virimännät ainut vaihtoehto PG lohkoon?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

virimännät ainut vaihtoehto PG lohkoon?

ViestiKirjoittaja TiPu » 11.1.2011 16:03

googlasin netissä mäntiä rotteloon jos joutuu PG motin poraamaan. Wisecoa, Wössneriä yms kallista settiä olis tarjolla noin 650Eur renkaineen tappeineen..

Onkohan halvempaa vaihtoehtoa olemassa? Luin että S2 männät kävisi, mutta nehän on 20mm tapilla, eikä noitakaan ole paljon tarjolla. Jos saisi tuonne 400Eur paikkeille budjetin männille, niin sitten voisi suoraan porailla 81mm tai 82mm ylikokoon ja laittaa hilut sisään.

PG veivit on varmaan ihan kestävät alle 240hv tehoille? Jos ne vaan kiillottaisi ja tasapainottaisi..

Kommenttia laaderporukat, kiitos :)

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 13.1.2011 17:07

Toki muutkin saa vinkata/kommentoida ;)

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 13.1.2011 18:40

Itselläkin tässä jonkinmoista koneenrakentelu buumia ois päällä juurikin PG mottiin niin sen verran olen opiskellut että Audi S2 kannattis vaihtaa sekä männät että veivit, veivien pituus 144mm ja PG:n omat 136mm, tällä saahan se kanki/veivisuhde paremmaksi. Sekä PG että S2 mäntien halkaisija 80,98 että jos haluaa/pitää porata niin sitte en tiiä mitkä passais? 16v Gti koneen männän halkaisija on 82,5mm koneen mallimerkinnän ollessa ABF, että voiskohan kyseisiä mäntiä soveltaa PG:ssä millään, oisko kuvaa kellään?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 13.1.2011 19:43

mutta jos veiveillä on sentti pituus eroa melkein niin eikö mäntä tule silloin lähemmäs kantta? tosin jos asia kompensoituu sitten mäntien kanssa

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 13.1.2011 20:32

s2:n ylin männänrengas taitaa tulla korkeammalle kuin pg:n... Ja kun on se reilu kuluma kuitenkin lohkossa...

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 13.1.2011 22:00

Käsittääkseni lohkon korkeus on kuitenkin kaikissa ton ajan koneissa sama 220mm (korjatkaa jos olen väärässä) joten sinällänsä S2 männät käy, eri asia on venttiilien ja puristusten kanssa...

16v männät tuskin kestää sitäkää mitä PG männät kestää.

Kandee varmaan käydä koneistamossa näyttää sitä lohkoa niin ne sanoo sitten pitääkö se porata vai pääsetkö hoonauttamalla. Jos matalalla budjetilla mennään niin käytä niitä orggis mäntiä + kankia. G60 takomännät näyttäisi olevan keskimäärin satkun pari kalliimpia kuin muut luultavasti harvinaisemman mittojen takia.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa