VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
Osa väittää että 02A/J kestää mitä vaan, mutta voihan tehot rajoittaa siihen 300hp tuntumaan, kunnes ei malta pitää näppejänsä erossa tai sit on rahaa 02M swappiin. Tai kokeilla vahvistaa 02A sillä pinion tukilevyllä.
Niin joillakin ne on kestäny reilusti enemmän kuin tuo jenkkien väittämä 300hp/300nm. Jotku on tainu +400hp tehot siirtää 02A:n läpi ongelmitta.
Ja en ymmärrä tuota pinionin hyötyä. Yleisimmin menny 3. Vaihteen rattaat joka viittais akselien vääntymiseen elikkä akselien materiaalilla pystyis vaikuttamaan tähän ongelmaan. Joskin rahallisena sijoituksena ei ole järkevää
Ei saa bensaa
Mikä voi olla häiriönä? Auton käynnistämisessä oli vaikeuksia, startatessa öljyn merkkivalo vilkkui-> auto ei lähtenyt käyntiin. Kun merkkivalo paloi jatkuvasti virrat päälle laittaessa, auto lähti tulille.
Autoa lämpimäksi ajellessa öljyn merkkivalo alkoi vilkkumaan ja auto sammui.
Nyt virrat päälle kääntäessä öljyn merkkivalo palaa jatkuvasti, mutta startatessa vilkkuu ja polttoainepumpulle ei tule virtaa. Uusi rele vaihdettu, ei muutoksia ja pumppu toimii kun kokeilin mp:n akulla suoraan napoihin. Pumppu ei nosta painetta virtoja laittaessa, eli käskyä sinne ei mene.
Onko nyt olemassa joku sellainen systeemi, että joku esim. öljynpaineanturi on rikki ja polttoaineen syöttö katkaistu siitä syystä?
Edit: Auto on Golf VR6 -92
Edit2: Jakopään remppa tehty 28tkm sitten.
Autoa lämpimäksi ajellessa öljyn merkkivalo alkoi vilkkumaan ja auto sammui.
Nyt virrat päälle kääntäessä öljyn merkkivalo palaa jatkuvasti, mutta startatessa vilkkuu ja polttoainepumpulle ei tule virtaa. Uusi rele vaihdettu, ei muutoksia ja pumppu toimii kun kokeilin mp:n akulla suoraan napoihin. Pumppu ei nosta painetta virtoja laittaessa, eli käskyä sinne ei mene.
Onko nyt olemassa joku sellainen systeemi, että joku esim. öljynpaineanturi on rikki ja polttoaineen syöttö katkaistu siitä syystä?
Edit: Auto on Golf VR6 -92
Edit2: Jakopään remppa tehty 28tkm sitten.
Tohon 02A/J... eli pinion ja perä puskee toisiaan erilleen, mikä vääntää kuoria ja saa 3-4 rattaiden välin kasvamaan liikaa ja hampaat lähtee rattaista. Ton pinion tuen tarkotus on ehkästä sen pinionin liikumista ja sitä myötä kuorien venkoilua.
Ja siihen että jotkut ottaa +400hp 02A, kyllähän osa voi kestääkin, mutta suurin osa ei.
Itse sain jopa pikkuakseli 020 kestämään +230hp ja se laatikko sai runtua, kun toiset hajottelee niitä ihan vakio 75hp... :)
Ja siihen että jotkut ottaa +400hp 02A, kyllähän osa voi kestääkin, mutta suurin osa ei.
Itse sain jopa pikkuakseli 020 kestämään +230hp ja se laatikko sai runtua, kun toiset hajottelee niitä ihan vakio 75hp... :)
Noniin, nyt on vaihdettu virtalukon pohja, virranjakaja, sytytysyksikkö/puola, tulpanjohdot, ruiskurele, molemmat öljynpaineanturit, kuorittu johtosarja aukija tarkastettu, kokeiltu toisella eculla ja testattu halpistesterillä eikä vikakoodeja tule ja vika on edelleen olemassa, ei kipinää eikä polttoainetta. Mittailtu on ruiskureleeltä relepohjasta, että käskevään pinniin tulee n. 1 voltti eikä muutosta tapahdu, kun virrat laittaa päälle. (onko tuo 1V normaalia?)
Sitten tulee yksi kysymys, johon toivoisin joltain tietäjältä vastausta. En hallitse näitä hakujuttuja... Yritettiin kaverin VAG-COM ohjelmalla sisään. Minulla on autossa 2x2 pistoke, johon olen hankkinut adapterin, joka muuttaa pistokkeen obd2. VAG-COM ei saa yhteyttä autoon jostain syystä. Mistä tämä johtuu?
Sitten tulee yksi kysymys, johon toivoisin joltain tietäjältä vastausta. En hallitse näitä hakujuttuja... Yritettiin kaverin VAG-COM ohjelmalla sisään. Minulla on autossa 2x2 pistoke, johon olen hankkinut adapterin, joka muuttaa pistokkeen obd2. VAG-COM ei saa yhteyttä autoon jostain syystä. Mistä tämä johtuu?
S4mmy: Nyt mittasin kaikki pinnit ecun liittimestä. Mihin pitää tulla päävirta? Onko päävirtajohto liittimen reunimmaisena oleva punamusta johto? Siihen ei tule virtaa, mutta muutamaan satunnaiseen pikkupinniin tulee virtaa. Liittimen toisessa reunassa oleva ruskea johtohan on käsittääkseni maadoitus ja se kyllä on rungossa piipparilla kokeiltuna.
En nyt ulkoa muista enkä ehdi katsomaan, mutta tuolta löytyy noi kaikki: http://www.a2resource.com/electrical/ma ... r6aba.html
Morjenttesta,
-95 2.8 VR6 puottaa öljyä. Paikannettu öljunsuodattimenjalan anturiin mutta mikäköhän anturi on kyseessä. löytyykö yleisistä varaosaliikkeistä ja voiko vaihtaa ilman, että vetää koko koneen tyhjäksi öljystä. Minkälaista tiivistettä näissä antureisa käytetään kun ei auto hervaa mitään merkkejä että kokoanturi olisi hajalla.
käytetäänkö näissä koneissa 10-40 öljyä vai jotain muuta?
Terv uusi vr6 omistaja.
-95 2.8 VR6 puottaa öljyä. Paikannettu öljunsuodattimenjalan anturiin mutta mikäköhän anturi on kyseessä. löytyykö yleisistä varaosaliikkeistä ja voiko vaihtaa ilman, että vetää koko koneen tyhjäksi öljystä. Minkälaista tiivistettä näissä antureisa käytetään kun ei auto hervaa mitään merkkejä että kokoanturi olisi hajalla.
käytetäänkö näissä koneissa 10-40 öljyä vai jotain muuta?
Terv uusi vr6 omistaja.
Olikohan 9-10kg vakion paino. Kevennetyt on yleensä 5-6kg.
Kannattaa, varsinkin jos on muuteltu muutenkin. Mutta täysin vakiossa, sanosin että ei kannata.
Sit jos vaihtaa vielä kevyen hihnapyörän kampuran päähän, niin saa pyörivää massaa aika hyvin pois.
Kannattaa, varsinkin jos on muuteltu muutenkin. Mutta täysin vakiossa, sanosin että ei kannata.
Sit jos vaihtaa vielä kevyen hihnapyörän kampuran päähän, niin saa pyörivää massaa aika hyvin pois.
Just tota kattelinkin niin tuli siitä mieleen. Onko kaikilla vakio huohotukset vai onko joku pistänyt kerääjäsäiliöö? Jos on niin miten ootte vetäny huohotuksen ja ootteko muuttanut jotenkin? Tuollaista miettinyt, että jos johonkin sais fiksusti: http://www.ebay.com/itm/Olsammler-Ol-Ca ... 3cb8fd649f
Kumpi on kannattavampaa/parempi, pistää ne lätkäkiekot moottorintukikumeiksi vai tälläiset: http://www.ebay.com/itm/VW-Golf-3-VR6-M ... 3a852ed351
Kumpi on kannattavampaa/parempi, pistää ne lätkäkiekot moottorintukikumeiksi vai tälläiset: http://www.ebay.com/itm/VW-Golf-3-VR6-M ... 3a852ed351
Missäs mahtais olla vikaa kun hukkaa golffi hukkaa jäähynesteet? Valuttaa reilusti ajon jälkeen kuskin puolelta.. Itse en oo ehtiny tutkimaan, vaan velipoika totesi. Toisen flektin ''siivet'' paskana ja täristää kun lähtee pyörimään. Vaikuttaako niin paljon jäähdytykseen :OO
Pahoittelut sekavasta tekstistä.
Pahoittelut sekavasta tekstistä.
Mihin tuo tasainen pyörä tulee? Ei ole autoa lähettyvillä niin en pääse itse katsomaan.
http://www.ebay.com/itm/181231880732?_t ... EBIDX%3AIT
http://www.ebay.com/itm/181231880732?_t ... EBIDX%3AIT
Tarkoittaako tuo underdrive sitä, että vesipumppu hidastuu vai? En ole tuollaiseen termiin törmänny missään. Kaikissa noissa ebayn seteissä mitä itse löysin lukee tuo underdrive...
Tuosta lämmöstä tulikin mieleen, että mistähän voisi johtua, että öljynlämmöt on motarilla 124astetta? Voiko olla anturissa sen verran heittoa vai jotain muuta sitten ongelmana kun ymmärtääkseni monella on 100asteessa. Fortet on pistetty koneesta läpi ja tietenkin uusi suodatin ja uudet öljyt. Öljynjäähdyttimen meinasin jossain vaiheessa pistää keulalle kunhan saa eka vaan auton käymään :).
Tuosta lämmöstä tulikin mieleen, että mistähän voisi johtua, että öljynlämmöt on motarilla 124astetta? Voiko olla anturissa sen verran heittoa vai jotain muuta sitten ongelmana kun ymmärtääkseni monella on 100asteessa. Fortet on pistetty koneesta läpi ja tietenkin uusi suodatin ja uudet öljyt. Öljynjäähdyttimen meinasin jossain vaiheessa pistää keulalle kunhan saa eka vaan auton käymään :).
Noita sovitteita nähtävästi löytyy kohtuu halvalla. Jos joku muu miettii jonkun lisämittarin asentamista niin tuossa on aika hyvä sovite yhtä mittaria varten: http://store.42draftdesigns.com/VW-mk3- ... _p_19.html
Servicemanuaali
Moikka löytyiskö keltään servicemanuaalia VR6 automaattiin? vm -92
Noita sovitteita nähtävästi löytyy kohtuu halvalla. Jos joku muu miettii jonkun lisämittarin asentamista niin tuossa on aika hyvä sovite yhtä mittaria varten: http://store.42draftdesigns.com/VW-mk3- ... _p_19.html
Kuka nyt penkinlämmittimistä haluaisi luopua :)
A-pilariin, ratin taakse tekee kupit mittareille tai sit mittariston kulmiin paikat mittareille.
Ainoo hyväksyttävä noista olis toi mittariston kulma ehkä, riippuen toteutuksesta. Mulla nyt ei muutenkaan oo koskaan noi penkinlämmittimet toiminu, eikä mitää tietoa, että miks ei :). Siirrän penkinlämmittimien säätimet ehkä keskikonsoliin sinne alas säilytyslokeroon samalla jos teen sinne vielä parille lisämittarille paikan. Tuo A-pilari olisi hyvin näkyvissä, mutta liian amisrakennelma IMO :D.
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
-
- -
- Viestit: 6
- Liittynyt: 17.7.2013 13:39
Vaihtelin meidän Verkkuun viikonloppuna lämppärin kennon. Vanhassa kennossa oli varsinaisten letkuliitäntöjen yläpuolella kolmas, ohut liitäntä joka toimi vain läpivientinä. Sisäpuolella siihen tuli kiinni musta, ohut letku ja konehuoneen puolella ohut tekstiilipintainen letku. Sisäpuolen letku vei lämppärin puhaltimen tienoille...mikä piru se tuommoinen oli? Uudessa kennossa ei mitään tuollaista läpivientiä ollut, tulppasin sisäpuolen letkun ja konehuoneen puolen letkun jätin irti. Kummastakaan letkusta ei tullut mitään nestettä.
Edit: autossa on ilmastointi, onkohan tämä nyt sitten joku ilmastoinnin alipaineletku tms? Voi voi kun ei siinä uudessa kennossa ollut tätä...taitaa mennä homma uusiksi. Taidan porata siihen kennon letkujen väliin reiän ja siihen pätkä 4 mm putkea läpivienniksi (epoksilla kiinni).
Edit: autossa on ilmastointi, onkohan tämä nyt sitten joku ilmastoinnin alipaineletku tms? Voi voi kun ei siinä uudessa kennossa ollut tätä...taitaa mennä homma uusiksi. Taidan porata siihen kennon letkujen väliin reiän ja siihen pätkä 4 mm putkea läpivienniksi (epoksilla kiinni).
Onkos tuo parveke kuva jonkun FFP:läisen? Katselin vain kun näyttäisi vr6:sen lohko olevan pöytänä: http://www.feissarimokat.com/2014/02/kuvakooste-osa-31/
Onkos kellään kokemuksia tästä: http://www.gruvenparts.com/02a-cable-tr ... shift-kit/ Mitään oikeata hyötyä?
Pitäisi saada tuo golfin vaihdekeppi taas oikeasti vaihdekepin tuntuiseksi eikä mikskään puurokauhaksi. Ainakin ne kepin pään muoviosat pitää vaihdella ja pistää tälläiset samalla: http://www.verdictmotorsports.com/Produ ... tCode=0100
Samalla vaivallahan sinne menisi tuo short shift kit, jos siitä on oikeasti jotain hyötyä?
Pitäisi saada tuo golfin vaihdekeppi taas oikeasti vaihdekepin tuntuiseksi eikä mikskään puurokauhaksi. Ainakin ne kepin pään muoviosat pitää vaihdella ja pistää tälläiset samalla: http://www.verdictmotorsports.com/Produ ... tCode=0100
Samalla vaivallahan sinne menisi tuo short shift kit, jos siitä on oikeasti jotain hyötyä?
-
- -
- Viestit: 22
- Liittynyt: 10.1.2013 18:05
Verkku antaa seuraavanlaista vikakoodia:
00553. Ilmamassamittari (Air mass meter-G70) Short circuit to earth.
Mistäs vikaa kannattais alkaa etsimään? Ilmeisesti edellinen omistaja vaihtanukki uuden tilalle kun tuli toinenkin auton mukana. Ensimmäisenä ainaki pitäs tietää että onko johdot oikeas järjestykses kun joku joskus napsinu liittimen pois.
00553. Ilmamassamittari (Air mass meter-G70) Short circuit to earth.
Mistäs vikaa kannattais alkaa etsimään? Ilmeisesti edellinen omistaja vaihtanukki uuden tilalle kun tuli toinenkin auton mukana. Ensimmäisenä ainaki pitäs tietää että onko johdot oikeas järjestykses kun joku joskus napsinu liittimen pois.
Siinä on johtovikoja ainakin ollut. Juuri ennen ostoa oli entinen omistaja jonkun johdon korjannut, joka aiheutti sammumisen aina kun flekti lähti päälle ja kaverin omistuksen aikana vasemman takaoven johdot sulivat käryn saattelemana.
Aikanaan myös kysyi multa noista johdoista ja niiden väristä, koska jo kaverille tullessaan oli tuo MAF:n liitin korvattu abikoilla, mutta mulla olikin eri määrä liittimiä jostain syystä tuossa :O
Ne johdot nyt ainakin kannattaa katsoa läpi, että on ehjät kun sitä ongelmaa tuossa yksilössä on ollut, että johdot menee...
Aikanaan myös kysyi multa noista johdoista ja niiden väristä, koska jo kaverille tullessaan oli tuo MAF:n liitin korvattu abikoilla, mutta mulla olikin eri määrä liittimiä jostain syystä tuossa :O
Ne johdot nyt ainakin kannattaa katsoa läpi, että on ehjät kun sitä ongelmaa tuossa yksilössä on ollut, että johdot menee...
Onko sun oma jakajasytkällä? Niis näyttäs olevan 5 johtoa maffille, mitä tässä muutamaa katsellu. Googlellaki on tutkailtu monet tunnit mutta aina kun löytää jonkun kuvan missä 4 johdolla niin johdot on aivan eri värisiä.
Juu kuiteista katsellu että on jos jonkunlaista ollu. Täytyy hyvällä ajalla perehtyä noihin johtoihin.
Juu kuiteista katsellu että on jos jonkunlaista ollu. Täytyy hyvällä ajalla perehtyä noihin johtoihin.
Onko kellään tietoa kuinka paksu on mk4 12v vr6:sen kansipahvi?
Tai käykö tämä siis ihan kansipahvina? http://www.ebay.de/itm/VW-VR6-Turbo-Ver ... 2c6d40d510
Ettei tuo tarvitse lisäkseen kahta kansipahvia?
Tai käykö tämä siis ihan kansipahvina? http://www.ebay.de/itm/VW-VR6-Turbo-Ver ... 2c6d40d510
Ettei tuo tarvitse lisäkseen kahta kansipahvia?
Misäpä tuo termostaatti tarkallee golffissa sijaitseepi ja minkälainen hässäkkä se on vaihtaa? Ei vissiin monella pultilla ite termostaatti oli kiinni mutta pitääkö purkaa muuten vehkeitä että pääsee käsiksi?
Nesteitä vuotelee jäähytin nesteen letkusta kun säiliöltä lähtee ja koneenkylkeen menee. Onko siinä jonkilainen muovinen osa mikä tuuppaa lohkeileen vai mistähä johtus? Jotain netistä lueskelin että tyypillistä tuosta vuotaa?
Nesteitä vuotelee jäähytin nesteen letkusta kun säiliöltä lähtee ja koneenkylkeen menee. Onko siinä jonkilainen muovinen osa mikä tuuppaa lohkeileen vai mistähä johtus? Jotain netistä lueskelin että tyypillistä tuosta vuotaa?
-
- -
- Viestit: 158
- Liittynyt: 24.4.2013 17:21
Kipinää varten kannattaa lukea vikakoodit, että onko mitään. Riippuen sitten, että onko jakaja vai suorasytkä malli, mutta omalla kokemuksella seuraavat osat: sytytysmoduuli, puola, johdot, tulpat, kampiakselinasentotunnistin jne. Omalla kohdallani ECU ei saanut herätettä -> ei kipinää.
Vuoden seisonnalta nyt ei voi suoraa sanoa, että mitä pitäisi vaihtaa jos tarvitsee mitään, niin auto kohtaista. Omaani vaihdan öljyt ja suodattimen, tulpat sekä alustaan koiranluut, koska ne oli jo ennen seisontaa menneet.
Vuoden seisonnalta nyt ei voi suoraa sanoa, että mitä pitäisi vaihtaa jos tarvitsee mitään, niin auto kohtaista. Omaani vaihdan öljyt ja suodattimen, tulpat sekä alustaan koiranluut, koska ne oli jo ennen seisontaa menneet.
-
- -
- Viestit: 158
- Liittynyt: 24.4.2013 17:21
Virtalukon ja moottorin johtosarja vaihdettu entisen starttinappiviritelmän tilalle, eli periaatteessa vois ollakin tuossa itse virtalukonpohjassa tai releissä/sulakkeissa? Ennen starttinapin pois ottamista oli toiminut normaalisti ja sittemmin hukannut sen kipinän, eli starttaa ja lykkää bensaa muttei vaan käynnisty.
Mutta no, täytynee katsoa jos ja kun tuon auton saa omalle tallille asti niin kai se on viisainta kerrasta vaihdella kaikki noi osat, jotka vähänkään huonoilta näyttää. Onko noi puolat näissä sellaisia, että viitsii ostaa käytetyn vai kannattaako suosiolla pistää likoon tuo +-200€ uuteen?
Ja ne vikakoodit täytyy lukea ensimmäiseks, kuinkas paljon laitteistoa siihen tarvitseekaan? Verkku on -92 vm.
Mutta no, täytynee katsoa jos ja kun tuon auton saa omalle tallille asti niin kai se on viisainta kerrasta vaihdella kaikki noi osat, jotka vähänkään huonoilta näyttää. Onko noi puolat näissä sellaisia, että viitsii ostaa käytetyn vai kannattaako suosiolla pistää likoon tuo +-200€ uuteen?
Ja ne vikakoodit täytyy lukea ensimmäiseks, kuinkas paljon laitteistoa siihen tarvitseekaan? Verkku on -92 vm.
-
- -
- Viestit: 158
- Liittynyt: 24.4.2013 17:21
Aaaa, aivan! Tää on tää maanantai, aivot sekottaa jotain omaa soppaansa. :D
Tietääkseni kaikki on kiinni niin kuin pitääkin, mutta täytyy tutkia. Onneksi vielä helppo homma häärätä noiden johtojen kanssa sisältäkin käsin, kun kojelauta irti.
Ja nyt kun se on kerta irti, niin kannattaako sinne vaihdella jotain samalla kertaa?
Auto siis noin 2v ollut huonosti ajossa, viimeisen vuoden seissyt. Ilmastointi löytyy.
Ihan vaan sillä mietin, ettei kiinnostais sitten hetken päästä taas availla ja ropailla, kun nyt sais sopivasti laitettua kuntoon.
Tietääkseni kaikki on kiinni niin kuin pitääkin, mutta täytyy tutkia. Onneksi vielä helppo homma häärätä noiden johtojen kanssa sisältäkin käsin, kun kojelauta irti.
Ja nyt kun se on kerta irti, niin kannattaako sinne vaihdella jotain samalla kertaa?
Auto siis noin 2v ollut huonosti ajossa, viimeisen vuoden seissyt. Ilmastointi löytyy.
Ihan vaan sillä mietin, ettei kiinnostais sitten hetken päästä taas availla ja ropailla, kun nyt sais sopivasti laitettua kuntoon.
Ei mulla ainakaan tuu muuta mieleen kun, että niitten ilmansuulakkeiden ne tiivistenauhat kannattaa uusia. Itse unohin uusia ne kun oli kojelauta irti, ei isoa vaikutusta, mutta olisi ainakin uudet. Ja jos radiolle menee alkuperäiset piuhat niin pistäkää radion herätepiuhan väliin jokin pienisulake, siinä ei meinaan alkuperäisesti ole mitään ;). Omaan autoon meinaan tuli juuri sen johdon takia tuo melkein vuoden seisominen.
-
- -
- Viestit: 6
- Liittynyt: 17.7.2013 13:39
Nyt tässä on puolitoista kuukautta lämppärin kennon vaihdosta ja edelleenkin oireilee niin kuin olisi ilmaa kierrossa. Pienillä kierroksilla alkaa ilma viilenemään, kun kierroksia nostaa niin sitten tulee ns. normaalia eli kuumaa. Mikä hämäävintä niin välillä puskee kuumaa tyhjäkäynnilläkin. Torquella olen tarkkaillut lämpöjä ja ne seilaa hienosti 88-94 välillä. Paisari ei kupli eikä nestettä huku. Kennon vaihdon yhteydessä putsasin järjestelmän huuhteluaineella ja huuhtelin sekä myötä- että vastakarvaan ja laitoin lopuksi uudet liemet. Miten tota voisi ilmailla, alkaa olemaan konstit vähissä. Vai olisiko vesipumpun vaihdon paikka?
Passatin ilmasin siten, että täytin järjestelmän hitaasti letkuja rutistellen. Kun nestettä ei tuntunut menevän enempää, avasin hieman "crack pipen" tyhjennysproppua että nestettä tuli pihalle. Tämän jälkeen otin toisen kaasuläpälle menevän letkun irti (sen jossa on takaiskuventtiili) ja rutistelin siihen haaroittuvaa lämppärin letkua sen ajan että ääni muuttui sellaiseksi ""lutkutukseksi". :)
Letkut kiinni > lämmintä tulee tupaan eikä ole tarvinnut lisätä nestettä.
Letkut kiinni > lämmintä tulee tupaan eikä ole tarvinnut lisätä nestettä.
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 24.8.2008 14:42
Terve
Ostin -94 vuoden VR6 Passatin ja haluaisin jakopäähän uudet osat laittaa. Ebay tarjoaa paria eri valmistajan sarjaa, mutta esimerkiksi nuo Febi Bilsteinin tuotteet saanu jonku verran soraääniä ymmärtääkseni. Edullisia kylläkin olisivat, jotain 170 euroo kaikki romut. Onko kukaan tietonen minkä valmistajan osat alunperin on olleet paikallaan? Kokemuksia Kestävyydestä muilta merkeiltä?
Polttoaineen määräanturi ei toimi oikein. Osaako joku sanoa mistä löytäisi edullisesti uuden anturin? Purkuosatkin vissiin kivenalla.
Ostin -94 vuoden VR6 Passatin ja haluaisin jakopäähän uudet osat laittaa. Ebay tarjoaa paria eri valmistajan sarjaa, mutta esimerkiksi nuo Febi Bilsteinin tuotteet saanu jonku verran soraääniä ymmärtääkseni. Edullisia kylläkin olisivat, jotain 170 euroo kaikki romut. Onko kukaan tietonen minkä valmistajan osat alunperin on olleet paikallaan? Kokemuksia Kestävyydestä muilta merkeiltä?
Polttoaineen määräanturi ei toimi oikein. Osaako joku sanoa mistä löytäisi edullisesti uuden anturin? Purkuosatkin vissiin kivenalla.
Mikäs Febi Bilsteinissä on niin huonoa?
Alkuperäinen yläkiristin näyttäisi olevan INA:n tekeleitä. Motonetin kiristin (jonka kuusiokanta oli pyörähtänyt sorvissa) tuli Ruville:n paketissa. Liekö sama kampe mutta VW:n merkinnät on vain työstetty näkymättömiin..?
ARZ Tuningilta Febi Bilsteinin paketissa saapunut "uudempi" kiristin oli samanlainen kuin kuvassa, vingun terä on vain osunut juuri tuon VW-merkin kohdalle.
Alkuperäisessä jakoketjussa lukee myös Jwis.
Alkuperäinen yläkiristin näyttäisi olevan INA:n tekeleitä. Motonetin kiristin (jonka kuusiokanta oli pyörähtänyt sorvissa) tuli Ruville:n paketissa. Liekö sama kampe mutta VW:n merkinnät on vain työstetty näkymättömiin..?
ARZ Tuningilta Febi Bilsteinin paketissa saapunut "uudempi" kiristin oli samanlainen kuin kuvassa, vingun terä on vain osunut juuri tuon VW-merkin kohdalle.
Alkuperäisessä jakoketjussa lukee myös Jwis.
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 3.7.2010 18:20
vr6-92 keskuslukko/alipaineongelma
elikkä vaihdoin alipainepumpun peräkonttiin ja nyt ei mene ovet lukkoon kuin yksitellen. ja hälytin (cobra) kyllä toimii vaikkakin hiljaisella piippauksella. alipaine pumppu pitää aika isoa ääntä ja laittaa välillä ovet lukkoon ja sitte ei välttämättä saa auki. mikäs nyt neuvoksi??
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 3.7.2010 18:20
alipainepumppu
kyllä minä olin kattovinani että sama osanumero on
-
- -
- Viestit: 158
- Liittynyt: 24.4.2013 17:21
95 vr6 golfi vuotaa jäähytinesteitä ja osa on vähä kysymysmerkki. Mihin kohtaa eberspöcherin kiertovesipumppu sijottuu ko. Vehkeessä. Tuleeko se ennen sisätilanlämppärin kennoa suoraan lohkon viereen. Etupäästä katsottuna koneen oikeaan takanurkkaan. Meno ja paluu linja tuloo ja osan alaletku lähtee sisätilaanpäin. Kuvaa en ikäväkyllä saa laitettua koska auto on n. 400km päässä.[/img]
anteeksi että tuppaan ja en tiedä saako tätä tänne edes laittaa mut kokkeillaa. mulla koneremontti meneillään ja momentteja tarviaisin. eli moottori on toi agu 1.8t sen verta metsästelin et jotaa löysin. korjailkaa jos meni metsään. eli -KK 30NM +90 astetta
kampiakselille 65NM +90 astetta, kampiakselin kuningas pultti 90nm + 90 astetta nokkien laakeripukit 10 nm siinä niitä. vielä puuttuisi loput, eli vauhtiksen ja kannen momentit ja voinko vetää alkuperäiseen momenttiin apr:än kk pultit ?? kiitos jo etukäteen
kampiakselille 65NM +90 astetta, kampiakselin kuningas pultti 90nm + 90 astetta nokkien laakeripukit 10 nm siinä niitä. vielä puuttuisi loput, eli vauhtiksen ja kannen momentit ja voinko vetää alkuperäiseen momenttiin apr:än kk pultit ?? kiitos jo etukäteen
Öljynlämmöistä oli aiemmin ketjussa jo juttua, mutta nostetaan uudelleen esille. Itsellä pahimmillaan/parhaimmillaan viimekesänä nousivat 136'C helteiden aikaan reilussa 100km/h. Jäähdytysneste about 90'C. Normaalia vai ei? :D
Corro purki akkua itsekseen ollessa, voiko esim maavika vaikuttaa öljynlämpönäyttöön ajotietokoneessa?
Nyt menossa auton remmitys ja tulee. Öljycuuleri tulossa jokatapauksessa keulalle.
Corro purki akkua itsekseen ollessa, voiko esim maavika vaikuttaa öljynlämpönäyttöön ajotietokoneessa?
Nyt menossa auton remmitys ja tulee. Öljycuuleri tulossa jokatapauksessa keulalle.
no omassa autossani öljynlämmöt oli toissapäiväisessä helteessä maksimissaan 102 astetta. itse en ole niitä juuri yli 110 asteen saanut nousemaan. alkuperäisessä ohjekirjassa oleva maksimilämpö taisi olla vähän vielä korkeemmalla kun sun lämmöt.
akun purkautumisen ei pitäis vaikuttaa,koska öljynsuodattimen jalassa on oma lämpömittari.
ehkä ne vähän korkeat on että sikäli kannattaisi vähän tutkia asiaa.
akun purkautumisen ei pitäis vaikuttaa,koska öljynsuodattimen jalassa on oma lämpömittari.
ehkä ne vähän korkeat on että sikäli kannattaisi vähän tutkia asiaa.
Terve.
Mikähän vois olla autossa vikana ku kylmänä lähtee käyntiin pitkän starttauksen jälkeen mutta lämpimänä todella huonosti käynnistyy ja haisee bensa voimakkaasti. Autossa conlogin ajonestolaite mutta ilmeisesti ohitettu ku semmosia johto virityksiä kuskin jalkatilassa ratin alla.
Tulpat+johdot ja virranjakajankansi sekä pyöriä vaihdettu.
Auto: volkswagen golf vr6 92vm
Mikähän vois olla autossa vikana ku kylmänä lähtee käyntiin pitkän starttauksen jälkeen mutta lämpimänä todella huonosti käynnistyy ja haisee bensa voimakkaasti. Autossa conlogin ajonestolaite mutta ilmeisesti ohitettu ku semmosia johto virityksiä kuskin jalkatilassa ratin alla.
Tulpat+johdot ja virranjakajankansi sekä pyöriä vaihdettu.
Auto: volkswagen golf vr6 92vm
Viimeksi muokannut jenkeli, 28.7.2014 14:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 3.7.2014 10:22
Konehuoneesta kuuluu suhinaa eikä vuotokohtaa löydy. Netistä löydetyt ideat ongelman löytymiseen eivät tunnu tehoavan. Suihkuteltu mm. bräkleeniä MAF:n ja kaasuläpän väliselle alueella ilmaputkeen ja liitoksiin, ei vaikutusta käyntiin.
Mistä tuolla voi ilma vuotaa ja mihin suuntaan? Ääni on kutakuinkin kuin vuotava fillarin venttiili, joten ilmavuoto se kait on. Huohotinletku on huono mutta ehjä, voisiko sieltä kuulua jotain tuollaista? Tai tyhjäkäyntisysteemin letkuista? Millä niitä saisi testattua?
Ajo kuitenkin oireilee ikään kuin kone kävisi laihalla: maantienopeuksissa (100-120 km/h) oireena on nykiminen pintakaasulla ajettaessa. Nykäisee kai sillä hetkellä kun kone menee moottorijarrutuksen puolelle.
Ilmamäärämittarin ja kaasuläpän putsaaminen vähensi ilmiötä mutta ei vieläkään täysin poistanut sitä. Vaihdettu on myös puolapaketti, tulpat, tulpanjohdot ja nokka-akselin asentotunnistin. Olisko ideoita?
Autona -95 mk3 syncro.
Mistä tuolla voi ilma vuotaa ja mihin suuntaan? Ääni on kutakuinkin kuin vuotava fillarin venttiili, joten ilmavuoto se kait on. Huohotinletku on huono mutta ehjä, voisiko sieltä kuulua jotain tuollaista? Tai tyhjäkäyntisysteemin letkuista? Millä niitä saisi testattua?
Ajo kuitenkin oireilee ikään kuin kone kävisi laihalla: maantienopeuksissa (100-120 km/h) oireena on nykiminen pintakaasulla ajettaessa. Nykäisee kai sillä hetkellä kun kone menee moottorijarrutuksen puolelle.
Ilmamäärämittarin ja kaasuläpän putsaaminen vähensi ilmiötä mutta ei vieläkään täysin poistanut sitä. Vaihdettu on myös puolapaketti, tulpat, tulpanjohdot ja nokka-akselin asentotunnistin. Olisko ideoita?
Autona -95 mk3 syncro.
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 3.7.2014 10:22
arttu.niskasaari kirjoitti:Täytyypä kokeilla letkun kanssa kuulostella. Naapureille ihmettelemistä jos ei muuta...
Jostain ilmanoton-kaasuläpän-huohotinletkun -maastosta tuo tuntuis tulevan. Onhan siinä pakosarjakin vieressä mut ääni olis varmaan vähän toinen :P
Se venttiilinkopasta lähtevässä huohotinputkessa oleva venttiili on ainakin yksi aika yleinen tyyppivika, se murenee palasiksi ajan saatossa. Suhisee siitä ulkoilmaan ja tuo myös öljynkäryn kabiiniin samalla. VW:ltä ei muistaakseni saa pelkästään sitä venttiiliosaa vaan tarjoaa koko putkea ilmanputsarikotelolta kaasuläpälle johon kuuluu tuo huohotinventtiili sekä putki ja hintaakin oli sen mukaisesti. Fordilta saa pelkästään sen venttiilin pikkasen halvemmalla tilattua Ford Galaxy VR6 osista. Löytynee myös eBaysta.
Tässä ja tässä (nro 2) vielä kuvat osan sijainnista.
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 3.7.2014 10:22
No just tosta kohdasta se suhina kyllä kuuluu. Mulla vaan ei ole koko venttiiliä, vaan tilalla on suora letku. Tosin se letku on jotain ihan muuta materiaalia kuin mitä sen pitäisi olla... Laitoin sen siihen väliaikaiseksi ratkaisuksi kun entinen oli täysin halki. No voihan tämä olla omasta laiskuudesta johtuvaa :P
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 3.7.2014 10:22
En ole vieläkään löytänyt oikeata vuotokohtaa mutta olen melko varma siitä että vika löytyy tyhjäkäyntisysteemin alipaineputkista.
Tältä pohjalta: http://www.aa1car.com/library/vacleak.htm
Saako noita letkuja yksitellen jostakin?
Tältä pohjalta: http://www.aa1car.com/library/vacleak.htm
Saako noita letkuja yksitellen jostakin?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa