Golfin moottori 1,8 mk2,1991 ja mk3,1992 onko sama motti?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Golfpallo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 11.12.2010 2:48

Golfin moottori 1,8 mk2,1991 ja mk3,1992 onko sama motti?

ViestiKirjoittaja Golfpallo » 16.12.2010 17:32

Eli siis onko kyseinen yksipisteruisku moottori ihan samanlainen nuissa molemmissa?
Onko lyhenne nimeä(tyyppi) olisi kiva tietää ihan nuin muuten vaan.

VASTAUKSIA KITÖÖS!

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 16.12.2010 18:01

En usko, että ovat samanlaiset. Moottorinohjaukseesa luultavimmin isoimmat erot. Moottorikoodit kertoisi paljon. Katos vaikka ne ekaksi. Ja kW lukemat.

Mitä tarkoitus niillä tehä? Vaihtaa toisen tilalle toinen? Kumminpäin? Vai mitä?

Golfpallo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 11.12.2010 2:48

ViestiKirjoittaja Golfpallo » 16.12.2010 18:08

Eikö mietin tuota E10 95 sopivuutta kyseiseen kakkikseen.


Golfpallo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 11.12.2010 2:48

ViestiKirjoittaja Golfpallo » 16.12.2010 20:58

E10 soveltuu kaikkiin bensiinikäyttöisiin Volkswagen-malleihin vuosimallista -92 alkaen<--sempä takia sitä kyselenki ku oma on -91. Uskoisin kyllä että ei voi olla kovin radikaalia muutosta moottoreissa tapahtua..vai olenko väärässä?Kaikkihan tuon kyseisen taulukon on jo lukenu.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 16.12.2010 22:15

Ei itse moottori kipeää ota mutta bensaletkut/putket ja ruiskusuuttimien tiivisteet saattavat olla matskua joka ei etanolista tykkää. -91 kakkiksen 1.8 monojetissä (RP) on puristuksiakin vain 9:1 kolmosen vastaavan koneen (ABS) 10:1 verrattuna, joten tuskin nakuttaa.. :D

Golfpallo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 11.12.2010 2:48

ViestiKirjoittaja Golfpallo » 16.12.2010 23:28

Ihan mielenkiinnosta sitä kysyin, kun täältä saa tätä tietoa vähän paremmin. Joka tapauksessa tulisin sitä käyttämään :D Onko muuten sellainen väite tosi että kat autoissa ei suositella käyttämään 98 oktaanista bensaa,koska se voisi hajoittaa katalysaattorin?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.12.2010 23:45

Jännä että silti myydään uutena aika monta autoa joihin suositellaan 98-bensaa...

Juontaisiko väite aikaan jolloin korkeaoktaanisessa bensassa oli lyijyä? kuten 99.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 17.12.2010 0:29

joo ja mielenkiintoista että moneen suoraruiskutuskoneeseen ei saa laittaa E10:iä ja suoraruiskutusmoottoreilla voidaan ajaa laihalla seoksella ja päästöt ovat normi imusarjaruiskutusta vähäisempiä (paitsi NOx päästöt), mutta CO2 on nykyään se mörkö mitä kaikki kumartaa...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 17.12.2010 0:38

Noissa FSI:ssä on polttoainejärjestelmässä jotain tiivisteitä jotka ei kestä alkoholeja. Moottorille se kelpaisi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa