2.8 V6 antoi kyseisestä venttiilistä vikakoodin "out put open" joten ilmeisesti venttiili on tullut tiensä päähän. Eikös tämä ole juuri se venttiili mikä on ilmanputsarin päällä? Marmorilla sanoivat uuden hinnaksi 150e, mutta kun kysyin voiko tämä olla syynä alhaiseen tyhjäkäyntiin sillä se on ainut "vika" mikä ilmenee, eivät osanneet sanoa mitään. Onko kelläkään kokemusta asiasta?
Yritin vielä netistä etsiä myytäisiinkö missään varaosina kyseistä venttiiliä niin ei löytynyt mistään. Millähän nimellä sitä pitäisi tiedustella? Purkaamoiltakin luulisi löytyvän, mutta eivät tunnista ainakaan tuolla evap n80 nimellä.
EVAP N80 venttiili
Valvoja: ffp jäsenet
http://cgi.ebay.de/Magnetventil-Audi-A6 ... 0594697771
En tiiä onko oikea osanumero mutta eiks oo kyseinen osa?
En tiiä onko oikea osanumero mutta eiks oo kyseinen osa?
Output open kuulostaa kyllä liitin- / johdotusongelmalta ensi alkuun, tsekkaapa että piuhat on kunnolla kiinni ja liittimissä ei ole hapettumaa, jos et vielä ole kerinnyt. En tarkemmin osaa sanoa mitä kautta tuo n80:n johto 2.8 koneessa menee, mutta johtosarjaa seuraamalla pitäisi pystyä etsimään vähän pidemmältä mahdollista ongelmakohtaa yleismittarin avulla, jos ei liittimeltä löydy vikaa.
Tässä vähän tarkempi ohje EVAPin vianetsintään -> http://tinyurl.com/38kwybx
N80 venttiili:
http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Passat_B5-FWD-V6_30v/Search/077133517C/ES4199/
Tässä taitais olla kuitenkin oikeampi osanumero 077133517C, jos vaan moottorikoodit täsmää. Tarkista joka tapauksessa autossa olevasta osasta, että saat oikean vaihto-osan.
Tässä vähän tarkempi ohje EVAPin vianetsintään -> http://tinyurl.com/38kwybx
N80 venttiili:
http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Passat_B5-FWD-V6_30v/Search/077133517C/ES4199/
Tässä taitais olla kuitenkin oikeampi osanumero 077133517C, jos vaan moottorikoodit täsmää. Tarkista joka tapauksessa autossa olevasta osasta, että saat oikean vaihto-osan.
Nyt on mittailut tehty ja lopputulos on se että venttiilin liittimeen ei tule jännitettä. Ulkoisin puolin kunnossa, ei ole hapettunut. Eli johdin varmaan poikki jostain päin. Onko tietoa/kaavakuvaa siitä missä tuo johdotus kulkee? Vai voisiko olla mahdollista "ryöstää" jännite esim. ajovalolta? Käsittääkseni evappiinhan pitäisi tulla jatkuva 12V, mitä ECU katkoo löymällä maihin vai olenko ihan väärässä?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 20 vierailijaa