VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Nik0
-
Viestit: 280
Liittynyt: 18.9.2003 18:31

ViestiKirjoittaja Nik0 » 16.5.2005 17:08

Tietääkös kukaan missä sijaitsee Vehicle speed sensor (G68)? Onko se jossain vaihdelaatikossa vai tuleeko jostain absilta?

Vastauksia muille:
Hannu2: Mulla on ilmastoinnillisissa 5d VR6 golffeissani akseli painot ollu edessä 955 ja takana 780. Ittelle laitettiin just KW:n coiloverit ja niissä etuakselin painoraja on 980 kg. Eli kannattaa kattoa mitkä on oman auton akselipainot ja ostaa alusta, joka sopii niihin painoihin.

vr6TonZa: Se valo on check engine light jenkkimalleissa ton linkin mukaan. (ilmeisesti syttyy kun tulee vikakoodi) Sen avulla voi lukea myös vikakoodit. (saattaa olla, jopa tarvittava hyppylankatyökalu takapenkin alla) Lisätietoja kannattaa vilkasta http://www.gti-vr6.net/library/engine/connector_shorting_method.html
Viimeksi muokannut Nik0, 16.5.2005 19:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 16.5.2005 18:03

Ok. Kiitoksia Nik0 ja ViVa tiedoista. Pitää muistaa tuo kun alustan laitto on ajankohtainen. Tai ois jo mutta rahaa taas ei...

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 16.5.2005 19:32

Niko: Itellänikin herjaa tuota vikakoodia. En tiedä mistä johtuu mutta. tuntuu tulevan sinne aina kun nollaa vikamuisitn.

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 16.5.2005 20:59

Vehicle speed sensor on vaihdelaatikossa. Absit kai käyttävät vain wheel speed sensoreita, jotka ovat pyörissä.

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 16.5.2005 21:13

Mulla olis ylimääränen Vr6 AAA-moottoriseen kannentiiviste ja kannenpultit. Tarviiko kukaan ? Tarjotkaa!

ViVa
-
Viestit: 50
Liittynyt: 24.7.2003 0:21

ViestiKirjoittaja ViVa » 16.5.2005 22:16

Nik0: Eiköst sulla ollut molemmat vr:rät kanssa aikast kaikilla herkuilla?
Eli abs "luistonesto" airbag ym.ym. Yllättävää että akselipainot eroaa noinkin paljon.Nuo painot katsoin vanhasta sakujen rek. otteesta

Nik0
-
Viestit: 280
Liittynyt: 18.9.2003 18:31

ViestiKirjoittaja Nik0 » 16.5.2005 23:37

Itkonen: Kiitoksia tiedosta. Mittaristo ottaa varmaan sit nopeustiedon juurikin abseilta ja moottorinohjaus vaihdelaatikosta. Vag-Comilla kun näyttää nopeus nollaa ajossakin ja mittari toimii normaalisti. Joutuu varmaan hommaamaan toisen semmosen anturin sitten.

ViVa: Joo noi painot on siitä edellisestä jossa oli kaikki varusteet paitsi kattoluukku ja vakionopedensäädin. Mäkin katoin siitä Saksa otteesta nuo painot. Olis varsin mielenkiintoista tietää mistä toi painoero johtuu. Onko sunkin auto manuaalilaatikolla?

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 17.5.2005 14:38

Nonnih jätti autokin tielle :D Sylkäs vedet ulos.
Kaveri hinas himaan ja kun tutkin niin termarin koppaan tuleva ylävesi letku oli halki. Uuden letkunkin tilasin mutta saa vasta torstaina. Jos jollain tuollainen letku niin heti yhteyttä Puh. 0415454424

ViVa
-
Viestit: 50
Liittynyt: 24.7.2003 0:21

ViestiKirjoittaja ViVa » 17.5.2005 18:38

Nik0: Juu-u manuaali laatikolla ja varusteetkin täsmää. On todella outo juttu. En sitten tiedä onko vuosimallien välillä jotain eroja.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 19.5.2005 16:09

Huhhuh! Kyselin piruuttani jakopäänrempan hintaa Forssan Laatuautosta, hintaa operaatiolle kertyis n. 1500€... Osat 500€ ja työt 1000€. Pitää kuulemma ottaa kone ja vaihdelaatikko irti, että saa operoitua.
Ja autohan on 11/-96, eli ketjulla.

Elämä on, taidan t-s-i sit ku tarve vaatii. ;)

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 19.5.2005 16:49

Minä teetin jakopään rempan Kajaanissa Laakkosella. Osat olivat lähes kaikki Motonetistä ja pari laahainta ja pultit, tiivisteet yms Laakkoselta. Työn hinta oli jakopään vaihdolle 409 euroa.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 19.5.2005 18:37

Hyi helvetti minkä hintainen ja konetta ei todellakaan tarvitse irrottaa. Vaihdelaatikko ainoastaan.

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 19.5.2005 20:01

Tuttu kaveri, joka mulle teki ton rempan sano, että jos toisen kerran pitää sama remppa tehdä niin ottaa motin kokonaan pois paikoiltaan. On todella paljon helpompi vaihdella osia. Ja eikä nyt työtäkään enää hirveesti lisää.

Mutta ei tuota konetta tosiaan pakko tuolta irti oo ottaa.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 19.5.2005 20:06

Noh niin noh. Jos nosturilla tekee niin kyllä veikkaan että nopeempi on ottaa loota poies.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 19.5.2005 20:09

kolme kertaa remontin tehneenä en ottas vieläkään konetta pois. mun mielestä ne on siinä niin hyvin vaihdettavissa ku on ottanu vaa laatikon pois, tietysti jos on vehkeet ja aikaa ni mikäs siinä...

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 22.5.2005 22:44

Kukas neuvois miten 94:ssa vr6 golffissa kiristetään laturin hihna? .. tarvis tehä semmonen homma.

kone
-
Viestit: 35
Liittynyt: 19.2.2005 22:21

ViestiKirjoittaja kone » 23.5.2005 0:06

sanokaas vr:n omistajat että onko normaalia kun ajaa muutamia minutteja mutkaista tietä niin paljon kuin autolla pääsee, niin ajotietokoneen mukaan öljynlämpö nousee parhaimmillaan 112 asteeseen ja veden lämpökin nousee siintä normaalista n. 90 varmaan lähemmäs 100. onko tämäkin taas näitä vr:n "ominaisuuksia" vai onkohan omassa autossani jotakin paskana??

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 23.5.2005 10:43

eskimo: Ei kai sitä hihnaa voi mitenkään kiristää. Moniurahihnan kiristin kiristää sen automaattisesti siihen kireyteen mihin kiristää. Jos hihna luistaa, se on varmaan lasittunut paskaksi ja täytyy vaan vaihtaa uusi hihna.

kone: lämpö voi nousta hyvinkin korkealle rankemmassa ajossa. Toimivathan sulle flektit kunnolla?

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 23.5.2005 11:55

Joo selvitin tuon saman aamulla, eli automaattikiristyshän tuossa on. Vikakin tuli selvitettyä. Sen automaattikiristimen päässä olevan rullan laakeri oli hirttänyt kiinni.. eli pitäisi vaihtaa tuo laakeri sinne, mutta helpommaksi tulee vaihtaa koko kiristin järjestelmä. Autotalo Laakkosella 91€, motonetissä 94€, eli siis laakkoselta ostamaan. Aika kallista, mut elämä on.

Jarmo
-
Viestit: 188
Liittynyt: 23.7.2003 8:10

ViestiKirjoittaja Jarmo » 23.5.2005 12:57

Onkos muilla kokemuksia noiden VR6 sähkösten vesipumppujen hajoamisesta. Mulla kun tässä molemmissa VR6 golffeissa on haljennut se sähköpumpun muovirunko.


Taitaa täälläkin olla hajoamassa: Moottorin päädyssä näkyy aina vähän kosteutta, mutta todella niukasti hukkaa (toistaiseksi) vettä. Tampereen laakkosella sanoi moottorin hinnaksi 107 euroa.

Nik0
-
Viestit: 280
Liittynyt: 18.9.2003 18:31

ViestiKirjoittaja Nik0 » 23.5.2005 16:28

Mun kulutus ongelmat ratkesivat viimeviikolla Lambda anturi oli hajalla ja nyt ollaan taas 10 litran keskikulutuksessa. Anturi näytti kokoajan laihaa seosta ja tunki koneeseen siis niinpaljon bensaa kun mahdollista. Lambda anturi oli 3 kuukautta vanha ja meni onneks takuuseen. Taisi olla joku maanantai kappale kun noin nopeesti hajos. Ois pitänyt mennä kyselee uutta jo vähän aikasemmin ettei ois tarvinnut polttaa bensaa ihan älyttömästi.

Jarmo: Oliko siis toi koko pumpun hinta? Paljon halvempi kun sillonkun mä sitä kyselin. Mulla se vuoto oli siinä muovikopan kahden osan liitoksessa. Sitä kun väänteli sillon kun järjestelmässä oli painetta näki että sieltä vuoto tuli. Tosiaan tästä autosta olikin ylävesiletku halki eikä pumpussa ollut mitään vikaa. Pumppu oli kylläkin joskus vaihdettu kun nykyisen pumpun sisällä oli pala edellisen kaulaa en tiedä oliko ottanut kiinni siipeen.

kone: Ohjekirjassa lukee että jos öljyn lämmöt nousee yli 145 asteen on moottorin nopeutta hidastettava. Elikä noi öljyn lämmöt ei oo kauheen huolestuttavat.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 23.5.2005 16:49

Nik0: Paljon sulla oli kulutus sillä rikkinäisellä anturilla?

MacGyver
-
Viestit: 120
Liittynyt: 12.1.2005 20:12

ViestiKirjoittaja MacGyver » 23.5.2005 19:13

Mitäs toi lambda anturi maksaa?

kone
-
Viestit: 35
Liittynyt: 19.2.2005 22:21

ViestiKirjoittaja kone » 24.5.2005 0:15

nik0: kiitoksia tiedosta! ihmetytti vaan kun normaalisti moottoritie nopeuksissakin öljynlämpö majailee siinnä 98-104 välissä,ilman lämpötilasta riippuen. Mut jos toi 145 on rajana ni eihän tässä sitten ole mitään hätää, lisää kovaa ajoa! ja onko sulla ihan vr:n oma ohjekirja,jos on niin mistä sellaisen voisi saada?

Jarmo
-
Viestit: 188
Liittynyt: 23.7.2003 8:10

ViestiKirjoittaja Jarmo » 24.5.2005 8:18

Nik0: kyllä mä niin käsitin, että 107 euroo ois se pumppu, ja ne sen kannakekumit jotain 12€/kpl.

Termostaatti oli muuten vaan 3 kertaa kalliimpi kun motonetissä:) Saas nähä josko toimis yhtään paremmin.

Nik0
-
Viestit: 280
Liittynyt: 18.9.2003 18:31

ViestiKirjoittaja Nik0 » 24.5.2005 13:43

Aluksi sinä joka kirjotti sähköpostia edellisestä autosta. Sun sähköposti osoite ei toimi joten en saa vastattua. Lähetäppäs uudestaan viestiä niin voisin vastailla sulle.

Kannattaa varmaan kattoa Vag-Comilla onko lambda-anturissa vikaa eikä arvailemalla vaihtaa.

Albanzo: Kulutus oli rikkinäisellä anturilla jotain 12 - 16 litraa satasella.

vr6TonZa: Toi tarvikeanturi makso jotain 90 € kait.. Kannattaa kyllä varmaan kysyä ihan alkuperäistä, jos ne vaikka kestäis pidempään.

Kone: Mulla on saksankielinen golffin ohjekirja.

Pexx
-
Viestit: 80
Liittynyt: 14.4.2004 22:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pexx » 25.5.2005 20:34

Voiko tollasesta vr6:sta säätää sytkiä pörhöllä?????

eddu
-
Viestit: 27
Liittynyt: 14.12.2004 0:33

ViestiKirjoittaja eddu » 3.6.2005 16:27

ois veeärrän sytytys häveissä ja vika saattaa olla hall-anturissa tai puolassa onko porukalla kokemuksia onko kumpi yleisempi vika ja mistä noita osia kannattaa hommata ja mitä maksaa?

voiko kummankaa toimintaa testata?

ZerBo
-
Viestit: 22
Liittynyt: 8.2.2004 12:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja ZerBo » 3.6.2005 17:25

Kokonaa kateissa vai osasta vaan?

qnarkill
-
Viestit: 614
Liittynyt: 28.7.2003 18:04

ViestiKirjoittaja qnarkill » 5.6.2005 6:11

Tietääkö joku veeran bensatankin vetosuutta? Entä paljonko vakiobensapumppu pystyy tuottamaan?

J-P H
-
Viestit: 205
Liittynyt: 19.11.2003 21:01

ViestiKirjoittaja J-P H » 5.6.2005 19:27

Mulla oli kans sytkässä häikkää ja vika oli puolassa. Uudemmassa koneessa ei ole virranjakajaa vaan kuusi tappinen sytkäpuola ja sitä ei saa kuin alkuperäisenä varaosana, hintaa n.300e. Vanhemman mallin puola ei maksa kuin muutaman kympin ja sitä saa tarvikeosana.

eddu
-
Viestit: 27
Liittynyt: 14.12.2004 0:33

ViestiKirjoittaja eddu » 5.6.2005 19:38

J-P H: mistä tota puolaa saa tarvike osana ku mototnetissä sitä ei ollu...?

Golf_VR6
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 6.6.2005 12:48

vm. -93 Golf VR6 ja vanteiden sopivuus?

ViestiKirjoittaja Golf_VR6 » 6.6.2005 13:02

Laitanpa tännekin suoraan saman tekstin jonka kirjoitin nyysseihin, ehkä tieto täällä on paremmin saatavilla :)

VR6 Golfin omistajilta tiedustelisin, että kuuluuko orkkis 15"
BBS-vanteiden kanssa olla normaalistikin ns. "spacerit" vai mahtuuko
kiekot pyörimään ilman niitäkin? Omani on sen verran madallettu, että
tekisi hyvää saada renkaita vähän sisemmäksi poistamalla nuo
välipalat.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 6.6.2005 15:19

^Ota spacerit pois välistä ja kokeilet? Kyllä ne pitäis voida ottaa pois.

Golf_VR6
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 6.6.2005 12:48

ViestiKirjoittaja Golf_VR6 » 6.6.2005 15:32

Täytynee koittaa.. tarvii vaan ensin hommata normaalimittaiset pultit. Entäs sitten VW Beta-radiokasettisoittimen pois saattaminen SAFE-tilasta? Mitä nappeja pitäis painaa yhtä aikaa, että pääsee koodin syöttö tilaan? Jostain saatu ohje RDS+joku muu ei toiminut, vaikka pitikin niitä pohjassa yli 10sek.

Dumlir
-
Viestit: 22
Liittynyt: 19.3.2004 17:44

ViestiKirjoittaja Dumlir » 6.6.2005 22:31

TP+TA yhtäaikaa

JJ VR6
-
Viestit: 61
Liittynyt: 7.5.2004 15:46

ViestiKirjoittaja JJ VR6 » 7.6.2005 12:22

eli missähän vois olla vika kun ei jaksa käydä tyhjäkäynnillä kylmänä(melkein tuntus ettei käy kaikilla pytyillä) lämpimällä koneella toimii mielestäni normaalisti mitä nyt bensaa tuntus syövän reilummin...ilmamassamittari ja tyhjäkäynti moottori on vaihdettu eikä vika ollut niissä...

JJ VR6
-
Viestit: 61
Liittynyt: 7.5.2004 15:46

ViestiKirjoittaja JJ VR6 » 8.6.2005 15:55

voisko olla lämpötila-anturissa vika??? auttakkee!

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 8.6.2005 16:47

Vika on LT-anturissa, joten käy hakemassa uus. Maksaa jotain 20e. Oireet viittaa siihen suoranaisesti.

JJ VR6
-
Viestit: 61
Liittynyt: 7.5.2004 15:46

ViestiKirjoittaja JJ VR6 » 13.6.2005 11:18

eipä ollu vika siinäkään....mikähän vittu siinä voi vielä olal vikana...hyvin koettelee taas hermoja...

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 13.6.2005 11:26

Lähteekö käymään normaalisti? Voi olla myös lambda-anturi..

Hage^
-
Viestit: 21
Liittynyt: 28.1.2005 11:57

ViestiKirjoittaja Hage^ » 14.6.2005 23:57

mitenkäs tuota on mahdollista kun on jo kauan himoitellut laittaa tommonen vr6 kone golffin3 varianttiin,tietoa onko suomessa valmistettu,sasksasta ainakin löytyy??

eddu
-
Viestit: 27
Liittynyt: 14.12.2004 0:33

ViestiKirjoittaja eddu » 16.6.2005 20:47

sanokaas mikä vika tossa mun veeärrässä om ku ei kipinää tuu?
puolan vaihoin uuteen mut ei auttanu... onko muilla kokemuksia vastaavasta???

olart78
-
Viestit: 135
Liittynyt: 1.3.2005 22:02

ViestiKirjoittaja olart78 » 17.6.2005 9:42

mitä nää vr6 koneet on (103 kW eli 140 PS), ainakin saksanmaalla caravelle T4:ssa näyttää olevan tollaset vr6 myllyt. pisti vaan silmään tuo vr6:n teho = 140ps, kun olin caravellejä tutkiskelemassa mobile.de:ssä.

onkohan siinä millä tavalla eri ratkaisuja verrattuna perus vr6:een?
ja mitä eroa yleensä on muilla vr6 koneilla? esim 2.9 ja 2.8?
Viimeksi muokannut olart78, 21.6.2005 12:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 20.6.2005 22:39

Hage^: Tiettävästi suomessa ei ole koskaan valmistettu yhtään kolmoskoppasta volkkaria ei VR6 eikä muillakaan koneilla.
Mutta jos sitä on saksassa tehty, niin saanee sen suomessakin rekisteröityä.

eddu: Oletkos mitannut että puolalle tulee ensiöjännite?

olart78: Tollasesta 103 kW myllystä en oo kuullutkaan, mutta 2.8 ja 2.9 väliset erot 12-venttilisissä ovat lähinnä iskutilavuus ja imusarja.

eddu
-
Viestit: 27
Liittynyt: 14.12.2004 0:33

ViestiKirjoittaja eddu » 28.6.2005 16:58

nyt tarvittas pikaista apua! miten vr6:sen sylinterien numerointi menee?
pitäs saahaa yks uus tulpan johto toho, ei kellään sattu ylimäärästä oleen?

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 28.6.2005 17:03


eddu
-
Viestit: 27
Liittynyt: 14.12.2004 0:33

ViestiKirjoittaja eddu » 8.7.2005 17:47

mistä tähä vr6:seen saa tulpanjohtoja?
ad varaosa liikkeeltä niitä oottelin pari viikkoa ja sitte sanovat ei niillä ookkaa... laakkoselta maksas 74 euroa kappale, et ei raaskis iha niitäkää ostaa. mistä porukka on hommannu johtoja, ei välttämättä tartteis kun yhden kappaleen..?

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 8.7.2005 19:31

Ite hommasin kaikki johdot VW varaosa tiskiltä,ei tarvii ainakaan miettiä onko sopivat ja toimiiko.

qnarkill
-
Viestit: 614
Liittynyt: 28.7.2003 18:04

ViestiKirjoittaja qnarkill » 8.7.2005 20:30

itse ostin alppilan autohuollosta boschin syttykeibelit hintaan 90e sarja ja hyvin on pelannu.

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 11.7.2005 17:16

Ite ajellu Motonetin tulpanjohdot kiinni kohta 10 tuhatta, ei valittamista.

Corrado
-
Viestit: 175
Liittynyt: 4.8.2003 23:28

ViestiKirjoittaja Corrado » 13.7.2005 15:00

Sama vika mikä ilmeisesti monilla muillakin, eli tyhjäkäynti on välillä ihan mitä sattuu. Oli tuossa Laakkosella muuten huollettavana ja sanoin että katsovat ko. asiankin samalla. Kahdeksan tuntia olivat kuulemma tapelleet, mutta eivät olleet tolkkua saaneet. Vikakoodeja tulee jos jonkilaista. Kertookos tuollaiset jollekin jotain?

00518 030
Kaasuläpän potentiometri-G69, Katkos/oikosulku plussaan, satunnainen vika
00537 008
Lambda-Säätö, säätöraja ylitetty, satunnainen vika
00561 015
Seoksenmukautus, sopeutusraja (lis.) alitettu
00543 035
Käyntinopeuden maksimiarvo ylitettu, satunnianen vika
00513 003
Moottorin käyntinopeusanturi-G28, Ei signaalia

Sitten joku ystävällinen ihminen, joka omistaa VR6 koneen ja digikameran niin vois käydä nappaamas mulle kuvan missä se tyhjäkäyntimoottori oikein on =)

jarge
-
Viestit: 703
Liittynyt: 23.7.2003 9:18

ViestiKirjoittaja jarge » 13.7.2005 16:15

Autodata sanos tollasta, nro 16 tossa kuvassa:
http://img.photobucket.com/albums/v602/ ... ottori.jpg

Corrado
-
Viestit: 175
Liittynyt: 4.8.2003 23:28

ViestiKirjoittaja Corrado » 14.7.2005 12:37

Kiitokset Jarnolle!
Sitten vielä samanlainen kysymys läppärunogsta?
Ja kyllä minäkin vielä jonain päivänä autoista edes jotain tiedän... Tosin sitä ennen teitä vaivaan tyhmillä kysymyksilläni...=)

Edit: Kaasuläppä löytyi (luulisin). Kai se on sama asia..? On se tekniikka ihmeellistä.

Edit 2: No niin mitäs sitten tehdään, tuli uusi ilmiö. Nyt kun siis kaasuläpän ja tyhjäkäyntimoottorin putsailin, niin nyt sitten kun lyö kylmänä käyntiin niin on kierrokset niin alhaalla ettei pysy käynnissä jossei anna vähän kaasua. Mikä nyt neuvoksi?

Edit 3: Menee aika lahjakkaasti yksin puheluks mut eihän se mun syytä ole =) Mutta anyway, tuo viimeisin vika korjaantui ainakin toistaiseksi itsellään kun auto päivän verran oli ottanut aurinkoa. Nyt ainakin muutaman päivän toiminut moittetta, että täytyy katsoa miten jatkossa käy.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 19.7.2005 14:10

Pystyykö vr6:n huollontarpeesta/vioista päättelemään mitään ilman vaggicomia? Onko esim. mittaristossa jotain vilkkuvaloja? Mulle saattaa olla tulossa vaihdossa B4 vr6 passat ja sitä pitäs tietysti tutkiskella ja hutkiskella ennenkuin uskaltaa ottaa kantaa hintoihin tai siihen että viittiikkö sellasta ylipäätään ottaa. Myyjä ei tunnu tietävän asiasta (jakopään rempat yms historia) mitään, ollut ilmeisen vähän aikaa nykyisellä omistajalla. Ainut mikä on tullut hyvinkin selväksi, on se että myyjän pjärse ei kestä bensalaskuja.....

Corrado
-
Viestit: 175
Liittynyt: 4.8.2003 23:28

ViestiKirjoittaja Corrado » 19.7.2005 15:42

Eipä tuossa mitään erikoisia valoja ole. Ihan normaalit varoitusvalot ja muut. Kuunnella kannattaa tarkasti kuuluuko kovin paljon mielenkiintoisia ääniä. Jos on tuontiauto ja kilsat vaikuttaa pieniltä, niin kannattaa vähän katsella kuinka kuluneen ja ajetun näköinen on. On paljon oikeasti vähän ajettuja mutta on sitten niitä toisiakin. Huoltokirja jos on niin, sieltähän sitä historiaa paljon selviää. Tämänkin kun koko topicin luet läpi niin aika paljon kutosen ongelmista ja muista tiedät =)
Tietty jos on mahdollista käydä jossain tökkäsemässä piuhaan kiinni ja katsomassa mitä kone kertoo, niin eihän se kauan ajallisesti vie.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 20.7.2005 8:42

En huolinut kyseistä viritelmää, joten eipä tullut kauppoja. Hyvät soundit siinä veeärrässä kummiski on! :)

sakal
-
Viestit: 222
Liittynyt: 17.5.2005 15:54

vikaa??

ViestiKirjoittaja sakal » 21.7.2005 14:29

Mikähän on vikana kun auton ollessa paikalla käynnissä, ja rattia käännellessä puolelta toiselle kuuluu ohjaustehostimesta aina välillä sellainen parin sekunnin "pärinä". kuitenkaan liikenteessä se ei ääntä pidä?
Sekä kuuluuko ABS valon vilkuttaa auton ollessa sammuksissa virrat päällä??? "esson baarin" juttujen mukaan se on normaalia? mutta jotenkin se tuntuu vialta kun se vilkutus ei edes ole samanlaista vaan tulee 4x neljä lyhyttä vilkutusta ja sitten kerran yksi pitkä, ja sama hommaa uudelleen!

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 21.7.2005 20:38


s.pajukko
-
Viestit: 29
Liittynyt: 26.7.2005 11:03

vr6 kolffi

ViestiKirjoittaja s.pajukko » 26.7.2005 11:39

Suomen kielistä ohjekirjaa oisin vailla Onko tietoo mistä sais?

pega
-
Viestit: 101
Liittynyt: 19.3.2005 0:11

Öljyn suodattimen tyyppi?

ViestiKirjoittaja pega » 29.7.2005 19:33

Elikkäs auto on vm-93 golffi ja siihen kirjat antaa kahdenlaista öljyn suodatinta. Onko suodattimen jalassa jotain tuntomerkkiä mistä tietäs kumpi suodatin sinne sopii??

Corrado
-
Viestit: 175
Liittynyt: 4.8.2003 23:28

ViestiKirjoittaja Corrado » 31.7.2005 0:25

Suomen kielistä ohjekirjaa oisin vailla Onko tietoo mistä sais?


Eikös noita saa ihan Volkkarilta tilaamalla. Muistaakseni joskus kyselin tuolta www.volkswagen.fi -> Yhteystiedot -> Palaute[/u]

s.pajukko
-
Viestit: 29
Liittynyt: 26.7.2005 11:03

ViestiKirjoittaja s.pajukko » 1.8.2005 8:45

Löytyiskö keneltäkää kolffi kolmosen vr6:n helmalistaa sitä mouvista puuttus repsikan puolelta ja mis hintakuokas liikuttas uuden kans

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 1.8.2005 9:16

Onhan tuolla toi ostopalstakin.

Uusi maksoi muistaakseni noin 40€.

sakal
-
Viestit: 222
Liittynyt: 17.5.2005 15:54

ViestiKirjoittaja sakal » 1.8.2005 22:56

Quote:
Suomen kielistä ohjekirjaa oisin vailla Onko tietoo mistä sais?


Eikös noita saa ihan Volkkarilta tilaamalla. Muistaakseni joskus kyselin tuolta www.volkswagen.fi -> Yhteystiedot -> Palaute[/u]


Jep sieltähän niitä saa....kysäsin ja hinta oli 30€ kipales

s.pajukko
-
Viestit: 29
Liittynyt: 26.7.2005 11:03

vr6 kolffi3

ViestiKirjoittaja s.pajukko » 2.8.2005 12:47

Onko kenelläkään käyny nii et menee lukkoo nii et ei saa auki kummaltakaan puolelta oisko neuvoja miten saa auki?

sakal
-
Viestit: 222
Liittynyt: 17.5.2005 15:54

ViestiKirjoittaja sakal » 3.8.2005 11:40

Ei EN löydä söörtsillä, joten ei mielellään sellaista vastausta.
Eli löytyykö niitä VR6 mittaripohjia netistä mistään?

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 3.8.2005 11:51

Eikö tuollakaan muka ollut ----> http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=20973

sakal
-
Viestit: 222
Liittynyt: 17.5.2005 15:54

ViestiKirjoittaja sakal » 3.8.2005 13:26

Eikö tuollakaan muka ollut ----> http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=20973

Eipä ollut ei... kun tarttis olla 260kmh/8000rpm

eli jos joltakulta löytyy kotoa sellaiset, niin postatkaapas osotteeseen [email protected]

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 4.8.2005 12:14

^ postattu...

himmeli
-
Viestit: 64
Liittynyt: 19.2.2004 12:20

Kulutuksista???

ViestiKirjoittaja himmeli » 19.8.2005 13:38

oisko kellään tietoo mitenkähän paljon vr6 passat variant syö(automaatti)
Maantie/kaupunki/noin yhteensä?

MacGyver
-
Viestit: 120
Liittynyt: 12.1.2005 20:12

Golf vr6 putkisto

ViestiKirjoittaja MacGyver » 19.8.2005 18:15

Onko kellään, tai löytyykö jostain netistä tietoja pakoputkesta, mistä näkisi ensimmäisen vaimentajan jälkeiset kulmat ja asteet miten putki kääntyy?

Kaveri pystyisi töissä vääntämään rosteriputkea kilohintaan, ja tarvitsee mittoja. Yritin tehdä mallia, mut ei oikeen onnistu kun ei oo ees nosturia et pääsis kunnolla auton alle.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 20.8.2005 13:45

Himmeli: Aikaisempien lukemien perusteella. Sanoisin Kaupunki: 12-16L
Matka: Alle 10?

terokki
-
Viestit: 32
Liittynyt: 15.8.2005 23:24

ViestiKirjoittaja terokki » 22.8.2005 8:29

Millaisia kokemuksia porukoilla on sporttiputkistoista VR6 Golfeissa? Simons olis varmaan halvin, joskaan ei välttämättä se paras vaihtoehto? Marteliuksesta on ennestään hyviä kokemuksia... Putki alkaa olla vaihtokunnossa ja kyllähän tuota kuutosen murinaa kuuntelee vähän kovempanakin oikein mielellään! ;-)

jusep
-
Viestit: 71
Liittynyt: 11.8.2004 10:10

ViestiKirjoittaja jusep » 22.8.2005 9:15

Mulla on omassani marteliuksen putkisto. Oon ainaki ite tykänny siitä, ei ole mikään pörinäputki niinku moni täälläki väittää. Ja ei mikään kalliskaan putki ole eli suosittelen kotimaista.

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 22.8.2005 15:15

Rosteriputki tuolta...

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 22.8.2005 16:48

Olipa halvat tulpat ku tänään ostin, vaan 36€/kpl...

terokki
-
Viestit: 32
Liittynyt: 15.8.2005 23:24

ViestiKirjoittaja terokki » 23.8.2005 8:30

Noin halpoja kannattaa ostaa monta! Mikäs niissä niin helvetisti maksaa?

Lahtis
-
Viestit: 1190
Liittynyt: 29.6.2004 18:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lahtis » 23.8.2005 8:49

tosi OT, mut veikkaan et niis luki tuning

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 23.8.2005 17:33

^Väärin veikattu. Vanhoista NGK:n tulpista katottiin tuotenumero ja tilattiin sillä uudet samanlaiset. En tosin onneks joutunu ihan tota hintaa maksamaan niistä ku sain kohtuu alennukset...
Mutta uusia tulppia miettiville vaan tiedoksi toi hinta.

Nyt muuten olis edessä vv-suodattimen osto. Millasia ehdottaisitte, mistä niitä saa ja mikä on hinta?
täältä-> http://www.mpm-performance.com noita katselin, mutta mikä noista suodattimista olis ns. paras tolle koneelle? Niin ja kuinka iso toi kaula pitää olla? en jaksa mennä mittaileen...
Viimeksi muokannut albanzo, 23.8.2005 17:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 23.8.2005 17:41

Itelleni ostin Nippon densot hyvin toimi 2.5€ kpl...

arion
-
Viestit: 29
Liittynyt: 3.2.2004 23:06

ViestiKirjoittaja arion » 23.8.2005 18:32

Laakkoselta kun kysyin, niin alkuperäistä platinakärkitulppaa 15 euroo kipale. Ad varaosamaailmassa oli samaisen NGK tulpan lähtö 37e, mutta kaupat olisi tullut 25e/kpl. Joskus merkkiliikekkin pärjää. Netistä saa sitten tota BKR5EKUP -tulppaa alta kympin...

MacGyver
-
Viestit: 120
Liittynyt: 12.1.2005 20:12

ViestiKirjoittaja MacGyver » 24.8.2005 0:15

albanzo sen imuilmaputken pään ulkohalkaisija on 8cm.
Itellä on pipercross ja siinä 8cm kaulus ja menee suoraan siihen ja kiristys klemmarilla.

Oletkos tuolta http://www.autovaruste.net/moottori.htm
miettinyt tota JOM:in STREAM INTAKE-KIT:tiä?
Ku on merkkikohtanen eikä oo hinnalla pilattu.

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 24.8.2005 11:37

Mullakin on Nipponin halvat tulpat Motonetistä. Toimivat ainakin paljon paremmin kuin paikoillaan olleet loppuunajetut orkkikset. Hintaa tuli 18 €/6 kpl....

kone
-
Viestit: 35
Liittynyt: 19.2.2005 22:21

ViestiKirjoittaja kone » 24.8.2005 23:12

mulla kohta 10 tkm takana nippondensoilla eikä mitään vikaa, vaikka osto hetkellä hieman jännitti niiden laatu. Onko kellään ihan käytännön kokemusta tosta JOM:ista? tai muista vv suodattimista/kiteistä? ja kummalla enemmin vaikutusta tehoon/ajettavuuteen vr6:ssa, vv suodattimella ja lastulla vai putkistolla? kun hintaa noille tulee suunnilleen saman verran. Kenelläkään ihan käytännön kokemusta, eikä mitään luulisin- juttuja...

jusep
-
Viestit: 71
Liittynyt: 11.8.2004 10:10

ViestiKirjoittaja jusep » 25.8.2005 9:20

Kone: vv-suodattimella ottaa herkemmin kierroksia ja menee hiukan vähemmällä polttoaineella, mutta tulee kans ihan hillittömät imuäänet joihin ainaki ite kyllästyin aika äkkiä, mutta kierroksilla tulee mukavasti kutosen äänet esille. Putkistolla suurinpiirtein samat mutta käyntiäänet on mukavan matalat eikä ne rupea tympimään niinku nuo imuäänet. Lastulla näistä on eniten vaikutusta, polttoainetta menee n. 0,5l vähemmän, alavääntö on tosipaljo parempi ja sen tehon lisäyksen kyllä kans kierroksilla huomaa. Eli jos näistä olet valitsemassa ni laita tuo lastu, suodattimella ei oikein ole muuta vaikustusta kuin noihin imuääniin.

ISH
-
Viestit: 241
Liittynyt: 23.7.2003 9:37

ViestiKirjoittaja ISH » 25.8.2005 19:47

Kuinkas se ilmenee että täytyy tehdä tuo legendaarinen jakopääremontti? Ja kun se sitten ilmenee sillä tavalla minkä kohta tiedän niin kuinka kiire se on tehdä ja mitä tapahtuu jos ei tee?

EDIT: Ja mikäs firma pk-seudulla ymmärtää VR6 päälle jos jotain joskus hajoaa?

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 25.8.2005 22:44

Minen ajaisi metriäkään, jos sieltä jakopäästä kuuluisi jotain ihme rallatuksia/rapinoita.
Se remontti ei maksa etukäteen, kuin murto-osan siitä mitä se maksaa romahduksen jälkeen.
Kunnossa oleva jakopää ei kuulu koneen äänen yli ollenkaan.

kone
-
Viestit: 35
Liittynyt: 19.2.2005 22:21

ViestiKirjoittaja kone » 25.8.2005 23:57

jusep: kiitoksia tiedosta. mutta osaatko vielä sanoa että lastun yhteydessä jos laittaa myös suotimen, ni onko vaikutusta verrattuna vakio koteloon+suodatimeen? vai tuleeko sillonkin vaan pelkästään ääntä lisää?

jusep
-
Viestit: 71
Liittynyt: 11.8.2004 10:10

ViestiKirjoittaja jusep » 26.8.2005 9:06

Kone: hyöty oli suurinpiirtein samaa luokkaa kuin ilmanki lastua, vähän se tunnosti kuitenki vaikuttavan enemmän, mutta nämä onki pelkkiä tuntumia. Jos joskus laitat sen suodattimen ni laita jostain keulasta ilmaputki sille suodattimelle ni se saa paremmin ajaessa raitista ilmaa.

ISH
-
Viestit: 241
Liittynyt: 23.7.2003 9:37

ViestiKirjoittaja ISH » 26.8.2005 9:56

Missä kannattaa teettää vuosihuolto pk-seudulla ja paljonko tulee hintaa? Eli suodattimet, hihnat, öljyt, tulpat yms. mitä siihen sitten kuuluukaan.

Itsellä kun ei nuokaan hommat onnistu. Ja vaikka onnistuisi niin ei ole työkaluja eikä tiloja.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 26.8.2005 14:19

Joku yleiskorjaamo osaa nuo tehdä. Hintaa voisin kuvitella 5.7L täys-synteettistä öljyä 40-50€. Suodatin 14€ (eko). Pa-suodatin on helpo vaihtaa. Jos ilmastointi niin hihna maksaa noin 80€ kallis. Mutta helppo vaihtaa. Hmm noin 300-500€??

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 30.8.2005 23:01

Joo selvitin tuon saman aamulla, eli automaattikiristyshän tuossa on. Vikakin tuli selvitettyä. Sen automaattikiristimen päässä olevan rullan laakeri oli hirttänyt kiinni.. eli pitäisi vaihtaa tuo laakeri sinne, mutta helpommaksi tulee vaihtaa koko kiristin järjestelmä. Autotalo Laakkosella 91€, motonetissä 94€, eli siis laakkoselta ostamaan. Aika kallista, mut elämä on.


Kyllä sen laakerinkin muovirullan sisälle pystyy vaihtaan, kun on varovainen. Sunnuntaina vaihdoin moniurahihnan ja totesin että kiristinrullasta se kitinä kuuluu, eilen vaihdoin sitten laakerin, ihan vakiokamaa, siihen rullaan. Vanha laakeri oli muuten OK, mutta kaikki rasvat oli kadonneet... Laakerin pystyy painamaan rullasta ulos ja uuden tilalle vaikka jämäkässä viilapenkissä, jos ei omista prässiä. Kiristinrullan pultti on vasenkätinen. Pelkkä laakeri maksoi 8€.

Spalding
-
Viestit: 11
Liittynyt: 3.8.2004 1:44

ViestiKirjoittaja Spalding » 1.9.2005 14:32

Kertokaahan onko Vr6:sessa semmonen läppä vekotin ilmanpuhdistajan kotelon alaosassa? mitä ootte tehny sille ku ootte vaihtanu vapaavirtaussuodattimen?

mv
-
Viestit: 167
Liittynyt: 25.7.2003 13:35

ViestiKirjoittaja mv » 1.9.2005 22:05

Mistäköhän sais edukkaasti ja nopeasti alakerran laakereita? Arwidsonin ja koivusen ooppukset ei tunne AAA koneen laakereita. Kiertokangen laakereita ja kampiakselin runkolaakereita olisin vailla.
Alkuperäisosat on aika kalliita. Pääsis vihdoinkin niputtamaan konetta.

Nik0
-
Viestit: 280
Liittynyt: 18.9.2003 18:31

ViestiKirjoittaja Nik0 » 2.9.2005 9:07

Kertokaahan onko Vr6:sessa semmonen läppä vekotin ilmanpuhdistajan kotelon alaosassa? mitä ootte tehny sille ku ootte vaihtanu vapaavirtaussuodattimen?


Ei ole omassa vm -93 kotelon alaosassa mitään läppää eikä kyllä ollut Albanzonkaan vm -96 semmosta..

s.pajukko
-
Viestit: 29
Liittynyt: 26.7.2005 11:03

vr6 kolffi3

ViestiKirjoittaja s.pajukko » 2.9.2005 10:49

mis vika kun käynnistys äänekäs?

sakal
-
Viestit: 222
Liittynyt: 17.5.2005 15:54

ViestiKirjoittaja sakal » 2.9.2005 15:09

mis vika kun käynnistys äänekäs?

mitenkä äänekäs??? nakuttaa pari sekuntia kun käynnistyy vai?

Koptex
-
Viestit: 55
Liittynyt: 5.9.2004 20:18

ViestiKirjoittaja Koptex » 2.9.2005 18:01

Pitää taas itsekkin osallistua pitkän hiljais elon jälkeen ja heti kysymyksellä. Minkälaista ääntä toi jakopää siis pitää kun alkaa olla valmis kierrätykseen. Eroaako paljon tyhjäkäynnin yli se ääni? Oma tyhjäkäynti ei ole muuttunut mutta kun pään työntää tonne konehuoneeseen niin semmoinen tosi vaimea rohina kuuluu.

-Eke-
-
Viestit: 32
Liittynyt: 18.1.2004 20:13

vr6 automaattilaatikon öljyn vaihto

ViestiKirjoittaja -Eke- » 2.9.2005 21:21

öljyn vaihto vinkkejä kaivatas teenkö näin öljy pohja pois öljyt pihalle suodatin vaihtoon uudet öljyt sisälle?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 121 vierailijaa