Passat 1.8 20V nykii. -97

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

pallexor
-
Viestit: 14
Liittynyt: 19.1.2010 1:53

Passat 1.8 20V nykii. -97

ViestiKirjoittaja pallexor » 20.3.2011 19:21

siis semmoinen vika olisi, että auto nykii pikkasen tasakaasulla ajaessa. välillä kone hyytyy hetkeksi, eli ei ole vetoja ja tehot hukassa, sit yhtääkkiä palaa ennalleen. Välillä tuntuu että kone heilus kun täristää niin paljon. Välillä taas tuntuu että kaikki pelaa hyvin. Mistä kannattas lähteä vikaa etsimään? tulpat? onko öljyn vaihdolla mitään merkitystä nykimiseen?

Tumpula
-
Viestit: 193
Liittynyt: 7.9.2005 10:31

ViestiKirjoittaja Tumpula » 21.3.2011 9:36

Onko joku ajanut 1.8 20V Passatillla joka ei nykisi kevyellä pintakaasulla?
:)

Ei vaiskaan. Search -toiminto autaa tässä ongelmassa...
Listaus mahdollisista ongelmista jotka aiheuttavat nykimistä ADR-koneessa: Ilmamääräanturi, imuilman lämpötunnistin, moottorin lämpötilatunnistin, happianturi, katkennut muuttuvapituisen imukanavan työntötanko, halpamalli-tulpat, puolat, EVAP:in toimimattomuus, likainen kaasutinläppä ym.

pallexor
-
Viestit: 14
Liittynyt: 19.1.2010 1:53

ViestiKirjoittaja pallexor » 21.3.2011 15:22

no pitää kokeilla tulpan vaihdolla? voiko bensapumppu olla syyllinen nykimiseen? välistään se kuullostaa aika omituiselta kun se humisee ja bensa mittarikin näyttää ihan omiaan.

pallexor
-
Viestit: 14
Liittynyt: 19.1.2010 1:53

ViestiKirjoittaja pallexor » 24.3.2011 16:53

nyt auto kuluttaa jotain yli 20 litraa sataselle bensaa!!! mikä vikana? nykii ja rykii välistään? bensansuodatin ja öljyt vaihdettu juuri

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 24.3.2011 17:01

Oliko vikakoodit jo luettu?

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 24.3.2011 21:20

imuvuoto/vuotoja.

pallexor
-
Viestit: 14
Liittynyt: 19.1.2010 1:53

ViestiKirjoittaja pallexor » 25.3.2011 14:47

tänään kävin lukee koodit: moottorinlämpötila anturi ja nokkaakselin asento tunnistin.. voiko suuri kulutus ja pätkiminen johtua noista?

pallexor
-
Viestit: 14
Liittynyt: 19.1.2010 1:53

ViestiKirjoittaja pallexor » 25.3.2011 14:52

vielä semmoinen kysymys että missä päin moottoria noi tunnistimet/anturit mahtavat olla? heittääkää vaikka motonetin linkkii että osaan käydä ostaa oikeat palikat.. :)

Pasi H.
-
Viestit: 223
Liittynyt: 29.5.2004 13:51

ViestiKirjoittaja Pasi H. » 26.3.2011 17:53

Jako hampaan pielessä? Rykii ja pätkii, kulutus järjetön.. Vika nokka-akselin asentotunnistimesta vois viitata tähän. Voi toki olla pelkkä lämpötila-anturi vikakin, ehkä.

PöyhöinKuusaalt
-
Viestit: 158
Liittynyt: 29.12.2010 5:41

ViestiKirjoittaja PöyhöinKuusaalt » 26.3.2011 20:20

Itselläni myös nykimis ja puutumisongelmia. Sytytyspuolta tutkittu melko paljon.

Paljonko muuten maksaa vikakoodiluku? Kyseessä on ADY 2.0GL Golf Variant 1995?

pallexor
-
Viestit: 14
Liittynyt: 19.1.2010 1:53

ViestiKirjoittaja pallexor » 26.3.2011 20:23

mä sain koodienluvun 20e tutulta adhuollosta. mut normihinta 35e. missä mahtaa löytää noi asentotunnistimen ja lämpötila anturin?

pallexor
-
Viestit: 14
Liittynyt: 19.1.2010 1:53

ViestiKirjoittaja pallexor » 31.3.2011 15:33

nyt on lämpötila anturi ja nokkaakselin asento tunnistin.. Auto lähtee huonosti käyntiin kylmänä ja ei meinaa pysyä käynnissä, välillä kierrokset nousee itsestään hirveän korkeelle, että kone "huutaa". Mutta auto pätkii vähän edelleen.. Katsastusmies sanoi että bensapumppu ois paskana/menossa paskaksi, kun sirisee kovaäänisesti, mutta ei aina kuitenkaan. voiko nykimis/pätkimis johtua bensapumpusta?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 31.3.2011 15:37

^mutsin vastaavassa passatissa samat oireet, korjaantui kaasuläpän puhdistuksella.

Itselläni myös nykimis ja puutumisongelmia. Sytytyspuolta tutkittu melko paljon.

Itsellä korjaantui samat oireet ADYssä kun vaihtoin edellisen omistajan jäljiltä oikeat merkkitulpat autoon.

pallexor
-
Viestit: 14
Liittynyt: 19.1.2010 1:53

ViestiKirjoittaja pallexor » 31.3.2011 18:58

jos saisin viikonlopun aikana vaihdettuu tulpat ja ilmanputsarin. millaiset tulpat kannattaa laittaa? missä sijaitsee toi kaasutinläppä??

pallexor
-
Viestit: 14
Liittynyt: 19.1.2010 1:53

ViestiKirjoittaja pallexor » 31.3.2011 19:09

ja voiko tämmönen kädetön jätkä puhdistaa sen? miten ja millä :)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 31.3.2011 19:47

Itse puhdistuksen kyllä voi tehdä kuka vaan. Kaasuläpän irroittaminen tosin ko.autossa vaatii hieman harrastuneisuutta, taisipa jokunen kirosanakin päästä muistaakseni. Tai sitten en vain osannut oikein.

Ite käytin jotain puhdistusspraytä.

Mizka91
-
Viestit: 76
Liittynyt: 14.8.2010 12:22

Passat 1.8 20V nykii. -97, jatkoa...

ViestiKirjoittaja Mizka91 » 4.1.2013 20:41

Itsellä Passatissa edellä mainuttuja ongelmia, mutta moni niistä katosi pelkällä polttoainesuiodattimen vaihdolla!

Mutta yks juttu mikä tässä nyt ei esille ole tullut vaikka kuinka etsinyt. Onko normaalia tälle moottori tyypille kuulostaa dieseliltä tyhjäkäynnillä.

Käynti ääni muistuttaa aikalailla kyseisen esimerkin ääntä ->

http://www.youtube.com/watch?v=rbiWAXkInU0

Tooisaalta ei yllättäisi että olisi vaan merkkivika jolle mitään mahda mutta kysympä nyt kuitenkin. Pakoputki on ollu poikki jo jonkin aikaa läheltä moottorin päätä, jotakuinkin kuskin alta. Voisiko se vaikuttaa moottorin käynti äänen erikoisuuteen?

J.S.P
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.7.2007 23:08

ViestiKirjoittaja J.S.P » 4.1.2013 22:08


Mizka91
-
Viestit: 76
Liittynyt: 14.8.2010 12:22

ViestiKirjoittaja Mizka91 » 5.1.2013 11:35

Kiitos...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa