Eli tosiaan multa hajos A4 1.8T b7 -06:sta se alkuperänen ja ostin nyt tilalle Forgen bypassin. Alkuperäiseen bypassiin tulee 2 isompaa letkua ja nyt uuteen Forgeen tulee nuo 2 samaa letkua, sekä yksi pieni siinä päällä. Millä saan ton uuden nyt toimimaan? Käsittääkseni ainakin vanhemmissa audin bypasseissa on nuo samat kolme paikkaa joista se pienin on alipaineletku, joka avaa tuon venttiilin. Alipaine ilmeisesti tulee N75 venttiilistä. Etsin omasta autostani tuon N75:en, josta lähtee letkut joihinkin ihme paikkoihin.
Tässä nyt kuva venttiilistä jonka tilalle tuon Forgen vaihdoin http://aijaa.com/v.php?i=006297569417.jpg Auton tyhjäkäynti oli ihan sekaisin, kunnes laitoin ton tilalle sen uuden. Tosta alkuperäsestä meni ilma ihan puhaltaen läpi.
Ongelma on nyt se, että tuo Forge ei päästä kiihdytyksen jälkeen paineita ulos ollenkaan, ei edes takaisin kiertoon. Apuja tarvittaisiin! Olenko nyt laittanut tuon oikean venttiilin paikalle vai onko se edelleen väärä? Kokeilin niin että otin ton venttiilin kokonaan tosta pois, niin toi kone imi ilmaa tyhjäkäynnillä takaisin moottoriin päin, sieltä mistä sitä painetta pitäisi tulla, onko siinäkin joku häikkä?
Bypass ongelma!
Valvoja: ffp jäsenet
Voi perse, kyseinen venttiili on ilmeisesti joku vaihteiston paine venttiili? Yritin netistä selvittää, mutta mistään ei meinaa löytyä tietoa tästä. Mikä on sen tehtävä? Ilma siitä ainakin läpi meni kevyesti. Viitsiskö joku kertoo mistä löytyy alkup. bypassi? Tekis mieli vaihtaa tuo Forge nyt oikeeseen paikkaan ja ostaa uusi ehjä venttiili myös tuon tuntemattoman tilalle, kun ei sekään tunnu toimivan.
Juu, pieleen meni, tuo osa on huohottimen paineensäätöventtiili, jonka tehtävä on säädellä kampikammion ja vaihteiston huohotuksen painetta päästämällä ylimääräiset turbon imupuolelle takaisin kiertoon.
Alkuperäinen bypass on tuossakin todennäköisesti turbon alapuolella, ahtoputkien vieressä. Jos näin on, käsiksi pääset parhaiten avaamalla pohjamuovin, toki yläkauttakin päässee irroittamalla ilmansuodinkotelon ja turbon imuputken, mutta on selkeästi se työläämpi reitti.
Alkuperäinen bypass on tuossakin todennäköisesti turbon alapuolella, ahtoputkien vieressä. Jos näin on, käsiksi pääset parhaiten avaamalla pohjamuovin, toki yläkauttakin päässee irroittamalla ilmansuodinkotelon ja turbon imuputken, mutta on selkeästi se työläämpi reitti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 41 vierailijaa