Sciroccon kylmäkäynti rupesi -31 pakkasyön jälkeen temppuilemaan. Samat oireet oli viime keväänä mutta korjaantui silloin Forten fuel system cleanerillä mutta nyt ei tunnu auttavan. Sciroccohan on K-Jet lambdalla+katilla.
Vikaoireet on seuraavat:
- käynnistyy hyvin mutta ei korota tyhjäkäyntiä vaan kiekat tippuu ~500 tuntumaan ja käy selvästi liian rikkaalla.
- ei meinaa ottaa kierroksia
- jonkinajan kuluttua rupeaakin yhtäkkiä toimimaan kuin ei mitään.
- puolilämpöisenä tyhjäkäynti seikkailee hissukseen 750-1100rpm. Muuten kyllä puolilämpöisenä ja lämpöisenä toimii mainiosti. Kulutus myös ihan normaali.
kokeiltu:
- putsattu liittimet
- kokeiltu toista bensapaineensäädintä. Alkuperäinen -011 loppuinen, toinen -073 loppuinen. Tuntui auttavan mutta tämä aamuna teki taas temput.
Seuraavaksi putsaan ISV:n. Pitää myös huljuttaa bräkleeniä alipaineletkujen läpi, ikävä kyllä ei ole kompuraa. Mistä löytäisi anturien vastusarvot jos joku lämpötila-anturi olisi sökö ja sekoittaisi systeemin. Mietin myös pitäiskö varovaisesti yrittää bräkleenillä putsata K-Jetin lautashässäkkä?
K-Jet ongelmia
Valvoja: ffp jäsenet
Sama ominaisuus on siis palannut. Aikanaan epäilin sitä ylävesiletkun lähdössä alapuolella olevaa kolmenapaista lämpöanturia syylliseksi, mutta auto rupesi käyttäytymään ja vastusmittaukset taisivat jäädä. Mulla löytyy vielä kotoa Haynes ja jenkkimanuaali, josta vastusarvot antureille löytyy. Laitan kuvat illalla sulle, kunhan pääsen kotio.
Aikanaan epäilin myös sitä syyksi, että jossain ohjauspainesäätimessä (lohkon kyljessä edessä) on vesihelmi sopivassa paikassa joka jäätää tietyissä tilanteissa ja sekoittaa tyhjäkäynnin. Jäi sitten tarkastamatta.
Aikanaan epäilin myös sitä syyksi, että jossain ohjauspainesäätimessä (lohkon kyljessä edessä) on vesihelmi sopivassa paikassa joka jäätää tietyissä tilanteissa ja sekoittaa tyhjäkäynnin. Jäi sitten tarkastamatta.
JH koneisessa golffissa ollu samaa vikaa, mutta en oo päässy vikapäällä mittaamaan saako bensapaineen ohjausventtiili sähköjä / toimiko se vikatilanteessa normaalisti. Tämä venttiili on golffissa ainakin siinä määräjakajan takana ja pitää normitilassa selvästi kuuluvaa sirinää. Venttiilin ohjaussignaali on mitattavissa kylmäkäynnistyssuuttimen luona olevasta pistokkeesta scoopilla tai dwell mittarilla.
http://www.cabby-info.com on aikahyvä tietopankki ton k-jet + lambda + kat yhdistelmän ylläpitoon.
http://www.cabby-info.com on aikahyvä tietopankki ton k-jet + lambda + kat yhdistelmän ylläpitoon.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Muisti palailee pätkittäin, eli se lambdan kaksinapainen lämpötilaanturi ylävesiletkussa(alapuolella), joka kertoo lambdaohjaukselle milloin käytetään lambdatietoa ja milloin boksin karttoja, oli se epäilty vian aiheuttaja. Jos toi anturi on viallinen ja antaa sekavia arvoja, lambdaohjaus käyttää kylmän lambdan tietoja seoksen ohjaukseen kylmäkäynnistyksen yhteydessä ja antaa taudinkuvan mukaiset oireet.
Bentley sanoo antureille osanumeroittain seuraavasti:
035 919 369D: veden lämpö yli 25, ei vastusta, alle 15 astetta 0,5 ohmia maksimissaan
027 919 369B: veden lämpö yli 47, ei vastusta, alle 15 astetta 0,5 ohmia maksimissaan
035 919 369B: veden lämpö yli 40, ei vastusta, alle 30 astetta 0,5 ohmia maksimissaan
Bentley sanoo antureille osanumeroittain seuraavasti:
035 919 369D: veden lämpö yli 25, ei vastusta, alle 15 astetta 0,5 ohmia maksimissaan
027 919 369B: veden lämpö yli 47, ei vastusta, alle 15 astetta 0,5 ohmia maksimissaan
035 919 369B: veden lämpö yli 40, ei vastusta, alle 30 astetta 0,5 ohmia maksimissaan
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa