Autoni on Audi 1.8T -03 BEX moottorilla. Monenlaista käyntivikaa/koodia on ja on ollut. On vaihdettu tulpat, lämpötila-anturi, imusarjan takana päällä oleva joku vacuum filtteri (vaimikäsenyoli). Painetestiä on tehty, koitettu toisia suuttimia ja kaiken moista muuta...
Kysyisin että mikä tekee sen, että öljykorkkia avattaessa (auto käynnissä) korkkia täytyy oikein kunnolla vääntää irti koska siellä on kova IMU! Onko siellä joku huohotin tuokossa vai mikä?
Toinen kysymys olisi tuosta kaasuläpän sopeuttamisesta. Eli ei anna tehdä sitä vaan jää napsuttamaan laidasta laitaan eikä lopeta ollenkaan. Onko se silloin hajalla??
Imu öljykorkissa
Valvoja: ffp jäsenet
Kyseessä on ihan ominaisuus, mutta jos imu on oikeasti kova ja autossa tosiaan käyntihäiriöitä, niin vika löytyy hyvin varmasti huohotuksen "ohjaus"purkista, jossa ohjaus ei toimi ja päästää suoraan alipaineen kampikammioon kovempana kuin suunniteltu. Tämä vaikuttaa jo olevan vag laitteissa tyyppivian tynkänä.
Ainakin 1.8T:n pitkittäisversioissa on huohotinletkussa sellainen yksisuuntaventtiili/kuristin siellä imusarjan alla, venttiilissä oleva kalvo repeää ja sen jälkeen imu moottorin sisällä on kova ja seos menee samalla laihalle ja moottorin vikavalo syttyy. Olisiko poikittaiskoneissa sama venttiili ja samaa vikaa?
samat oireet
oireet juuri nämä,lisäksi tyhjäkäynti n.680 kierrosta,korkki auki lähemmäs 900,siis enempi normaali.auto golf iv 1.6 16v bcb koneella.nyt ois enempi kun hienoa jos joku tietäis mikä&missä tuo viallinen osa on tässä moottorissa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa