Kyseessä siis Golf III-96 1.6 55KW. Katsastuksessa totesivat että päästöt pahasti pielessä ja lykkäsivät ajokieltoon.
Autossa esiintyi pätkimistä ja sammumista aikaseimmin joten osia vaihdettu:
Virranjakajan kansi + pyörijä
Sytkäboksi
Näillä tuntui hävinneen, mutta päästöt siis pielessä.
Hall-anturi pitäis viel vaihtaa, muttei omat taidot siihen riitä.
Tässä mittauksia:
Ensin tyhjäkäynti ja perään päästö kierroksilla.
CO% 1,3 / 2,8
CO2 14,2 / 13,1
HC ppm 305 / 259
o2 0,3 / 0,1
lambda ,90
Osaisiko joku auttaa mistä vikaa lähteä etsimään?
Kiitos!
VW Golf III-96 päästöarvot pielessä
Valvoja: ffp jäsenet
puola voi olla antautumassa jos sammuilee.
arvojen mukaan imu ja pakoputkivuotoja ei näyttäs olevan mutta tarkastaisin silti kaikki alipaine letkut.
HC on palamatonta bensaa eli vaihtasin tulpan johdot jos kerta muut sytkän osat on vaihdettu,hall anturi yks vaihtoehto. jos jako on vaikka 1 hampaan pielessä nousee hc eli tarkista jakoki. sytytystä myöhästämällä saa hc alemmas.
lamda ja katti voi olla myös paskana jos viime katsastuksessa oli hyvät arvot.
mulla oli aikalailla samanlaisia arvoja ja tässä resepti mikä autto
-lambda
-katti
-virranjakajan kansi,pyörijä,tulpan johdot ja tulpat
-ja nokkaakseli myöhässä 1 hampaan verran
arvojen mukaan imu ja pakoputkivuotoja ei näyttäs olevan mutta tarkastaisin silti kaikki alipaine letkut.
HC on palamatonta bensaa eli vaihtasin tulpan johdot jos kerta muut sytkän osat on vaihdettu,hall anturi yks vaihtoehto. jos jako on vaikka 1 hampaan pielessä nousee hc eli tarkista jakoki. sytytystä myöhästämällä saa hc alemmas.
lamda ja katti voi olla myös paskana jos viime katsastuksessa oli hyvät arvot.
mulla oli aikalailla samanlaisia arvoja ja tässä resepti mikä autto
-lambda
-katti
-virranjakajan kansi,pyörijä,tulpan johdot ja tulpat
-ja nokkaakseli myöhässä 1 hampaan verran
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa