Kysessä Raisiosta ostettu mk3 2,0 16V Gti, vuosimalli -93 ja mittarliukema 311 tkm. Rekisteritunnus NEV-513 ja väriltä musta. Joten jos joku auton tietää, ja tietää siitä tarkemminkin jotain niin kaikki info on tervetullutta. Olen omistanut auton nyt pari päivää, ja mitä äkkiä olen tutkinut niin ainakin sähköjen puolesta semmoinen räpellys että pahaa tekee.
Toinen asia liittyy käyntipuoleen: Pari päivää siis olen tuon omistanut, ja sen ajan toiminut nätisti muuten, mutta tyhjäkäynti on seilannut ja moottorijarrun jälkeen kun kytkimen painaa pohjaan niin välillä on sammunut(ilmamäärämittari?). Tänään aamulla kun lähdin töihin, niin vieläkin toimi nätisti, mutta 20 km moottoritieajoa myöhemmin työpaikan pihalla huomasin että autohan käy kolmella, 1. sylinteri pimeänä.
Päivän jälkeen tein pari nopeaa tarkistusta, ja nyt kaipaan hiukan lisää apua ennenkuin viikonlopun jälkeen vien auton takaisin liikkeseen ja rupean odottelemaan kuinka kauan remonnti mahtaa kestää. Asiaan siis, tarkistettua:
-Tulpat. Vaihdettu 1. ja 2. sylinterin tulpat ristiin, ei vaikutusta.
-Johdot. Myös vaihdettu ristiin, ei vaikutusta, 1. pytty edelleen ainoa pimeänä
-Ilmavuodot ja alipaineletkut. En nyt tuolla hämärässä huomannut irronneita tai hajonneita
Muuta ei tähän mennessä tehty, Virranjakajan katson seuraavaksi että onko 1. pytyn nasta hapettunut/kulunut/irronnut tai mitä vain. Ko. sylinterin tulppa kyllä oli paksun karstan peitossa, mutta en usko että vika siinä on kun kerran muidenkaan sylinteiren tulpat ei auttanut. Jos jollakulla apu tuohon löytyisi, niin kernaasti otan kaiken avun vastaan, ja mieluiten kuulisin ne pahimmatkin mahdollisuudet mikä voi kyseessä olla:)
G3 Gti 16V tietoa autosta/apua käyntiongelmaan
Valvoja: ffp jäsenet
Otin johdon irti, ja löin johdon päähän varalla olleen tulpan niin ihan nätti kipinä tuli. Itselle tuli myös tuo suutin mieleen..puristuksia hiukan epäilen, ellei tosiaan voi jotain tuollaista vauriota tulla ihan tuon 20 km aikana. Kone ei aikasemmin mitään ihme ääniä kuitenkaan pitänyt, ja tällä hetkellä ainoa outo ääni on se boxerimainen patpatus kun tuo yksi sylkkä on kuolleena:P
Onko tuossa koneessa suuttimet paha irroittaa? Koitan ensin kaataa tankkiin jotain myrkkyä jokar vois nuo suuttimet putsata, ja mietin irroittelua sen jälkeen
Onko tuossa koneessa suuttimet paha irroittaa? Koitan ensin kaataa tankkiin jotain myrkkyä jokar vois nuo suuttimet putsata, ja mietin irroittelua sen jälkeen
-
- -
- Viestit: 17
- Liittynyt: 31.10.2009 23:37
Tulpanjohdot
Itelä samanlainen kuljetuslaite vm. -94, moottorikoodihan on ABF.
Tulpanjohtoja epäilisin nyt. Hintaa sarjalla Boschina n.150€ mutta ite en ainakaan laittais mitään motonet-diibadaaba-satsia.
Joo, luin kyllä että lyö kipinää irtotulpalla. Mutta se voi mennä kipuna vikapaikkaan siellä kannessa jos johto on paikallaan.
Mittaa/mittauta kuitenkin ne puristukset kans.
Jaapa, editoin ite: Eli ristiinvaihettuna tulpanjohdotkaan ei auta.
Suuttimet harvoin menee, en ole ite koskaan niitä irrottanu tuosta. Ovat semmosessa mustassa muovikotelossa kaikki neljä pirulaista. Totta sen purettua saa, ihmisethän sen on tehneetki.
Mutta ne puristukset varmuudeksi ettet tekis turhaa kovin paljoa.
Tulpanjohtoja epäilisin nyt. Hintaa sarjalla Boschina n.150€ mutta ite en ainakaan laittais mitään motonet-diibadaaba-satsia.
Joo, luin kyllä että lyö kipinää irtotulpalla. Mutta se voi mennä kipuna vikapaikkaan siellä kannessa jos johto on paikallaan.
Mittaa/mittauta kuitenkin ne puristukset kans.
Jaapa, editoin ite: Eli ristiinvaihettuna tulpanjohdotkaan ei auta.
Suuttimet harvoin menee, en ole ite koskaan niitä irrottanu tuosta. Ovat semmosessa mustassa muovikotelossa kaikki neljä pirulaista. Totta sen purettua saa, ihmisethän sen on tehneetki.
Mutta ne puristukset varmuudeksi ettet tekis turhaa kovin paljoa.
kokemuksia abs koneesta eli kävi aivan kuin 3 pytyllä 3000rpm asti ja siitä ylöspäin aivan normaalisti,jos vaikka 1pytyn tulpanjohdon nykäs irti ei mitään vaikutusta. syyksi kuitenki paljastu jarrutehostajalle menevä alipaine letku ja ilmanputsarin lähellä oleva mötikkä(hiilisäiliön solenoidi?) eli ruiskulta tuolle mötikälle menevä letku irti. imuvuodot ku sai kuriin alko tulpanjohtojen nykimisellä olla vaikutusta.
Noniin, eli ilmeisesti on sitten 1.pytyn pakoventtiilit palaneet, ja puristukset kadoksissa joten kansirempaksi se näyttää menevän. Sain sovittua liikkeen kanssa, että he maksavat koneistamon palkkiot ja osat, ja minä nyppään kannen irti, tyhjennän sen ja toimitan tyhjän kannen sekä tarvittavat hilut koneistamolle. Nyt hiukan kaipaisinkin ehdotuksia koneistamoista turussa..itse tiedän vain kaarinassa toimivan Ojalan, ja Ilmarisissa olevan JPS-motorsin. Onko muista paikoista kokemusta, kun kuitenkin haluaisin tuon viimisen päälle kuntoon että kestää sitten hetken aikaa taas
Noniin, hieman päivitystä tilanteeseen: hukun töihin tällä hetkellä, joten auto toimitettiin autoliikkeen "hovikorjaamolle" ja siellä tehdään kaikki työ. Asiat kusivat kuitenkin aivan täysin, ja nyt mietin kauppojen purkua ellei jonkunnäköiseen sopimukseen aleta pääsemään.
KYSYNKIN NYT VARMAA TIETOA!!
Juttu menee näin: vein auton 24 tammikuuta korjaamolle. Sieltä sanottiin että viikossa sen saa takaisin. Viikon päästä ei ollut mitään kuulunut, kansi oli kuitenkin toimitettu koneistamolle, enkä saanut tilanteeseen muuta vastausta kuin että viikon päästä perjantaina on ehdottoman varmasti valmis. No eipähän siitä mitään ole tälläkään viikolla kuulunut, joten tänään soitin kyseisen korjaamon pitäjälle ja kysyin että mikä mättää, ja noin puolen tunnin painostuksen jälkeen ja ilmoitus että otan yhteyttä kuluttajansuojaan, niin yhtäkkiä alkoikin tietoa löytymään että missä mennään.
Väittämän mukaan koneistamolta oltiin jo puolitoista viikkoa sitten sanottu että kyseinen kansi ei tuosta moottorista ole. Moottorihan siis on 16V ABF. Ja perustelu tähän oli että tilatut varaosat (venttiilit, ohjurit yms.) eivät sopineet tuohon kanteen. Kiinnostaisi nyt siis tietää, että mitkä kannet menevät tuohon moottoriin bolt-on, ja sopiiko nuo osat ristiin tuon ja muiden 16v kansien välillä? Koneistamolta oltiin kuulemma myös sanottu että vanhat venttiilit olivat eriparia, eli oli erilaisilla lukituksilla ja eri mittaista yms.
Yritän nyt hiukan selvittää noita että saisin selville kusettaako minua autoliike, koneistamo, korjaamo vai kaikki näistä? Ja minkä vuoksi ei kerrota mitään mistään minulle
KYSYNKIN NYT VARMAA TIETOA!!
Juttu menee näin: vein auton 24 tammikuuta korjaamolle. Sieltä sanottiin että viikossa sen saa takaisin. Viikon päästä ei ollut mitään kuulunut, kansi oli kuitenkin toimitettu koneistamolle, enkä saanut tilanteeseen muuta vastausta kuin että viikon päästä perjantaina on ehdottoman varmasti valmis. No eipähän siitä mitään ole tälläkään viikolla kuulunut, joten tänään soitin kyseisen korjaamon pitäjälle ja kysyin että mikä mättää, ja noin puolen tunnin painostuksen jälkeen ja ilmoitus että otan yhteyttä kuluttajansuojaan, niin yhtäkkiä alkoikin tietoa löytymään että missä mennään.
Väittämän mukaan koneistamolta oltiin jo puolitoista viikkoa sitten sanottu että kyseinen kansi ei tuosta moottorista ole. Moottorihan siis on 16V ABF. Ja perustelu tähän oli että tilatut varaosat (venttiilit, ohjurit yms.) eivät sopineet tuohon kanteen. Kiinnostaisi nyt siis tietää, että mitkä kannet menevät tuohon moottoriin bolt-on, ja sopiiko nuo osat ristiin tuon ja muiden 16v kansien välillä? Koneistamolta oltiin kuulemma myös sanottu että vanhat venttiilit olivat eriparia, eli oli erilaisilla lukituksilla ja eri mittaista yms.
Yritän nyt hiukan selvittää noita että saisin selville kusettaako minua autoliike, koneistamo, korjaamo vai kaikki näistä? Ja minkä vuoksi ei kerrota mitään mistään minulle
Kysympäs vanhaan topicciin samasta aiheesta. Oma 16V ABF on kadottanut tyhjäkäynnin. Muuten käy ja kukkuu niinkuin pitää mutta sammuu heti kun kierrokset laskee sinne tyhjäkäyntikierroksille. Tyhjäkäyntiventtiili poissuljettu, kokeilin toimivasta autosta laittaa tilalle. Akun jännite tulee tämän liittimelle virran ollessa kytkettynä.
Niin mitäs vaihtoehtoja jää? Imuilmavuoto? Löytyykö jostain mittausarvoja eri antureiden testaamiseen?
On tämä kyllä vaikeeta näiden VW:n bensakoneiden kanssa. Joka vuosi kun kesäautoja kokeilee starttailla niin varmasti ei toimi kuten pitää. Katon alla säänsuojassa säilytetty. Vastaavasti VAG-dieselit pelanneet pelkillä öljynvaihdoilla ympäri vuoden säässä kuin säässä.
Niin mitäs vaihtoehtoja jää? Imuilmavuoto? Löytyykö jostain mittausarvoja eri antureiden testaamiseen?
On tämä kyllä vaikeeta näiden VW:n bensakoneiden kanssa. Joka vuosi kun kesäautoja kokeilee starttailla niin varmasti ei toimi kuten pitää. Katon alla säänsuojassa säilytetty. Vastaavasti VAG-dieselit pelanneet pelkillä öljynvaihdoilla ympäri vuoden säässä kuin säässä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa