VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
nokkien käyttöpyörät pitäisi olla myös erinlaiset, jos ketju on 1 tai 2 rivinen eikö?
jos yläketjun päivittää (paremmaksi väitettyyn?) 1-riviseen, käyttöpyörät pitää silloin myöskin vaihtaa?
kuvaa koitin etsiä nokkapyörän eroista, mutta en löytänyt..
"uudemman" mallin kiristintä väitetään myös paremmaksi, mutta muistan jostakin lukeneeni, että siitä piti leikata hiukan pois, että jengan kiristysvara riittäisi, jollakin varmaa tietoa?
jos yläketjun päivittää (paremmaksi väitettyyn?) 1-riviseen, käyttöpyörät pitää silloin myöskin vaihtaa?
kuvaa koitin etsiä nokkapyörän eroista, mutta en löytänyt..
"uudemman" mallin kiristintä väitetään myös paremmaksi, mutta muistan jostakin lukeneeni, että siitä piti leikata hiukan pois, että jengan kiristysvara riittäisi, jollakin varmaa tietoa?
Jos vaihtaa 2 rivisen 1 riviseen. Pitää vaihtaa nokkien pyörät, välipyörä, jakopään koppa, kiristin, laahaimet ja tietysti ketju.
Ja en tiedä saako jakajan kiinni 1 rivisen koppaan. Kun uudemmat taitaa kaikki olla suorasytkiä.
Ei ne yksiriviset kestä sen paremmin :)
Alkuperäset laahaimet kulu vain nopeasti. Mutta nykyään ne on kestävempää materiaalia. Ja vaikka oiskin ihan oem, ni kestää ne silti toiset 200-250tkm.
Ja en tiedä saako jakajan kiinni 1 rivisen koppaan. Kun uudemmat taitaa kaikki olla suorasytkiä.
Ei ne yksiriviset kestä sen paremmin :)
Alkuperäset laahaimet kulu vain nopeasti. Mutta nykyään ne on kestävempää materiaalia. Ja vaikka oiskin ihan oem, ni kestää ne silti toiset 200-250tkm.
"uudemman" mallin kiristintä väitetään myös paremmaksi, mutta muistan jostakin lukeneeni, että siitä piti leikata hiukan pois, että jengan kiristysvara riittäisi, jollakin varmaa tietoa?
Meidän talouden kahteen AAA:han olen vaihtanut ARZ Tuning:n Febi Bilsteinin jakopääkamat uudemmalla kiristäjällä, eikä niitä tarvinnut veistellä.
Bentleyn manuaali taisi antaa jonkin erityisen ohjeistuksen kiristimen asennukseen. Saattoi olla että jos kiristäjän ruuvaa yhtä kyytiä paikoilleen kiristimen jousivoimaa vastaan, tiheä kierre puree kiinni ja kiristäjän voi vetää momenttiin vaikka se ei olisi pohjassa... muistaakseni. Täytyypäs tarkistaa oliko asia noin.
mistä vielä saa alkuperäisiä tulpanjohtosarjoja vr-6 koneeseen, joka virranjakajalla?
paikallinen merkkiliike ilmoitti osien valmistuksen loppuneen 2014 ja saatavuudeksi nolla.
monet tässäkin ketjussa varoittaa halvoista tarvike johdoista, joten alkuperäinen olisi varma valinta, mutta mistä niitä saa?
paikallinen merkkiliike ilmoitti osien valmistuksen loppuneen 2014 ja saatavuudeksi nolla.
monet tässäkin ketjussa varoittaa halvoista tarvike johdoista, joten alkuperäinen olisi varma valinta, mutta mistä niitä saa?
Pasuunassa oli 8 tkm:n ajan Motonetin Ignoteck:it ja jo tuona aikana huomasi että käyntiin tuli pienen pieni aaltoilu ja pätkintä.
Johdot vaihtuivat BERU:ihin ja nyt 40 tkm:n jälkeen kone edelleen raksuttaa tasaiseen kuin kello.
Toki kipuna varmaan meni perille Motonetin johdoillakin, mutta eron kyllä huomasi johtojen vaihdon jälkeen.
Johdot tilasin autonvaraosat24:sta, tuossa jakajallisen setti.
Johdot vaihtuivat BERU:ihin ja nyt 40 tkm:n jälkeen kone edelleen raksuttaa tasaiseen kuin kello.
Toki kipuna varmaan meni perille Motonetin johdoillakin, mutta eron kyllä huomasi johtojen vaihdon jälkeen.
Johdot tilasin autonvaraosat24:sta, tuossa jakajallisen setti.
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 3.7.2010 18:20
huohotinputki
mikä merkitys on huohotinputket päässä olevalla anturilla vai mikä se on mihin tulee 2-napanen johto. ku ei ole mitään vaikutusta tyhjäkäyntiin. ja on ollu päästöjen kanssa ongelmia
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 3.7.2010 18:20
kattoluukku
mikähän vika voes olla kun luukku nousee normaalisti mutta ei mene kiinni ku vain toinen puoli ja toinen puoli käsin työntää.... siis kattoluukusta on kyse
Viimeksi muokannut ryssykka vr6, 1.9.2015 14:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ABV moottorin öljypumppu
Onko ollut tapana vaihtaa VR6:sen koneeseen öljypumppu kun käytätte auki? Jos niin, mistä kannattaa ottaa pumppu? Vaihdetaanko myös pumpun käyttöakseli?
Mikä ilmiö?
Nykimisen ja voimattomuuden takia vaihdoin -92 VR6:een jakajan kannen ja pyörijän. Ihan perushomma siis, mutta miksi sen jälkeen tyhjäkäyntikierrokset tyhjäkäyntiventtiilin johto kytkettynä on yli 2000 rpm luokkaa, mutta ilman johtoa auto käy tyhjäkäyntiä todella nätisti? Venttiilissä ei kaiketi ole vikaa, koska kokeilin toisellakin melkein uudella venttiilillä, jolla kierrokset nousi vieläkin korkeammiksi. Ajaa ei autolla voi ilman tuota johtoa kytkettynä, koska meno on edelleen nykivää, eikä kone tunnu kiihdytyksessä kestävän kuormaa. Tarkistin pariinkin kertaan, että jakajan kannen vaihdossa ei mitään ole tullut sössittyä, ja kaikki näyttäisi olevan niin kuin pitääkin.
Anturi jäähdyttäjän kyljessä
Ainakin ko. -92 VR6:ssa jäähdyttäjän reunassa kuljettajan puolella on anturi, johon tulee kolme johtoa. Kävi niin, että liitin lämpeni niin, että kaksi paksumpaa johtoa menivät oikkariin. Seuraus oli, että puhallin alkoi pyöriä koko ajan ja tosi kovaa. Leikkasin tuon liittimen kokonaan irti odottamaan korjausta, mutta silti puhallin tuntuu toimivan normaalisti, eli pyörii ajon jälkeen hetken ja sammuu. Ainakaan se siis ei ole varsinainen jäähdyttäjän flektin lämpökytkin, eikä auto tunnu koko anturia kaipaavan, joten mikä sen merkitys on?
Mutta mikä on sen syylärin kyljessä olevan anturin tarkoitus? Moottorin flekti tuntuu toimivan ihan ok vaikka tuo anturi on toistaiseksi kokonaan pois käytöstä. Anturiin tulee kolme johtoa, joista minulla kaksi paksumpaa olivat jostain syystä sulattaneet liittimensä yhteen. Seurauksena oli, että flekti kävi koko ajan ja suurella.
Mutta mikä on sen syylärin kyljessä olevan anturin tarkoitus?
tämä kiinnostaa muakin! viisammat kertokoon,,
https://www.youtube.com/watch?v=JZCrTHcXo6Y
tämä kiinnostaa muakin! viisammat kertokoon,,
https://www.youtube.com/watch?v=JZCrTHcXo6Y
Itse päättelin lopulta, että tuo syylärin kyljessä oleva anturin kytkee flektin päälle jos ajon aikana on tarvetta. Termarikotelossa oleva anturi sitten puolestaan huolehtii ajon jälkeisestä päälle kytkemisestä. Flektihän huutaa moottorin sammuttamisen jälkeen vaikka tuon syylärin anturin johdot on irroitettuna.
olisko jollain varmaa tietoa yhteen pieneen kysymykseen
Itsellä on nyt 92 vr6 motti joka on jakajalla tilalle olisi tarkoitus istuttaa vr6 motti joka on suorasytkällä.,
Onko sähköissä paljonkin eroa eli joutuuko ecun ja sähköt vaihtamaan.
nykyinen on golffissa ja tilalle tulisi passatista suorasytkä kone
Itsellä on nyt 92 vr6 motti joka on jakajalla tilalle olisi tarkoitus istuttaa vr6 motti joka on suorasytkällä.,
Onko sähköissä paljonkin eroa eli joutuuko ecun ja sähköt vaihtamaan.
nykyinen on golffissa ja tilalle tulisi passatista suorasytkä kone
Tuolta selvii erot: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3934082
Koneen sähköt, ecu, kaasuläppä, maffi, ehkä lambda(?) ja imusarja on kans erilainen, mutta noista varmaan kaikki muut paitsi llambda sulla tulee uuden koneen mukana? Lambdasta en tiedä onko euroopan autoissa eroa, mutta ainakin USA:ssa ilmeisesti on OBD2 versiossa katin jälkeen toinen lambda mitä ei OBD1:ssä ainakaan ole.
Varmistellaan nyt vielä varmaan tuhannen kerran tässä topicissa, että käykö se "päivitetty" yläkiristin/laahain-paketti tuon vanhemman tilalle ilman kikkailuja? Tähän vastaus taitaa olla 99,9% varma kyllä, koska noita myydään kaksirivisiinkin sarjoihin ulkomailla?
Ja toinen asia koskee yläpään tiivisteitä. Mitkä tiivisteet eroaa ->146 000 ja ->217 000 sarjoissa? Venakopantiiviste ainakin, onko muuta? Kansipahvejakin jotkut myyvät eri moottorinumeroihin, mutta se on ilmeisesti sama kaikissa AAA(/ABV?)
Ja potilaana siis -95 Pasuuna AAA/159XXX-moottorinumerolla. :)
Ja toinen asia koskee yläpään tiivisteitä. Mitkä tiivisteet eroaa ->146 000 ja ->217 000 sarjoissa? Venakopantiiviste ainakin, onko muuta? Kansipahvejakin jotkut myyvät eri moottorinumeroihin, mutta se on ilmeisesti sama kaikissa AAA(/ABV?)
Ja potilaana siis -95 Pasuuna AAA/159XXX-moottorinumerolla. :)
Varmistellaan nyt vielä varmaan tuhannen kerran tässä topicissa, että käykö se "päivitetty" yläkiristin/laahain-paketti tuon vanhemman tilalle ilman kikkailuja?
Kyllä. Kunhan se on vain "kaksirivinen" setti.
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 3.7.2010 18:20
sähkövikoja
elikkä tuulilasin pyyhkimet toimi ensin kaikki nopeudet jotenkin. nyt sitte ei toimi enää kuin nopein ja kattovalo on mykkä. mistä katella vikaa??
olisko jollain ideaa.... vika on siis tämmönen,,,,
Vaihdettiin suorasytkä kone paikalle ja sähköt siihen. ajovalot toimii, puhallin toimii, hätävilkut toimii.
mut mikään muu ei sitten toimikkaan... avaimesta kääntää niin mittaristo täysin pimenä startin rele napsahtaa mut ei pyöritä. sähkö ikkunat ei toimi.
Mistähän ettis vikaa... nyt käyty sähköjä läpi mut alkaa järki loppumaan.
Tietenkin jos joku viisas asuu kouvolan läheisyydessä ja haluis auttaa kyseisessä tapauksessa niin kiitos
Vaihdettiin suorasytkä kone paikalle ja sähköt siihen. ajovalot toimii, puhallin toimii, hätävilkut toimii.
mut mikään muu ei sitten toimikkaan... avaimesta kääntää niin mittaristo täysin pimenä startin rele napsahtaa mut ei pyöritä. sähkö ikkunat ei toimi.
Mistähän ettis vikaa... nyt käyty sähköjä läpi mut alkaa järki loppumaan.
Tietenkin jos joku viisas asuu kouvolan läheisyydessä ja haluis auttaa kyseisessä tapauksessa niin kiitos
Tarjoillen noiden oireiden perusteella aiheuttajaksi virtalukon pohjaa, virtalukkoa tai virtalukon johtoliitintä.
Passattiin vaihdettiin osat tuossa järjestyksessä kun toisinaan avainta kääntäessa mittaristo pimeni eikä kampe startannut.
Kannattaa samalla tarkastaa myös päävirtareleen kunto.
Jos ajonesto olisi pelissä se antaisi auton käynnistyä pariksi sekunniksi. Ajonesto ei myöskään vaikuta päävirtaan tai startin toimintaan.
Passattiin vaihdettiin osat tuossa järjestyksessä kun toisinaan avainta kääntäessa mittaristo pimeni eikä kampe startannut.
Kannattaa samalla tarkastaa myös päävirtareleen kunto.
luin jostain ns. ajonestosta et onko se päällä. katkoo kuulemma pumpun, päävirran ja startin.
Jos ajonesto olisi pelissä se antaisi auton käynnistyä pariksi sekunniksi. Ajonesto ei myöskään vaikuta päävirtaan tai startin toimintaan.
Mikähän mennyt pieleen nyt. Koko kone räjäytetty atomeiksi ja kaikki uusittu/koneistettu. Nyt kasattu uusilla laakereillä, männänrenkailla, tiivisteillä ym jakopäänhiluilla. Moottori on vielä moottoripukissa kiinni. Kampiakselista kun yrittää pyörittää, niin todella jäykkä pyörimään, vaikka tulpat eivät ole vielä kiinni. Jako on kohdallaan ja pyörii kyllä täyden kierroksen, mutta saa todella kovalla voimalla pyörittää.. Männänrenkaiden laitossa mennyt jokin pieleen? Muistan kun oli vain kampikaseli lohkassa, se pyöri kuin itestää siellä..
VR6 AAA ja 1992
VR6 AAA ja 1992
Vr6 automaattilaatikko
Ei soi tomaatit rikki mee sen enempää ku manuaalit,kaikki rikkoutuu jos niille ei tee mitään.
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
paljon on täälläkin vr-6 jakopäästä juttua, mutta taas sormi suussa, neuvokaa nyt viisaammat!
tilasin erään osakaupan kautta, alkuperäisen vr-6 koneen jakoketjusarjan saksasta, jonka piti tulla suoraan vw tehtaalta, auton valmistenumeron mukaan.
kone on aivan alkupään tuotoksia 062164 AAA-koodilla -93, jossa siis kuuluu olla 2-rivinen yläketju ja vanhanmallinen yläkiristin ja vanhanmallin kiristin pultti.
Moottorinumerosta: 217 001 eteenpäin yläketju-yläkiristin ja yläketjun ohjain muuttuvat.
yläkiristin on nyt kuitenkin vaihdettu jostakin syystä uudemman malliseksi (kovamuovia) 021109509e jossa ei siis ole niitattua kulutuspintaa, tämä ei varmaan haittaa, jos käyttää myös uudemman mallin kiristinpulttia 021109507b. joka myös oli mukana.
netistä löytyy kovin erinlaista tietoa, mutta sopiiko tämä uudemmanmallinen kiristin nyt suoraan tuohon koneeseen kiinni vai ei? osamyyjäkään ei nyt ole aivan satavarma sopivuudesta/ onko tuota vanhanmallista enää edes saatavana?
tuolla on mallikuvat osista ja jotakin niiden vaihtokelpoisuudesta, mutta en ole saanut mitään järkevää käännöstä noista aikaan:
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... my-oil-pan
kiristinpultin kierteiden erinlaisuus on suurin kysymysmerkki, toinen alkaa aivan pultin päästä ja toisessa on tyhjää jonkin verran. jakopäästä kun on kyse, varmaa tietoa kaivataan, eikä musta tuntuu ajatuksia.
kiitos!
tilasin erään osakaupan kautta, alkuperäisen vr-6 koneen jakoketjusarjan saksasta, jonka piti tulla suoraan vw tehtaalta, auton valmistenumeron mukaan.
kone on aivan alkupään tuotoksia 062164 AAA-koodilla -93, jossa siis kuuluu olla 2-rivinen yläketju ja vanhanmallinen yläkiristin ja vanhanmallin kiristin pultti.
Moottorinumerosta: 217 001 eteenpäin yläketju-yläkiristin ja yläketjun ohjain muuttuvat.
yläkiristin on nyt kuitenkin vaihdettu jostakin syystä uudemman malliseksi (kovamuovia) 021109509e jossa ei siis ole niitattua kulutuspintaa, tämä ei varmaan haittaa, jos käyttää myös uudemman mallin kiristinpulttia 021109507b. joka myös oli mukana.
netistä löytyy kovin erinlaista tietoa, mutta sopiiko tämä uudemmanmallinen kiristin nyt suoraan tuohon koneeseen kiinni vai ei? osamyyjäkään ei nyt ole aivan satavarma sopivuudesta/ onko tuota vanhanmallista enää edes saatavana?
tuolla on mallikuvat osista ja jotakin niiden vaihtokelpoisuudesta, mutta en ole saanut mitään järkevää käännöstä noista aikaan:
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... my-oil-pan
kiristinpultin kierteiden erinlaisuus on suurin kysymysmerkki, toinen alkaa aivan pultin päästä ja toisessa on tyhjää jonkin verran. jakopäästä kun on kyse, varmaa tietoa kaivataan, eikä musta tuntuu ajatuksia.
kiitos!
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
netistä löytyy kovin erinlaista tietoa, mutta sopiiko tämä uudemmanmallinen kiristin nyt suoraan tuohon koneeseen kiinni vai ei?
Kyllä. Kahteen 2-riviseen kutvoseen olen vaihtanut ARZ Tuning:n Febi Bilstein-jakopääsetin. Toisesssa koneessa sellainen on pyörinyt 60 tkm ilman huolia. Toisella ei ole ajettu metriäkään kun kone nökötää moottoripukissa.
osamyyjäkään ei nyt ole aivan satavarma sopivuudesta/ onko tuota vanhanmallista enää edes saatavana?
Ainakin Motonetissä ylälaahain on mallia niitattu ja sen kiristin vanhan mallinen Ruville.
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
mikähän on osanumero öljysuodattimen jalan o-renkaille? siis se kohta mikä tulee moottorin sisään.
kone on jakajalla...
pikaista vastausta toivosin... tai sit se o-renkaan koko.
kone on jakajalla...
pikaista vastausta toivosin... tai sit se o-renkaan koko.
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
juuri sitä.... kiitoksia
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
On nuita sivuja niin paljon, joku varmasti kysynyt ennen samaa mutta kysytään nyt kumminkin vielä.
Eli osaisko joku kertoa mikä mahdollisesti vr6 golffissa vikana, yläkierroksilla rupee pätkimään. Elikkä kiihdyttäessä lähtee kyllä hyvin vetämään mutta korkeemmilla kierroksilla alkaa pätkiminen. Paikallaan kierrättäessä toimii niinkuin pitääkin.
Eli osaisko joku kertoa mikä mahdollisesti vr6 golffissa vikana, yläkierroksilla rupee pätkimään. Elikkä kiihdyttäessä lähtee kyllä hyvin vetämään mutta korkeemmilla kierroksilla alkaa pätkiminen. Paikallaan kierrättäessä toimii niinkuin pitääkin.
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Mikä vuosimalli? Vikakoodit luettu? Että saaa karsittua anturi yms viat pois.
Pätkiikö joka vaihteella?
Jos jakajallinen, veikkaisin pyörijä/jakajankansi/tulpat/tulpanjohdot.
Jos suorasytkä, niin puolapaketti on halki.
Jos tekee 3.4 vaihteella kun kiihdyttää, niin viittaisi bensan saanti ongelmaan.
Pätkiikö joka vaihteella?
Jos jakajallinen, veikkaisin pyörijä/jakajankansi/tulpat/tulpanjohdot.
Jos suorasytkä, niin puolapaketti on halki.
Jos tekee 3.4 vaihteella kun kiihdyttää, niin viittaisi bensan saanti ongelmaan.
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
-93 vuosmallia, vikakoodeja en oo päässyt vielä lukemaan.
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Missä lämpotilassa flektin kuuluu lähteä pyörimään? jotenkin tuntuu että kone pyörii niin lämpöisenä. 100 asteen kohdalla lähtee flektit pyörimään ja 105 asteen paikkeilla 2 nopeus. Jotenkin tuntuu aika korkealle. Autoon vaihdettu uusi alkuperäinen termari koteloineen. Ennen vaihtoa ei meinannut lämmöt nousta ollenkaan.
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Onko kukaan laittanut denson tulppia, vai hommatakko suoraan ngkt?
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
terOooO kirjoitti:Onko kukaan laittanut denson tulppia, vai hommatakko suoraan ngkt?
Densot otin kokeeksi, 20tkm ajanu ilman moitteita niillä...
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
terOooO,
Itsellä käyttäytyi jakajalla oleva motti tuolla tavalla viallisen hall-anturin eli nokka-akselin asentotunnistimen kanssa... Johonkin 4krpm kohdille veti ihan hyvin ja sen jälkeen alkoi puutumaan/pätkimään. Eli vikakoodin lukemisella saattais selvitä tuo...
Toki voi olla vaikka bensapumppuki menossa, että soppa loppuu kesken yläpäässä... Ken tietää... :)
Itsellä käyttäytyi jakajalla oleva motti tuolla tavalla viallisen hall-anturin eli nokka-akselin asentotunnistimen kanssa... Johonkin 4krpm kohdille veti ihan hyvin ja sen jälkeen alkoi puutumaan/pätkimään. Eli vikakoodin lukemisella saattais selvitä tuo...
Toki voi olla vaikka bensapumppuki menossa, että soppa loppuu kesken yläpäässä... Ken tietää... :)
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Onko monella verkussa sitä pakosarjan jäähdytys systeemiä? Ootteko tukkinu sitä, jos ootte miten? Jos jollain ois myydä sitä haitariputkea niin kiinnoistais kanssa...
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Mistäspäin pitäisi löytyä -92:ssa veerassa obd pistokkeet? Sen verta vanha, että tuossa pitäisi olla ne pikku liittimet.
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Siinä lämmönsäätöpaneelin alapuolella on pari tyhjää muovilätkää, niiden alta löytyy 2x2 obd pistokkeet. Laik dis
(Linkki vaihdettu toimivaan)
(Linkki vaihdettu toimivaan)
Viimeksi muokannut Topsuu, 12.5.2016 12:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Topsuu kirjoitti:Siinä lämmönsäätöpaneelin alapuolella on pari tyhjää muovilätkää, niiden alta löytyy 2x2 obd pistokkeet. Laik dis
Sieltähän ne löyty. Kaikki muut peruspaikat tullukkin katottua. Nyt sitten vielä piuha jostain niin pääsee lukemaan mahdolliset vikakoodit.
Hirveästihän tuo obd1 ei anna koodeja..?
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Demon kirjoitti:Topsuu kirjoitti:Siinä lämmönsäätöpaneelin alapuolella on pari tyhjää muovilätkää, niiden alta löytyy 2x2 obd pistokkeet. Laik dis
Sieltähän ne löyty. Kaikki muut peruspaikat tullukkin katottua. Nyt sitten vielä piuha jostain niin pääsee lukemaan mahdolliset vikakoodit.
Hirveästihän tuo obd1 ei anna koodeja..?
Kyllä sieltä ikävä kyllä välillä tulee liikaakin.
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 3.7.2010 18:20
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
hei ! vr6-92 golf seisoi 2-3kk ja nyt ilmeisesti jakopäästä kuuluu kilkatusta ei ihan varmaa ja öljyt oli alarajassa. ei ole hirveesti ajettu jakorempan jälkeen. korjaus ohjeita kaipaisin.
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Tunnistaako kukaan mihin kuvan tappi kuuluu? 4mm×38mm. Boorit toisessa päässä. Tipahti vr6:sen lohkosta kun käänsin penkissä ylösalaisin. Kansi, öljypohja ja öljypumppu oli irroitettu sitä ennen. Kuuluuko koneeseen vai onko edellisellä remontoijalla vaan tipahtanut öljykanavaan vierasesine..
Männät ja kiertokanget oli kanssa jo purettu pois..
Männät ja kiertokanget oli kanssa jo purettu pois..
- Liitteet
-
- 20160525_114416.jpg (1.6 MiB) Katsottu 114838 kertaa
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Oisko öljypumpun käyttöakseli?
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Slantsix kirjoitti:Oisko öljypumpun käyttöakseli?
Akseli tuli pumpun mukana pois. Ei löytynyt mitään paikkaa mihin tuo kävis joten kasaan ilman tuota.
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Kertokaapas viisammat mitkä viat voi poislukea tuon maffin liittimen irrottamisen jälkeen? Jostain tuolta luin että lambda ja itse maffi ainakin?
Omassa vr6 golffissa esiintynyt todella rajua nykimistä jo jonkun aikaa, tänään irroitin tuon maffin liittimen ja auto toimi jo huomattavasti paremmin mutta yläkierroksilla puuttui silti veto. Lambda on vaihettu puoltoista viikkoa sitten.
Apua kaipaillaan nyt niin sais joskus tuon kunnolla toimimaan
Omassa vr6 golffissa esiintynyt todella rajua nykimistä jo jonkun aikaa, tänään irroitin tuon maffin liittimen ja auto toimi jo huomattavasti paremmin mutta yläkierroksilla puuttui silti veto. Lambda on vaihettu puoltoista viikkoa sitten.
Apua kaipaillaan nyt niin sais joskus tuon kunnolla toimimaan
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Osaisko joku kertoo mikä veeärrässä vikana kun sammu kiihdytyksen jälkeen eikä lähde käymään. Saa kipinän ja bensaa.ja siis vm.96 suorasytkällä
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Minkäslainen homma on vaihtaa kampparin tiiviste apulaitehihnapäätyyn? Tihkuttelee sieltä öljyä.
Ja mitäs öljysuosituksia olis? Koneen huuhtelukin täytyy tehdä jossain vaiheessa.
Ja mitäs öljysuosituksia olis? Koneen huuhtelukin täytyy tehdä jossain vaiheessa.
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Kysymys vr5:sta. Osaako kukaan sanoa minkälaiseen momenttiin nokka-akselit pitää kiristää? Ja toinen, kärsiikö nokka-akselien ketjua pudottaa sinne ala hammasrattaalle, vai meneekö silloin jako pieleen? Kun se ketju on siellä lohkon sisällä niin aika vaikea ottaa kannen pois, pudottamatta ketjua sinne pohjalle.
Onko tuohon mitään erityistä kikkaa miten laittaa?
Nokka-akselit siis on jo pois ja merkattu ketjuun ja rattaisiin, ei vain uskalla vielä jatkaa ennen kuin tietää.
Onko tuohon mitään erityistä kikkaa miten laittaa?
Nokka-akselit siis on jo pois ja merkattu ketjuun ja rattaisiin, ei vain uskalla vielä jatkaa ennen kuin tietää.
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Itse olen askarrellut VR:ien jakopäät kone irrallaan, mutta näisin että jos yläketjun laittaa nippuun ja ripustaa jakopään kotelon reunalle siten ettei se pääse putoamaan apuakselin rattaalta, pitäisi sen mennä samoille sijoilleen kuin on ollutkin.


Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Ok. Osaatko sanoa tuosta nokka-akselien momentista, että paljonko pitää kiristää? Löytyykö muuten sitä kannenpulttien kiristyskaavaa tälle vr5?
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Kyseessä VR6 vm1992 automaattilaatikolla. Ongelmana kipinän puute.
Ostin auton noin viikko sitten, viime sunnuntaina kävin ajamassa ja ajoin parkkiin. Maanantaina koitin lähteä ajamaan, mutta ei käynnistynyt.
Kipinä ei tullut, joten vaihdoin ensihätään puolan, niitäkun on muista golffeista tsippailut.
kipinä ei tullut vieläkään. Mittasin puolan liittimen ja puolan johdon, molemmat kunnossa.
VCDS tarjosi koodia 00513 - Engine Speed Sensor(G28) - no signal.
Tämähän on semmoinen koodi, joka tulee näissä vanhoissa aina kun kone ei ole käynnissä, mutta toimimattomana estää ymmärtääkseni koneen käynnistymisen? Kuitenkin vaihdoin tuon anturin. Vaihtaessani huomasin tuon johtosarjan puoleisen liittimen saaneen osumaa flektistä: liittimen musta piuha oli kuoriutunut ja muutama säie oli mennyt poikki, mutta n. puolet säikeistä menee vielä perille. Ei tullut uudellakaan anturilla kipinää. Mittasin vielä molemmat anturit, aikuttaisivat olevan molemmat ehjiä, Ohmeja oli n.850 molemmissa.
Oliskos ehdotuksia mitä seuraavaksi vaihtoon? Voiko ecu olla vaurioitunut, tuosta avonaisesta liittimestä? Ymmärsin että tuo musta johto olisi jonkin sortin suojamaadoitus anturille.
Ostin auton noin viikko sitten, viime sunnuntaina kävin ajamassa ja ajoin parkkiin. Maanantaina koitin lähteä ajamaan, mutta ei käynnistynyt.
Kipinä ei tullut, joten vaihdoin ensihätään puolan, niitäkun on muista golffeista tsippailut.
kipinä ei tullut vieläkään. Mittasin puolan liittimen ja puolan johdon, molemmat kunnossa.
VCDS tarjosi koodia 00513 - Engine Speed Sensor(G28) - no signal.
Tämähän on semmoinen koodi, joka tulee näissä vanhoissa aina kun kone ei ole käynnissä, mutta toimimattomana estää ymmärtääkseni koneen käynnistymisen? Kuitenkin vaihdoin tuon anturin. Vaihtaessani huomasin tuon johtosarjan puoleisen liittimen saaneen osumaa flektistä: liittimen musta piuha oli kuoriutunut ja muutama säie oli mennyt poikki, mutta n. puolet säikeistä menee vielä perille. Ei tullut uudellakaan anturilla kipinää. Mittasin vielä molemmat anturit, aikuttaisivat olevan molemmat ehjiä, Ohmeja oli n.850 molemmissa.
Oliskos ehdotuksia mitä seuraavaksi vaihtoon? Voiko ecu olla vaurioitunut, tuosta avonaisesta liittimestä? Ymmärsin että tuo musta johto olisi jonkin sortin suojamaadoitus anturille.
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Villi veikkaus et virtalukonpohja?
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Pitäisi vr6:n golffiin vm-93 vaihtaa automaattilaatikko, onnistuuko moottori paikoillansa vai onko syytä ottaa koko mosa pois autosta? Kaytössä om nosturi ja muut hilppeet...
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Omaan ongelmaani päivityksiä.
Kipinä löytyi virranjakajan kannen ja pyörijän vaihdolla, tosin bensansyöttö loppui.
Bensa tulee suoralla virralla kokeiltuna, pumpun liittimeenkin tulee virta, miksihän ei kelpaa tuo sähkö? Mutta kuitenkin saatu käyntiin, käy erittäin huonosti:
alemmilla kierroksilla käy reilusti vajailla 2-3pyttyä tuntuisi olevan poissa pelistä, noin 3000rpm jälkeen käy paremmin ja kaikilla.
Kaasupolkimeen koskematta kierrokset pomppii itsestään n.100-3000-100-3000-ja jossain vaiheessa sammahtaa. Bensa haisee vahvasti.
Virranjakajan kyljessä on tuo Hall-anturin(?)- liitin, sinne oli työnnetty pinnit irrallaan ja sikaa perään, tipahti alas, kolvasin uuden liittimen, mutta vikakoodiksi tarjoaa
00515 - Hall sensor (G40) - short to ground.
Liittyykö tämä jotenkin tuohon aikaisemman virranjakajan kannen reunassa olevaan lattaliittimeen?
Kipinä löytyi virranjakajan kannen ja pyörijän vaihdolla, tosin bensansyöttö loppui.
Bensa tulee suoralla virralla kokeiltuna, pumpun liittimeenkin tulee virta, miksihän ei kelpaa tuo sähkö? Mutta kuitenkin saatu käyntiin, käy erittäin huonosti:
alemmilla kierroksilla käy reilusti vajailla 2-3pyttyä tuntuisi olevan poissa pelistä, noin 3000rpm jälkeen käy paremmin ja kaikilla.
Kaasupolkimeen koskematta kierrokset pomppii itsestään n.100-3000-100-3000-ja jossain vaiheessa sammahtaa. Bensa haisee vahvasti.
Virranjakajan kyljessä on tuo Hall-anturin(?)- liitin, sinne oli työnnetty pinnit irrallaan ja sikaa perään, tipahti alas, kolvasin uuden liittimen, mutta vikakoodiksi tarjoaa
00515 - Hall sensor (G40) - short to ground.
Liittyykö tämä jotenkin tuohon aikaisemman virranjakajan kannen reunassa olevaan lattaliittimeen?
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 3.7.2010 18:20
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
hei. vr6 golffi -92 sähköikkunoiden varsinkin takaoven johtojen uusiminen. ei kaikki värit täsmää. nii mistä apuja ja vinkkejä. eikä ole sähkökaaviota
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 3.7.2010 18:20
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
jarruvalot mykkänä. sulake oli ehjä ni mistä seuraavaksi hakea vikaa?
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
ryssykka vr6 kirjoitti:jarruvalot mykkänä. sulake oli ehjä ni mistä seuraavaksi hakea vikaa?
Polttimot ok? Seuraavaks kaverin kanssa mittaamaan, että tuleeko taakse asti edes virtaa. Tsekkaa kannoille menevät johdotukset että ovat kunnossa.
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Jos takavalojen liittimelle ei tule virtaa, sen jälkeen ihmettelemään jarruvalokatkaisijaa.
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 3.7.2010 18:20
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
taakse ei tuu virtaa ja eikö jarruvalokatkasijalle kans pitäsi tulla virta? mulla ei.
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
hyvä video vr-6 koneen rakenteesta:
https://www.youtube.com/watch?v=Scyryz0DcrY
ja 26 kpl video sarja, vr-6 koneen purkamisesta ja kunnostamisesta:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... rlTdTRihqk
https://www.youtube.com/watch?v=Scyryz0DcrY
ja 26 kpl video sarja, vr-6 koneen purkamisesta ja kunnostamisesta:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... rlTdTRihqk
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Mitäs öljyä porukka on tykänny veeroissa käyttää? Omassa sellanen 240tkm ajettu ja ajatellu ruveta 5-8tuhannen välein vahteleen. Kesäkin tulossa ni lämpösessä viihtyvä öljy olisi hakusessa.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Demon kirjoitti:Mitäs öljyä porukka on tykänny veeroissa käyttää? Omassa sellanen 240tkm ajettu ja ajatellu ruveta 5-8tuhannen välein vahteleen. Kesäkin tulossa ni lämpösessä viihtyvä öljy olisi hakusessa.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Itse olen käyttänyt AD 5w40 öljyä,5 litran tonkka parikymppiä. Sama öljy ollut käytösssä 16V ja tdi moottorissa kolmoskorisessa.Toistaiseksi laitteet pysynyt kasassa kahdeksan vuotta ,max. 10 tkm vaihtovälillä ajellut.
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
JiiBee kirjoitti:Demon kirjoitti:Mitäs öljyä porukka on tykänny veeroissa käyttää? Omassa sellanen 240tkm ajettu ja ajatellu ruveta 5-8tuhannen välein vahteleen. Kesäkin tulossa ni lämpösessä viihtyvä öljy olisi hakusessa.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Itse olen käyttänyt AD 5w40 öljyä,5 litran tonkka parikymppiä. Sama öljy ollut käytösssä 16V ja tdi moottorissa kolmoskorisessa.Toistaiseksi laitteet pysynyt kasassa kahdeksan vuotta ,max. 10 tkm vaihtovälillä ajellut.
Onks se minkä luokituksen toi AD:n öljy? C2, C3 vai joku muu?
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Ite käytin Mobilin Super 3000:sta. Melkein se ja sama mitä VR6:een laittaa kunhan on täys synteettistä ja mielellään 5w-40.
5-8tkm vaihtoväli on ihan turha ellei halua ilman syytä lutrata öljyjen kanssa useammin kuin mitä on tarve.
5-8tkm vaihtoväli on ihan turha ellei halua ilman syytä lutrata öljyjen kanssa useammin kuin mitä on tarve.
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Kuinkas moni on poistanut vr6:sta sen polttoainehöyryhiilipurkin? Mitä kaikkea siinä pitää huomioida?
Itellä sen poistaminen toisi tilaa konehuoneen puolelle sekä saisi "ylimääräisiä" letkuja heivattua mäkeen.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Itellä sen poistaminen toisi tilaa konehuoneen puolelle sekä saisi "ylimääräisiä" letkuja heivattua mäkeen.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Siitä halvalla pari varaosa konetta :D https://huutokaupat.com/fi/v/490062
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 2.8.2017 13:53
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Onko joku tietoonen mistä tuo vr6 kusee öljyä ku just vaihettiin ventiilikopan tiiviste mutta se on nyt ruvennu päästään öljyä tuhottomasti ku lämpiää kone mis vois vika olla ja auto on cd sharan automaatti 2.8 bensa
Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Meikäläisen VeeRa on ollut jo pitkään miltei eläkkeellä, mutta kesäksi tulee aina leimattua ja päristeltyä muutama tonni lisää mittariin.
Monet pikkuviat ja murheet on jo jääneet unholaan, kaikkiin tuskin koskaan löytyykään ratkaisua.. Mutta nyt pakoputken loppuosa tipahti alas, itse olen sitä rakennellut sitä mukaa mitä Simons -putkisto on lahonnut pois, aika suoraa kolmetuumaista ja läpivirtaavaa se olikin loppuajat. Nyt kun tuosta metelistä en enää niin perusta, niin josko palaisi takaisin äänenvaimennukseen;)
Saksalaiset myy tällaisia: (linkki vie ebay -ilmoitukseen)
https://www.ebay.com/itm/Edelstahl-Ausp ... itleDesc=0
Osaako joku sanoa, mitä vehkeitä nuo ovat? Mennäänkö tässä katalysaattorin jälkeen taas täysin läpivirtauksella vai onko noissa jotain vaimennustakin tarjolla?
Samalla saa toki suositella tuohon peräosaan jotain, eli se ikävämpi hitsailla, poikittain oleva pönttö ja takapönttö, eli katin jälkeinen maailma on hakusessa.
Monet pikkuviat ja murheet on jo jääneet unholaan, kaikkiin tuskin koskaan löytyykään ratkaisua.. Mutta nyt pakoputken loppuosa tipahti alas, itse olen sitä rakennellut sitä mukaa mitä Simons -putkisto on lahonnut pois, aika suoraa kolmetuumaista ja läpivirtaavaa se olikin loppuajat. Nyt kun tuosta metelistä en enää niin perusta, niin josko palaisi takaisin äänenvaimennukseen;)
Saksalaiset myy tällaisia: (linkki vie ebay -ilmoitukseen)
https://www.ebay.com/itm/Edelstahl-Ausp ... itleDesc=0
Osaako joku sanoa, mitä vehkeitä nuo ovat? Mennäänkö tässä katalysaattorin jälkeen taas täysin läpivirtauksella vai onko noissa jotain vaimennustakin tarjolla?
Samalla saa toki suositella tuohon peräosaan jotain, eli se ikävämpi hitsailla, poikittain oleva pönttö ja takapönttö, eli katin jälkeinen maailma on hakusessa.
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
AceBear kirjoitti:Meikäläisen VeeRa on ollut jo pitkään miltei eläkkeellä, mutta kesäksi tulee aina leimattua ja päristeltyä muutama tonni lisää mittariin.
Monet pikkuviat ja murheet on jo jääneet unholaan, kaikkiin tuskin koskaan löytyykään ratkaisua.. Mutta nyt pakoputken loppuosa tipahti alas, itse olen sitä rakennellut sitä mukaa mitä Simons -putkisto on lahonnut pois, aika suoraa kolmetuumaista ja läpivirtaavaa se olikin loppuajat. Nyt kun tuosta metelistä en enää niin perusta, niin josko palaisi takaisin äänenvaimennukseen;)
Saksalaiset myy tällaisia: (linkki vie ebay -ilmoitukseen)
https://www.ebay.com/itm/Edelstahl-Ausp ... itleDesc=0
Osaako joku sanoa, mitä vehkeitä nuo ovat? Mennäänkö tässä katalysaattorin jälkeen taas täysin läpivirtauksella vai onko noissa jotain vaimennustakin tarjolla?
Samalla saa toki suositella tuohon peräosaan jotain, eli se ikävämpi hitsailla, poikittain oleva pönttö ja takapönttö, eli katin jälkeinen maailma on hakusessa.
Mielestäni ta-technixin putkistoja. Hintansa väärtejä kyl. Kaverille tuli 1.8t new beetleen ja ihmetteli kun on hiljanen :D itekkin omaan Veeraan tuota kattelin, mutta löysin sit toisen rst-rännin käytettynä.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Uusi käyttäjä ilmoittautuu! Talviautona tuollainen vr6 2.9l syncro vm.1997 ja vuosi taas siinä vaiheessa, että vimmattu huolto/korjaus käynnissä. Autoon vaihdettu lämppärin kenno (motonet) ja kysymys kuuluu kuinka tuo järjestelmä kuuluu ilmata? Järjestelmä ei vuoda. Laitoin auton käymään, lämppäri kuumalle täysille, paisarin korkki auki ja letkuista kokeillen kaikki letkut lämpee tasaisesti. Lämmintä tulee kabiiniin. Auton sammuttaessa kuitenkin poreilee ilmeisesti kennolta/ sen lähiympäristöstä. Ei varmaan normaalia?
Seuraava kysymys: Mitkä tulpanjohdot ja tulpat kannattaa laittaa? Johdot ilmeisesti beru, koska hinta järkevä. Tulpat?
Viimeinen kysymys: venttiilikopantiivisteen vaihdon yhteydessä kannattaako uusia pultit? Niissä pulteissa oli myös sellaiset tiivisteet, jotka tiivistävät pultin käytävän.
Seuraava kysymys: Mitkä tulpanjohdot ja tulpat kannattaa laittaa? Johdot ilmeisesti beru, koska hinta järkevä. Tulpat?
Viimeinen kysymys: venttiilikopantiivisteen vaihdon yhteydessä kannattaako uusia pultit? Niissä pulteissa oli myös sellaiset tiivisteet, jotka tiivistävät pultin käytävän.
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Demon kirjoitti:Mielestäni ta-technixin putkistoja. Hintansa väärtejä kyl. Kaverille tuli 1.8t new beetleen ja ihmetteli kun on hiljanen :D itekkin omaan Veeraan tuota kattelin, mutta löysin sit toisen rst-rännin käytettynä.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Kiitokset kommentista, löysin myös jostain saksalaisesta sepustuksesta tuon ta-technixin, ehkäpä sitä talvella voisi tilailla ja koittaa huutaa halvimmalla mahdollisella hinnalla;) Joku 250€ ei nyt sinällään tunnu pahalta hinnalta rst-putkelle, maksaa nuo jokatapauksessa kohtalaisesti jos meinaa tehdä taas vähän virallisemman putken. Peltipakosarjan saisi jollain 100-150€, ihan jeppis hinta tuokin. ..jos sitä nyt vielä innostuu hukkaamaan rahojaan tuohon.
Eilen putsailin vähän konehuonetta ja lähinnä ilmapuolta, kaasuläppäkin tuli taas tsekattua. Ihmeen puhdas sitten viime näkemän. Mutta mutta, öljyä se on jo pitkään uittanut sieltä työhihnan päästä, kannen välistä. Ei toki vielä paljoa, mutta nyt on jo autotallin luiskalla seistessään nokka alaspäin tiputellut vähän maahankin saakka, aiemmin ollut lähinnä hyvin voideltu alhaalta katsoen eikä katsastussetä ole mitään isommin valittanut. Mutta joo, moottoritilan tukirakenteita pitkin se sieltä valuu hiljalleen tuossa asennossa, tasaisella jäisi varmaan sinne ilmaputsarin kotelon alle. Onhan se jäähdytysnestesäiliökin aika likaisen näköinen, ei ainakaan G12 litku suttaa sitä noin.. olen vaan ummistanut silmäni tähän saakka.
Löysinkin vanhoja keskusteluja kansiremontista, mikäli tuota kesäautoa nyt meinaan vielä pidellä niin kai se on talvella otettava kiinni tästä, ehkä isoimmasta ponnistuksesta tähän saakka. Venttiilit on ajoittain hiukan nakuttaneet joten varmaan ihan kunnon remontti samantien, jakopää on ilmeisesti laitettu kertaalleen joskus 120-150tkm välillä, nyt alkaa olla 250tkm taulussa. Kaikennäköistä on tullut omatoimisesti korjattua ja kokeiltua, mutta moottoriin ei ole tullut koskaan koskettua. Isän kanssa noita on pääosin nypitty ja sieltä oppia ammennettu, mutta tuohon kansiremonttiin pitänee ottaa joku niistä tietävä hessu apuun, jos vaan löytyy. Onhan tuo pappa metallimies ja raskaankaluston kanssa touhunnut koko ikänsä, mutta eilen ainakin kovin ujosti suhtautui VeeRuskan kansipaffiin.
Ajatus olisi kuitenkin tehdä itse maltillisilla kuluilla, kun taitaa osineen mennä kumminkin ainakin 500€.
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Mahtaakohan kellään olla tietoa, miten vr6:n (AAA) kansi virtaa? Tarkoitus olis talven aikana vähän herkistellä konetta ja siihen sisältyy muun muassa kannen entraus. Uudet venajouset sekä lautaset menee ainakin, mutta onko mietin onko hirveää iloa isontaa imuvenoja vai meneekö orkkiksilla jotka entrattu?
Alakertaan tulee uudet laakerit ja arp-pultteja meinasin.
Vakionokat tais riittää aika hyvin jopa vähän ahdistettuna.
Vakkuri:n projektia tullu lueskeltua ja siinä taidettiin orkkisnokkia käyttää molemmissa koneissa.
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Alakertaan tulee uudet laakerit ja arp-pultteja meinasin.
Vakionokat tais riittää aika hyvin jopa vähän ahdistettuna.
Vakkuri:n projektia tullu lueskeltua ja siinä taidettiin orkkisnokkia käyttää molemmissa koneissa.
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Missä 92 AAA koneessa on kohdistus merkit kampuralla kun en löydä ainakaan noita lovea hihnapyörästä ja täppiä korvakosta. Onko vanhemmissa erilaiset merkit. Toinen ihmetystä herättävä asia on apulaitehihnapyörässä olevat 2 lisä hall antruia. mikä tarkoitus näillä. Autossa siis 2 hallia pyörässä, kampura tunnistin erikseen ja hall virranjakajassa. 4kpl??
Edit.
Sen verran itselle vastaten että merkkejä ei ole muutakun vaihdelaatiko reiästä katsomaan. mutta tuossa hieno 3d malli hihnapyörästä jossa magneetti antureiden tatit. Tämä on mystistä.https://imgur.com/CEHQz1Q
Edit.
Sen verran itselle vastaten että merkkejä ei ole muutakun vaihdelaatiko reiästä katsomaan. mutta tuossa hieno 3d malli hihnapyörästä jossa magneetti antureiden tatit. Tämä on mystistä.https://imgur.com/CEHQz1Q
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Moro, tuossa aukaisin öljypohjan ja sormeilin kiertokankia ja tähystelin männäntappeja et onko kulumisen jälkiä, no siellä ei ollut mutta öljyssä vahva bensantuoksu eli lie männänrenkaat ois hyvä vaihella. Ja sivuttain liikku 3 ja 4 pytyn kiertokanki eli liekkö sieläkin väljää? Mietin saako hyötyä King bearing sarjasta kampurasta vai sama pistää vakiot kun ei tehotavoile ole siellä 500+hv...? Varmaan orkkiksetki menee?
Pultteja aattelin kuitenkin päivittää arp malliin ja jos kansikin aukee nii siihen myös. Ootteko noita puristus spacereitä euro-alueelta tilaillut mistä? Sellanen kauppa josta sais yllämainitutkin samasta paikasta ja edukkaasti?
Pultteja aattelin kuitenkin päivittää arp malliin ja jos kansikin aukee nii siihen myös. Ootteko noita puristus spacereitä euro-alueelta tilaillut mistä? Sellanen kauppa josta sais yllämainitutkin samasta paikasta ja edukkaasti?
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Vakio alakerta kestänee 400 hv:n tienoille, että ihan heti ei tartte järeämpää palikka sinne vaihdella :)
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Entäs yläpää, millähän paineilla kansii ajella ettei nosta vakiohilppeillä? Mietinnässä oli tuo 8.51 puristus spacer laittaa eli siihen sit arp pultit kanteen...9.1 ei lie myöskään poisluettu.
Mutta mitä se on milleissä tuo 8.5.1? VAGautoparts puljussa millimitoilla
Toinen kyssä, tarviiko nokka-akselit lukittaa et saa tuon kampuran apulaitehihnapyörän pultin auki? 450Nm vissii kiinni joten ihan lujasti.
Mutta mitä se on milleissä tuo 8.5.1? VAGautoparts puljussa millimitoilla
Toinen kyssä, tarviiko nokka-akselit lukittaa et saa tuon kampuran apulaitehihnapyörän pultin auki? 450Nm vissii kiinni joten ihan lujasti.
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Ootteko suomesta löytäny väliakselin (IMS) laakereita? En ite ainakaan saanut mistään...
Edit: Koneistettava homma, eli koneistamolla tehdään jos tarvis. Jenkkilästä saa kyllä aihioita.
Edit: Koneistettava homma, eli koneistamolla tehdään jos tarvis. Jenkkilästä saa kyllä aihioita.
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Kysymys koskien VR6 tekniikan vaihtoa 1.8 ADZ Ventoon. Kaikki muu rupeaa jo lähestulkoon olemaan selvillä ja hommakin jo hyvässä vaiheessa. Mutta askarruttaa nuo ABS jarrut. Ilmeisesti verkkua ei ole valmistettu ilman abseja. Mitenkäs sitten muutos katsastuksessa, tarviiko nuo absit retrofitata Ventoon vai meneekö pelkillä levyillä, satuloilla yms läpi?
Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Päivää taas pikku tauon jälkeen. Nyt autoharrastuksesta uudestaan innostuneena kyselisin että onko näihin vanhempien autojen turbotukseen tullut uusia säädöksiä sitten 2011 jälkeen. Olen kuullu juttuja että dyno lapuilla joku auto vaikka 0.2 bar ahdoilla saisi jotain muutoskatsastettua, mutta koskeeko se vain ei vähäpäästöisiä kasari autoja? Viimeksi vr6 turbotus olisi vaatinut todella kalliit vtt testit yms.
Onko muuten näitä kuinka mahdollista, mikäli turbotus on mahdollista, muuttaa nelivedoksi ilman että on alunperin nelikkö ja kestääkö mikään yhteenkäypä perä/laatikko yms. Mitään esim 300hp tehoja.
Onko muuten näitä kuinka mahdollista, mikäli turbotus on mahdollista, muuttaa nelivedoksi ilman että on alunperin nelikkö ja kestääkö mikään yhteenkäypä perä/laatikko yms. Mitään esim 300hp tehoja.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa