VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 1.12.2013 3:28

Supercharged! Design, Testing and Installation of Supercharger Systems by Corky Bell
Ei muutakuin tollanen lukuun. Itse lueskelin aikoinaan turbo version (kiitos Tuomakselle) kun tein ekan turbo auton, eli 8v Gti Golffin :)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 1.12.2013 12:01

Kiitti, täytyykin tilailla tuo tässä jossain vaiheessa. Näyttäisi Amazonissa olevan aika paljon halvempi kuin Suomessa. :D

FWD
-
Viestit: 143
Liittynyt: 27.9.2011 14:53

ViestiKirjoittaja FWD » 1.12.2013 18:57

Onko tuo 02M "se" laatikko, joka kestää sitten mitä vaan VR6 perässä?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.12.2013 6:09

Eipä sinne oikein muita vaihtoehtoja ole kuin 02M. Omat pikkuongelmat siinäkin, mutta kestävempi se on kuin 02A/J.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 2.12.2013 9:24

Osa väittää että 02A/J kestää mitä vaan, mutta voihan tehot rajoittaa siihen 300hp tuntumaan, kunnes ei malta pitää näppejänsä erossa tai sit on rahaa 02M swappiin. Tai kokeilla vahvistaa 02A sillä pinion tukilevyllä.


Niin joillakin ne on kestäny reilusti enemmän kuin tuo jenkkien väittämä 300hp/300nm. Jotku on tainu +400hp tehot siirtää 02A:n läpi ongelmitta.

Ja en ymmärrä tuota pinionin hyötyä. Yleisimmin menny 3. Vaihteen rattaat joka viittais akselien vääntymiseen elikkä akselien materiaalilla pystyis vaikuttamaan tähän ongelmaan. Joskin rahallisena sijoituksena ei ole järkevää

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 2.12.2013 22:23

Eikös se ollu 02A-laatikon suurin ongelma toi kuorien eläminen voiman alla -> akselit/rattaat hieman erkanevat toisistaan ja niinpä ne leegot lähtee niin että sillä sileä? Joskus ollu tuosta juttua aikasemmin tässä ketjussa ja jonku (Donan?) projektissa...

ilpuri
-
Viestit: 8
Liittynyt: 28.4.2008 15:21

Ei saa bensaa

ViestiKirjoittaja ilpuri » 3.12.2013 10:43

Mikä voi olla häiriönä? Auton käynnistämisessä oli vaikeuksia, startatessa öljyn merkkivalo vilkkui-> auto ei lähtenyt käyntiin. Kun merkkivalo paloi jatkuvasti virrat päälle laittaessa, auto lähti tulille.
Autoa lämpimäksi ajellessa öljyn merkkivalo alkoi vilkkumaan ja auto sammui.
Nyt virrat päälle kääntäessä öljyn merkkivalo palaa jatkuvasti, mutta startatessa vilkkuu ja polttoainepumpulle ei tule virtaa. Uusi rele vaihdettu, ei muutoksia ja pumppu toimii kun kokeilin mp:n akulla suoraan napoihin. Pumppu ei nosta painetta virtoja laittaessa, eli käskyä sinne ei mene.
Onko nyt olemassa joku sellainen systeemi, että joku esim. öljynpaineanturi on rikki ja polttoaineen syöttö katkaistu siitä syystä?
Edit: Auto on Golf VR6 -92
Edit2: Jakopään remppa tehty 28tkm sitten.

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

ViestiKirjoittaja fanks » 3.12.2013 12:13

onko siellä öljyä

ilpuri
-
Viestit: 8
Liittynyt: 28.4.2008 15:21

ViestiKirjoittaja ilpuri » 3.12.2013 12:15

On öljyä. Öljyt vaihdoin kolme viikkoa taaksepäin.

Edit: vaihdoin molemmat öljykellot, ei muutosta. Vikoja ei näy testerissä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 3.12.2013 22:05

Tohon 02A/J... eli pinion ja perä puskee toisiaan erilleen, mikä vääntää kuoria ja saa 3-4 rattaiden välin kasvamaan liikaa ja hampaat lähtee rattaista. Ton pinion tuen tarkotus on ehkästä sen pinionin liikumista ja sitä myötä kuorien venkoilua.
Ja siihen että jotkut ottaa +400hp 02A, kyllähän osa voi kestääkin, mutta suurin osa ei.
Itse sain jopa pikkuakseli 020 kestämään +230hp ja se laatikko sai runtua, kun toiset hajottelee niitä ihan vakio 75hp... :)

ilpuri
-
Viestit: 8
Liittynyt: 28.4.2008 15:21

ViestiKirjoittaja ilpuri » 5.12.2013 13:37

Noniin, nyt on vaihdettu virtalukon pohja, virranjakaja, sytytysyksikkö/puola, tulpanjohdot, ruiskurele, molemmat öljynpaineanturit, kuorittu johtosarja aukija tarkastettu, kokeiltu toisella eculla ja testattu halpistesterillä eikä vikakoodeja tule ja vika on edelleen olemassa, ei kipinää eikä polttoainetta. Mittailtu on ruiskureleeltä relepohjasta, että käskevään pinniin tulee n. 1 voltti eikä muutosta tapahdu, kun virrat laittaa päälle. (onko tuo 1V normaalia?)

Sitten tulee yksi kysymys, johon toivoisin joltain tietäjältä vastausta. En hallitse näitä hakujuttuja... Yritettiin kaverin VAG-COM ohjelmalla sisään. Minulla on autossa 2x2 pistoke, johon olen hankkinut adapterin, joka muuttaa pistokkeen obd2. VAG-COM ei saa yhteyttä autoon jostain syystä. Mistä tämä johtuu?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 5.12.2013 13:41

Ettei olis sulla nyt sama kuin mulla. Johtosarja mennyt kojelaudan alta. Ootko mitannu tuleeko ECU:lle virtaa?

ilpuri
-
Viestit: 8
Liittynyt: 28.4.2008 15:21

ViestiKirjoittaja ilpuri » 5.12.2013 14:30

S4mmy: Nyt mittasin kaikki pinnit ecun liittimestä. Mihin pitää tulla päävirta? Onko päävirtajohto liittimen reunimmaisena oleva punamusta johto? Siihen ei tule virtaa, mutta muutamaan satunnaiseen pikkupinniin tulee virtaa. Liittimen toisessa reunassa oleva ruskea johtohan on käsittääkseni maadoitus ja se kyllä on rungossa piipparilla kokeiltuna.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 5.12.2013 15:39

En nyt ulkoa muista enkä ehdi katsomaan, mutta tuolta löytyy noi kaikki: http://www.a2resource.com/electrical/ma ... r6aba.html

ilpuri
-
Viestit: 8
Liittynyt: 28.4.2008 15:21

ViestiKirjoittaja ilpuri » 5.12.2013 15:40

Vika selvisi. ECUn rele kyllä naksahti, mutta se ei kytkeny. Eli rele 109 kettuili. Vähän tinaa ja auto lähti tulille!

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 5.12.2013 15:41

Uus rele ei sitten paljoa maksa marmoriltakaan :).

Dayv
-
Viestit: 6
Liittynyt: 9.12.2013 23:59

ViestiKirjoittaja Dayv » 10.12.2013 0:23

Morjenttesta,

-95 2.8 VR6 puottaa öljyä. Paikannettu öljunsuodattimenjalan anturiin mutta mikäköhän anturi on kyseessä. löytyykö yleisistä varaosaliikkeistä ja voiko vaihtaa ilman, että vetää koko koneen tyhjäksi öljystä. Minkälaista tiivistettä näissä antureisa käytetään kun ei auto hervaa mitään merkkejä että kokoanturi olisi hajalla.

käytetäänkö näissä koneissa 10-40 öljyä vai jotain muuta?

Terv uusi vr6 omistaja.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 10.12.2013 4:16

VW:ssä yleensä rupee puskemaan öljyä anturin muovikuoren ja sähköliittimen välistä. Löytyy ihan varaosaliikkeistä ja ei tule öljyt ulos koneesta. Tiivisteinä tais olla kupariprikka vai olikohan mitään...
Katso minkävärinen johto menee anturille.

Dayv
-
Viestit: 6
Liittynyt: 9.12.2013 23:59

ViestiKirjoittaja Dayv » 11.12.2013 20:22

Homma korjattu vuoto tukittu. Alipaine anturihan se oli ja vuoti juurikin sieltä muovikuoren ja sähköliittimen välistä.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 11.12.2013 22:01

Tarkoitat varmaan ALApaine anturia? (sorry pilkun nusuttelu) ;)

Dayv
-
Viestit: 6
Liittynyt: 9.12.2013 23:59

ViestiKirjoittaja Dayv » 12.12.2013 3:29

Juurikin sitä, typo tai tyhmyys lukijat päättäköön.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 2.1.2014 18:55

Onkos kukaan keventänyt vauhtipyörää näistä ja onko se edes kannattavaa/onko mitään hyötyä? Minkä painoinen tuo vakio on?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.1.2014 19:03

Olikohan 9-10kg vakion paino. Kevennetyt on yleensä 5-6kg.
Kannattaa, varsinkin jos on muuteltu muutenkin. Mutta täysin vakiossa, sanosin että ei kannata.
Sit jos vaihtaa vielä kevyen hihnapyörän kampuran päähän, niin saa pyörivää massaa aika hyvin pois.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 2.1.2014 19:11

Just tota kattelinkin niin tuli siitä mieleen. Onko kaikilla vakio huohotukset vai onko joku pistänyt kerääjäsäiliöö? Jos on niin miten ootte vetäny huohotuksen ja ootteko muuttanut jotenkin? Tuollaista miettinyt, että jos johonkin sais fiksusti: http://www.ebay.com/itm/Olsammler-Ol-Ca ... 3cb8fd649f

Kumpi on kannattavampaa/parempi, pistää ne lätkäkiekot moottorintukikumeiksi vai tälläiset: http://www.ebay.com/itm/VW-Golf-3-VR6-M ... 3a852ed351

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.1.2014 19:16

Kumeista, riipuu kuinka pihi olet ja onko nurkissa pyörimässä kasa jääkiekkoja :)

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 3.1.2014 22:30

Ittellä on ainaki jääkiekot ajanu asiansa ihan moitteettomasti :)

Vähä vaan resonoi liikkeelle lähtiessä kun ovat sen verran kovaa tavaraa... Vaan taitaa uretaani resonoida samalla tavalla, luulisin.

Ronsonol
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 5.1.2014 12:25

ViestiKirjoittaja Ronsonol » 5.1.2014 12:38

Missäs mahtais olla vikaa kun hukkaa golffi hukkaa jäähynesteet? Valuttaa reilusti ajon jälkeen kuskin puolelta.. Itse en oo ehtiny tutkimaan, vaan velipoika totesi. Toisen flektin ''siivet'' paskana ja täristää kun lähtee pyörimään. Vaikuttaako niin paljon jäähdytykseen :OO
Pahoittelut sekavasta tekstistä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 5.1.2014 12:45

Termostaatti/anturikoppa sijaitsee kuskinpuolella edessä. Se halkeilee ja vuotaa helposti. Tietysti jos flektin siivet on haukannu jäähdyttäjästä palan mukaan :)

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 5.1.2014 19:27

Joo termarikoppa ja "crackpipe" aika yleisiä paikkoja, jäähdyttimen pääty saattaa kans vuotaa, letkulähtöjen paikkeilta. Jos ei noista löydy vuotoa niin paisuntasäiliön letkulähdöt voi kans vuotaa...

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 5.1.2014 22:33

Mihin tuo tasainen pyörä tulee? Ei ole autoa lähettyvillä niin en pääse itse katsomaan.

http://www.ebay.com/itm/181231880732?_t ... EBIDX%3AIT

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 5.1.2014 23:09

Taitaa olla vesipumpun.
Ja älä hommaa katukäyttöön underdrive hihnapyöriä... käy jo muutenkin noi verkut sen verran lämpösinä, jos vielä hidastaa vesipumppua.... :)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 5.1.2014 23:14

Tarkoittaako tuo underdrive sitä, että vesipumppu hidastuu vai? En ole tuollaiseen termiin törmänny missään. Kaikissa noissa ebayn seteissä mitä itse löysin lukee tuo underdrive...

Tuosta lämmöstä tulikin mieleen, että mistähän voisi johtua, että öljynlämmöt on motarilla 124astetta? Voiko olla anturissa sen verran heittoa vai jotain muuta sitten ongelmana kun ymmärtääkseni monella on 100asteessa. Fortet on pistetty koneesta läpi ja tietenkin uusi suodatin ja uudet öljyt. Öljynjäähdyttimen meinasin jossain vaiheessa pistää keulalle kunhan saa eka vaan auton käymään :).

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 5.1.2014 23:35

Yleensä underdrive setit hidastaa apulaitteiden pyörimisnopeuksia.
Kokeile vaihtaa anturi eka, se on nopea vaihtaa.
Aika reilu on 124C, itsellä ollu max 112C kesäkelissä. Useampi kilometri 170km/h vauhdilla.... suljetulla alueella tietenkin :)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 5.1.2014 23:41

Pitää vaihtaa anturi tossa kesällä kun samalla asentelee painemittaria. Millä kierteellä tuo anturi on niin osaa ostaa oikean t-palan, jotta saa samaan kohtaan sen painemittarin anturin?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 6.1.2014 0:02

M10x1 näyttäs etka kierteeksi.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 6.1.2014 0:12

Noita sovitteita nähtävästi löytyy kohtuu halvalla. Jos joku muu miettii jonkun lisämittarin asentamista niin tuossa on aika hyvä sovite yhtä mittaria varten: http://store.42draftdesigns.com/VW-mk3- ... _p_19.html

Rotsku
-
Viestit: 20
Liittynyt: 13.7.2012 20:50
Viesti:

Servicemanuaali

ViestiKirjoittaja Rotsku » 6.1.2014 16:58

Moikka löytyiskö keltään servicemanuaalia VR6 automaattiin? vm -92

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 6.1.2014 17:09

Noita sovitteita nähtävästi löytyy kohtuu halvalla. Jos joku muu miettii jonkun lisämittarin asentamista niin tuossa on aika hyvä sovite yhtä mittaria varten: http://store.42draftdesigns.com/VW-mk3- ... _p_19.html

Kuka nyt penkinlämmittimistä haluaisi luopua :)
A-pilariin, ratin taakse tekee kupit mittareille tai sit mittariston kulmiin paikat mittareille.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 6.1.2014 17:20

Ainoo hyväksyttävä noista olis toi mittariston kulma ehkä, riippuen toteutuksesta. Mulla nyt ei muutenkaan oo koskaan noi penkinlämmittimet toiminu, eikä mitää tietoa, että miks ei :). Siirrän penkinlämmittimien säätimet ehkä keskikonsoliin sinne alas säilytyslokeroon samalla jos teen sinne vielä parille lisämittarille paikan. Tuo A-pilari olisi hyvin näkyvissä, mutta liian amisrakennelma IMO :D.

kraftVWerk
-
Viestit: 328
Liittynyt: 22.11.2010 11:35

ViestiKirjoittaja kraftVWerk » 6.2.2014 14:17

Eilen soitin Kylmäkoskelle ja 200€ maksaisi VR6 vakio nokkien hionta 268° +jälkikäsittely. Kannen porttaus alkaen 300€, vauhtipyörän kevennys 50€. Asia sälli muutenkin ja tuntuu tietävän mistä puhuu.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 6.2.2014 15:43

Mulla olis AAA vakinokat tuolla myyntiosastolla jos tarvetta, suunnilleen kalijakopan hinnalla...

pastorisilli
-
Viestit: 6
Liittynyt: 17.7.2013 13:39

ViestiKirjoittaja pastorisilli » 10.2.2014 18:37

Vaihtelin meidän Verkkuun viikonloppuna lämppärin kennon. Vanhassa kennossa oli varsinaisten letkuliitäntöjen yläpuolella kolmas, ohut liitäntä joka toimi vain läpivientinä. Sisäpuolella siihen tuli kiinni musta, ohut letku ja konehuoneen puolella ohut tekstiilipintainen letku. Sisäpuolen letku vei lämppärin puhaltimen tienoille...mikä piru se tuommoinen oli? Uudessa kennossa ei mitään tuollaista läpivientiä ollut, tulppasin sisäpuolen letkun ja konehuoneen puolen letkun jätin irti. Kummastakaan letkusta ei tullut mitään nestettä.

Edit: autossa on ilmastointi, onkohan tämä nyt sitten joku ilmastoinnin alipaineletku tms? Voi voi kun ei siinä uudessa kennossa ollut tätä...taitaa mennä homma uusiksi. Taidan porata siihen kennon letkujen väliin reiän ja siihen pätkä 4 mm putkea läpivienniksi (epoksilla kiinni).

jii_bee
-
Viestit: 2415
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 10.2.2014 22:49

onkohan tämä nyt sitten joku ilmastoinnin alipaineletku tms?

Kyllä. Letku menee alipinekellolle joka sulkee raitisilman tulon.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 25.2.2014 15:45

Onkos tuo parveke kuva jonkun FFP:läisen? Katselin vain kun näyttäisi vr6:sen lohko olevan pöytänä: http://www.feissarimokat.com/2014/02/kuvakooste-osa-31/

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 28.2.2014 20:36

Onkos kellään kokemuksia tästä: http://www.gruvenparts.com/02a-cable-tr ... shift-kit/ Mitään oikeata hyötyä?

Pitäisi saada tuo golfin vaihdekeppi taas oikeasti vaihdekepin tuntuiseksi eikä mikskään puurokauhaksi. Ainakin ne kepin pään muoviosat pitää vaihdella ja pistää tälläiset samalla: http://www.verdictmotorsports.com/Produ ... tCode=0100

Samalla vaivallahan sinne menisi tuo short shift kit, jos siitä on oikeasti jotain hyötyä?

Folkkaristi
-
Viestit: 22
Liittynyt: 10.1.2013 18:05

ViestiKirjoittaja Folkkaristi » 20.3.2014 7:50

Minkä kokonen vakio putkisto on? Koitin haulla ettiä muttei löytynyt. Katalysaattorin jälkeinen vajaa puolenmetrin putkenpätkä pitäs uusia.

kkarii
-
Viestit: 6
Liittynyt: 22.3.2014 17:01

ViestiKirjoittaja kkarii » 22.3.2014 17:11

Verkku antaa seuraavanlaista vikakoodia:

00553. Ilmamassamittari (Air mass meter-G70) Short circuit to earth.

Mistäs vikaa kannattais alkaa etsimään? Ilmeisesti edellinen omistaja vaihtanukki uuden tilalle kun tuli toinenkin auton mukana. Ensimmäisenä ainaki pitäs tietää että onko johdot oikeas järjestykses kun joku joskus napsinu liittimen pois.

Kuva

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 22.3.2014 23:39

Onkos tuo sun minkä värinen veera?

kkarii
-
Viestit: 6
Liittynyt: 22.3.2014 17:01

ViestiKirjoittaja kkarii » 24.3.2014 10:03

Valkoinenhan se, sama vehje joka tua sunki yhdessä kuvas näkyy. Ilmeisesti tuota vikaa aika kauan ollu mitä on foorumeita selannu ja kyseisestä autosta keskustelua löytäny.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 24.3.2014 11:48

Siinä on johtovikoja ainakin ollut. Juuri ennen ostoa oli entinen omistaja jonkun johdon korjannut, joka aiheutti sammumisen aina kun flekti lähti päälle ja kaverin omistuksen aikana vasemman takaoven johdot sulivat käryn saattelemana.

Aikanaan myös kysyi multa noista johdoista ja niiden väristä, koska jo kaverille tullessaan oli tuo MAF:n liitin korvattu abikoilla, mutta mulla olikin eri määrä liittimiä jostain syystä tuossa :O

Ne johdot nyt ainakin kannattaa katsoa läpi, että on ehjät kun sitä ongelmaa tuossa yksilössä on ollut, että johdot menee...

kkarii
-
Viestit: 6
Liittynyt: 22.3.2014 17:01

ViestiKirjoittaja kkarii » 24.3.2014 12:29

Onko sun oma jakajasytkällä? Niis näyttäs olevan 5 johtoa maffille, mitä tässä muutamaa katsellu. Googlellaki on tutkailtu monet tunnit mutta aina kun löytää jonkun kuvan missä 4 johdolla niin johdot on aivan eri värisiä.
Juu kuiteista katsellu että on jos jonkunlaista ollu. Täytyy hyvällä ajalla perehtyä noihin johtoihin.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 24.3.2014 12:37

Juu jakajalla on ja noita johtojen värejä ihmeteltiin aikasemminkin. Jostain se kaveri oli kuulemma saanut oikeat johtojen värit ja järjestykset, mutta enpä tiiä sitten...

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 28.3.2014 12:23

Onko kellään tietoa kuinka paksu on mk4 12v vr6:sen kansipahvi?

Tai käykö tämä siis ihan kansipahvina? http://www.ebay.de/itm/VW-VR6-Turbo-Ver ... 2c6d40d510

Ettei tuo tarvitse lisäkseen kahta kansipahvia?

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 29.3.2014 11:55

tuo tiiviste pudottaa puristuksia,eli jos olet ahtamassa niin varmaan ihan hyvä. victor reinzin orkkistiivisteen saa aika halvalla verrattuna tuohon.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 29.3.2014 12:28

Juurikin puristuksia olisi tarkoitus laskea. Männät kun aion pitää vakioina niin pitää sitten noilla spacereilla pelata. Eipä Victor reinzin orkkis massatiiviste taida kestää siellä :).

Dayv
-
Viestit: 6
Liittynyt: 9.12.2013 23:59

ViestiKirjoittaja Dayv » 29.3.2014 15:05

Misäpä tuo termostaatti tarkallee golffissa sijaitseepi ja minkälainen hässäkkä se on vaihtaa? Ei vissiin monella pultilla ite termostaatti oli kiinni mutta pitääkö purkaa muuten vehkeitä että pääsee käsiksi?

Nesteitä vuotelee jäähytin nesteen letkusta kun säiliöltä lähtee ja koneenkylkeen menee. Onko siinä jonkilainen muovinen osa mikä tuuppaa lohkeileen vai mistähä johtus? Jotain netistä lueskelin että tyypillistä tuosta vuotaa?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 29.3.2014 15:25

Sijaitsee kuskipuolella edessä. Jos on suorasytkä, niin kannattaa ottaa puolapaketti pois, helpottaa hommia kun on enemmän tilaa.
Kyllä, siellä on monesta muoviosasta koostuva koppa, ja ne kannattaa kaikki vaihtaa. Samalla uusii myös näppärästi anturit yms, ne siinä samassa kopassa kiinni.

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 30.3.2014 10:40

Mitä kaikenlaisia vikoja vois olla, kun on Verkusta kipinä hukassa? Entä mitä kaikkee kannattais uusia suoriltaan n. vuoden päivän seisseeseen yksilöön, jos olisi ideana saada katsastuksesta lävitte about kerrasta? Noin niin kuin tekniikan ja alustan puolelta siis.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 30.3.2014 12:42

Kipinää varten kannattaa lukea vikakoodit, että onko mitään. Riippuen sitten, että onko jakaja vai suorasytkä malli, mutta omalla kokemuksella seuraavat osat: sytytysmoduuli, puola, johdot, tulpat, kampiakselinasentotunnistin jne. Omalla kohdallani ECU ei saanut herätettä -> ei kipinää.

Vuoden seisonnalta nyt ei voi suoraa sanoa, että mitä pitäisi vaihtaa jos tarvitsee mitään, niin auto kohtaista. Omaani vaihdan öljyt ja suodattimen, tulpat sekä alustaan koiranluut, koska ne oli jo ennen seisontaa menneet.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 30.3.2014 21:19

Yleisin ja halvin vikahan näissä on se virtalukonpohja.

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 31.3.2014 10:02

Virtalukon ja moottorin johtosarja vaihdettu entisen starttinappiviritelmän tilalle, eli periaatteessa vois ollakin tuossa itse virtalukonpohjassa tai releissä/sulakkeissa? Ennen starttinapin pois ottamista oli toiminut normaalisti ja sittemmin hukannut sen kipinän, eli starttaa ja lykkää bensaa muttei vaan käynnisty.

Mutta no, täytynee katsoa jos ja kun tuon auton saa omalle tallille asti niin kai se on viisainta kerrasta vaihdella kaikki noi osat, jotka vähänkään huonoilta näyttää. Onko noi puolat näissä sellaisia, että viitsii ostaa käytetyn vai kannattaako suosiolla pistää likoon tuo +-200€ uuteen?

Ja ne vikakoodit täytyy lukea ensimmäiseks, kuinkas paljon laitteistoa siihen tarvitseekaan? Verkku on -92 vm.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 31.3.2014 10:40

Jos on vm.92 niin on jakajamalli. Siihen se puola ei maksa 200e:tä :).
Onhan ECU:n heräte muistettu kytkeä virtalukolta?

Vikakoodien lukuun 2x2 adapteri, piuha ja tietokone jossa VCDS tai VCDS lite.

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 31.3.2014 10:59

Aaaa, aivan! Tää on tää maanantai, aivot sekottaa jotain omaa soppaansa. :D
Tietääkseni kaikki on kiinni niin kuin pitääkin, mutta täytyy tutkia. Onneksi vielä helppo homma häärätä noiden johtojen kanssa sisältäkin käsin, kun kojelauta irti.

Ja nyt kun se on kerta irti, niin kannattaako sinne vaihdella jotain samalla kertaa?
Auto siis noin 2v ollut huonosti ajossa, viimeisen vuoden seissyt. Ilmastointi löytyy.
Ihan vaan sillä mietin, ettei kiinnostais sitten hetken päästä taas availla ja ropailla, kun nyt sais sopivasti laitettua kuntoon.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 31.3.2014 11:05

Ei mulla ainakaan tuu muuta mieleen kun, että niitten ilmansuulakkeiden ne tiivistenauhat kannattaa uusia. Itse unohin uusia ne kun oli kojelauta irti, ei isoa vaikutusta, mutta olisi ainakin uudet. Ja jos radiolle menee alkuperäiset piuhat niin pistäkää radion herätepiuhan väliin jokin pienisulake, siinä ei meinaan alkuperäisesti ole mitään ;). Omaan autoon meinaan tuli juuri sen johdon takia tuo melkein vuoden seisominen.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 31.3.2014 17:59

Lämppärin kenno, aivan ehdottomasti vaihtoon.

pastorisilli
-
Viestit: 6
Liittynyt: 17.7.2013 13:39

ViestiKirjoittaja pastorisilli » 4.4.2014 7:57

Nyt tässä on puolitoista kuukautta lämppärin kennon vaihdosta ja edelleenkin oireilee niin kuin olisi ilmaa kierrossa. Pienillä kierroksilla alkaa ilma viilenemään, kun kierroksia nostaa niin sitten tulee ns. normaalia eli kuumaa. Mikä hämäävintä niin välillä puskee kuumaa tyhjäkäynnilläkin. Torquella olen tarkkaillut lämpöjä ja ne seilaa hienosti 88-94 välillä. Paisari ei kupli eikä nestettä huku. Kennon vaihdon yhteydessä putsasin järjestelmän huuhteluaineella ja huuhtelin sekä myötä- että vastakarvaan ja laitoin lopuksi uudet liemet. Miten tota voisi ilmailla, alkaa olemaan konstit vähissä. Vai olisiko vesipumpun vaihdon paikka?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 4.4.2014 8:59

Vesipumpun voisi vaihtaa ja tarkistaa että sähkönen lisäpumppu toimii myös.
Tosin vesipumpun vaihto on aika veemäinen, joutuu koneen irrottaa, että sitä saa tunkattua ylöspäin. Kun runkopalkki on just siinä edessä että sen saa irti.

jii_bee
-
Viestit: 2415
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 4.4.2014 16:05

Passatin ilmasin siten, että täytin järjestelmän hitaasti letkuja rutistellen. Kun nestettä ei tuntunut menevän enempää, avasin hieman "crack pipen" tyhjennysproppua että nestettä tuli pihalle. Tämän jälkeen otin toisen kaasuläpälle menevän letkun irti (sen jossa on takaiskuventtiili) ja rutistelin siihen haaroittuvaa lämppärin letkua sen ajan että ääni muuttui sellaiseksi ""lutkutukseksi". :)
Letkut kiinni > lämmintä tulee tupaan eikä ole tarvinnut lisätä nestettä.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 5.4.2014 15:37

Vaikuttais että sähkönen pumppu sökö, kannattaa testaa se ensimmäisenä.

buubaa
-
Viestit: 105
Liittynyt: 29.12.2010 4:09

ViestiKirjoittaja buubaa » 13.4.2014 17:08

Mites noi vr6 golffeissa olevat automaatti lootat on kestäny? Golffeja kun oon kattellu niin automaatteja tuppaa oleen aika paljon myynnissä, vaikka manuaalin mielummin ottaisin. Kauhee vr6 kuume pamahti jostain, joku vaan sais hakee ton mersun poies että pääsis veeraa ostaan..

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 13.4.2014 18:29

Kestää mitä kestää, suurimmassa osassa on jo aika paljon km ja ei varmasti ole pahemmin huollettu...
Ja kyllä Vr6 tarvii manuaalin.

nukkumatti
-
Viestit: 10
Liittynyt: 24.8.2008 14:42

ViestiKirjoittaja nukkumatti » 15.4.2014 23:14

Terve

Ostin -94 vuoden VR6 Passatin ja haluaisin jakopäähän uudet osat laittaa. Ebay tarjoaa paria eri valmistajan sarjaa, mutta esimerkiksi nuo Febi Bilsteinin tuotteet saanu jonku verran soraääniä ymmärtääkseni. Edullisia kylläkin olisivat, jotain 170 euroo kaikki romut. Onko kukaan tietonen minkä valmistajan osat alunperin on olleet paikallaan? Kokemuksia Kestävyydestä muilta merkeiltä?

Polttoaineen määräanturi ei toimi oikein. Osaako joku sanoa mistä löytäisi edullisesti uuden anturin? Purkuosatkin vissiin kivenalla.

jii_bee
-
Viestit: 2415
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 18.4.2014 20:07

Mikäs Febi Bilsteinissä on niin huonoa?

Kuva

Alkuperäinen yläkiristin näyttäisi olevan INA:n tekeleitä. Motonetin kiristin (jonka kuusiokanta oli pyörähtänyt sorvissa) tuli Ruville:n paketissa. Liekö sama kampe mutta VW:n merkinnät on vain työstetty näkymättömiin..?

ARZ Tuningilta Febi Bilsteinin paketissa saapunut "uudempi" kiristin oli samanlainen kuin kuvassa, vingun terä on vain osunut juuri tuon VW-merkin kohdalle.

Kuva

Alkuperäisessä jakoketjussa lukee myös Jwis.

ryssykka vr6
-
Viestit: 40
Liittynyt: 3.7.2010 18:20

vr6-92 keskuslukko/alipaineongelma

ViestiKirjoittaja ryssykka vr6 » 26.4.2014 14:00

elikkä vaihdoin alipainepumpun peräkonttiin ja nyt ei mene ovet lukkoon kuin yksitellen. ja hälytin (cobra) kyllä toimii vaikkakin hiljaisella piippauksella. alipaine pumppu pitää aika isoa ääntä ja laittaa välillä ovet lukkoon ja sitte ei välttämättä saa auki. mikäs nyt neuvoksi??

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 28.4.2014 14:23

^Pumppu on täysin samalla osanumerolla kuin edellinen?
Itsella ainakin aiheutti hieman vastaavanlaisia ongelmia kun pumppu jonka vaihdoin oli ulkoisesti aivan sama mutta osanumero ei täsmännyt, sitten kun vaihtoi samalla numerolla olevan pumpun niin alkoi toimia kuten kuuluu.

ryssykka vr6
-
Viestit: 40
Liittynyt: 3.7.2010 18:20

alipainepumppu

ViestiKirjoittaja ryssykka vr6 » 29.4.2014 18:03

kyllä minä olin kattovinani että sama osanumero on

Jonee
-
Viestit: 11
Liittynyt: 10.3.2010 20:31

ViestiKirjoittaja Jonee » 11.5.2014 18:40

Jutuista päätellen tää kipinävammanen Veera jonka hain eilen on mitä ilmeisimmin Fagg0tprincen vanha auto. Lieko myyjä itse tai edellinen omistaja. Kipinää oli tosiaan haettu ihan joka paikasta paitsi kattoverhoilun takaata :D Laitan vaikka turinaa missä vika oli, jahka sen ensin löydän :)

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 14.5.2014 17:02

Heh, en ite koskaan päässyt sitä hakemaan tai kipinäjuttua selvittelemään paremmin, kun tuli muita ostoksia eteen. :D Toivottavasti saat Verkun kuntoon!

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 23.5.2014 21:52

Onkos passatin ja golfin vr6 koneissa mitään eroa, mitä koitin kuvista vähän katsoa niin taitaa olla downpipekin sama ja pakosarja?

Kaverin tekee mieli halpaa kesäautoa ja nettiautossa olisi pari alle 1000e vr6 passattia myynnissä, ja koska olisi kesäauto niin pieni projektikaan ei haittaisi.

Dayv
-
Viestit: 6
Liittynyt: 9.12.2013 23:59

ViestiKirjoittaja Dayv » 8.6.2014 17:36

95 vr6 golfi vuotaa jäähytinesteitä ja osa on vähä kysymysmerkki. Mihin kohtaa eberspöcherin kiertovesipumppu sijottuu ko. Vehkeessä. Tuleeko se ennen sisätilanlämppärin kennoa suoraan lohkon viereen. Etupäästä katsottuna koneen oikeaan takanurkkaan. Meno ja paluu linja tuloo ja osan alaletku lähtee sisätilaanpäin. Kuvaa en ikäväkyllä saa laitettua koska auto on n. 400km päässä.[/img]

mero88
-
Viestit: 3
Liittynyt: 10.6.2014 11:35

ViestiKirjoittaja mero88 » 11.6.2014 23:14

anteeksi että tuppaan ja en tiedä saako tätä tänne edes laittaa mut kokkeillaa. mulla koneremontti meneillään ja momentteja tarviaisin. eli moottori on toi agu 1.8t sen verta metsästelin et jotaa löysin. korjailkaa jos meni metsään. eli -KK 30NM +90 astetta
kampiakselille 65NM +90 astetta, kampiakselin kuningas pultti 90nm + 90 astetta nokkien laakeripukit 10 nm siinä niitä. vielä puuttuisi loput, eli vauhtiksen ja kannen momentit ja voinko vetää alkuperäiseen momenttiin apr:än kk pultit ?? kiitos jo etukäteen

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 15.6.2014 13:26

Ehki paremmin saat vastauksen kun kyselet 1.8T FAQ -ketjussa...

mero88
-
Viestit: 3
Liittynyt: 10.6.2014 11:35

ViestiKirjoittaja mero88 » 15.6.2014 20:52

ok. kiitos ohjeistuksesta :D

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

:D

ViestiKirjoittaja fanks » 3.7.2014 17:59

Onko kukaan keränny jo kotiinsa vanhaa veeraani, oxi-574..
siitä olisi kiva kuulla mitenkä menee.. Pietarsaaressa päin se oli loppuvuodesta, enkä nettiautosta tai muualtakaan ole löytänyt vielä..

_Wisse_
-
Viestit: 211
Liittynyt: 8.5.2007 21:53

ViestiKirjoittaja _Wisse_ » 11.7.2014 7:48

Öljynlämmöistä oli aiemmin ketjussa jo juttua, mutta nostetaan uudelleen esille. Itsellä pahimmillaan/parhaimmillaan viimekesänä nousivat 136'C helteiden aikaan reilussa 100km/h. Jäähdytysneste about 90'C. Normaalia vai ei? :D

Corro purki akkua itsekseen ollessa, voiko esim maavika vaikuttaa öljynlämpönäyttöön ajotietokoneessa?

Nyt menossa auton remmitys ja tulee. Öljycuuleri tulossa jokatapauksessa keulalle.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 11.7.2014 10:38

no omassa autossani öljynlämmöt oli toissapäiväisessä helteessä maksimissaan 102 astetta. itse en ole niitä juuri yli 110 asteen saanut nousemaan. alkuperäisessä ohjekirjassa oleva maksimilämpö taisi olla vähän vielä korkeemmalla kun sun lämmöt.

akun purkautumisen ei pitäis vaikuttaa,koska öljynsuodattimen jalassa on oma lämpömittari.
ehkä ne vähän korkeat on että sikäli kannattaisi vähän tutkia asiaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 11.7.2014 10:46

Itse oon ainakin oman auton kohdalla (motarilla öljylämmöt 120asteen molemmin puolin), että johtuu vain vanhasta anturista. Vielä ei ole tullut vaihdettua, kun pitäis samalla sitten lisää öljynpainemittaria varten anturi sinne.

jenkeli
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 18.7.2014 9:41

ViestiKirjoittaja jenkeli » 26.7.2014 14:56

Terve.

Mikähän vois olla autossa vikana ku kylmänä lähtee käyntiin pitkän starttauksen jälkeen mutta lämpimänä todella huonosti käynnistyy ja haisee bensa voimakkaasti. Autossa conlogin ajonestolaite mutta ilmeisesti ohitettu ku semmosia johto virityksiä kuskin jalkatilassa ratin alla.
Tulpat+johdot ja virranjakajankansi sekä pyöriä vaihdettu.


Auto: volkswagen golf vr6 92vm
Viimeksi muokannut jenkeli, 28.7.2014 14:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 26.7.2014 21:56

Vikakoodeja? Ja sitten se perinteinen lämpötila-anturi tai mahdollisesti jopa HALL-anturi.

jenkeli
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 18.7.2014 9:41

ViestiKirjoittaja jenkeli » 28.7.2014 14:35

Ei anna vikakoodeja. Pitääpä alkaa tutkimaan nuita antureita elikkä missäs päin ne sijaitsee? kiitoksia vinkistä!

arttu.niskasaari
-
Viestit: 28
Liittynyt: 3.7.2014 10:22

ViestiKirjoittaja arttu.niskasaari » 15.8.2014 14:16

Konehuoneesta kuuluu suhinaa eikä vuotokohtaa löydy. Netistä löydetyt ideat ongelman löytymiseen eivät tunnu tehoavan. Suihkuteltu mm. bräkleeniä MAF:n ja kaasuläpän väliselle alueella ilmaputkeen ja liitoksiin, ei vaikutusta käyntiin.

Mistä tuolla voi ilma vuotaa ja mihin suuntaan? Ääni on kutakuinkin kuin vuotava fillarin venttiili, joten ilmavuoto se kait on. Huohotinletku on huono mutta ehjä, voisiko sieltä kuulua jotain tuollaista? Tai tyhjäkäyntisysteemin letkuista? Millä niitä saisi testattua?

Ajo kuitenkin oireilee ikään kuin kone kävisi laihalla: maantienopeuksissa (100-120 km/h) oireena on nykiminen pintakaasulla ajettaessa. Nykäisee kai sillä hetkellä kun kone menee moottorijarrutuksen puolelle.

Ilmamäärämittarin ja kaasuläpän putsaaminen vähensi ilmiötä mutta ei vieläkään täysin poistanut sitä. Vaihdettu on myös puolapaketti, tulpat, tulpanjohdot ja nokka-akselin asentotunnistin. Olisko ideoita?

Autona -95 mk3 syncro.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 15.8.2014 15:07

Jarrutehostimen putki? Voi olla myös hiilisäiliö yms.. kohteita on paljon.
Suhinan saa helposti paikallistettua kun laittaa korvaa vasten pätkän vaikka puutarhaletkua ja rupee etsimään pitkin ja poikin konehuonetta.

arttu.niskasaari
-
Viestit: 28
Liittynyt: 3.7.2014 10:22

ViestiKirjoittaja arttu.niskasaari » 15.8.2014 16:24

Täytyypä kokeilla letkun kanssa kuulostella. Naapureille ihmettelemistä jos ei muuta...

Jostain ilmanoton-kaasuläpän-huohotinletkun -maastosta tuo tuntuis tulevan. Onhan siinä pakosarjakin vieressä mut ääni olis varmaan vähän toinen :P

Juzzis
-
Viestit: 67
Liittynyt: 1.4.2007 20:20

ViestiKirjoittaja Juzzis » 20.8.2014 0:50

arttu.niskasaari kirjoitti:Täytyypä kokeilla letkun kanssa kuulostella. Naapureille ihmettelemistä jos ei muuta...

Jostain ilmanoton-kaasuläpän-huohotinletkun -maastosta tuo tuntuis tulevan. Onhan siinä pakosarjakin vieressä mut ääni olis varmaan vähän toinen :P

Se venttiilinkopasta lähtevässä huohotinputkessa oleva venttiili on ainakin yksi aika yleinen tyyppivika, se murenee palasiksi ajan saatossa. Suhisee siitä ulkoilmaan ja tuo myös öljynkäryn kabiiniin samalla. VW:ltä ei muistaakseni saa pelkästään sitä venttiiliosaa vaan tarjoaa koko putkea ilmanputsarikotelolta kaasuläpälle johon kuuluu tuo huohotinventtiili sekä putki ja hintaakin oli sen mukaisesti. Fordilta saa pelkästään sen venttiilin pikkasen halvemmalla tilattua Ford Galaxy VR6 osista. Löytynee myös eBaysta.

Tässä ja tässä (nro 2) vielä kuvat osan sijainnista.

arttu.niskasaari
-
Viestit: 28
Liittynyt: 3.7.2014 10:22

ViestiKirjoittaja arttu.niskasaari » 20.8.2014 13:20

No just tosta kohdasta se suhina kyllä kuuluu. Mulla vaan ei ole koko venttiiliä, vaan tilalla on suora letku. Tosin se letku on jotain ihan muuta materiaalia kuin mitä sen pitäisi olla... Laitoin sen siihen väliaikaiseksi ratkaisuksi kun entinen oli täysin halki. No voihan tämä olla omasta laiskuudesta johtuvaa :P

arttu.niskasaari
-
Viestit: 28
Liittynyt: 3.7.2014 10:22

ViestiKirjoittaja arttu.niskasaari » 28.8.2014 10:05

En ole vieläkään löytänyt oikeata vuotokohtaa mutta olen melko varma siitä että vika löytyy tyhjäkäyntisysteemin alipaineputkista.

Tältä pohjalta: http://www.aa1car.com/library/vacleak.htm

Saako noita letkuja yksitellen jostakin?

HerQ
-
Viestit: 4
Liittynyt: 8.4.2013 23:23

ViestiKirjoittaja HerQ » 12.9.2014 16:26

Mk2 golffin 1.3l koneen iskunpituus kiinnostais? Autowiki ilmottaa isku 59mm, männän halk. 75mm ja 1272cc. Laskemalla itse saan 1042cc. Löytyykö 61-63mm iskulla olevaa kampiakselia mistää vw:stä?

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 15.9.2014 20:28

Millähän ihmeen lailla 1.3l iskunpituus liittyy vr6-tekniikkaan? En nyt äkikseltään hoksaa :D

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 17.9.2014 23:13

Tuli ongelma pyöränkulmien kanssa, auto laskettu rata-ajokorkeudelle ja camper säädetty ratakumeille. Ei meinaa raidetangon säätö piisata. Sopiikos luuskamallien raidetangon varret vr6 malliin. Ymmärsin että ovat 10mm lyhyemmät. Nivelethän on samat.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 18.9.2014 9:49

Lyhennät vähän tankoa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa