

une68
-
Viestit: 8
Liittynyt: 2.1.2012 22:25

vr6 passat

ViestiKirjoittaja une68 » 12.11.2013 21:31

No niin! meikäläisen tuuria , kone rempattu ni automaatti laukeaa, ei toimi ku enää pakki! lähtee pajalle viikonloppuna manuteknikniikan vaihtoon!

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 12.11.2013 22:49

Nuukempi mies ajelis vielä niin pitkään jotta heittäis tuo pakkikin pelaamasta...

late700
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 5.11.2013 20:35

ViestiKirjoittaja late700 » 13.11.2013 9:13

osaisko joku neuvoo mistä mahtais tämmöstä osaa löytyä kun huomasin ilmansuodatinta vaihtaessa että toi pienempi putki on haljennu tosta moottorille menevästä päästä ja ilma suhisee sieltä välistä pihalle?? (kts. kuvat)

toi pienempi letku siis päässä olevasta muovirinkulasta halki-> http://www.autohausaz.com/secure/PartIm ... 29615E.jpg

tuossa kohtaa konetta sijaitsee-> http://i1093.photobucket.com/albums/i42 ... ix/vr6.jpg

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 13.11.2013 11:54

VW:ltä ja siinä tulee koko toi paketti, mikä näkyy toisessa kuvassa.
Hinta pyörii 140-180€ tienoilla..

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 13.11.2013 15:15

venttiilin (pyöreä mötikkä) saa VW:ltä erikseenkin: 7M0128101... 59,45€
Viimeksi muokannut jii_bee, 14.12.2013 17:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

:D

ViestiKirjoittaja fanks » 13.11.2013 16:50

kannattaa kattoa ebaysta, vois löytyä paljo halvemmalla. vr6 osat suomessa on tosi kalliita.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 13.11.2013 17:15

Ebayssa just näin tollasen putken missä tulee tuo osa + toi koko haitari mukana n.15e.

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

ViestiKirjoittaja fanks » 13.11.2013 18:24

näin.. tulpat, käyttöauto ainoo jonka löysin myyvän seinäjoella, 21e kpl.. ebaysta 6 alkuperäistulppaa 29.70 postilaatikkoon ^^

vw corrado
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.11.2013 0:32

ViestiKirjoittaja vw corrado » 16.11.2013 0:43

No niin, kävin pajalla kattomas corradon vikakoodit! Kaks koodia oli,kampiakselin asentotunnistin ja lämpötila anturi! Kävin sit samalla tilaamas uudet anturit, oliko kallis ku noi kaks maksoi yhteensä 74€?

vw corrado
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.11.2013 0:32

ViestiKirjoittaja vw corrado » 16.11.2013 0:44

No niin, kävin pajalla kattomas corradon vikakoodit! Kaks koodia oli,kampiakselin asentotunnistin ja lämpötila anturi! Kävin sit samalla tilaamas uudet anturit, oliko kallis ku noi kaks maksoi yhteensä 74€?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 16.11.2013 1:27

Oliko kone käynnissä kun katoitte koodit, koska jos ei ollut, niin herjaa just tota kamp anturia. :) Tosin tolla hinnalla voisi uusia molemmat.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 16.11.2013 13:08

No nyt on kyllä halvalla saatu anturit. Mistäs hait ne? Itse maksoin pelkästä kampuran anturista sen n.60-70e ja lämpötila-anturista jonkun 20e... Näihinhän ei kannata pistää sitten mitään halvinta mahdollista tarvike lämpötila-anturia, nimim. 3kertaa vaihtanut anturin ennen kuin uskoin ja hain marmorilta.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 17.11.2013 19:35

Kannattaako tuo downpipeä leikata tuosta kohtaa missä putket yhdistyvät ja muokata se siitä 3tuumaiseksi? http://i168.photobucket.com/albums/u177 ... pipe-1.jpg

Sillon siis kun loppu putkikin tehtäisiin 3tuumaiseksi? Voisi kuvitella, että tuollainen kohta, joka on 2" kuristaisi vähän, vaikka heti sen jälkeen putkisto muuttuisikin 3tuumaiseksi.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 17.11.2013 20:33

TT tekemä 2" putkilla oleva downpipe.
http://techtonicstuning.com/main/index. ... cts_id=187

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 17.11.2013 20:35

Eli tuossakin on sama ongelma, eli olisi 2"? Muutenkin aika arvokas siihen nähde jos itse pystyy tekemään.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 18.11.2013 23:59

Onkos kellään kokemusta/tietoa, että mikä on jyrkin nokka, jonka tuonne voi laittaa, että menee vielä päästöistä läpi jos kuvitellaan, että kaikki muu on kunnossa? Tietääkö kukaan paljonko suurinpiirtein vakionokan hiotuttaminen maksaa vai kannattaako suosiolla ostaa valmis pari nokkia?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 19.11.2013 1:14

S4mmy kirjoitti:Voisi kuvitella, että tuollainen kohta, joka on 2" kuristaisi vähän, vaikka heti sen jälkeen putkisto muuttuisikin 3tuumaiseksi.


2x2" virtauspinta-ala on paljon suurempi kuin yhden 3", erittäin karkeasti n. 1,5-kertainen.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 19.11.2013 1:17

Kyllä kyllä, mutta minkä kokoinen tuo putki on kun nuo 2x2" putket yhdistyvät? Jos on vakioon sopivaksi tehty niin silloinhan se menee 2x2" -> 2". Minkä kokoiset nuo putket ovat vakio downpipessä? Varastosta löytyisi ylimääräinen, mutta joutuisi kaivamaan esiin niin jos joku muistaisi?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 19.11.2013 8:02

268° nokka on sellanen mikä menee vielä päästöistä läpi. :)
Veikkaan että jyrkemmätkin voisi mennä.
Jos halvat haluaa, niin hiotuttaa. Mutta jos haluaa kaikki tehot/väännöt niin sit valmis nokat DRC:ltä tai jos perse kestää niin Schrickin nokat.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 19.11.2013 16:32

Kyl se sitten varmaan se 268 nokka tulisi. Tuota katsonut: http://techtonicstuning.com/main/index. ... ucts_id=68
Ja tuon kaveriksi sitten samaan konkurssiin tuota settiä:
http://techtonicstuning.com/main/index. ... cts_id=798
Mitä muuten tarkoittaa inconel venttiileissä? Toisessa vastaavassa setissä olisi inconel venttiilit ja hintaa $22 enemmän.

Kannattaako noi hydraaliset nostajat vaihtaa näihin samalla vai mennä vakioilla?: http://techtonicstuning.com/main/index. ... cts_id=108

Edit: Ja onkohan tuosta +2mm suuremmista venttiileistä käytönnössä pahemmin hyötyä? Hinta kuitenkin kasvaa jonkun verran vakio kokoisten ja isompien välillä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 19.11.2013 17:23

Kysäses hintaa tuolta.
http://www.drcamshafts.com/
Omat tais olla jotain 300€ luokkaa. 268 nokissa paremmuus järjestys Schrick, DRC... sit muut.
+2mm ei ole hyötyä hintaansa nähden. Tohon sit vielä kannen porttaus et kanavat virtaa myös ja toi seetien vaihto. Tosin jos tilaa erikseen titaani retainerit ja jouset, niin ei tossa hirveästi jää venoille yms hintaa.
Nostajat vaihtoon ehdottomasti, vanhoja nostajia ei saa käyttää uuden nokan kanssa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 19.11.2013 17:29

Pitääkin kysellä tuolta kun tulee ajankohtaiseksi.

Tosin jos tilaa erikseen titaani retainerit ja jouset, niin ei tossa hirveästi jää venoille yms hintaa.

Tuon takia tuota sarjaa katsonutkin. Haluan kuitenkin kaikki kannen osat sellaisiksi, että sitä uskaltaa kierrättää reippaasti vakiota korkeammalta, vakionahan tuosta ei tosin ole hyötyä, mutta tulevaisuutta varten.

Niin sulla on 268 nokat? Ootko huomannu eroa vakionokkiin ja kävitkö jossain säädättämässä jos niin missä?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 19.11.2013 23:04

Ei ole nokat vielä kiinni, aika jäissä koko koslan rakentelu...
Onhan kevyemmät osat aina hyviä. Noi nostajat on ihan vakio VW nostajia, olikohan 24v koneissa tai joissain dieseleissä noita. Paino erot tais olla jotan 30g luokkaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 19.11.2013 23:08

Jaa nii meinaat, että noi mitkä linkitin olis vakiona 24v koneessa? Jos on näin ni nehän vois sitten saada halvemmallaki, mut siitä pitäs saada sit varma tieto.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 19.11.2013 23:30

Googleen hauksi vw light weight lifters niin rupee löytymään juttua niistä. Noi hyd nostajat taitaa käydä ristiin jo vuodesta kivi ja keppi vs nykyset :)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 19.11.2013 23:52

Niinpä näyttäisi olevan. Onko tuo nyt siis niin, että kaikkien bensa IV koristen golfien koneiden nostajat käy tuonne? Jos on niin niin olisiko jollain varaosanumeroa noilla nostajille?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 21.11.2013 19:32

Mitähän teho luokkia on parhaimmillaan saatu näistä, vaparina siis?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 21.11.2013 19:37

Vorteksilla oli joku projekti, missä saivat n.240-250hp.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 21.11.2013 19:38

Mitähän mahto olla tehtynä ja eikö tuon yli sitten pääse järkevästi?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 21.11.2013 19:41

Puristukset oli jotain 13, kisabensa, 300 mek nokat, lyhyt imusarja, hulluna kairattu kansi ja isot venat ja 3.0 tilavuus. + kevyet hihnapyörät yms. Rahaa niillä tais upota yli 10k dollaria siihen...
Kansi ei vaan virtaa tarpeeksi.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 21.11.2013 19:43

Jotenkin olisin kuvitellut, että noilla vireillä oltas päästy jo 250hp paremmalle puolella, mutta on tuo kansi kyllä sitten huono...

Ei siinä siis ilmeisesti auta muu kuin remmi tai turbo kiinni, jos enemmän tehoa haluaa. :)

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 21.11.2013 22:01

Eipä ole mitään järkeä tuon 12v koneen virittämisessä ahtamalla tai vapaasti hengittävänä.
Viimeksi muokannut ifa, 21.11.2013 23:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 21.11.2013 22:21

No siitä voidaan olla montaa mieltä :).

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 21.11.2013 22:39

Aivan varmasti. Taitaa olla yksi parhaimpia koneita, mikä kannattaa ahtaa :)

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 22.11.2013 7:05

Eipä se rahakaan korreloi suoraan saavutettua tehoa. Enkä nyt pitäis jenkkejä virittäjien ylijumalina

Edit: en toedä onko paskaa mutta joskus kuullu että hyvin virtaava vaparin kansi on myös hyvä ahdettunaki

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 22.11.2013 10:58

S4mmy kirjoitti:Mitähän teho luokkia on parhaimmillaan saatu näistä, vaparina siis?

Täällä on jutusteltu 230-240 hevosesta. Kyseessä siis tämä Corrado:

Kuva
niels kirjoitti:Kokemuksesta voin sanoa ettei vr6 nyt ihan mailman paras viritys projekti ole. En tiedä enkä halua laskea montako tuhatta on upponut mun moottoriin, mutta ja saa sama tehonlisäys esim audin ahdettuun 2.2l 5 pyttiseen 20v moottorin jonkunlaisen 100€ no name chipping kanssa, niin laittaahan se miettimään...


Kommentin lainasin tästä viritysprojektista:

Golf VR6 proggis

Projektissa taidettiin jäädä 190 (?) hevosen nurkille...? Joku varmaan muistaa paremmin.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 22.11.2013 12:31

Taissa tuoss Wergun veerassa olla karvan yli 200hp? Ei se auta muuta kuin remmia tai turbo siis laitella jos sitä tehoa enemmän haluaa. Ei ehkä helpoin/halvin viritettävä, mutta jonkunhan näitäkin on rakenneltava? :D

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 22.11.2013 20:52

Kyllähän Vr6 kannen saa virtaamaan. Tosin tiedä sit millä nostolla, tästä vaan rohkeati mallia :) :) :)
http://www.youtube.com/watch?v=3v-RqNejZQc

VR6-Freak
-
Viestit: 63
Liittynyt: 23.7.2012 15:00

ViestiKirjoittaja VR6-Freak » 27.11.2013 22:58

Itselläni on tuo kyseinen werqun entinen auto. vaihdoin tuossa nyt sen kansipahven ja tuli ongelmia noiden venttiilien kanssa, kun piti vaihtaa muutama imuvena ja kun nuo on suuremmat ku vakiot ni joutu jonku aikaa metsästää oikeita venoja. mutta nyt kone kasassa ja vedot kunnossa plus ei enää tee painetta nesteisiin :) ensviikolla auto pajalle jossa otetaan ohjelma pois, lähetetään se jonnekkin päin saksaa, tulee muutaman tunnin päästä takasi ja sit laitetaa takasi autoo nii pitäs saada tehot kohilleen. eli syöttöjä nostetaan nyt ainaskin.. hintaa tulee tuolle noin 800e ja tehoa lupaillaan 5-25hp lisää. saas nähä kun saan takas et menikö ihan kankkulan kaivoon nekin rahat :)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 27.11.2013 23:04

Kai nyt pistit sinne sitten metallipahvin? Eikö werqu sitten pistäny metallista sinne ja miten se on jo nyt voinut mennä...

Muistaakseni werqun topicissa autoon oli tehty jokin uusi ohjelma, joten miksi vaihtamaan sitä?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 27.11.2013 23:26

voi se metallinenki kannentiiviste vuotaa

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 27.11.2013 23:27

Voi, mutta näin nopeasti ja kuitenkin vaparissa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 28.11.2013 0:05

Siis hetkinen.... 800€ ohjelmalle hintaa?
Hommaa ennemmin Vwvorteksin mukaan paras lastu
UN tai toiseksi paras Giac. Näyttäs olevan hintaa 199dollaria.
Tosin nuokaan lastut, anna varmaan kuin puolet tosta mitä ne lupaa....

VR6-Freak
-
Viestit: 63
Liittynyt: 23.7.2012 15:00

ViestiKirjoittaja VR6-Freak » 28.11.2013 11:36

ei mutta siis tämä lastu on vain suunniteltu sitten vain tähän autoon, näille osille mitä on kiinni. ei siis mikään yleismallinen kaikkiin käyvä ohjelma. tämä ohjelma ei siis pitäisi toimia kuin tässä autossa. joo ja kannentiiviste vuskasi ekanpytyn ja vesikanavan välista. oli vissiin laitettu huolimattomasti kiinni kun koneistajakin ihmetteli, että miten voi vuotaa noin uudehko kansipahvi.. joo sain tilattua amerikan mallisen 4koppasen v6sen kansipahven ebaysta

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 28.11.2013 16:36

Eli ne hieroo dynamometrissä sytkät yms kohdilleen ja sit tekee lastun?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 28.11.2013 18:36

Googlella löysin huonosti tietoa tuosta Eatonin M65 ahtimen VR6:seen laittamisesta. Millasia tehoja sillä ollaan saatu irti?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 29.11.2013 0:53

Taitaa M62 ja M90 olla yleisimmät vaihtoehdot.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 29.11.2013 15:18

Taitaa aika vähän teho kuitenkin saada noilla... Eli jatketaan Vortechin V-1:sen suunnittelua :)

Kekki
-
Viestit: 99
Liittynyt: 23.7.2012 14:43

ViestiKirjoittaja Kekki » 29.11.2013 16:59

Ite oon jo vähän suunnitellu tota eatonin m62 ahdinta, mutta saa nähä millo sitä pystyy ruveta projektoimaan kun tuo armeijaan lähtö painaa päälle

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 29.11.2013 17:45

Veikkaisin että M90 joku 260-320hp.
Rotrex ois paras, mutta valitettavasti myös kallein :)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 29.11.2013 17:53

M90 taitaa tulla pyöriltä n. 280-290hp yleensä, riippuen tietenkin kokoonpanosta.
Eipä toi Rotrex edes kallein ole :). Ainakin tuo Vortech V-1 maksaa enemmän kuin Rotrex C38-91 http://1k.savalanche.com/store/product/ ... hop_id=940

Tuon ahtimen haluaisin, mutta taitaa tulla sitten taas liikaa tehoa jo osille :/

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 29.11.2013 18:48

Höpsis, jos laatikko kestää, niin menoksi vaan. Ja siirtyy vielä E85 käyttöön, niin parempi.
Tossa Vr6 C38-91 ahtimella.
http://www.youtube.com/watch?v=O6A0FPZdrgA

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 29.11.2013 18:52

Juurikin tuon videon innoittamana tohon törmäsin. Mietin vaan, että miten vakio männät, veivit, pultit yms. kestää kun ei olisi tarkoitus vielä tehdä muuta kuin kansiremonttia tuohon.

Laatikkoakaan ei vielä tekis mieli joutua vaihtamaan kun kuitenkin suunnitelmissa olisi joskus autoon pistää 02m haldexilla kiinni, mutta koulun takia talous ei anna myöden tällä hetkellä. E85:een ei pysty kyllä siirtymään vielä, koska auto pysyisi kuitenkin käyttiksenä ja en halua suunnitella menojani sen mukaan, että mistä sitä saan + Valkeakoskelta ei saa sitä. Toki Tampereelta saisi, mutta sinnekin on kuitenkin se +30km/suunta.

Edit: Paljonkohan tuo ahtaa tuolla mukana tulevalla pyörällä VR6:ssa...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 29.11.2013 19:01

Männät, veivit yms kestää, kun vaihtaa ARP:n pultit. Bensalla joutuu sit tiputtaa puristuksia.
Osa väittää että 02A/J kestää mitä vaan, mutta voihan tehot rajoittaa siihen 300hp tuntumaan, kunnes ei malta pitää näppejänsä erossa tai sit on rahaa 02M swappiin. Tai kokeilla vahvistaa 02A sillä pinion tukilevyllä.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 29.11.2013 19:17

Juu tiedän, että sillon kestää, mutta ei tekis mieli tuossa taloyhtiön pihalla alkaa koneeseen vaihtamaan veivien pultteja :).

Kuinkas tuo rajoittaminen onnistuu tuollaisen remmin kanssa? Onko jotain sivua muutenkin missä pääsisi vähän paremmin tutustumaan tuohon remmin maailmaan, kun en siinä niin hirveästi tiedä ahtojen ohjauksista yms. Ymmärtääkseni noissa ahdot määräytyy aikalailla pelkästään hihnapyöränkoosta. Käytetäänkö noissa yleensä by-passiä yms. Turbot on tutummat, mutta tosiaan tuo remmi ei vielä kauhean tuttu ole.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa