VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

MacGyver
-
Viestit: 120
Liittynyt: 12.1.2005 20:12

ViestiKirjoittaja MacGyver » 14.1.2005 18:35

kertokaas joku et tarviiko tehä tosa vr6:ssa jotain ku laittaa kartiosuodattimen vai tajuaako se ite sen "ylimääräisen" ilman??

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 14.1.2005 20:04

Eipä siinä mitään tarvi tehä.

Ite kylläkin heitin kartiosuodattimen nurkkaan ja laitoin takas normaalin kotelon ja suodattimen.
Ilmamassamittari kun on kuumalanka toiminen, niin se ei oikeen tykkää ylimääräisestä pölystä/liasta. Kartiosuodatinta sai olla pesemässä 1kk välein jotta se pysyi jotenkuten puhtaana.

MacGyver
-
Viestit: 120
Liittynyt: 12.1.2005 20:12

ViestiKirjoittaja MacGyver » 14.1.2005 20:57

kiitos vastauksesta,täytynee kuitenkin laittaa se huomenna paikalleen ja kokeilla.

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 15.1.2005 14:00

Huh huh.... helpotuksesta. Ei ollutkaan kansipahvi menny. Olivat vain vähän hätääsesti antaneet lausunnon. Vika kumminkin löytyi yhdestä anturin piuhasta oli karvat esillä. Veti välillä oikoseen, jonka takia anturi meni välillä pimeeksi. Korjattu ja hyvin toimii.

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 15.1.2005 14:03

"Mikko_H" Mikä anturi se oli?

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 15.1.2005 19:24

se oli jommankumman nakustustunnistimen tai asentotunnistimen piuha. En kysynyt.

JouniS
-
Viestit: 141
Liittynyt: 23.11.2003 23:50
Viesti:

ViestiKirjoittaja JouniS » 16.1.2005 19:09

Hannu2:joko oot lämppärinkennon vaihtanu?Olis sama homma edessä ens vkonloppuna,prkl!motonetis noin 37€ et ei onnex oo pahan hintanen.
otan kuvia jos saan kameranhuollosta tai joltain lainaan.

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 16.1.2005 19:27

JouniS: Miten selvisi että kenno vuotaa? Näkeekö sitä jostain?

JouniS
-
Viestit: 141
Liittynyt: 23.11.2003 23:50
Viesti:

ViestiKirjoittaja JouniS » 16.1.2005 19:44

no näkee ja näkee mut ulos ei autosta näe:)ja haiseekin sopivasti jäähdytinneste.rupes pikkuhiljaa huurtuun ikkunat aina sen jälkeen ku lämpes riittävästi nesteet.paljoo ei oo viä vuotanu puolet tippu maxista minimiin.

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 16.1.2005 21:24

No kertokaapas sit te jotka ootte kennoja vaihtanu, että lämpeekö kinneri sisältä nyt uudella kennolla yhtään sen nopeemmin/paremmin?... Tietäs sit itekkin että vaihtaako vai ei... kun kummemmin ei kuitenkaan (vielä ainakaan) vuoda...

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 16.1.2005 22:35

Mikko_H Onko sulla tietoo millä ne löysi ton vian? Näyttääkö vag-com ton vian?

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 17.1.2005 17:57

Hannu2:joko oot lämppärinkennon vaihtanu?


Eipä ole saanut aikaseksi. Pitäs saada auto halliin, ei tossa kerrostalon parkkiksella kennoa paljon vaihdella. :)

Jos kevväämmällä sitten. Tai lisäilis vaan välillä nesteitä ja ajelis niin pitkään kun kestää.

MacGyver
-
Viestit: 120
Liittynyt: 12.1.2005 20:12

ViestiKirjoittaja MacGyver » 17.1.2005 18:58

Mitäs alustasarjoja olette noihin vr6:siinne laittanut (siis säädettäviä) ja mikä tossa KW variant sarjoissa on se säätöalue ku ei tosta esitteestä ainakaan osu silmään?

jusep
-
Viestit: 71
Liittynyt: 11.8.2004 10:10

ViestiKirjoittaja jusep » 17.1.2005 19:17

vr6tonZa:

Vähän ot mutta kannattaa kattoa jos olet ostamassa säädettävää alustaa ni virtasen moottori tarjosi aika hyvään hintaan konin säädettäviä yhteistyö kumppanien palstalla jos et vielä ole huomannu!

MacGyver
-
Viestit: 120
Liittynyt: 12.1.2005 20:12

ViestiKirjoittaja MacGyver » 17.1.2005 20:55

En huomannu enkä myöskään löytänyt vieläkään hintaa niistä. Onko tietoo onko se koni ruostumattomasta tehty? Ku eix tosa KW:ssäkin oo just vast tullu ne ruostumattomat? Autovaruste.net:issä oli myös aika halpa se JOM:in säädettävä alusta et onko siit mitään tietoo mimmonen se on ja onko ruostumatonta?

JouniS
-
Viestit: 141
Liittynyt: 23.11.2003 23:50
Viesti:

ViestiKirjoittaja JouniS » 17.1.2005 23:29

Hannu2:mulla alko oireet viime viikon keskiviikkona ja nyt on kenno selvä:)

jusep
-
Viestit: 71
Liittynyt: 11.8.2004 10:10

ViestiKirjoittaja jusep » 18.1.2005 9:17

Sillä konin setillä näky olevan hintaa 1140, eli ei se nyt hirveän paha hinta ole! Niisä ruostumattomuus asiosta varmaan myyjät tietää parhaiten jos kysäset niiltä!

MacGyver
-
Viestit: 120
Liittynyt: 12.1.2005 20:12

ViestiKirjoittaja MacGyver » 19.1.2005 11:38

kiitosta taas.

jusa
-
Viestit: 126
Liittynyt: 20.4.2004 13:03

ViestiKirjoittaja jusa » 21.1.2005 17:37

mulla on kw säädettävä alusta. on juu ruostumatonta. säätämisessä menee n.20min jos on pulttipyssy vanteita avatessa. säätövara oli muistaakseni -45mm->85mm(voi olla et 100mm), mut aika suuri vara on ainakin.. variante 2. Ainakin mun auton alle ne sopii kuin nappi silmään. kavereiden alustasarjoihin verrattuna pintapehmeämmät ja progressiivisuuden huomaa eli kovenee syvemmälle mentäessä. Mulla on takana sellaiset kaksiosaiset jouset ja edessä yhdet.

MacGyver
-
Viestit: 120
Liittynyt: 12.1.2005 20:12

ViestiKirjoittaja MacGyver » 21.1.2005 22:44

Kiitos. Toi kiinnostikin et mistä se säätö alkaa, lähinnä talvea ajatellen. Pitääkö siin sädössä ottaa muuta kuin pyörä pois? Tai ei ilmeisesti tarvii jos aikaa kuluu noin vähän?

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 21.1.2005 22:54

säätämisessä menee n.20min jos on pulttipyssy vanteita avatessa.

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 22.1.2005 0:24

Pitääkö siin sädössä ottaa muuta kuin pyörä pois? Tai ei ilmeisesti tarvii jos aikaa kuluu noin vähän?


Kun totta puhutaan niin vuoden päästä jos meinaat säätää alustaa niin saat ottaa iskarit ruuvipenkkiin ja hommata kunnollisen avaimen siihen ruuvattavaan aluslautaseen. Ja sitten suosittelen varaamaan kyseiseen projektiin vähintään yhden päivän kiireetöntä aikaa. Kokemusta löytyy KW:n alustan säädöstä. Ei tunnu paljon auttavan vaikka ois kuinka rosteriset putket, ne vaan tarttuu kiinni. Suosittelen jos ostat KW:n setin niin jätät lukitus kuusiokolopultit laittamatta. Ne ei aukee muulla kuin poraamalla huis helvettiin. Muista kans se että aina kun korkeutta muutat niin auto pitää viedä sen jälkeen aurauksien säätöön.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 22.1.2005 14:32

Itse ostin säädettävän alustan (KWVar2) sen takia, että sillä sai auton juuri sille korkeudelle mille halusi. Alustaa ostaessa kun on vaikea tietää haluaako madallusta 30mm, 50mm vai ihan jotain muuta.. Säädin alustan niin että autolla voi ajaa kesät/talvet samalla korkeudella, eikä suunnitelmissa ole vaihtaa korkeutta todennäköisesti ikinä.

JJ VR6
-
Viestit: 61
Liittynyt: 7.5.2004 15:46

ViestiKirjoittaja JJ VR6 » 23.1.2005 13:48

Asiasta kukkaruukkuun.Ois pari ehkä pulmaa eli mites ton airbägillisen ratin irtiottaminen onnistuu niin ettei mitään räjähdä naamalle? Ja toinen ei niin pulma mutta mitä vaihteisto öljyä suosittelette? ,ei oikeen noi nesteen öljyt toimi kylmällä kelillä

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 23.1.2005 14:48


MacGyver
-
Viestit: 120
Liittynyt: 12.1.2005 20:12

ViestiKirjoittaja MacGyver » 23.1.2005 18:19

Toi on kyllä totta et tuskinpa sitä tulee kauheesti kokoajan säädettyy, mut se siinä sit just on et sen saa just siihen korkeuteen ku haluaa eikä tarvii miettii mimmoset jouset ostaa.Kuinkas paljon ootte pudottanu 17" vanteilla?Eli mimmosissa madalluksissa ne mahtuu viel pyörimään tekemättä mitään (kuormankin kanssa)?

JouniS
-
Viestit: 141
Liittynyt: 23.11.2003 23:50
Viesti:

ViestiKirjoittaja JouniS » 23.1.2005 19:06

noniin nyt on lämppärinkenno vaihdettu.hommahan on todella yksinkertainen, kunhan purkaa ensin koko kojelaudan pois eestä periaatteessa runkoineen.pienellä väkivallalla ja varovaisuudella sain otettua kennon asetelman pois paikoiltaan ilman, että olis pitänyt rattiputkea irroittaa.
airbagillisen ratin otin irti sillain, että ekaks vaan akulta maapiuha irti ja sit ratin "takaa" 2 kpl kuusiokoloruuveja irti bagi käteen ja 24 mm hylsyllä ratti irti.

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 24.1.2005 17:53

Mua tossa kennon vaihdossa mietityttää tuo mun autosta löytyvä apukuskin airbägi. Onko kellään kokemusta/tietoa, millanen systeemi se on?

jusa
-
Viestit: 126
Liittynyt: 20.4.2004 13:03

ViestiKirjoittaja jusa » 24.1.2005 18:05

vielä kooweistä. mulla on sellainen kysymysmerkin muotoinen avain niitä lautasmuttereita varten. niitä saa varmaan jopa motonetistä. Mulla ei oo koskaan ollut vaikeusia irroittaa niitä muttereita. vaikka auto on ollut talvikäytössä ja säädän alustan 2krt vuodessa, kesäksi ja talveksi. aina on eka laittanut irroitusöljyä(tietty eka ois hyvä puhdistaa paineputsarilla/paineilmalla kierteet) ja sit kumivasaralla esijännitys pois. sit oon pari kierrosta veivannut sillä avaimella ja sit lähteekin jo käsin pyörimään! ei oo siis koskaan mennyt enempää kuin 20min! siinä ei tarvi ottaa muuta irti ku vanne. mitään kuusiomuttereita en oo nähnykkään...?

mulla on sillee et talvella vanteina 15 poliisivanteet ja 195/60-15 renkaat ja maavaraksi "etulirpakkeeseen" on n.14cm. sit kesällä mulla on vanteina 17" 8" leveet ja renkaina 215/40-17. maavarana "lirpakkeeseen" on 6-8cm. mihinkään ei ota kii vaik on kuormaa. mulla tosin puuttuu etusisälokari(koko ajan oon hakenut moista), mitä nyt ei tarvi kesäisin. sit kaaret on duunattu. mulla on jokunen kuva autosta kesältä tuolla galleriassa jos joku haluu nähä korkeuden. vähän turhan matala ehkä mut siisti on ;D. pistin sen kuvan kauan aikaa sit jotenka se on pitkällä. musta golf 3 vr6 "jusa":n nimmarilla.

EDIT: se mun auton kuva on hävinnyt jo..

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 24.1.2005 18:36

Hannu2: Siellä kojetaulun sisäpuolella on sellanen naurettavan pieni pakkaus mihin tulee pari johtoa. Se löytyy kun alkaa vaan purkamaan altapäin kojetaulua. Enpä usko että se ongelmia tuottaa.

JouniS
-
Viestit: 141
Liittynyt: 23.11.2003 23:50
Viesti:

ViestiKirjoittaja JouniS » 24.1.2005 20:20

joo repsikan bagi ei oo hankala.4 pultilla kii ja bagin takaa löytyy sininen liitin, se vaan irti niin jää bagi käteen.pultit löytyy ala reunasta.

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 24.1.2005 20:24

^Tänks. Pitää joku vkonloppu vaihtaa tuo kenno. Ja tehdä muutakin säätöä. Pikkujuttuja kun riittäs useemmallekin viikonlopulle.

Paxi
-
Viestit: 3
Liittynyt: 25.1.2005 18:30

Passat VR6 93 Vaasa tietääkö joku???

ViestiKirjoittaja Paxi » 25.1.2005 18:38

Onko joku tsekannu passattia, joka on myynnissä vaasassa????Mitä tulisi ottaa huomioon kun ostelemassa tollaista peliä. Ajattelin mennä kokeilemaa kyseistä autoa viikonloppuna. Thanks!
Ajettu n 170tkm
Viimeksi muokannut Paxi, 25.1.2005 21:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 25.1.2005 20:55

Kenellä se on myytävänä ? En oo ainakaan pohjalaisessa ilmotusta hokannu.

Wannabee
-
Viestit: 170
Liittynyt: 25.7.2003 15:36

ViestiKirjoittaja Wannabee » 27.1.2005 14:41

No nii....ketjuhässäkkä pitäis nyt vaihtaa! Mistä kannattaa ostaa kaikki mitä tarvitsen ja pajlonko maksaa??

Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

ViestiKirjoittaja Kiku » 27.1.2005 15:35

Olettaen ketjuhässäkän tarkoittavan jakopäätä ni osat löytynee motonetistä x rahaa ja jos epäilyttää ni vw:ltä löytyy n.3x rahaa...Ite hommasin volkkarilta.Kannatta tod.näk. painelaakeri uusia samalla jos kykä muuten ok.

jusep
-
Viestit: 71
Liittynyt: 11.8.2004 10:10

ViestiKirjoittaja jusep » 29.1.2005 18:06

Motonetin jakopään osat oli ainaki sillon kun ite sieltä ne ostin ni kaikki alkuperäis osia ja makso yhteensä alta 200 euroa ja laakkosen tiskiltä samat osat olis maksanu karvan yli 500 euroa! Motonet tilaa tai tilas ainaki sillon kun ite ostin, osat suoraan saksasta!

moppe
-
Viestit: 2406
Liittynyt: 2.8.2004 18:02

ViestiKirjoittaja moppe » 29.1.2005 19:34

Yritin etsiä tähän hätään sitä veeärrän jakopään räjäytyskuvaa mutta en löytänyt sitä... pistäkääpäs linkkiä joku jolla se on tallessa. Helpottaa varmasti tuota hommaa ihan mukavasti :P

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 30.1.2005 12:49

Mulla on muutama jakopään räjäytyskuva konella ja sit muutama kuva ko. operaatiosta... voin pistää vaikka sähköpostilla jos joku niit tarvii...

Paxi
-
Viestit: 3
Liittynyt: 25.1.2005 18:30

Passat VR6 1992/93 variant

ViestiKirjoittaja Paxi » 30.1.2005 15:46

Minkä hintaisia kyseiset mööpelit nykyisin on? Saako palikoilla nostettua etuiskareita ( turhan matala ) Miten noissa vuosimalleissa MFA mittaa bensankulutuksen? Koska koeajossa oli taulussa 10.9-11.3 tosin hieman koneen kokeiliua oli kyseessä. Ajettu n.175tkm

Wannabee
-
Viestit: 170
Liittynyt: 25.7.2003 15:36

ViestiKirjoittaja Wannabee » 1.2.2005 16:21

Täällä on joskus nähnyt lista missä kaikki osat näkyvät sekä sarjanumerot mutta nyt en löytänyt sen enää. Osaako ne siellä motonetissä sanoa kaikki mitä tarvitsen?? Täytyy samalla vaihtaa kansitiiviste...

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 1.2.2005 17:53


Wannabee
-
Viestit: 170
Liittynyt: 25.7.2003 15:36

ViestiKirjoittaja Wannabee » 1.2.2005 20:03

Siellä se oli...Kiitos! :)

pico1570
-
Viestit: 4
Liittynyt: 13.1.2005 23:14

ViestiKirjoittaja pico1570 » 1.2.2005 22:59

morjens,

joko huomenna tilaan nokkaketjun vaihtoon ajan? auton ollessa tyhjä käynnillä kuuluu pienehkö ääni (saman tapainen kuin olisi laakeri rikki) vaihdelaatikon puolelta koneesta. autolla on ajettu 140 tkm (golf 2.8i v6 mk4)

ZerBo
-
Viestit: 22
Liittynyt: 8.2.2004 12:43
Viesti:

Käynti ongelma?

ViestiKirjoittaja ZerBo » 2.2.2005 17:07

Nyt on mielenkiintoinen ongelma autossa ei tule 3 ja 4 sylinterii kipinää ollenkaa onko ideoita, miksi? Tulpat ja puola on jo vaihdettu ja ei auta. Auto on paikallisessa volkkarimurskaamossa ja hekin tuntuvat olevan ihmeissään.

moppe
-
Viestit: 2406
Liittynyt: 2.8.2004 18:02

ViestiKirjoittaja moppe » 2.2.2005 17:25

^ Tulpanjohdot? Vaikka kaiketi nekin on tsekattu ja tarkastettu jos tulpat ja puolakin on katsottu jo läpi...

ZerBo
-
Viestit: 22
Liittynyt: 8.2.2004 12:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja ZerBo » 2.2.2005 17:46

nekin vaihdettu...

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 2.2.2005 17:58

kattokaa ny virranjakajankansi ja pyöri jos sellanen löytyy (pyöreä), tai sitten jos on hall-anturillinen niin siinäkin voi olla jotain vikaa (neliskanttinen).

JJ VR6
-
Viestit: 61
Liittynyt: 7.5.2004 15:46

ViestiKirjoittaja JJ VR6 » 8.2.2005 12:30

hätähätä!!! onko muilla mennyt miten noita askeja vaihtoon? tasauspyörästö vissiin paskana mulla, ihan kauhea välys voimansiirrossa,moottorin kannatinkumit ja alatukivarren puslat on tarkastettu, ei johdu niistä. paikallinen huoltsikan guru epäili vahvasti että ois tasauspyörästö paskana elikkäs uusi vaihdelaatikko hakusessa nyt, onko niitä miten paljon yleensä käytettynä tarjolla ja mihin hintaan noin? ja saa tarjota jos jollain on.....

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 8.2.2005 16:28

Apuva! Mikä mahtaa olla scheissena kun vinkuu hihna. Mutta hihna on hetki sitten vaihdettu. Eli ajattelin että siellä vinkuu se joku laakeri?
Nyt siis puhutaan käyttöhihnasta.

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 8.2.2005 16:42

Repe -> todennäköisesti alkaa laakeri hajoomaan hihnan kiristäjästä. Ei muuta. Haet kiltisti uuden varaosatiskiltä, ei auta muu.

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 8.2.2005 22:43

^ ...tai sit jos laakerin vaihto ei auta, niin hommaat orkkiksen hihnan. Mulla hihna kitisee kylmänä koko ajan kun erehdyin ostamaan tarvikeosan... Sit ku ei oo pakkasta ni ei enää kitise yhtään. :o

Peksi
ffp jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 17.7.2003 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peksi » 11.2.2005 21:36

Onhan noita keskitappeja murikoista katkennu ja sen seurauksena räjäyttäny kuoret... Repimällä saa rikki mitä vaan. Jopa corollan...

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

Schrickit ja päästöt

ViestiKirjoittaja itkonen » 21.2.2005 14:17

Mahtaakohan saada päästöistä enää VR6:sta läpi jos innostuu investoimaan schrickin 268 nokat ja imusarjan GIACin chipin kanssa. Ei hirveästi ole vaparin virittelystä ( ei kyllä ahtamisestakaan... ) kokemusta. Kaverin KR:ää aikoinaan ei tahtonut kireämpien nokkien kanssa saada enää leimasta läpi, niin tuli vaan tuo pointti mieleen.

Koptex
-
Viestit: 55
Liittynyt: 5.9.2004 20:18

ViestiKirjoittaja Koptex » 21.2.2005 20:47

Taitaa olla termostaatin vaihto edessä kun alkanut vuotamaan. Tarkkaa paikkaa en osaa sanoa mut veikkaisin että tiiviste on pettänyt. Minäkin olen ihmetellyt noita moottorin lämpöjä kun ei nouse paljoa yli 70 asteen. Oletteko laittaneet ihan orkkis termarit vai varaosa? Ei taida olla kovin iso homma toi vaihto vai onko?

ViVa
-
Viestit: 50
Liittynyt: 24.7.2003 0:21

ViestiKirjoittaja ViVa » 22.2.2005 13:21

Koptex: Mä vaihdoin termarin juuri eilen ja voin sanoa ettei se nyt ihan pa..a homma ollut. (aika lähellä kuitenkin). Ainoa juttu siinä on se että joutuu ottamaan sen koko termari kotelo hässäkän pois. (virranjakajan alla oleva nylon klimppi jossa on 3lämpöanturia). En tiiä perinteisellä virranjakajalla olevalla mallilla olevasta, joutuuko jakajan ottamaan pois? Syy miksi ei lämmöt ehkä nouse on se mikä mullakin eli tuonti-autossa on ns. kesätermari eli 80 asteinen,ja nyt kun pistin 88 asteisen termarin niin avot lämmöt nousi sinne 90-100 asteen väliin. Sama termari on 2.5 tdi koneissa tai ainakin transportterin termarina se mulle myytiin. Kannatta myös vaihtaa sen nylonhässäkän kaikki kumitiivisteet samalla niin luulisin että loppuu vuoto.

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 22.2.2005 15:27

En tiiä perinteisellä virranjakajalla olevalla mallilla olevasta, joutuuko jakajan ottamaan pois
Ei joudu...

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 22.2.2005 15:42

ViVa: Mites toi 88 asteinen termari pelaa kesäajossa? Pitääkö vaihtaa 80 asteinen takaisin?

Autonkäyttäjä

ViestiKirjoittaja Autonkäyttäjä » 23.2.2005 10:02

Tosta moniurahihnan kiristimestä... Mulla se laakeri piti ihan vaimeeta kahinaa pitemmän aikaa, kunnes hajos keskellä yötä keskellä ei mitään, eli hinurilla pois. Se hihnapyörä on muovia ja kun laakeri alkaa kuumentua, muovi sulaa ja pyörä hajoo kappaleiksi, eli matka katkee siihen. Sulaa muovia oli lentäny ympäriinsä, mutta sen näki vasta siitä kun laturin valo sytty ja hihnapyörä kolisi auton alla. Kannattaa siis vaihtaa heti jos pitää mitään ääntä.

Varaosa oli VV-autolla 92e, Motonetistakin saa mutta makso euron enemmän, eli ilmeisesti ostaavat samalta toimittajalta?? Hihnoissa oli isompi haarukka, Motonetista 20e Vv-auto 40e.

maukka
-
Viestit: 3
Liittynyt: 11.1.2005 23:17

Nuorelle miehelle ei koskaan riitä vauhti tai voima

ViestiKirjoittaja maukka » 24.2.2005 22:22

Miten vr6 -93 sais helposti tehoa lisää ja ihmismäisellä laitolla/maksulla?? Turboa en ole ajatellut vielä laittaa. Ja mistä löytäis hinnastoja esim:jyrkemmät nokat ja jne jne....

Koptex
-
Viestit: 55
Liittynyt: 5.9.2004 20:18

ViestiKirjoittaja Koptex » 25.2.2005 11:47

Tuossa linkissä on jotain tietoa ja lisää löytyy search:llä
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... hlight=vr6.
P.S. Sori toi muoto mut en ole tähän ikään vielä oppinut "linkittään".

ViVa
-
Viestit: 50
Liittynyt: 24.7.2003 0:21

ViestiKirjoittaja ViVa » 25.2.2005 14:55

Itkonen: En mä usko et sitä joutuu kesäisin vaihtamaan. Tuota 88 termaria on (ainakin näin luulisin) autoissa jotka on tuotu tänne pohjoseen jo uutena. Kesällähän lämmöt on mulla ainakin ihan normaalisti (90-110 välillä) ja termarihan aukeaa jo täysillä 88 asteen paikkeilla. Saattaa kuitenkin olla että flekti huutaa hieman tiuhemmin. (kenellä olis orkkis "suomiauto" saattais tietää paremmin). Ps. Toivottavasti tästä sai joku selkoa ;-)

Judenza
-
Viestit: 8
Liittynyt: 2.11.2004 2:14

ViestiKirjoittaja Judenza » 2.3.2005 14:25

Moni tappinen tuo vr6 2.8l kone on? En oo mistään noin pientä tietoa saanu ongittua vaikka olen yrittänyt, taitaa olla vaan huonot haku taidot :)
Ja eikös yli 94 vuotisissa vr6:sissa oo korjattu toi surullisen kuuluisa jakopään ongelma, ettei se enää pääse hajoamaan ja siten tuhoamaan koko moottoria? Kesällä pitäisi pistää nykyinen golffi vaihtoon ja vaihtoehtoina on vr6 94-> ja volvo s/v40 t4, todennäkösesti kuitenkin vr6 tulee olemaan, sen verran rakastunut golffiin ;) Nyt olenkin jo kolmatta viikkoa kaivanut kaikkea mahdollista tietoa vr6:sesta.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 2.3.2005 14:45

Ihan 12 tappinen tuo kone on... ja se jakopää parantui vasta vuoden 98 jälkeen tai jossain niillä main...

Judenza
-
Viestit: 8
Liittynyt: 2.11.2004 2:14

ViestiKirjoittaja Judenza » 2.3.2005 14:52

Eli auton kunnon mukaan on aivan sama ostanko 92 vai 96 vuosimallin, tekniikassa ja muutenkaan ei taida olla mitään eroa jos kerran jakopää korjattiin vasta noin myöhään? Tietenkin katson silleen että se 92 olisi hyväkuntoinen.

JJ VR6
-
Viestit: 61
Liittynyt: 7.5.2004 15:46

ViestiKirjoittaja JJ VR6 » 2.3.2005 16:50

kuhan et säikähä sitä jakopäätä.
kyllä sen kuulee jos se on menossa paskaks ja ei se mikään kallis remppa ole, motonetistä ostin ite osat ja sit yks wag korjaamo teki likaset työt ja jäi maksamaan 650€
ja muuta "isompaa" vikaa ei mun kokemuksella noissa vr6:ssa ole, en ainakaan ole kuullut...kone on ainakin mulla kestänyt 60.000km aivan mahotonta rääkkiä...hyvä ostos mun mielestä ja nykysi noita on todella edullisesti myytävänä

MacGyver
-
Viestit: 120
Liittynyt: 12.1.2005 20:12

ViestiKirjoittaja MacGyver » 2.3.2005 17:08

JJ VR6 misäs kilometreissä sul rupes pitämää ääntä? Oliko motonetin kilkkeet alkuperäis osia ja minkä hintanen paketti oli? Itteä on vaan ruvennu hirvittämään kokoajan enemmän se jakopää kun lukee täältä näitä kommentteja.

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 2.3.2005 17:20

Kertokaas missä on vika. Kun lämmöt on normaalissa sitten laittaa lätyn pohjaan niin lämmöt laskee??? Mikä vois olla vikana? Termari on vaihdettu noin 4kk sitten mutta se on "tarvike" termari.

Koptex
-
Viestit: 55
Liittynyt: 5.9.2004 20:18

ViestiKirjoittaja Koptex » 2.3.2005 21:33

Minkälaista ääntä toi jakopää pitää kun on vaihto kunnossa. Mulla "nakuttaa" tuosta jakopään puolelta. Kun nosta kierroksia niin ääni hukkuu tai sitten moottorin ääni ylittää tuon "nakutuksen". Moottorin lämpötilalla ei ole väliä nakutukseen. Jokahan pitää huolestua. Mistähän muusta kannattas "nakutuksen" lähdettä katella. Autolla ajettu mittarin mukaan vajaat 150tkm.

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 2.3.2005 21:47

Mulla ei ketju ropissu mihinkään ja muutenkaan ei ylimääräisiä ääniä pitäny ja silti laahaimet ja kiristimet oli ihan loppu - ketjut myös venyny selvästi.

Jos aikoo veeärrää pitää kauemminkin niin jakopää remppaan vaan ja ei tarvii ajatella ja jossitella sitä sen jälkeen. Ei se nyt lopulta niin kallis operaatio ole.

Motonetin osissa VW-Audi stanssit, eli eiköhän nuo ihan vastaavia ole kun volkkarilla.

Wannabee
-
Viestit: 170
Liittynyt: 25.7.2003 15:36

ViestiKirjoittaja Wannabee » 3.3.2005 7:52

Nykyään on vissin vaan 1 valmistajaa, motonet ostaa suoraan saksasta siksi niin halpaa??

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 3.3.2005 16:21

^^Mitä ne tarvittavat osat (mitä kaikkea tarvitaan?) suurinpiirtein kustansi?

Wannabee
-
Viestit: 170
Liittynyt: 25.7.2003 15:36

ViestiKirjoittaja Wannabee » 3.3.2005 16:48

Motonetin kotisivulta löytyy kaikki.

2,8 VR6 YLÄketju 2-rivinen --8.96 (--AAA217000). . . . . . 25-5427/ 29.90€
2,8 VR6 YLÄketjun laahainkisko --8.96 (--AAA217000). . . 25-5428/ 28.90€
2,8 VR6 YLÄketjun kiristin --8.96 (--AAA217000). . . . . . .25-5431/ 39.90€
2,8 VR6 YLÄketjun ohjainkisko 92--98. . . . . . . . . . . . .....25-5429/ 13.90€
2,8 VR6 ALAketjun laahain/kiristin 92--98. . . . . . . . . .....25-5432/ 28.90€
2,8 VR6 ALAketjun ohjainkisko 92--98. . . . . . . . . . . . .....25-5433/ 5.90€
2,8 VR6 ALAketju 1-rivinen 92--98. . . . . . . . . . . . . .......25-5426/ 12.90€

jusep
-
Viestit: 71
Liittynyt: 11.8.2004 10:10

ViestiKirjoittaja jusep » 3.3.2005 16:55

Eikös se jakopää ollu korjattu jo 97 vuoden lopun autoissa!? Motonet tilaa ne osat saksasta ja ainaki osat mitkä minulle toimitti oli alkuperäis osia!

MacGyver
-
Viestit: 120
Liittynyt: 12.1.2005 20:12

ViestiKirjoittaja MacGyver » 3.3.2005 20:04

vielä kun joku kertois et mistä sais ton koneen räjäytys kuvan/kuvia??

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 3.3.2005 21:43

2,8 VR6 YLÄketju 2-rivinen --8.96 (--AAA217000). . . . . . 25-5427/ 29.90€
2,8 VR6 YLÄketjun laahainkisko --8.96 (--AAA217000). . . 25-5428/ 28.90€

Mites kun mulla on 11.96, ni ilmeisesti mulla ei oo noilla tarvetta?

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 3.3.2005 22:58

Onko tietoo käykö noi samat rojut 2.9 abv koneeseen? Tuntus et ois samat hilut. Onko varmaa tietoo?

ZerBo
-
Viestit: 22
Liittynyt: 8.2.2004 12:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja ZerBo » 4.3.2005 0:26

on ne mun mielest iha samat...

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 4.3.2005 10:30

on ne samat rojut abv koneeseen... oon yhteen vaihtanukki ne...

JJ VR6
-
Viestit: 61
Liittynyt: 7.5.2004 15:46

ViestiKirjoittaja JJ VR6 » 7.3.2005 23:27

mites onko porukka täällä kevennellyt vauhtipyöriä Verkuistaan? itellä ois nyt loota irti ja kone odottamassa uutta askia ja arvelin täs samalla jos keventäs parilla kilolla tota...kellään kokemuksia? alavääntöähän se ilmeisesti vie...

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 8.3.2005 16:57

Wink wink: Mul ois valmiix kevennetty vauhtipyötä myytävänä.... Pistä privaa jos kiinnostaa...

moppe
-
Viestit: 2406
Liittynyt: 2.8.2004 18:02

ViestiKirjoittaja moppe » 8.3.2005 18:26

vortexilla oli ainakin kokonainen threadi veeärrän vauhtipyörän keventämisestä, oikein työselosteineen... en nyt tietenkään sitä enää löydä kun tuo niiden hakusysteemi on ihan kädestä

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 11.3.2005 14:47

Onko muilla niin että kun auto ei ole lämmin. Niin ei lähde lähellekkään yhtähyvin?

MacGyver
-
Viestit: 120
Liittynyt: 12.1.2005 20:12

ViestiKirjoittaja MacGyver » 11.3.2005 19:08

Joo on. vw-autossa oli sanottu että kuuluu olla semmonen. Niin ainakin myyjä mulle sanoi ja ymmärsin niin et tarkoituksellisesti "säästää" konetta mutta muistaakseni luin jostain tältä sivustolta et saa vaan yksinkertaisesti liikaa tavaraa.
jos tarkoitit tuota?

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 11.3.2005 20:59

Jepps... Tuo liikaa tavaraa tuntuis hyvin mahdollisesta. Ku ero on kuin yöllä ja päivällä.

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 12.3.2005 13:11

Golf III 2.8 120 KW AAA 07.94-12.97
Golf III 2.8 128 KW AAA 01.92-12.97

Onko tuo kirjotus virhe vai miks 7.94 ja uudemissa on 120kw?

moppe
-
Viestit: 2406
Liittynyt: 2.8.2004 18:02

ViestiKirjoittaja moppe » 12.3.2005 17:17

^Ja mikä nuo muutenkaan erottaa toisistaan, siis jos auto on esim. vm -96?

jarge
-
Viestit: 703
Liittynyt: 23.7.2003 9:18

ViestiKirjoittaja jarge » 12.3.2005 17:53

Golf III 2.8 120 KW AAA 07.94-12.97

Veikkaisin että tossa kuuluis olla ABV ja 140kW, koska eikös tota VR6 Syncroa ole tehty tuolloin?

edit. tosin se on kyllä 2.9

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 12.3.2005 18:24

Siellä oli VR6 syncrokin. Se on tuolta teksteistä poimittu.

moppe
-
Viestit: 2406
Liittynyt: 2.8.2004 18:02

ViestiKirjoittaja moppe » 13.3.2005 14:23

Millaisessa kunnossa mahtaisi olla 360tkm ajetun -95 farmari-passatin kutoskone? Paljonko nuo yleensä kestää ajoa, eli onko tuollainen kone jo väistämättä elämänsä ehtoopuolella?

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

Lämppäri?...

ViestiKirjoittaja tpv » 14.3.2005 19:15

Jo tossa ketjussa aiemmin kyselin että kuis teillä, jotka ootte nyt noita lämppärin kennoja vaihtaneet? Onko kärry lämmennyt pakkasilla paremmin? Itellä ei VR6 mikään maailman lämpimin oo joten mielessä kävi että jos vaihtais kesällä kennon, vaan mahtaako asian tilaan olla mitään muutosta moisella rojektilla odotettavissa?
Tai jos jollain on ideoita mikä muu kenno sinne menis, jotta lämpöö sais, niin saapi kertoo...

Karvinen
-
Viestit: 175
Liittynyt: 7.2.2005 12:34

ViestiKirjoittaja Karvinen » 15.3.2005 22:58

Mistä löytyisi kivoja videonpätkiä vr6:ista?

turkut-2
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 16.3.2005 21:16

ViestiKirjoittaja turkut-2 » 16.3.2005 21:28

Vr 6 Vw Sharan - 98 Polottoaineenkulutus huipussaan. Missä vika?
Lämpötila-anturi vai muu? Eli oikein varpailla ajettuna Turku-Helsinki-Turku kulutus oli 12,5 l/100 muuten siinä 14-16

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 19.3.2005 18:27

Karvinen: EIP Tuningin sivujen kautta ainaskin oli jotain kiihdytys ja suttailu pätkiä. http://www.eiptuning.com/

moppe
-
Viestit: 2406
Liittynyt: 2.8.2004 18:02

ViestiKirjoittaja moppe » 19.3.2005 18:30

Karvinen: p2p?

Karvinen
-
Viestit: 175
Liittynyt: 7.2.2005 12:34

ViestiKirjoittaja Karvinen » 20.3.2005 12:00

Joo olihan siellä jotain :D
http://www.fastdrive.org
löytyy vaikka mitä, vaatii tosin rekisteröitymisen.. Mutta on jees..

jusep
-
Viestit: 71
Liittynyt: 11.8.2004 10:10

lastu

ViestiKirjoittaja jusep » 22.3.2005 16:31

Onko kukaan laittanu lastua omaan vr:nsä? Jos on niin ootteko huomannu mitään eroa lastuttamisen jälkeen?

tanu
-
Viestit: 3
Liittynyt: 21.3.2005 12:48

ViestiKirjoittaja tanu » 22.3.2005 20:45

Elikkäs mikä tuon vr6:n jakopääketjun suositeltu vaihtoväli on?? Olisi harkinnassa -95 169tkm, eikä ketjua ole vaihdettu!! Paikallisessa liikkeessä sanoivat ketjunvaihdon olevan ajankohtaista 300tkm kohdalla?!?!? Onko tuohon -95 malliin sitten jo korjattu noi lastentaudit..?

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 22.3.2005 20:56

^Samaa miettiny -96 golffin kohdalla! Mut ilmeisesti on hieman huolettomampia nää uudemmat...

cronos
-
Viestit: 115
Liittynyt: 27.8.2003 18:07

ViestiKirjoittaja cronos » 22.3.2005 20:56

Paha mennä sanomaan, onko korjattu ketjuongelma -95 mallisiin, mutta omalla (joka on siis mallia -95) on ajettu n. 225000, eikä ketjua ole vaihdettu. Eikä pidä ääntä.

Puuta on koputettu jo monta kertaa.

Se on muuten kaupan, jos passatti kiinnostaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 114 vierailijaa