Golf 3 (adz) käy kolmella pytyllä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Lelruyxchk
-
Viestit: 14
Liittynyt: 12.2.2011 13:30

Golf 3 (adz) käy kolmella pytyllä

ViestiKirjoittaja Lelruyxchk » 9.3.2011 16:10

Kyseessä Golf 3 -97vm 1,8 adz ykspisteruisku. Elikkä volkkari käy 3 sylkyllä. 4 sylinteri ei ole menossa mukana, mutta antaa hyvän kipinän sylinterin ulkopuolella. Vinkit olisi tarpeen, kiitos jo etukäteen

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 9.3.2011 18:24

Ensiksi johdon vaihto viereisestä sylinteristä, jos vika jatkuu niin sitten puristuspainemittari biltemasta/motonetista, halvimmillaan 19,90e bilteman koodi 151314.
Jos puristukset lähellä toisiaan kaikissa sylintereissä niin sitten vikaa etsittävä polttoainepuolelta.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 9.3.2011 19:10

usein tekee ton tapasen efektin kans jos vetää ilmaa paljon jostain... esim siitä kumilaipasta tai jarrutehostimen ja imusarjan välisestä letkusta...

Lelruyxchk
-
Viestit: 14
Liittynyt: 12.2.2011 13:30

ViestiKirjoittaja Lelruyxchk » 12.3.2011 16:53

Kyseiset toimenpiteet suoritettu ja mitään suurempia imuvuotoja ei löytynyt. Imusarjalta jarrutehostimelle menevä putki/letku heiluu jonkin verran tehostimen luota vaikuttaako asiaan mitenkään ? Puristuspaineet olivat:

1. n.13bar
2. n.13bar
3. n.12.5bar
4. hieman yli 13bar
Eli ei pitäisi olla mitään häikkää.. Ja jokaisesta tulpasta näki sen verran että polttoainetta saa ku tulpat kastui. Onko ideoita?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 12.3.2011 17:25

4 sylinteri ei ole menossa mukana, mutta antaa hyvän kipinän sylinterin ulkopuolella
Tulpat / tulpanjohdot / pyörijä / virranjakajan kansi tarkastukseen. Kipinä voi olla hyvän näköinen koneen ulkopuolella, mutta ei jaksa sytyttää palotilan paineessa.
Viimeksi muokannut Mikhauta, 13.3.2011 10:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Asku
-
Viestit: 75
Liittynyt: 18.8.2009 16:34

ViestiKirjoittaja Asku » 12.3.2011 17:27

Oletko kokeillu uusilla/eri tulpilla, johtoja vaihellu, Tai virranjakajan kantta tai pyöriää vaihtanu? toi pyöriä ja kansi kannattas varmaan muutenki vaihta... maksaa muutaman euron.

NPL
-
Viestit: 96
Liittynyt: 23.1.2011 12:00

ViestiKirjoittaja NPL » 12.3.2011 18:09

paraneeko käynti kierroksilla?

itellä kävi kans 3 pytyllä 3000rpm asti ja imuvuoto oli vian syy.

tarkista vielä imusarjalta aktiivihiilisäiliölle menevä alipaine letku ja ruiskun kumilaippa.

ja vaihda tosiaan kaikki sytkä osat uusiin.

Lelruyxchk
-
Viestit: 14
Liittynyt: 12.2.2011 13:30

ViestiKirjoittaja Lelruyxchk » 12.3.2011 23:08

Kaikki sytkän osat uusia koitettu toisella virranjakajalla ja tulpilla ja johdoilla! Ruiskun alla oleva kumilaippa on tarkastettu ja ei ole rikki. Käynti ei parane kierroksilla. Täytynee viellä tsekata imuvuotoja tarkemmin.

NPL
-
Viestit: 96
Liittynyt: 23.1.2011 12:00

ViestiKirjoittaja NPL » 13.3.2011 13:43

kerroppa vähän miten vika on alkanu,onko jakopäätä rempattu vasta vai alakoko ihan yhtäkkiä?

hirviästihän tuohon ei vaihtoehtoja jää,joko 4 ei saa kipinää,vetää ilimaa jostaki sitte jos ei nuistakaa vikaa löydy niin venttiili vika tulee seuraavana mielee.

imusarjantiiviste paskana 4 pytyn kohdalta

Lelruyxchk
-
Viestit: 14
Liittynyt: 12.2.2011 13:30

ViestiKirjoittaja Lelruyxchk » 13.3.2011 14:39

Tosiaan joo Koneen vaihdoin ja siinä samassa vaihdoin jakopään hilut. Koneen räjäytin käyntiin ja se olikuin naapurin ukon massikka.

NPL
-
Viestit: 96
Liittynyt: 23.1.2011 12:00

ViestiKirjoittaja NPL » 13.3.2011 15:14

onko jako varmasti oikein?

ajoitus pielessä,sytkä pielessä tai uus kone on kansi vikanen siinäpä nuita taas ois :D

Lelruyxchk
-
Viestit: 14
Liittynyt: 12.2.2011 13:30

ViestiKirjoittaja Lelruyxchk » 13.3.2011 15:31

Noniin :D Jako on tarkastettu moneen otteeseen, merkit kohillaan. sytkää ei juurikaan voi säätää.

Asku
-
Viestit: 75
Liittynyt: 18.8.2009 16:34

ViestiKirjoittaja Asku » 13.3.2011 15:35

Onko apuakseli varmasti oikein ajoitettu? se pyörittää virranjakajaa

Lelruyxchk
-
Viestit: 14
Liittynyt: 12.2.2011 13:30

ViestiKirjoittaja Lelruyxchk » 13.3.2011 15:44

Kohillaan on! Joku näistä kyseisistä viosta siinä todennäköisesti on mutta ei vaan ole vielä löytynyt. Venttiili on tsekattu ja suoralta vaikuttaisi, ei ainakaan imu/pakosarjaan vuoda.

Lelruyxchk
-
Viestit: 14
Liittynyt: 12.2.2011 13:30

ViestiKirjoittaja Lelruyxchk » 13.3.2011 16:41

Elikkäs tossa tsekkailin ihan piruttaa ajotuslampun kera tota sytkää, ja kääntelin virranjakajaa ni jopas rupes käymään hienosti lukuunottamatta että nyt se tukehtuu kaasusta ja kierrokset vouvaa.. Oiskohan siellä vielä se imuvuoto?

NPL
-
Viestit: 96
Liittynyt: 23.1.2011 12:00

ViestiKirjoittaja NPL » 13.3.2011 20:39

jotenki musta nyt vaan tuntuu että jako ei oo ihan kohdallaan, ota vaihdelaatikon päältä se tulppa pois sekä kierrä se koko vihreä korkki pois. nyt pyörität jaon kohdalleen ja katot onko vauhtipyörässä oleva merkki vaihdelaatikossa olevan loven kohdalla. vauhti pyörässä oli sitte usiampi merkki että elä sekota.

ja ne jakopään merkit on vähän epätarkat ainaki nokan osalta. itekki laiton merkkeihin mutta nokka oli 1 hampaan pielessä.

sitte jos näyttää että jako on kohdalla niin tarkistat vielä että pyörijä osottaa 1 pytylle menevälle tulpanjohdolle kun merkit on jakopäästä kohdallaan.

toki siellä voi olla niitä imuvuotoja.

Lelruyxchk
-
Viestit: 14
Liittynyt: 12.2.2011 13:30

ViestiKirjoittaja Lelruyxchk » 14.3.2011 19:05

Merkit pyöritin kohdalleen ja vaihdelaatikon ja vauhtipyörän merkit heitti hieman n.3-5mm.....?
Pyöriä osoitti 1sylkyn kohille, eli ei siellä suurta heittoa ole.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 14.3.2011 19:59

Jako ei sitten ole kohdallaan.

NPL
-
Viestit: 96
Liittynyt: 23.1.2011 12:00

ViestiKirjoittaja NPL » 14.3.2011 20:33

melekee käyttäsin vielä hihnan pois ja laittasin kampiakselin siihen vaidelaatikon merkkiin. mulla ei ainakaan ollu kampiakselin hihnapyörä ihan merkissä kun laitto vaihdelaatikosta löytyvään merkkiin ja jako oli sillon kohdallaan.

ja jos vaihtokone on toiminut moitteetta ennen koneenvaihtoa ja jakopään hilujen vaihtoa niin eikös tämä ole aika selvä tapaus,jako kohdalleen ja kovaa ajoa...

Lelruyxchk
-
Viestit: 14
Liittynyt: 12.2.2011 13:30

ViestiKirjoittaja Lelruyxchk » 18.3.2011 13:26

Niinhän se on ! Täytynee laittaa jakopää uusiksi. Kiitos kaikille ratkaisuun osallistuneille todella paljon, toivotaan että se nyt rupeaa toimimaan moitteetta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 65 vierailijaa